|
מולר. ינסה לשקם [צילום: AP /Michael Sohn]
|
|
|
|
|
קבוצת פולקסווגן הכריזה (יום ג', 29.9.15) על ריקול לעד 11 מיליון כלי רכב במטרה לנסות להתגבר על השערורייה שחשפה כי רימתה במבחני פליטת הדיזל במכוניותיה.
המנכ"ל החדש, מתיאס מולר, אמר כי יצרנית המכוניות הגרמנית תפנה ללקוחותיה "בימים הקרובים" כדי לאבזר מחדש כלי רכב המונעים בדיזל אשר הכילו תוכנה לא חוקית, מהלך שאנליסטים אומרים כי עלול לעלות לחברה יותר מ-6.5 מיליארד דולרים.
יצרנית הרכב הגדולה באירופה הודתה ברמאות בבדיקות פליטת דיזל בארצות הברית ושר התחבורה של גרמניה אמר כי החברה ערכה מניפולציות גם ברכבים ששווקו באירופה, שם פולקסווגן מוכרת כ-40 אחוזים מכלי הרכב שלה.
החברה נמצאת תחת לחץ עצום לטפל במשבר העסקי הקשה ביותר בתולדות 78 שנות קיומה, ואשר מחק יותר משליש משווי השוק שלה, זעזע את שוק הרכב העולמי ועלול לפגוע בכלכלה הגרמנית כולה.
"אנו ניצבים בפני תקופת דשדוש ארוכה והרבה עבודה קשה," אמר מילר בכינוס בדלתיים סגורות לכ-1,000 מנהלים בכירים של החברה במטה וולפסבורג של פולקסווגן. "אנחנו יכולים להתקדם כעת רק בצעדים קטנים ובדרך יהיו גם נסיגות", הוא אמר.
מילר מונה למנכ"ל ביום שישי והחליף את מרטין ווינטרקורן. התביעה בגרמניה מסרה כי חוקריה בוחנים האם ווינטרקורן ביצע עבירות הונאה.
המשבר הוא מבוכה גדולה לגרמניה, שבמשך שנים הציגה את פולקסווגן כמודל של תעוזת ההנדסה שלה והיא אף פעלה נגד כמה תקנות נוקשות שהיו אמורות להיות מוטלות על יצרניות הרכב. תעשיית הרכב הגרמנית מעסיקה יותר מ-750,000 עובדים והיא מקור עיקרי של הכנסות מיצוא.