חברות Vianini Lavori האיטלקית, מנרב הנדסה ואלקטרה תשתיות חופרי השרון מבקשות (2.11.15) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את פסילת הצעתן במכרז לתכנון ולהקמה של הרכבת הקלה בתל אביב. החברות מבקשות מבית המשפט לקבוע, כי הן עומדות בתנאי הסף של המכרז.
בעתירה נאמר, כי ועדת המכרזים של נת"ע החליטה לפסול את ההצעה בנימוק שאינה עומדת בדרישה למחזור מינימלי של כל אחד מהחברים במיזם המשותף. על-פי המכרז, על מציע שהינו מיזם משותף להראות שהמחזור המשקלל של כל אחד מחבריו לא יפחת מתוצאת המכפלה של 12 מיליון שקל במספר האחוזים של אחזקותיו במיזם המשותף, ובסך-הכל - לא פחות מ-1.2 מיליארד שקל.
לדברי העותרות, יש לקבוע שמדובר בתנאי אחד ולא בשני תנאים כפי שקבעה ועדת המכרזים, שכן פרשנות זו היא המתיישבת עם לשון המכרז . פרשנות הוועדה, הן טוענות, עשויה להביא לתוצאה אבסורדית לפיה מציע העומד בדרישת המחזור כאשר הוא חברה יחידה, לא יעמוד בה אם יצטרף אל חברה אחרת בעלת מחזור דומה באמצעות מיזם משותף, על-אף שברור שחוזקם הפיננסי של שני הגופים יחדיו גדול מזה של כל אחד מהם בנפרד.
עוד נטען, כי עדת המכרזים דחתה הת בקשת העותרות להסתמך על מחזורה של חברת אלקטרה, חברת-האם של אלקטרה תשתיות חופרי השרון, ולהשלים את המסמכים הנדרשים לצורך כך. זאת, על-אף שאין חולק, כי הסתמכות על נתוניה הפיננסיים של חברת-אם מותרת על-פי תנאי המכרז, וכי הסתמכות על נתוניה של אלקטרה הייתה מביאה לעמידת העותרות בדרישת המחזור גם לפי פרשנותה של ועדת המכרזים. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
גיורא ארדינסט,
ניר אמודאי, נועה בר, וטרם הוגשה תגובת נת"ע.