מסכת ההתאקלמות הלא-נעימה של
חברת דן בדרום (נהור) שוב הגיעה השבוע לדיון מעקב בוועדה לפניות הציבור של הכנסת. חלק מן התלונות חזרו על עצמן וחדשות עלו בישיבה, שבראשה עמד ח"כ
ישראל אייכלר. עוד הלינו על כך שחיילים בודדים מחכים 3 שעות כי אוטובוסים לא מגיעים לתחנות.
הנוסעים הלינו בין היתר על-כך שמסלולי הקווים אינם מופיעים בשילוט הסטטי בתחנות על מידע, על-כך שנהגים אינם בקיאים במסלולי הקווים ובתעריפים ועל-כך שאין קורלציה בין זמני האמת של הגעת האוטובוסים למידע המופיע באתרים ובאפליקציות.
מדברי מנכ"ל דן בדרום, יורי ברונשטיין, עלה כי
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה היא האשמה במצב משום שלא תכננה נכון את זמני הנסיעות, דבר שגרם לבלגאן.
ברונשטיין: "אנחנו מסיעים 60-50 אלף אנשים ביום, 4,000 נסיעות ביום. אנחנו מקבלים עשרות פניות ביום. יש שלושה שחקנים, הרשויות, משרד התחבורה ואנחנו. לוחות הזמנים לא היו מתואמים. (אם התכנון היה נכון), אין סיבה שנעשה כל-כך הרבה שינויים בפרק זמן כל כך קצר. באופקים נעשו עשרות שינויים מהמתוכנן. אנחנו מבינים שיש פער בין הביצוע לצורך של התושבים. יש חוסר תיאום שאטלים לנסיעות שיוצאות החוצה וזו הבעיה של מי שתכנן את הנסיעה כך. ביצעתי שינויים שמשרד התחבורה לא חתם עליהם עדיין, ובכך אני פועל באופן מנוגד להליך תקין כי יש לי אחריות. משרד התחבורה יאשר את הכל דה-פקטו. הבעיה שלנו היא מול הציבור. שינויים שאנחנו עושים צריכים להיות מאושרים במשרד התחבורה, וזה תהליך שאורך כ-10 ימים. זה לא אמור להיות כך!".
גורם במשרד התחבורה אמר ל-News1 כי הכשל אינו של המשרד אלא של דן בדרום, שלא העריכה נכון את משך הנסיעה והגישה לאישור תוכנית שלא התאימה למציאות.
ח"כ
חיים ילין (יש עתיד) אמר כי הוועדה בכוונה נתנה לנוגעים בדבר שבועיים להתארגנות ולא שבוע. "דן דרום מאשימה את משרד התחבורה. הבעיה שלנו היא באשכול המערבי - שער הנגב, שדות נגב והחלק הדרומי של חוף אשקלון (עוטף עזה). אני לא מבין לא מבין למה הם ממשיכים לזכות במכרזים. אמרו שאוטובוסים לא יכולים להיכנס ליישובים כי שערים סגורים. התקשרתי לכל ראש מועצה וענו לי שכל השערים פתוחים. התשובות מדן דרום הן שזה אירוע חד-פעמי".
גיל יעקב מ-"15 דקות" סיפר שבפניות הציבור המגיעות לארגון הנוסעים מקללים. לדבריו, המצב לא משתפר בתמונה הכוללת. הוא ביקש שלנוסעים יוצע פיצוי רוחבי על התקופה הזו, והיו"ר אייכלר הסכים שיש לתת פיצוי סמלי בדמות שני כרטיסי נסיעה.
מנהל אגף בכיר ברשות לתחבורה ציבורית, דרור גנון, הציע לייצר תהליך של הבנה מלאה לקשיים. בוא הציע לח"כ ילין להגיע אליו בשבוע הבא עם כל הבקשות שיש לסיור. "נעבור על מה שסוכם בהליך המכרזי. אנחנו בודקים כל חריגה", דבריו.