|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ישראל רביעית מהסוף בפרסום התקשרויות ממשלתיות

הממשלה החליטה כי התקשרויות עם גופים חיצוניים יפורסמו במלואן, אך בפועל ההחלטה אינה מיושמת היועמ"ש יתבקש לפנות למשרדים הסוררים שפיר: טיעון בעיית כוח האדם לא יעבוד עוד
17/12/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
רק 32 חוזים פורסמו [צילום: משה שי/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור קיימה (יום ד', 16.12.15) דיון מהיר בנושא התקשרויות מדינה עם גורמים פרטיים, לפי הצעתה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני).

יושב-ראש הוועדה סתיו שפיר אמרה בפתח הדיון: "התכנסנו כאן לדבר על החלטת הממשלה 1116, שהייתה אמורה להביא לידיעת הציבור פירוט מלא של התקשרות הממשלה עם גופים חיצוניים - ובעיקר לגבי מצבים שבהם הממשלה מעבירה שירותים חיוניים ובסיסיים לאזרח לידיהם של גורמים פרטיים, ומחויבת בדיווח ובפיקוח רציני על שירותים אלה. החלטת הממשלה הייתה חשובה מאוד - אבל לא מיושמת בפועל. במקום לפרסם את כל ההתקשרויות, משרדי הממשלה פרסמו רק קומץ זעום שלהן מתוך אלפים רבים. לא ייתכן שהממשלה לא תעמוד בהתחייבויות שלה עצמה. אני מבקשת ממשרד המשפטים לפרט בפנינו איך הם תכננו לאכוף את ההחלטה הזו, ואיך הנוהל החדש ישפר את המצב - שבו המשרדים פשוט מזלזלים בהחלטה שהתקבלה״.

עו"ד שלמה בילבסקי מהיחידה ממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "יזמנו את החלטת הממשלה מתוך הכרה שחוזים, היתרים ורשיונות שהמדינה נותנת הם מקרה קלאסי שיידוע הציבור בהם הוא האינטרס הציבורי. הרעיון היה להטיל על הממשלה חובת פרסום יזום, ולא להמתין לבקשות. מדובר בפרסום החוזה עצמו ולא רק מידע מסוים על אודותיו, וכך יוכל האזרח לראות מה נתנה הממשלה ואיזו תמורה הייתה אמורה לקבל.

"ההחלטה התקבלה בדצמבר 2013 וניתנה לה תחולה נדחית של חצי שנה. היחידה מבצעת מעקב רציף מול משרדי הממשלה, ורובם לא פרסמו. זה כנראה אתגר לא פשוט מבחינתם, שכן זה מצריך מעקב מתמיד של החשבות, הייעוץ המשפטי וכוח אדם שיעלה דברים לאתר. משרד התחבורה פרסם למשל ארבעה הסכמים, ולא ידוע לנו למה דווקא את ארבעת אלה, אך ברור שזה אחוז מזערי מכלל ההתקשרויות".

לשאלת יו"ר הוועדה אם נבנתה התשתית הטכנולוגית שתאפשר למשרדים לבצע את ההחלטה בקלות, השיב עו"ד בילבסקי: "הקמנו אתר מרכזי ולכל משרד יש או יכולה להיות גישה, שתאפשר להם העלאת ההסכמים, כך שאין שם אתגר משמעותי. חלק מהמשרדים ממילא סורקים את החוזים - למשל משרד הרווחה. האתגר הוא כנראה כוח אדם ומודעות".

"אנחנו לא בודקים את ההסכמים, זה נועד לכך שהציבור יבדוק, ואנו פועלים כדי להביא לפרסום. איתרנו במערכת המנוף, באופן יזום, הסכמים ספציפיים שחשבנו שיש עניין לפרסמם ופנינו למשרדים בעניינם. אנו לא מקבלים תשובות מהמשרדים - מחלקם כבר שנה. יש משרדים שהשיבו שלא איתרו הסכמים שעונים לגדר ההחלטה. ההחלטה לא כללה כל סנקציה, ואין לנו פתרונות. היחידה שלנו מיצתה את כל מה שהיא יכולה לעשות".

"ההחלטה היא לא רק התקשרויות אלא גם, למשל, היתרים ורישיונות - כרייה, מים, נפט וגז. משרד האנרגיה כן העלה את הקישורים הקיימים להיתרי כרייה ורשיונות חציבה".

לשאלת שפיר מדוע למעשה נדרשת מעורבות של חשב ויועץ משפטי כאשר מדובר בחוזה שכבר נחתם, אמר עו"ד בילבסקי: "לכל משרד יש אלפי התקשרויות וצריך גורם שידע לזהות אילו הסכמים נופלים בגדר ההחלטה, ואז לייצר מו"מ מול הספק, כי ייתכן שיש לו זכות שימוע אם יש שם מידע שיש עליו סודיות. אם יש ממש בטענה, משחירים חלקים, ורק אז מפרסמים. הספק אינו זכאי לפרטיות בהקשר זה והוא לוקח את השקיפות בחשבון מראש כשהוא עושה עסקים מול הממשלה. עם זאת, יכולה בהחלט להיות למשל מידע של צנעת הפרט שבהחלט אין מקום לפרסם.

"הנוהל החדש הוא מבחינתנו התפתחות נכונה ונורמלית של חופש המידע, במובן של הסקת מסקנות נכונה והכרחית. על-פי הנוהל החדש, החל משנת 2016 יחויבו משרדי הממשלה ויחידות הסמך, לפרסם באופן יזום דוחות רבעוניים על אודות התקשרויותיהם עם גורמים חיצוניים. הדוחות יתפרסמו באתר המרכזי לחופש המידע (foi.gov.il) בקובץ אקסל, אשר יאפשר עיבוד נוסף של הנתונים. ההחלטה לייצר דוח ייעודי לנושא, התקבלה באגף החשכ"ל במשרד האוצר, לאור ההכרה בחשיבותו של מידע זה, כמו גם בצורך לפרסמו באופן סדור, שיטתי ואחיד, ללא תלות בהגשת בקשה לפי חוק חופש המידע. הדבר מתאפשר לאור השינויים במערכת הרכש הממשלתית מרכב"ה שהיא כבר ערוכה מראש לפרסום של הנתונים, מבחינת מידע וקריטריונים, ומאפשרת הפקת הדוח באופן מלא וקל".

בילבסקי הבהיר כי גם הנוהל החדש לא כולל סנקציה על אי-פרסום הדוחות.

ח"כ נחמיאס-ורבין: "אני עובדת על הדיון המהיר הזה מאז שהתוודעתי להחלטה ולאי-יישומה. די הזדעזעתי, למרות שלא באמת הופתעתי שהחלטות ממשלה לא מיושמות. אני מצפה ממשרדי הממשלה לדאוג לפרסום רטרואקטיבי של כל ההסכמים מיום פרסומה של ההחלטה".

"אני מברכת מאוד על פרסום הנוהל, גם אם פורסם רק אתמול, ואני תוהה מה היה קורה אם לא הייתי מבקשת את הדיון הדחוף הזה. אולי החשכ"ל תוכל לעקוב אחרי ביצוע הנוהל, ואף לחשוב על צעדים או סנקציות, היות שהיא צד לו. כתבה או דוח על אי-יישום, זו אולי סנקציה ציבורית, אבל בהחלט יכול להיות שהכלבים ימשיכו לנבוח והשיירה תעבור".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "האם ניתן לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקש שהוא יפנה למשרדים הסוררים? כמו-כן, אמרת שאין לכם שום יכולת לעשות ביקורת, ואנחנו נעשה את הביקורת הציבורית, אבל אם משרד מסוים מתקשר עם גוף פרטי, ללא מכרז, מעבר למה שמותר, מי יכול לעשות את הביקורת הזו, עכשיו שיש פלטפורמה שאפשר לראות אותה? אנו כוועדה ננסה להגיע לאותם מכרזים והתקשרויות אשר קדמו להחלטה הזו. אותי מעניינות מאוד ההתקשרויות של משרד החינוך, עם גורמים פרטיים, והן רבות, לקניית תוכן ערכי".

יו"ר הוועדה: "אני מקבלת את ההצעה של פנייה מטעם היחידה ליועמ"ש וגם את ההצעה של ח"כ גרמן לקיום דיון בנושא. נושא כוח האדם תמיד נזרק לאוויר בנושא חופש המידע, אבל בסופו של דבר החוזים האלה נמצאים בארכיון כלשהו, ונשמרים באופן ממוחשב. אירכוב נכון ונגיש שלהם באופן ממוחשב, גם יהפוך את העבודה העתידית של המשרדים להרבה יותר קלה, מעבר לשקיפות לאזרח".

סימונה הולשטיין מהסדנא לידע ציבורי הציגה בוועדה מצגת סקירה על מצב יישום ההחלטה ומיקומה של ישראל ביחס לעולם בנושא: " בעולם, 15% מהתל"ג הולכים לרכש וכולם מסכימים שזה התחום הכי 'פגיע'. אם ממחשבים את שלושת השלבים, לפני המכרז, במהלכו ולאחריו, אומנם ההשקעה בהתחלה קצת גבוה, אך זה חוסך בהוצאות המדינה בטווח הארוך. ישראל רביעית מהסוף לפי ה-OECD בתהליך של פרסום מידע על הליכי המכרזים".

עופר לוי, מנהל אגף הרכש במשרד הבריאות: "אנו מפרסמים את ההתקשרויות באמצעות מערכת מנוף, ונכון לאמצע נובמבר פרסמנו 470 התקשרויות שנעשו השנה. מערכת מנוף נגישה לציבור. נעשה מאמץ להעלות יותר התקשרויות וחוזים למערכת, שהיא לא דורשת את כל החוזה עצמו, אלא פרטים מסוימים ואת תוצאות המכרז. אולי נכון לייצר קישור אוטומטי, בין מערכת מנוף, למערכת של היחידה לחופש המידע, כדי לחסוך סרבול וכפילויות.

"החלטת הממשלה היא לפרסם את החוזה כולו, ויש קושי בכך, שכן לפעמים יש חוזים עם תנאים מסחריים, ואז מתנהל דו-שיח עם הספק לגבי מה הוא מוכן לפרסם כסוד מסחרי. נושא החיסונים למשל זה שוק עולמי, ואם נפרסם את המחיר יכול להיות שבשנה הבאה הוא לא ימכור לנו, או שזה יכול לפגוע ביכולת של הממשלה לנהל משא-ומתן".

נחמיאס-ורבין: "יש לכם את אפשרות ההשחרה, כך שלטעון שפרסום של כל החוזה יביא לפגיעה זה פשוט לא נכון". שפיר: "הממשלה היא הגוף שהכי משתלם לעשות מולו עסקים וקשה לי להאמין שספק יסרב לסחור מולה. פרסום החוזה המלא הוא הכלל ותמיד צריך לאפשר להיות החרגות מסוימות, אבל רק בנסיבות מיוחדות".

עו"ד יאיר אריאלי מהלשכה המשפטית במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "המשרד שלנו מיישם את החלטת הממשלה ומפרסמים באתר המשרד עשרות רישיונות וזיכיונות שניתנו החל מהמועד הקובע. בתחום הגז והנפט זה רישיון אחד ובתחום הכרייה והחציבה עשרות בודדות, כאשר שדה בריר, עליו שאלתן, ניתן לפני המועד הקובע. במקרים מסוימים יש צורך לפנות לגוף הפרטי, ולברר אילו פרטים מסחריים הוא סבור שיש לחסות - למשל תוכניות עבודה של חציבה או כרייה שיש בהם סוד מסחרי".

עו"ד ליהיא שטרן-פיליפסון מהלשכה המשפטית במשרד הרווחה והשירותים החברתיים: "אנו עדיין לא מיישמים את החלטת הממשלה. היו לנו כ-1,200 התקשרויות ב-2014, ונכון לאתמול היו לנו ב-2015 מעל 1,500. הוקם אצלנו צוות של הלשכה המשפטית, החשבות והממונה על חח"מ, ואני מקווה שעד סוף השנה נצליח לענות על הדרישות".

יונתן פינצ'ב, מרכז נושאי משפט וטכנולוגיה במשרד החינוך: "אין לי נתונים של מספרי ההתקשרויות. אנו עוסקים בפן הטכנולוגי של איסוף הדברים ופרסומים. אנו הוצאנו בשבוע שעבר מכתב לכל מנהלי היחידות, לחשבות המשרד ולקניינים והקצבנו להם 14 יום להעביר את המידע אלינו, על-מנת שנפרסם את כל ההתקשרויות עם כל הגופים החיצוניים, לאחר בדיקת החומר, לרבות פרטיות וסודות מסחריים".

יו"ר הוועדה שפיר, סיכמה את הדיון ואמרה: "לאור הערות חלק מהמשרדים על פרשנותם לאילו התקשרויות נכללות בגדר ההחלטה, ברור כי יש צורך להרחיב את ההגדרה. אין ספק שנצטרך לקיים דיון המשך בנושא עם המספרים המדויקים, כי מלבד משרד הרווחה, איש לא הגיע עם הנתונים. אנו רוצים לקבל את המספרים מכל המשרדים, וכן פירוט של פטורים ממכרז, בדגש על שירותי יעוץ כמו לובי או יעוץ משפטי, גם אם הם לא כלולים בהחלטת הממשלה, שכן בנוהל החדש הם כן כלולים.

"אני מברכת את משרד המשפטים על העבודה שהם מבצעים בנושא, ומבקשת שתפנו ליועץ המשפטי לממשלה, על-מנת שהוא ידרוש תשובות מאותם משרדים שמסרבים לענות לכם. אנא תשלחו גם פרסום תקופתי של המשרדים והגופים שאינם מקיימים את ההחלטה.

"אני פונה למשרדי הממשלה השונים - טיעון בעיית כוח האדם לגבי מימוש חופש המידע לא יעבוד עוד. אם יש בעיות תקנון או טכניות, תפנו אלינו, כי אנו רוצים להכיר את העניין, ויתרה מכך, להביא לפתרונו. ברור שיש פה מעבר שצריך להתרגל אליו ואנו כאן כדי לסייע לכך שזה היה חלק. הביאו את זה לשולחן הוועדה ונפתור את זה, לטובת כולנו".
מימוש החלטה 1116- בנושא פרסום היתרים ומסמכי התקשרות בין רשויות המדינה לגופים פרטיים מיום 29.12.2013 / מצגת
ההחלטה דורשת פרסום יזום של התקשרויות, ומידע אודות רישיונות והיתרים שניתנו לגופים פרטיים ע"י גופים ממשלתיים.(10 עמ')
פרסום התקשרויות הממשלה / נוהל
מטרת נוהל זה היא להנחות את העוסקים בדבר, כיצד ליישם במערכת המרכב"ה את נוהל החשכ"ל (נספח א') שעניינו "סימון הזמנת רכש כמכילה מידע רגיש" ולהורות על הפקה ופרסום של דו"ח חופש מידע, בדבר פירוט התקשרויות המשרד הממשלתי/יחידת הסמך (להלן: "המשרד") אחת לרבעון.

תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
עידן יוסף
+כנסת נכבדה האומנם?
13:01 17/12/15  |  נסים עוג'ר   |   לרשימה המלאה
למצדדים במתווה הגז לא הפריע כלל, כי דרישתם ליציבות רגולטורית יש בה כדי לנטרל או לרוקן את סמכותה של הכנסת כבית מחוקקים, וכל בר דעת במדינה נורמלית ומתוקנת מבין, שכאן מסתיימת לה ריבונות הכנסת והמדינה דמוקרטית, בשעה שמכתיבים לרשות המחוקק איזה חוק לחוקק איזה לא לחוקק
(הפגנה נגד מתווה הגז [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חופש המידע   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עופר לוי /  Levy Opher"   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל רביעית מהסוף בפרסום התקשרויות ממשלתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
"הריכוזיות נוגעת לכיס של כל אחד מאיתנו כל ימות השנה, ומשפיעה על יוקר המחיה של כולנו, אך מישהו בממשלה נרדם בשמירה, לא בזדון, אך מתוך שבי בידי בעלי ההון", כך אומרת (יום ד', 16.12.15) יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, קארין אלהרר, בדיון על דוח המבקר בטיפול הרשויות בריכוזיות במשק.
16/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
עימות קולני במליאת הכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה.
16/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת לא קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית, לפיה יוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, להוסיף יועץ פרלמנטרי נוסף לכל ח"כ תידחה עד שתיבחן על-ידי יועץ ארגוני. הוועדה הציבורית לא נענתה בכך לבקשת ועדת הכנסת לאשר יועץ שלישי לח"כים. ועדת הכנסת החזירה את הנושא לוועדה הציבורית, שתצטרך לתת את המלצתה הסופית בתוך 15 ימי עבודה, ואז תשוב ותדון בה ועדת הכנסת. על-פי החוק, לאחר ההמלצה הסופית של הוועדה הציבורית תהיה ועדת הכנסת רשאית לקבל את המלצתה או לדחותה, ולקבל החלטה כראות עיניה.
16/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון נוסף של ועדת הכספים נסגר (יום ד', 16.12.15) ללא התקדמות בהעברת עודפי תקציב משנת 2014 ל-2015. הדבר נובע מחילוקי דעות בתוך הקואליציה, שבעקבותיהם אין רוב בוועדה לאישור ההעברות התקציביות. זאת בעוד סד הזמנים (עד סוף דצמבר) לאישור אותן העברות של עודפים הולך ומתקצר. בדיון היום נדון רק סעיף תקציבי אחד מני רבים, שבהם מבקש האוצר להעביר עודפים מחויבים, כספים שההתחייבות הממשלתית בגינם כבר ניתנה. הסעיף נוגע לעודפים של משרד הרווחה בסך 766 מיליון ש"ח ואף שרוב חברי הכנסת, כולל האופוזיציה, תומכים במטרות שמופיעות בו, הם מתנגדים להצביע עבורו במסגרת של העברת עודפים, בטענה כי אין מדובר בעודפים אלא בשינוי תקציב פחות מחודש לאחר אישורו.
16/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 16.12.15) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו על-מנת לאפשר פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו. לפי ההצעה שאושרה, מועצת הרשות השנייה תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי לשדר תכנים שונים בתנאי ששר התקשורת הקצה לו תדרים לשם כך, בחלק משעות היום, בהתאם לכללים שתקבע.
16/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
גפני יוזם: רפורמה בהעברות תקציביות  /  עידן יוסף
שנה חלפה, ועשן המפחמות עדיין באוויר  /  עידן יוסף
מחירים מופקעים בחופים גם בקיץ הקרוב?  /  עידן יוסף
איפה הכסף  /  נסים עוג'ר
ערבויות ללא גבולות  /  אפרים הלפרין
בשולי הארועים בכנסת  /  שמעון זיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il