|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ארדן חוזר לממשלה; ניסיון לפיוס שרים

הממשלה אישרה טלפונית את מינויו של גלעד ארדן לשר לביטחון הפנים ולאיומים אסטרטגיים אלקין ושטייניץ זומנו לשיחות פיוס אצל נתניהו
25/05/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 34   |   תגובות
ארדן. הקאמבק [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

חבר הכנסת גלעד ארדן מונה לשר לביטחון הפנים, ההסברה והעניינים האסטרטגיים והצהיר אמונים בכנסת כבר היום. מינויו אושר (יום ב', 25.5.15) בסבב טלפוני בין שרי הממשלה ולאחר מכן בכנסת. המשרד לעניינים אסטרטגיים ייקרא המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה. גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי יורחבו סמכויותיו של השר לביטחון הפנים ותינתן למשרד תוספת תקציב של מאות מיליוני שקלים.

ארדן צפוי לקבל בחודשים הקרובים את האחריות לייצוג המדינה בעניינים הקשורים למאבק בניסיונות של אירן להתמחש בנשק גרעיני. כמו-כן הוא צפוי להקים מערך שיפעל מול הניסיונות להטיל חרם על ישראל ודה-לגיטימציה.

בסביבתו של השר זאב אלקין כעס על שהתיק לעניינים אסטרטגיים נלקח ממנו. מוקדם יותר היום הוא הצביע נגד המועד להארכת התקציב. גם השר יובל שטייניץ זומן לפגישה משום שהצטרפות ארדן תפגע במעמדו.

גם השר יובל שטייניץ מתקומם על צמצום סמכויותיו בנושא הגרעין לטובת ארדן. שני האישים זומנו לפגישות פיוס אצל ראש הממשלה. ח"כ בני בגין, שעשוי למצוא עצמו מפוטר מן הממשלה, התבקש על-ידי דובר הליכוד שלא להתראיין בנושא.

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג אמר כי הקואליציה עוד לא התחילה לפעול וכבר ברור שכדי לשרוד יש צורך בהתפתלויות ובתרגילי הישרדות בלתי אפשריים. הרצוג פנה לשר האוצר משה כחלון ואמר כי האחריות שלו לעם ולמדינה מחייבת אותו להיות השר שיעצור את מסע ההרס של ראש הממשלה נתניהו. הרצוג קרא גם לחברי הקואליציה האחרים לקבל עליהם את האחריות. "הקשיבו לתחושת השליחות האישית והציבורית שלכם. אל תתנו יד למהלכים שיפגעו במשילות, יגזלו עוד כספים מהגליל והנגב וממערכת החינוך והבריאות ויהפכו את הפוליטיקה והמנהיגות למושמצים ושנואים עוד יותר".

ח"כ זהבה גלאון אמרה במהלך הדיון: אנחנו רואים כאן היום פארסה בלתי מתקבלת על הדעת של ממשלה שעושה ג'אגלינג על עצם קיומה. איזה דבר דוחה בהתנהלות של ממשלה שרוצה שהציבור ייתן בה את אמונו. שהאנשים הלא המתאימים הם בתפקידים הלא המתאימים. מה זה מעיד על איך שהממשלה הזו תתנהל? איך יודעים מי אחראי למה? למי לפנות באיזה נושא? השפילו את השרים של הליכוד עד עפר, נתנו להם תפקידים שהם לא רוצים בהם ולא תואמים את הכישורים שלהם. מה זה אומר על ראש הממשלה שרוצה לשדר לציבור שהולכת להיות כאן ממשלה אחראית ויציבה? אף מינוי הוא לא מינוי רציני.

ח"כ זוהיר בהלול: אם הממשלה הזו איננה רפובליקת בבנות, אני לא מבין מה היא רפובליקת בננות. הביטוי דיבר על מדינה במרכז אמריקה שבעצם אפשרה לכמה מהסוחרים האמריקנים לרכוש כמעט 80 אחוז ממטעי הבננות של המדינה הזו. זה אומר שטובת מעטים מכריעה את טובת הכלל. אין בכך אסוציאציה עם ממשלת ישראל בראשות נתניהו? כמעט 80 אחוז מתקציב המדינה הולך לכמה מפלגות והם מעבירם כאוות נפשם אל המעטים ושללו מהאזרחים לחיות בצדק חלוקתי.

ח"כ מרב מיכאלי: יש בקרב עובדי המשרד לביטחון פנים טעם של חמיצות ואי נעימות בדרך שבה השר ארדן מגיע אליהם. לפני ארבעה שבועות כשראש הממשלה הלך לנשיא ואמר לו עלה בידי להרכיב ממשלה, למה הוא התכוון? ברור שהייתה לו קואליציה אבל איזו ממשלה בדיוק הייתה לו? על פניו נראה שראש הממשלה לא אמר אמת לנשיא. נתניהו הקפיד לשבץ את אנשי הליכוד למשרדים שהם הכי לא רצו בהם.

הכנסת אישרה שינויים בחלוקת הסמכויות

בתום דיון ארוך בהשתתפות למעלה מחמשים חברי כנסת מן האופוזיציה, מליאת הכנסת אישרה את בקשות הממשלה לחלוקה מחודשת של סמכויות בין משרדי הממשלה, והן:

להעביר לשר האוצר את סמכויות שר הבינוי שהוקנו לו בחוק רשות מקרקעי ישראל.

לחלק את המשרד למודיעין – למשרד המודיעין ולמשרד לנושאים אסטרטגיים.

58 ח"כים תמכו בבקשה זו ו-56 התנגדו.

כמו-כן ביקשה הממשלה להעביר את שטח הפעולה של רשות מקרקעי ישראל ממשרד הבינוי למשרד האוצר – לבקשה זו לא נדרשה הצבעה.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): מה שמבקשת הממשלה מסמל את התאווה של חבריה, על חוסר האמון שבניהם ועל עזות המצח במינויים כאלה ואחרים. בפתח אחת התקופות הרגישות שהמדינה עומדת בפניה רה"מ לא מינה שר חוץ. באמת בשביל מה צריך שר חוץ במדינת ישראל? אז סגנית שר החוץ טוענת שכל יחסי החוץ נמצאים באחריותה והכל עובר דרכה, אבל על המשא-ומתן עם הפלשתינים אחראי שר הפנים, על היחסים עם האמריקנים אחראי שר התחבורה, ועל הדיאלוג האסטרטגי בנושא האירני אחראי בכלל שר האנרגיה. התבלבלתם? גם אני.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני): עוד לא עברו חמישה ימים מאז הצילום המסורתי של הממשלה אצל נשיא המדינה וכבר הוא לא רלוונטי. כל המדינה הזו התקיימה הרבה שנים בלי שהיה לה משרד מודיעין ואסטרטגיה, ועכשיו לקחו את המשרד הזה וחילקו אותו לשניים.

ח"כ אילן גילאון (מרצ): יצאנו לבחירות כי לא הייתה פה מספיק משילות, ונראה לי שאת המשילות שיש פה היום ראש הממשלה לא חשב על זה בחלומות החיים גרועים שלו. מי שמתבונן מהצד רואה שיש כאן בלאגן אחד גדול ועד עכשיו אי-אפשר להבין מי השר שבאופן אמיתי יטפל בגליל ובנגב? מי יטפל בבעיית האתיופים? השר הכי חשוב שצריך למנות בדחיפות זה שר לענייני שמות של שרים כי בזה מושקע עיקר המאמץ עכשיו. אנחנו רואים כאן פתולוגיה של ביורוקרטיה. זאת ממשלת פירורים שאין לה שום אופק.

ח"כ עפר שלח (יש עתיד): על איזה גופי מודיעין אחראי השר לענייני מודיעין? יש כמה גופי מודיעין במדינה, על אחד אחראי צה"ל ושר הביטחון, היתר כפופים ישירות למשרד רה"מ. מה שמוביל לשאלה באיזה עניינים אסטרטגים עוסק השר לעניינים אסטרטגים? כל הגופים האלה עובדים מול ראש הממשלה, אצלו הם מאשרים תוכניות ומקבלים תקציבים. השר לענייני מודיעין יוכל לשתות שם רק קפה, קפה מודיעני כשהשר השני יוכל לשתות שם קפה אסטרטגי.

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני): אנחנו משנים פה חוקי ייסוד ומשנים סדרי עולם ודי להסתכל על האולם הזה כאן ולראות שהצד של האופוזיציה כמעט בתפוסה מלאה ואילו בצד של הקואליציה יש חברת כנסת אחת. זה אומר הכל.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): העברת סמכויות התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר זה מהלך מסוכן. זה כמו להוציא למישהו את המוח ולהעביר אותו לגוף אחר ולצפות ששני הגופים ימשיכו להתקיים אי-אפשר למצוא מומחה אחד שמבין את המהלך הזה וכולם מסכימים שהתוצאה תהיה בלאגן, שיקשה על מציאת פתרון למצוקת הדיור.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): מאז שמנהל מקרקעי ישראל הפך למנהל מספסרי ישראל ונושא המכרזים הפך למרבה במחיר, הפכו את המשאב הכי יקר במדינה למשהו שאפשר לספסר בו. זה יסוד ושורש הבעיה של יוקר הדיור ויוקר הדירה. כדי להוריד את יוקר הדיור דבר ראשון צריך להפסיק את שיטת המכרזים של המרבה במחיר. זה גם לא חברתי, גם לא הגון וגם הורס את הכלכלה הישראלית.

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): אני רוצה להפנות קריאה לממונה על ההגבלים העסקיים ולבקש ממנו לחזור בו ולא להתפטר מתפקידו. מדובר באירוע מאוד קשה שבכיר הרגולטורים, המקצועי ביותר והחשוב ביותר, הגיעו מים עד נפש והוא פשוט גורש במקלות. חטאו היה שהוא התעקש לגונן על האינטרס הציבורי. הוא אדם כל כך מתון ופשרן ובסוף הוא הבין שגם הוא לא יכול לאפשר את המונופול הזה. הוא הציע מתווה רך ופשרני וגם זה היה פחות מידי לתשובה ונובל אנרג'י שנהנים גם מתמיכת הממשלה. אותה ממשלה שנבחרה על-ידי הציבור מועלת עכשיו בציבור. זה לא סוד שיש לחצים אמריקנים בנושא, אבל ראש ממשלה שנסע לקונגרס ולא סופר את הממשל האמריקני, כאן הוא נסוג בקלות שכזו ומוותר על הכל?

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת): הממשלה הזו תצביע על תקציב 2015 בנובמבר 2015. כל העניינים שאנחנו זועקים עליהם, אם רוצים לשנות, יחזירו לאנשים כסף? יש כאן שיאים חדשים של ישראבלוף. אני הצעתי לפצל את התקציב ואנחנו באופוזיציה נהיה מוכנים לדיון מזורז בתקציב 2015. אם הממשלה למשל תרצה לאמת את מסקנות הדוח למלחמה בעוני אז ניתן לזה יד.

ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו): אין ספק שלפחות בנתיים הממשלה הזו מאתגרת באופן מיוחדת את הכותבים של ארץ נהדרת. אפילו שם לא העלו על הדעת לכתוב מערכון שבו שר הפנים מקבל את סמכויותיו של שר החוץ, ומנים מעל ראשה של סגנית השר, מנכ"ל שהוא איש של ראש הממשלה. ומה נאמר על פיצול המודיעין והאסטרטגיה, איך אתם עושים את זה לאלקין שנלחם מרגעים אלה על שש המשרות שילקחו ממנו עם משרד האסטרטגיה. ומה עם השר בני בגין? הוא צריך לוותר על תיק שאין לו, לא הספקת דבר וחצי דבר במשרד שמלכתחילה אין בו דבר וחצי דבר.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): הדבר היחידי שמעניין את נתניהו זה להיות בשלטון ולעשות מה שהוא רוצה. הוא קורה לזה משילות אבל בפועל מי שמפריע לו לעשות את מה שהוא רוצה, הם אותם אלה שמפרידים בין ממשל דמוקרטי לממשל דיקטטורי.

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: נתניהו בישל דייסה ונתן לאלקין מגלנט, לכחלון מאלקין, לסילבן מחוטובלי ולבני בגין לא נשאר. ראש הממשלה עשה מאנשי הליכוד קרקס של תפקידי סרק, כולכם שחקני משנה בפארסה אחת גדולה. כולכם בובות בתאטרון הבובות של נתניהו וכנראה שאיבדתם את עמוד השדרה.

על נתניהו איש לא מתפלא אבל על בני הגין אני מתפלא, איך נתת שיעבדו עליך בפעם השלישית? לכחלון אני אומר, בשביל ארגז כלים אל תפרק את בית המלאכה. אני קורא וחברי הקואליציה, קחו אחריות, אל תתנו יד למהלכים שיפגעו במשילות, אל תהפכו את הפוליטיקה והמנהיגות לעוד יותר מושמצים ממה שהם היום.

השר יריב לוין סיכם את הדיון: חבל על הזמן שאנחנו מבזבזים פה על דברים שהם שוליים לחלוטין. אני לא זוכר שהוקמה ממשלה ולא היו שינויים וההעברות של שטחי פעולה ממשרד למשרד. הדבר הזה הוא טבעי, חלק נובע משינויים נדרשים וחלק בגלל הסכמות פוליטיות בין שותפות הממשלה, אני לא מתבייש להגיד את זה מעל הדוכן.

תאריך:  25/05/2015   |   עודכן:  25/05/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אילן גילאון / Ilan Gilon   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   חיים כץ / Haim Katz   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק הרצוג   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל ביתנו   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   רויטל סויד / Revital Swid   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארדן חוזר לממשלה; ניסיון לפיוס שרים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יורגו
25/05/15 19:28
2
אורח
25/05/15 23:01
3
קורןנאוה טבריה
26/05/15 05:58
4
"אסירי תודה"?
26/05/15 06:03
5
שבץ חלובה
26/05/15 07:31
6
וינטר הניה
26/05/15 08:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
ועדת השרים לחקיקה של הממשלה החדשה, בראשותה של שרת המשפטים איילת שקד התכנסה (יום ב', 25.5.15) לראשונה ואישרה את התיקון לחוק יסוד: תקציב המדינה, שכבר אושר בממשלה.
25/05/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שרת המשפטים איילת שקד עדיין לא הספיקה להתחיל ללמוד את כל הבעיות של מערכת המשפט הישראלית וכבר אצה הדרך לאהרן ברק, הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון, והוא מזמין אותה ברוב טובו לטעום ממתיקות חוכמתו וליפול למלכודת אינטלקטואלית מתוך מטרה אחת: לטעת ולהשריש במוחה את תפיסת עולמו האישית והשיפוטית, כדי שתהיה בת דמותו וממשיכת הדרך שהוא התווה בשנים הרבות שבהן היה נשיא המערכת השיפוטית.
22/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שר האוצר, משה כחלון, יהיה הנציג השני של הממשלה בוועדה למינוי שופטים לצידה של שרת המשפטים, איילת שקד, העומדת בראש הוועדה. הממשלה צפויה לאשר את המינוי בישיבתה הבאה. מינוי זה מגביר עוד יותר את כוחו של כחלון, שכבר קיבל סמכויות כמעט בלתי מוגבלות בתחום הנדל"ן.
22/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את אלי גרונר לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. מלשכתו נמסר כי לגרונר ניסיון עשיר בסקטור הציבורי והפרטי - בשנים האחרונות שירת כציר הכלכלי בוושינגטון וקודם לכן היה בכיר בחברת הייעוץ האסטרטגי הבינלאומית מקינזי והוביל פרויקטים עבור החברות המובילות בעולם בארה"ב, באירופה ובישראל.
21/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתערב בהחלטת הממשלה על הרכב קבינט הדיור החדש וכותב למזכיר הממשלה כי יש לשלב בקבינט החדש גם את השר להגנת הסביבה ואת השר לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים בהקדם האפשרי - כך נודע ל"גלובס".
21/05/2015  |  אורי חודי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il