הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות רו"ח
אביגדור יצחקי, החליטה (יום ב', 30.11.15), להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את תת"ל 71 א' - רכבת קלה במטרופולין ת"א - "הקו הירוק - מקטע דרומי", לתקופה של 60 ימים.
התוכנית לקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, מייעדת רצועת למסילה, וכן כוללת תחנות, שטחי התארגנות לביצוע ומתקנים הנדסיים הנדרשים להפעלת הרכבת. תוואי המסילה המוצע בתוכנית, משלים את ציר הקו הירוק, ומחבר את הקו המגיע מהרצליה למרכז תל אביב, אל חולון.
המקטע המרכזי של הקו הירוק (תת"ל/ 71 ב') אושר להעברה להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור לפני מספר חודשים, והמקטע הצפוני (תת"ל/ 71 ג') יובא לדיון בות"ל בעוד כחצי שנה. התוכנית היא חלק מסדרת תוכניות לתשתיות לאומיות, שישלימו את מארג קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, יחד עם תוכניות המתאר המחוזיות לתוואי הקו האדום.
היו"ר יצחקי בירך את צוות התכנון וציין את חשיבות ההחלטה והתוכנית למערך התחבורה הציבורית במטרופולין.
הקו הירוק כולו נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון ולחולון בדרום. המקטע הדרומי, הכלול בתוכנית, אורכו כ-17 ק"מ, עובר בתחום מחוזות תל אביב ומרכז ובתחום הערים חולון (10.3 ק"מ), ראשון לציון (4.2 ק"מ) ותל אביב (2.5 ק"מ). התוואי מתחיל בצפון, מדרום לתחנת לוינסקי ברח' הר ציון בתל אביב וממשיך דרומה לכיוון חולון. ברח' סוקולוב בחולון התוואי מתפצל לשתי זרועות: זרוע מערבית הממשיכה דרומה בתחום העיר חולון ומשם לראשון לציון עד שד' משה דיין וחיבור עם הקו החום, הקו האדום ועם תחנת רכבת משה דיין, וזרוע מזרחית, העוברת לאורך שד' ירושלים, חוצה את כביש 4 ומסתיימת בסמוך לכביש 412.