אגף התקציבים במשרד האוצר קובע כי המתווה הנוכחי של הרכבת הקלה בגוש-דן, הנבנה בימים אלה, לא יתאם לדרישות בתוך שנים ספורות, ולכן יש לבטלו ולתכנן הכל מחדש.
על-פי
הפרסום של הכתב הלל פוסק, פורום קבוע בו חברים בכירים במשרדי האוצר, התחבורה והפנים, קבע כי החלופה הטובה היא מיזם רכבת תחתית חדש לגמרי בעלות של מאות מיליארדי שקלים. כפי שפורסם ב-News1, המתווה הנוכחי מתוכנן לפי הביקוש של סוף שנות השמונים-תחילת שנות התשעים, ולא יעמוד בביקוש הצפוי, וזאת בנוסף ללא מעט בעיות רכבתיות הקשורות בקו.
במסמך פנימי של האוצר נכתב: "חלופה A4 [המיזם הנוכחי] לא מתפקדת בשנת 2040 וכנראה גם הרבה קודם. תחזית הביקוש לקווים 'אדום', 'ירוק' ו'סגול' גבוהה מהקיבולת... נדרש שלד משמעותי של קווי מטרו כדי לעמוד ביעדי התוכנית והיקף הביקוש".
על-פי הדיווח, פקידים ב
משרד התחבורה אומרים כי משרד האוצר מבקש לחסל את מיזם הרכבת הקלה.
לפי שעה לא פורסמה תגובה רשמית בעניין של משרדי הממשלה או של חברת נת"ע לדיווח. לפרסום אין אישור ממקור אחר.
יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ ד חנין, הודיע כי יכנס את הוועדה בראשותו. לדבריו, "במקום לבזבז מיליארדים מכספי הציבור ושנים רבות על עבודות שיתקעו את מרכז גוש-דן ויפגעו בתושבים ובעסקים, במקום ליצור עוד כאוס תחבורתי ובמקום עוד סיבוב של ויכוחים בין הגורמים, דרושה עכשיו החלטה לפרוס במטרופולין דן רשת של אוטובוסים מהירים.
"הקמה מיידית של רשת כזו היא אפשרית, זולה ותגרום להקלה מהירה בעומסים. לא צריך להמשיך ולהמתין שנים רבות כדי ליצור כאן פתרונות תחבורה ציבורית שיאפשרו הגעה ממקום למקום באזור קטן כל כך. צריך אוטובוסים מהירים, יעילים ואמינים, עם תחנות טובות ונוחות, בתדירות גבוהה של נסיעה. לכך חסר רק הרצון הפוליטי, הנכונות לתת עדיפות דרך אמיתית לתחבורה הציבורית, על פני הרכב הפרטי. הדרך לקידומה של מערכת כזאת אומנם לא עוברת דרך גזירת סרט או לחיצה על כפתור שיפוצץ גשר וסיקור תקשורתי צבעוני אבל כך ניתן באמת לשפר את חיי האזרחים כאן".