|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אחרי שנים של עיכוב

ארגון-מחדש בתעריפי נסיעה במטרופולינים

תעריפים אחידים לאוטובוסים ולרכבות בגוש-דן, בחיפה והקריות, בבאר שבע ובעוטף ירושלים רמלה ולוד הופכות לחלק מגוש-דן
04/08/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מתחילים לעשות סדר [צילום: פלאש 90]

תחבורה בדרך שלנו: תושבי הפריפריה – אזרחים סוג ב'
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, "תחבורה בדרך שלנו", מוחה על אישור חלקי של התוכנית, שאמורה הייתה לכלול גם את הפריפריה. מנכ"ל הארגון, איתי חיים, בירך על כך שלאחר כ-8 שנים של תכנון ודיונים, 3 שנים של דחייה בשל ויכוח בין משרדי האוצר והתחבורה, נעתרו המשרדים לבקשת טובה אבן-חן, נציגת תחבורה בדרך שלנו בלוד, להכליל את רמלה ולוד כחלק מגוש-דן, אך בכך אין די.
חיים אמר כי הותרת הפריפריה מחוץ לתוכנית נובעת מתחשיבים כלכליים ולא ענייניים וכי מצב זה מותיר על-כנו עיוותים משמעותיים בתעריפים, במיוחד בקווי אגד הבין-עירוניים בין ערים מרכזיות בצפון. כך למשל, נסיעה בקו קריית שמונה-עכו (500) עולה 39.50 ש"ח, טבריה-כרמיאל (קו 56) – 25 ש"ח וחצור הגלילית-עפולה (541/542) – 31.5 ש"ח.
"מדוע תושבי הפריפריה, שסובלים מנגישות בעייתית לתחבורה ציבורית, מתדירות לא-גבוהה בלשון המעטה וכן מריבוי יישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך עד בינוני, צריכים לשאת במחיר, בשעה שתקציבי עתק מועברים לפרויקטים מסילתיים שחלקם מתקציב המדינה גבוה עשרות מונים מאישור תוכנית האחדת התעריפים בפריפריה? האם בעיני משרד האוצר תושבי הגליל המזרחי, עמק הירדן, הגליל התחתון, עמק יזרעאל ועפולה הם אזרחים סוג ב'?", שאלו ב"תחבורה בדרך שלנו".

אחרי שנים ארוכות של עיכוב יוצאת סוף-סוף לדרך רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, אולם היא כוללת רק את התעריפים במטרופולינים ולא את הנסיעות הבין-עירוניות. הרפורמה, סוכמה ונחתמה (יום ג', 4.8.15) עם משרד האוצר. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, להיערך מידית להפעלתה בחודשים הקרובים.

תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש-דן, עוטף ירושלים, חיפה והקריות ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. הנוסעים יוכלו לעבור בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה בודדת.

הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, בכרטיסי מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים. כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום - הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום - הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של 39%.

כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום - הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ולרמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום - הוזלה של 35%. לצד ההוזלות הנרחבות, יחולו גם התייקרויות בתעריפי התחבורה הציבורית באזורים שונים בארץ.

מספר הנוסעים המבצעים כיום מעברים במרכזי המטרופולינים, גבוה במיוחד. כל נוסע שיבצע מעבר אחד, לכל הפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה. כמו-כן, תינתן אפשרות לרכישת כרטיס נסיעה בודדת ללא מעברים.

המרוויחים הגדולים מהרפורמה, הצפויים לחסוך מאות שקלים מדי חודש, הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית, משתמשי חופשי-חודשי, כל נוסע שיבצע מעברים בקווי השירות ונוסעים המשלבים נסיעות באוטובוס וברכבת.


עלות הארגון-מחדש נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה מבנה תעריפים יעיל המשלב בין אוטובוסים ורכבות. מעבר לתוספת של 120 מיליון שקלים, בכל שנה, יוקצו תקציבים נוספים לטובת תוספות שירות, במטרופולינים הגדולים ובערים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במטרה להעביר נוסעים לתחבורה הציבורית.

הרפורמה מתקנת עיוותים רבים שהיו קיימים בתעריפי הנסיעה במטרופולינים במשך שנים. הרפורמה תבוצע באופן הדרגתי, ותלווה בפרסום והסברה לציבור. לאחר יישומה במטרופולינים יפעל משרד התחבורה להסדיר רפורמה נוספת, משלימה, באזורים הבינעירוניים שאינם נכללים במטרופולינים וכך תיווצר רשת תעריפים אחידה ונוחה למשתמשים בתחבורה הציבורית.


מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי הרפורמה בתעריפים מהווה נדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ.
שירות התחבורה הציבורית בישראל - היקף הסובסדיות ושיעורי ההוצאה למשק-בית, ומחירי נסיעה בארץ ובאירופה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת שמעון סולומון, ועניינו מחירי נסיעה בודדת בשירותי האוטובוסים בישראל ובעולם. כמו כן, נבדקים במסמך היקף הסובסידיה המוענקת בישראל לשירותי האוטובוסים, מבנה התעריפים לנסיעה באוטובוסים ומשקל ההוצאה לתחבורה ציבורית למשק-בית בישראל.(19 עמ')
מדיניות תעריפים / מצגת
מצגת של מנהלת אגף פיקוח פיננסי בעניין רפורמת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית

תאריך:  04/08/2015   |   עודכן:  04/08/2015
עידן יוסף
+פטור גורף ממע"מ על תחבורה ציבורית
23:33 04/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מן ההטבה שתחל ב-2016 תיהנה כלל האוכלוסייה  ▪  ועוד: ביטול המע"מ לארבעת העשירונים התחתונים על מים וחשמל  ▪  האוצר: מתווה הביצוע ייקבע בקרוב
(דרעי וכחלון. סיוע ל"שקופים" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארגון-מחדש בתעריפי נסיעה במטרופולינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
4/08/15 15:38
2
יעקב רנר
4/08/15 16:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
משרד האוצר מבהיר (יום ב', 3.8.15) כי בניגוד לפרסומים בתקשורת, תקציבי התחבורה הציבורית והחינוך צפויים לעלות בשנת 2016 במיליארדי שקלים. שר האוצר משה כחלון אומר כי "לא יהיה כל קיצוץ בתקציב התחבורה הציבורית; תקציב התחבורה הציבורית יהיה הגדול ביותר בשנים האחרונות".
03/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
תושבת ירושלים, אנה שולקין (50), חוותה מסכת התעללות מצד נוסעים חרדיים בקו הפרדה ("מהדרין") בעיר. שולקין, שהייתה אחרי טיפול שורש בשיניה, עלתה (יום א', 2.8.15) לקו 36 של אגד בקניון רמות.
03/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
שנתיים אחרי שהחליט כי לא יינתן פטור מתשלום על תינוק בעגלת ילדים פתוחה באוטובוס בשעות העומס (07:00 עד 09:00 בבוקר), החליט שר התחבורה ישראל כ"ץ להפוך את החלטתו.
03/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
איך שפר מזלי, כי עברנו דירה מתל אביב לעיר צמודה אליה, שקטה, חמימה עם תושבים המתחשבים בשכניהם, עם תחושת קירבה כמו שרק בישוב קטן יש. את כל הקניות והסידורים הנחוצים העברנו לכאן, ובשמחה כי יש בה הכל. את התרבות נמצא בכל סביבות תל אביב, בתיאטרונים הפזורים בשפע בכל עיירת לויין של ת"א, לשם יצטרכו כנראה התיאטרונים הגדולים להגיע כדי להמשיך ולהתקיים. כמו למשל היכלי התרבות בפתח תקוה ובראשון לציון, תיאטרון גבעתיים, בית חיל האויר בהרצליה, תיאטרון הרצליה האינטימי, מרכז דוהל בשכונת התקווה, בתי הספר למשחק המעלים הצגות משובחות ביותר במחיר מצחיק לכרטיס - כמו "בית צבי" ותיאטרון הספריה שברמת גן, סטודיו יורם לוינשטיין הקרוב לשוק התקווה, סטודיו ניסן נתיב שבסוף רחוב הרצל, ועתיד לעבור בקרוב עוד יותר דרומה בעיר, ואולמות אחרים כמו "מרכז הבמה" בגני תקווה ועוד.אולי יש בזה משהו חיובי, שיתרום, אם יתממש, להעלאת הרמה התרבותית באזורים פריפריאלים אלה.
03/08/2015  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
רכבת ישראל השלימה את הנחת המסילה בקטע האחרון בקו רכבת הנגב, שבין אשקלון לבאר שבע, הכולל חיבור של מסילת הרכבת מאשקלון לאזור צומת גורל וקישור למסילת הרכבת הקיימת לבאר שבע ולרשת הרכבות הארצית. בשבת הושלם התהליך הטכנולוגי, בו הוגדר הקו החדש במערכת האיתות והבקרה לצורך הפעלת רכבות. קו רכבת הנגב נמסר לאנשי התפעול ברכבת ישראל באופן מלא.
03/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
החלו עבודות הרכבת הקלה בתל אביב  /  איציק וולף, עידן יוסף
עבודות הרכבת הקלה. כך זה ייראה  /  עידן יוסף
ביה"ד הורה לעובדי הרכבת הקלה לשוב לעבוד  /  עידן יוסף
הרכבת הקלה בת"א - בכייה לדורות  /  נסים גבאי
וזוהי רק ההתחלה  /  איתמר לוין
רכבת קלה - כבדה מאוד  /  ראובן דינור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il