אפליקציית הניווט בתחבורה הציבורית "מוביט" (Moovit) בגרסתה החדשה לאנדרואיד דורשת מהמשתמשים בה פרטים לא-רלוונטיים. התקנתה תאפשר הרשאת גישה לחשבונותיו האישיים של המשתמש דוגמת גוגל, פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ וכדומה. כמו-כן, היא תאפשר חיטוט במכשיר הטלפון של המשתמש שיאפשר לה לדעת באילו אפליקציות משתמש בעל הסמארטפון, ואולי אפילו לדעת מתי הוא משתמש בהן. בנוסף, גם אחרי כיבוי האפליקציה, חלקה נשאר בזיכרון כשהיא עובדת, ויכול לאתר את המיקום של בעל המכשיר.
מדובר בפגיעה בפרטיות, שכן הנוהג הוא לבקש בהתקנה הראשונה את המידע החיוני בלבד, ורק בשלב מאוחר יותר לבקש הרשאות לפיתוחים נוספים העלולים לפגוע בפרטיות, שלהתקנתם יכול המשתמש לסרב.
מחברת Moovit נמסר: "ההרשאות אינן מתירות צפייה באפליקציות אחרות על המכשיר, חיטוט במכשיר או דברים דומים שצוינו. הרשאת הזהות מבוקשת מאחר שהמשתמש יכול לבצע המלצה על האפליקציה לחברים באמצעות הרשתות החברתיות השונות".
שיתוף נוסעים
החידוש המהותי באפליקציה החדשה, שאינו ייחודי למוביט, הוא ההסתמכות על הנוסעים המשתפים את נסיעתם באוטובוס ובכך מספקים מידע אמין יותר על זמני הגעת האוטובוסים לתחנות.
הגרסה החדשה של "מוביט" מסורבלת. מפתחיה טוענים כי נדרש מספר הקשות מצומצם אולם בפועל ההגעה למידע מורכבת. גם המידע על הקווים החולפים בתחנת ההמתנה אינו נגיש בקלות וכדי להגיע אליו דרושים כמה ניסיונות ומעברי מסכים.
כתב News1 שניסה את הגרסה החדשה מצא כי העיצוב אולי יפה אבל יש בה לא מעט ליקויים. כך למשל, לא פעם נפלט המשתמש מן האפליקציה מבלי שכיוון שכך יקרה. האפשרות להגיע למידע משלים אחרי תכנון מסלול חסומה באופן מטריד. יתרה מכך, גם תכנון המסלול לפעמים שגוי. שאילתה להגיע ליעד מסוים הניבה תוצאה שגויה שהצריכה שימוש בקו מיותר נוסף, למרות שבפועל יש תחנה סמוכה במרחק הליכה עם קו ישיר שאינו מצריך החלפת אוטובוסים.
אפליקציית "מוביט" בלעה אפליקציה פופולרית ומצוינת בשם "אוטובוס קרוב" שהפכה להיות "מוביט". הדבר נובע בעקבות מעבר של מפתח האפליקציה לשורות "מוביט". מדובר באובדן של שירות טוב ונוח למשתמשים.
היעדר תכנון בזמן אמיתי
חסרונותיה הגדולים של "מוביט", שלרובם לא נמצא עדיין מענה ביתר אפליקציות הניווט בתחבורה הציבורית הוא חוסר היכולת לתכנן מסלול על-פי זמנים אמיתיים. כך למשל, אם כדי להגיע במהירות מנקודה א' לנקודה ב' יכולת להשתמש בקו 27, מנגנון תכנון המסלול לא יציג לך אפשרות זו כאופציונלית אם האוטובוס יאחר להגיע לתחנה מעבר לזמן המתוכנן. למעשה, תכנון המסלול נעשה לפי לוח הזמנים המתוכנן ולא לפי לוח הזמנים בזמן אמיתי.
רבים מנוסעי התחבורה הציבורית, בעיקר במטרופולינים הגדולים בהם מתאפשר מעבר בין קווים במשך 90 דקות, מעוניינים להגיע אל היעד במהירות גם אם הדבר כרוך במעברים בין אוטובוסים. אולם כאשר הנוסע כבר עלה על האוטובוס הראשון הוא אינו מקבל התראה על כך שאם יירד באחת התחנות הקרובות יוכל לתפוס קו אחר מהיר יותר שאיחורו הלא-מתוכנן יאפשר את קידומו של הנוסע אל היעד בפחות זמן.