ביום חמישי הקרוב (13.8.15) בשעה 20:00 יחל שלב סגירת צומת מעריב לטובת הקמת התחנה התת-קרקעית קרליבך. הסדרי התנועה לקראת העבודות יונהגו בהדרגה כאשר ביום ראשון שלאחריו בשעה 05:00 בבוקר יושלם המעבר להסדרים החדשים.
להלן השינויים בהסדרי התנועה שיחלו בתקופת העבודות:
- צומת מעריב ייסגר לתנועה לבאים מרח׳ קרליבך. ניתן יהיה לבצע פניית פרסה.
- צומת מעריב ייסגר לתנועה לבאים מרח' לינקולן. ניתן יהיה לבצע פניית פרסה.
- התנועה בין צומת מעריב לרח' מזא"ה תותר לתחבורה ציבורית בלבד, בשני הכיוונים.
- רח' התעשיה יהפוך לחד סיטרי. הכניסה מרח' המסגר והיציאה לדרך מנחם בגין.
- רח' המלאכה יהפוך לחד סיטרי. הכניסה מדרך מנחם בגין והיציאה לרח' המסגר.
- תתאפשר פנייה שמאלה מרח' המלאכה לרח' המסגר. תתאפשר פנייה לרח' נחמני מדרך מנחם בגין.
- ב-12.8.15- רח' החשמונאים יהפוך לנתיב תחבורה ציבורית בלבד (ממזרח למערב בלבד).
- ב-12.8.15 - ייפתח מעבר לכלי רכב ברח' הארבעה, מדרך מנחם בגין.
בשבוע שעבר נרשמו כ-200 דוחות לנהגים שנסעו בנתיבי תחבורה ציבורית. בקרוב צפוי הקנס לעלות ל-750 שקל, ועם הצבת מצלמות האכיפה צפוי מספר הדוחות לעלות. מוקדי האכיפה יהיו ממחלף פולג עד כפר שמריהו בכביש החוף ומראשון לציון עד מחלף וולפסון בנתיבי איילון.
תחנת קרליבך משלבת שלוש קומות תת-קרקעיות, הראשונה לכרטוס, השנייה להעלאת נוסעים ולהורדתם מקרונות הרכבת הקלה של הקו האדום והשלישית עבור רכבת הקו הירוק העתידי.
בשלב הראשון של ביצוע העבודות, ייהרס גשר מעריב בפיצוץ מבוקר ועדין. בתיאום עם משטרת מחוז תל אביב, הריסת הגשר תותר רק החל מיום ה' ה-20.8. החלטה על מועד מדויק תתקבל במהלך הימים הקרובים לאחר שהחברה הקבלנית,
דניה סיבוס, באמצעות חברת תמר גרופ, החברה האמונה על פיצוץ גשר מעריב, יציגו בפני משטרת מחוז תל אביב את היערכותם הבטיחותית בזמן הריסת הגשר.
לכשתושלם בניית התחנה, יוקם מעבר משוקע לכלי הרכב מרחוב יצחק שדה לרח' לינקולן וקרליבך, מתחת לדרך מנחם בגין.
מה יקרה החל ביום ה'? החל בשעה 19:00 יוקם אוהל חפ"ק באזור מתחם העבודות. בשעה 20:00 ייסגר מתחם אזור העבודות ויוכנסו בהדרגה הכלים לעבודה. ביום ו' החל בשעה 06:00, ייפתח חדר מצב משולב בעיריית תל אביב ובו נציגי הרשויות השונות, נציגי משטרה,
משרד התחבורה ונת"ע ינהלו את האירוע.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "בדומה לתחילת העבודות על תחנת אלנבי, אנו נערכים גם הפעם בצורה רצינית ויסודית. למרות המורכבות בבניית תחנת קרליבך, שתשרת בעתיד גם את הנוסעים של הקו הירוק, הנחיתי את חברת נת"ע לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לצמצם את הפגיעה בזרימת התנועה באזור, גם אם יידרשו שינויים נוספים בהסדרי התנועה במהלך התקופה".