בשבוע שעבר דיברה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב,
תמר אברהמי, על הדרך בה יש לנהוג בכתבי טענות פגומים - ומתברר שהיא מיישמת בעצמה את הדברים.
אברהמי הורתה (16.7.15) לחברת קימאמה תוכנות חינוכיות להגיש בפעם השנייה כתב תביעה מתוקן, באומרה שמזה המונח לפניה - לא ברור מה החברה טוענת ומה היא רוצה. "אין זה תפקידו של בית המשפט "לדלות" רמזים מכתב הטענות ולנסות ליצור מהם טיעון סדור. ניתן להעלות על הדעת חוסר בהירות מסוים בסעיף כזה או אחר (ובית המשפט מיומן אף בקריאת מסמכים כגון דא), אך כאשר הדבר מתרחש בהיקף כגון דא, הדבר יוצר קושי מוגבר", היא אומרת.
למען הסר ספק, אברהמי נותנת לקימאמה הנחיות ברורות: "בנסיבות הענין ולאחר נסיונות חוזרים לקרוא את כתב הטענות, אני מוצאת להורות לתובעת להגיש כתב תביעה מתוקן (בשנית) שיהיה תמציתי, יתמקד בפרטים המרכזיים בלבד, יהיה מאורגן וברור ויאפשר את הבנת המחלוקות כמו גם את ניהול ההליך באופן יעיל. על-מנת לסייע מוצע, כי כתב התביעה יכלול מבוא שלא יעלה על עמוד (ובו תתואר תמצית התובענה). כמו-כן מוצע, כי המסמך ייכתב תוך חלוקה לנושאים ויכלול כותרות משנה (של נושאים, להבדיל מסעיפי חוק). על כתב הטענות להיות מודפס באופן מרווח (כאשר הרווח בין השורות לא יפול מרווח של שורה וחצי) והיקפו הכולל של המסמך יהיה מצומצם משמעותית מהמסמך הנוכחי".