רכבת ישראל השלימה את הנחת המסילה בקטע האחרון בקו רכבת הנגב, שבין אשקלון לבאר שבע, הכולל חיבור של מסילת הרכבת מאשקלון לאזור צומת גורל וקישור למסילת הרכבת הקיימת לבאר שבע ולרשת הרכבות הארצית. בשבת הושלם התהליך הטכנולוגי, בו הוגדר הקו החדש במערכת האיתות והבקרה לצורך הפעלת רכבות. קו רכבת הנגב נמסר לאנשי התפעול ברכבת ישראל באופן מלא.
במהלך השבועות הקרובים, עד לפתיחת קו אשקלון-ב"ש בחודש ספטמבר, יפעלו על המסילה החדשה רכבות משא, שיעבירו 100 אלף טון על המסילות, בתהליך של 'גיהוץ' המסילה והכנתה להפעלת רכבות נוסעים. במקביל, יועברו הדרכות לנהגי רכבות הנוסעים על הקו החדש.
מסילת הנגב, בעלות של כ-2 מיליארד שקלים, מקשרת במסילה רוחבית בין אשקלון לבאר שבע. במסגרת המיזם, מוקמים 70 ק"מ של מסילת רכבת כפולה ותחנות נוסעים בשדרות, בנתיבות ובאופקים. בקו תופעלנה, מדי יום, כ-25 רכבות לכל כיוון. תחנת הרכבת באופקים צפויה להיפתח לקראת סוף השנה.
עבודות התשתית בפרויקט כללו 17 גשרים, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים וגשר לכביש 40.
"מסילת הנגב היא בראש ובראשונה פרויקט ציוני", אומר בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, "החיבור המסילתי הישיר בין אשקלון לבאר שבע, דרך שדרות, נתיבות ואופקים, ירחיב את מעגלי התעסוקה בדרום, ימשוך לאזור זוגות צעירים וישפר את איכות חייהם של מאות אלפי תושבי הדרום. אנחנו שמחים לראות את ביקוש הנוסעים הגדולים משדרות ומנתיבות לכיוון המרכז ואני משוכנע שעם פתיחת הקו לבאר שבע, נראה עוד עלייה משמעותית במספר נוסעי הרכבת".
בתוך כך, נמסר על אבן דרך משמעותית בקו A1 לירושלים. מסילות הונחו בחלקו המערבי של הקו, באזור עמק איילון.