מנכ"ל
משרד התחבורה,
עוזי יצחקי, מנע את השתתפותם של עובדי משרד התחבורה בכנס יום התחבורה הציבורית 2015, שעתידה לקיים (יום ה', 4.11.15) עמותת "תחבורה היום ומחר". כך נודע ל-News1.
דובר המשרד מסר כי השתתפות עובדי המשרד בכינוס נעשתה ללא תיאום עם המנכ"ל, ואמר כי הצגת רפורמת התעריפים בידי אנשי המשרד אינה יכולה להיעשות ללא תיאום בשלב זה.
אולם נראה כי מדובר בעניין שהוא מעבר לרפורמת המחירים, וקשור אולי לאופן בו התנהלה העמותה, העוסקת בתחבורה בת-קיימא.
בכירי משרד התחבורה היו אמורים לשאת את הנאומים המרכזיים בכינוס, לא רק בנושאי הרפורמה עליה אמור היה להרצות רן שדמי. בוטלו הנאומים של ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן, שאמור היה להרצות על השיפורים העיקריים בתחבורה הציבורית; סמנכ"ל התשתיות במשרד
קרן טרנר, שאמורה הייתה להרצות על השקעה בתשתיות בחומש הקרוב והמפקחת על התעבורה במחוז ת"א והמרכז טופז פלד, שאמורה הייתה לשאת דברים בנושא שמירת עדיפות לתחבורה ציבורית בתוכניות עתידיות. נמנעה גם הגעת עשרות עובדי המשרד שאמורים היו להיות בקהל, כהשתלמות הממומנת ע"י משרד התחבורה.
מצג שווא
משרד התחבורה אינו מממן את הכינוס, שהכניסה אליו עולה 250 שקלים, אך הדבר לא מנע מעמותת "תחבורה היום ומחר" להציג מצג שווא, ולהטביע סמליל (לוגו) של המשרד ושל הרשות לתחבורה ציבורית בראש המודעה לכינוס, שממנה השתמע כאילו המשרד שותף בארגון הכינוס. אין זו הפעם הראשונה בה נוקטת העמותה בתרגיל זה. בשנה שעברה דרש משרד התחבורה מן העמותה שלא לאזכר אותו במודעת הכינוס, לאחר שהתברר כי הכינוס נערך בסינמטק בתל אביב, ולארוחת הצהריים שתוגש למשתתפים אין תעודת כשרות - דבר האסור על משרד ממשלתי.
מעמותת "תחבורה היום ומחר" נמסר כי בהוספת הסמליל לא הייתה כוונה לרמז על השתתפות משרד התחבורה בארגון הכינוס. באשר לביטול השתתפות אנשי משרד התחבורה בכינוס, את השאלה בעניין יש להפנות למשרד התחבורה.