|
200 אלף כרטיסים ביממה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל סיימה את שנת 2015 עם רווח נקי של כ-265 מיליוני שקלים. הרווח מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד-פעמיות, עמד בשנת 2015 על כ-76 מיליון שקלים. זאת, בהשוואה לכ-128 מיליוני שקלים בשנת 2014. הירידה מוסברת על-ידי רכבת ישראל, בדוחות החברה המתפרסמים היום (יום ה', 24.3.16) בעיקר בהוצאות חד-פעמיות. עוד עולה כי לחברה תזרים חיובי מפעילות שוטפת שעמד בשנת 2015 על כ 135 מיליון שקלים.
במהלך 2015 בוצעו ברכבת ישראל כ-52.8 מיליון נסיעות, לעומת 48.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-9 אחוזים. ביחס לשנים 2009-2011 נרשם גידול של כ-40 אחוזים במספר כרטיסי הנסיעה שנרכשו על-ידי נוסעים.
ההכנסות מהסעת נוסעים בשנת 2015 הסתכמו בסך של כ-775 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-713 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גם כאן, מדובר בגידול בשיעור של כ-9 אחוז.
ממוצע הנסיעות היומי עמד על כ-200 אלף נסיעות ביממה, גידול של כ-10 אחוזים בהשוואה ל-182 אלף נסיעות אשתקד. עוד נטען בדוחות החברה כי במרבית קווי הרכבת, הן הוותיקים והן החדשים נרשמה עלייה רוחבית בביקושים. שיא הנסיעות היומיות בשנת 2015 עמד על 245.2 נסיעות ביממה, בחודש דצמבר.
הקווים הבולטים במגמת העלייה בביקושים היו:
- קו החוף הדרומי: אשקלון - ת"א: 18 אחוז גידול, לרבות פתיחת 'קו הנגב'.
- קו הוד השרון-ת"א: 13 אחוז גידול.
- קו ירושלים - בית שמש - תל אביב: 24 אחוז גידול.