אחרי שנים ארוכות של עיכוב יוצאת סוף-סוף לדרך רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, אולם היא כוללת רק את התעריפים במטרופולינים ולא את הנסיעות הבין-עירוניות. הרפורמה, סוכמה ונחתמה (יום ג', 4.8.15) עם משרד האוצר. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, להיערך מידית להפעלתה בחודשים הקרובים.
תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש-דן, עוטף ירושלים, חיפה והקריות ובאר שבע, יהיה אחיד, בהתאם לטבעות השונות הנכללות בו ויעמוד על מחיר נסיעה שווה לכל נפש. הנוסעים יוכלו לעבור בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים,
רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה בודדת.
הרפורמה מציעה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, בכרטיסי מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים. כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום - הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום - הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של 39%.
כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, בין נתניה לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 491 שקלים כיום - הוזלה של כ-30%. כרטיס משולב בין מודיעין לתל אביב, יעלה 351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום - הוזלה של כ-40%, וכרטיס משולב בין תל אביב ללוד ולרמלה, יעלה 252 שקלים, לעומת 399 שקלים כיום - הוזלה של 35%. לצד ההוזלות הנרחבות,
יחולו גם התייקרויות בתעריפי התחבורה הציבורית באזורים שונים בארץ.
מספר הנוסעים המבצעים כיום מעברים במרכזי המטרופולינים, גבוה במיוחד. כל נוסע שיבצע מעבר אחד, לכל הפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה. כמו-כן, תינתן אפשרות לרכישת כרטיס נסיעה בודדת ללא מעברים.
המרוויחים הגדולים מהרפורמה, הצפויים לחסוך מאות שקלים מדי חודש, הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית, משתמשי חופשי-חודשי, כל נוסע שיבצע מעברים בקווי השירות ונוסעים המשלבים נסיעות באוטובוס וברכבת.
עלות הארגון-מחדש נאמדת ב-120 מיליון שקלים לשנה, מציעה מבנה תעריפים יעיל המשלב בין אוטובוסים ורכבות. מעבר לתוספת של 120 מיליון שקלים, בכל שנה, יוקצו תקציבים נוספים לטובת תוספות שירות, במטרופולינים הגדולים ובערים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במטרה להעביר נוסעים לתחבורה הציבורית.
הרפורמה מתקנת עיוותים רבים שהיו קיימים בתעריפי הנסיעה במטרופולינים במשך שנים. הרפורמה תבוצע באופן הדרגתי, ותלווה בפרסום והסברה לציבור. לאחר יישומה במטרופולינים יפעל
משרד התחבורה להסדיר רפורמה נוספת, משלימה, באזורים הבינעירוניים שאינם נכללים במטרופולינים וכך תיווצר רשת תעריפים אחידה ונוחה למשתמשים בתחבורה הציבורית.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, ציין כי הרפורמה בתעריפים מהווה נדבך נוסף וחשוב לשיפור השילוביות בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ.