ועדת המכרזים של נת"ע הכריזה על קבוצת השותפות של חברת סולל בונה ו-CHINA RAILWAY (CRTG) TUNNEL GROUP כקבוצה שתבצע את עבודות המנהור בשיטת ה-TBM והקמת מבני התחנות התת-קרקעיות בחלקו המערבי של הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
המקטע המערבי כולל שתי מנהרות מקבילות באורך כ-5 ק"מ כל אחת (סה"כ 10 ק"מ) ושש תחנות של הרכבת התחתית באלנבי, בשדרות יהודית, בשאול המלך, בארלוזורוב, באבא הלל ובביאליק. בנוסף, תכולת העבודה תכלול גם שיקום הרחובות והחזרת המצב לקדמותו במקטע העילי .
במכרז התמודדו שלוש קבוצות: שפיר יחד עם חברת GHELLA (איטליה),
דניה סיבוס, חברת VINCI (צרפת), וכאמור, חברת סולל בונה והחברה הסינית ((CRTG CHINA RAILWAY TUNNEL GROUP שנבחרו על-ידי ועדת המכרזים.
סולל בונה היא מהחברות הגדולות בישראל בתחום קבלנות הבנייה, התשתיות ועבודות העפר. מבין הפרויקטים הנודעים שהקימה חברת סולל בונה ניתן לציין את מנהרות הכרמל - ארבע מנהרות חד-סטריות באורך כולל של כתשעה ק"מ והקמת המחלף המורכב משבעה גשרים בארבעה מפלסים.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, ציין כי "מדובר באחד ממכרזי התשתיות המורכבים ביותר הכוללים דרישות סביבתיות מחמירות אשר נועדו להקל משמעותית על בעלי העסקים והתושבים במהלך ביצוע העבודות". שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי "מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב היא הפרויקט החשוב והמורכב ביותר בישראל כיום. כפי שהובטח, פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נמשך כסדרו".
בעניין אחר, בנת"ע החלו כבר להיערך להסדרי התנועה החדשים שיחולו עם תחילת העבודות בתחנת קרליבך: מזה שבוע ימים מבוצעים שינויים בהסדרי התנועה לאורך רחוב המסגר הכוללים: הזזת איי-תנועה, הוספת רמזורים, ביטול פניות, הוספת תחנות אוטובוס והחלפתן. עם תחילת ביצוע העבודות בעוד חודשים ספורים, תנועת כלי הרכב הבאים מרחוב בגין מכיוון צפון אל רחוב המסגר תחסם, תינתן העדפה לתחבורה ציבורית ברחוב המסגר, ייחסם רחוב בגין במקטע רחוב החשמונאים - ורחוב הרכבת לתנועת רכבים פרטיים והתחבורה הציבורית תופנה בחלקה לרחוב המסגר.