ועדת המכרזים של
רכבת ישראל העדיפה את הצעתה של חברת בומברדיה (Bombardier Transportation), לאספקת קטרים מדגם Traxx, בעלות של כמיליארד שקלים. במסגרת מיזם הסבת רשת המסילות הארצית של רכבת ישראל לחשמל, יצאה חברת הרכבת למכרז בינלאומי במטרה לרכוש קטרים חשמליים.
החברה פרסמה מכרז לרכישת 62 קטרים (עם אופציה ל-32 נוספים) הפועלים על הינע חשמלי. המכרז זכה להתעניינות בינלאומית רבה ונציגי חברות בתחום הביעו בו עניין, בין השאר: Siemens, Bombardier, Alstom, CNR, CSR, Hyundai, Skoda, Pesa ו-CAF.
הקטרים, עם מנוע חשמלי בהספק של 6 מגה-וואט, מסוגלים למשוך עד 8 קרונות דו-קומתיים או 12 קרונות חד-קומתיים, המכילים כ-1,400 נוסעים, במהירות של עד 160 קמ"ש.
ההפעלה של רכבת חשמלית היא השיטה המקובלת ברוב המדינות המתקדמות, והיא תאפשר בעתיד שיפור משמעותי בזמן הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת ושדרוג יכולת ההאצה והבלימה. המשמעות - רכבות מהירות, ארוכות יותר ואמינות יותר, שיסיעו מספר גדול יותר של נוסעים בפחות זמן, ובפחות רעש וזיהום אוויר.
במקביל לרכישת הקטרים החדשים, נמצאת רכבת ישראל בהליך מכרזי לרכישת קרונועים דו-קומתיים חשמליים (DDEMU) ובימים אלו מבצעת עבודות להסבתם של 294 קרונות הקומתיים הקיימים ברשותה, לצורך הפעלה ברשת מסילות חשמלית.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "פרויקט החשמול של רכבת ישראל מתקדם והופך מחזון למציאות. הסבת 420 ק"מ של מסילות רכבת להפעלה על-ידי חשמל, צפוי לשנות לחלוטין את פניה של חברת רכבת ישראל. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים".