"לא העליתי על דעתי, שבמהלך כהונתי אדרש להעמיד לדין אדם ששימש כפרקליט מחוז", אומר (יום ב', 18.5.15) היועץ המשפטי לממשלה,
יהודה וינשטיין, בכנס לשכת עורכי הדין, בהתייחסו לעו"ד
רות דוד. "גם אנוכי, שראיתי כמעט הכל, נתקפתי בתחושה קשה של זעזוע ותדהמה", אם כי לדבריו - עובדות אלו מלמדות על האמון הרב שיש לציבור בפרקליטות.
וינשטיין הדגיש, כי פרקליטי המדינה פועלים במקצועיות ללא מורא זולת מרותו של החוק, וכי מדובר באנשים ישרים והגונים - דברים שאמר גם כאשר סניגור פרטי. לדברי וינשטיין, החקירה נגד דוד אינה ראיה לצורך בגוף הביקורת על הפרקליטות, ומדובר ב"עירוב מין בשאינו מינו. תפקידו של גוף הביקורת אינו לבצע חקירות פליליות, אלא לחזק את הפרקליטות ואת אמון הציבור בה".
על פרשת הרב
יאשיהו פינטו אמר וינשטיין, כי הסדר הטיעון עימו ייצג את האינטרס הציבורי בצורה המיטבית והיה חוזר על מעשיו גם היום. הוא ציין, כי הפרשה הסתיימה כאשר פינטו מורשע בקבלת שוחד, וניצב
מנשה ארביב שוב אינו משרת במשטרה.
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב
יוחנן דנינו, שב והתייחס ללגליזציה של סמים קלים ואמר, שאם הנושא לא יוסדר - "תוך כמה שנים נהיה במצב כמו בקליפורניה, שיש שלטים לפיהם תמורת 50 דולר אפשר לקבל אישור רפואי לשימוש במריחואנה". דנינו גם שב ואמר, כי את מחליפו יש למנות מתוך המשטרה, שכן לניסיון המצטבר ולשותפותו של סגל הפיקוד הבכיר בתוכנית המפנה יש משמעות רבה בהצלחה בתפקיד.
על הפגנות בני העדה האתיופית אמר דנינו, כי חלק מטענותיהם מוצדקות, במיוחד בנושא "שיטור היתר". הוא ציין, כי מבין שלוש הפגנות העדה - רק זו שהתקיימה בחיפה וקיבלה ראשון, היא זו שהסתיימה ללא כל הפעלת כוח. ההפגנות האחרות יצאו משליטה ולכן נאלצה המשטרה להפעיל כוח כדי לשמור את החוק והסדר, טען.
בהתייחסו לריבוי הפרשות בארבע שנות כהונתו אמר דנינו, כי טיפולו בהן הוכיח שעמד בהבטחתו עם כניסתו לתפקיד - לפיהם לא תהיה כל סובלנות כלפי הסוטים מן הדרך. "מי שלא הולך בה - לא יהיה איתנו. אני מצפה מהבאים אחרי שימשיכו בכך", אמר. הוא גילה, כי בימים הקרובים תתפרסם אחת החקירות המשמעותיות ביותר שניהלה החקירה בתחום הפשיעה המאורגנת, תוך המשך שימת דגש על אמצעים כלכליים.
הרב הראשי לישראל, הרב
דוד לאו, ביקש משרת המשפטים,
איילת שקד, להורות שתזכירי חוק יועברו גם לרבנות הראשית, כדי שזו תוכל לתת את חוות דעתה על ההיבט היהודי שלה. הוא הדגיש, כי אין סתירה בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית, שכן הדמוקרטיה נובעת מן היהדות.