|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ליברמן מציג: ציר עוקף אבו מאזן

תוכנית מקל וגזר שמטרתה לשנות את המציאות הפוליטית והביטחונית בשטחים מתכוון ליצור הידברות עם בכירים פלשתינים מעל ראשו של ראש הרשות
17/08/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ליברמן. אבו מאזן הוא הבעיה [צילום: אריאל חרמוני]

שר הביטחון אביגדור ליברמן מציג (יום ד', 17.8.16) תוכנית חדשה שמטרתה לשנות את המציאות הפוליטית והביטחונית בשטחים. העיקרון המנחה, לדבריו: מי שמוכן לדו-קיום עם ישראל - ירוויח, ומי שתומך בטרור - יפסיד.

כך למשל, יינתנו הטבות ליישובים שלא יָצאו מהם מחבלים, ומנגד תוגבר הענישה באותם כפרים וחמולות שיצאו מהם מחבלים ויישללו מהם היתרי עבודה. יישללו הטבות גם מבכירים פלשתינים שיתמכו בטרור.

עוד הוחלט כי יוקם אתר אינטרנט שיפנה ישירות לאוכלוסייה הפלשתינית, ותגובש רשימה של אישים פלשתינים שישראל תיצור עימם קשר כדי לעקוף את הרשות הפלשתינית ואת העומד בראשה. "אנחנו יכולים לנהל דו-שיח שלא באמצעות אבו-מאזן משום שהוא מכשיל ולא מסייע", הדגיש שר הביטחון בתדרוך לכתבים צבאיים, והביא כדוגמה ראשי חמולות, אישי ציבור, אמנים וכדומה.

תוכנית זו אינה שונה בהרבה מזו של קודמו משה יעלון. אולם בניגוד ליעלון, ליברמן הבהיר כי הוא מתנגד להשבת גופות מחבלים ואמר כי הוא מוכן לייצג את עצמו בבג"ץ אם לא יעשה זאת היועץ המשפטי לממשלה.

תדרוך בנוגע למדיניות באיו"ש
להלן דבריו המלאים של שר הביטחון אביגדור ליברמן
▪ ▪ ▪

אנחנו למעשה באנו להסביר על המדיניות הדיפרנציאלית באיו"ש, שכל התכלית שם היא להמחיש את הנחישות שלנו מצד אחד, להיטיב עם אלו שמוכנים לדו-קיום איתנו ומצד שני להכביד על אלה שרוצים לבצע פיגועים. עשינו רשימה של כל היישובים באיו"ש, התמקדנו ביישובים שלא הוציאו מפגעים וביישובים שהוציאו מפגעים. בהתאם לזה אנחנו גם חילקנו את המקלות וגם את הגזרים. מה שאני רוצה להמחיש זה שכל אלה שמוכנים לדו-קיום שיידעו שהם ירוויחו מזה, כל מי שבוחר בדרך הטרור אני רוצה שהוא יהיה משוכנע שהוא יפסיד מזה. העיקרון הוא פשוט והוא גם חייב להתבטא בדברים מוחשיים.

העיקרון השני הוא דיאלוג ישיר עם הפלשתינים, כלומר יש לנו את הגישה הדיפרנציאלית ודיאלוג אישי. דיאלוג אישי זה בעיקר עם שני מרכיבים - 1. אנחנו מקימים אתר אינטרנט בערבית שיהיה מופנה לפלשתינים בהשקעה של 10 מיליון שקל. זה יהיה באחריות מתפ"ש. אני רוצה לתקשר איתם באופן ישיר. אני מקווה שאנחנו נגיע ל-400 אלף כניסות כל יום, זו המטרה. זה כמו אתר חדשות בערבית עם הגישה ועם התפישה שלנו. הוא יפנה לתושבי עזה ולתושבי יהודה ושומרון. בסוף ינואר, לפי התכנון, הוא אמור לעלות לאוויר. כרגע עובדים על התכנים, על הצוותים, זה לא פשוט להעלות אתר חדשות בערבית זה קצת יומרני ואתגרי. אנחנו אישרנו את כל התקציב, אישרנו תקנים וכרגע זו העבודה.

דבר שלישי, ועל זה אני לא אוכל לפרט, הורכבה רשימה של אישים ברשות הפלשתינית, שלא מזוהים דווקא עם מוקטעה ולא עם חמאס, אנשים מהאקדמיה, אנשי עסקים וכלכלה, אנשים שאנחנו מתחילים לדבר איתם ישירות בלי לעבור את אותם אנשים קבועים שבדרך כלל מייצגים את הממסד. אני חושב שהרשימה ארוכה, אנחנו מנהלים איתם שיחות פורמליות ולא פורמליות. כמה עשרות אנשים שאנחנו בוחרים, שהם בעלי השפעה, עם מעמד. המטרה של השיח של אותם אנשים שרוצים דו-קיום שהם לא יצטרכו מתווכים. עד היום למעשה נוצרה פה א-סימטריה, אבו מאזן מדבר עם כל מי שרוצה בחברה הישראלית, עם ראשי ערים, עם פוליטיקאים, עם קואליציה, עם אופוזיציה, אנשי רוח, אנחנו מנהלים שיח רק איתו ולא מנהלים שיח שלא באמצעותו עם החברה הפלשתינית האחרת וזה המרכיב הנוסף של אותו דיאלוג אישי.

אם יש שם אנשי רוח ואקדמיה אנשי כלכלה שהם מוכנים לדבר איתנו ישירות, למה שהם ידברו איתנו דרך אבו מאזן. כמו שהוא מנהל דיאלוג אישי עם החברה הישראלית, חשוב לנהל דיאלוג אישי עם החברה הפלשתינית. אני חושב שהדיאלוג האישי שלנו הוא חשוב, אני לא מכריח אותם להידבר ואני לא חברת ביטוח, מי שירצה להידבר, ותתפלאו יש לא מעט, אנחנו נדבר, חלק יעשו את זה יותר בדיסקרטיות וחלק באופן גלוי.

אני רוצה לדבר עם כל מי שמוכן באמת לדבר אתנו ישירות על הכלכלה, על החברה, אני בהחלט נתתי הנחיה לפולי ואמרתי שכל מה שניתן לשפר בתחום התשתיות הומניטריות כלכליות, אם מישהו ירצה מגרש כדורגל או גן ילדים, או מישהו ירצה לדבר על הכלכלה, על המסחר, על העסקים, אנחנו בהחלט מוכנים אנחנו בסופו של דבר מבינים שנגזר עלינו לחיות אחד ליד השני וצריך למצוא נוסחה לדבר ומצד שני אלו שרוצים לפגוע בנו צריך ללכת איתם ביד הכי קשה שאפשר, להכביד ככל האפשר.

אני לא מכריח אף אחד להידבר איתי ואני לא מכתיב גם על איזה נושאים, מי שיבוא יבוא, אנחנו פתוחים לכל דבר ונדבר על כל דבר.

מה שברור ומה שמרתיע מאוד, זה הריסת בתים, שלילת היתרי עבודה, אני משתדל לזרז את כל התהליכים, שלילת היתרי VIP, הכבדה על הכניסה והיציאה, יש פה אפשרות ארוכה להכביד עליהם.

כמו שאנחנו התרגלנו לכך שחלק גדול מחברי הכנסת, מאנשי רוח, מכל מיני מייצגי ציבור בחברה הישראלית שנוסעים לשם ונפגשים, אז אני רוצה ליצור סימטריה, יש אסימטריה ביחסים שלנו ואין שום סיבה שלא ננסה ליצור אותה סימטריה. זה הכל עניין של פרשנות ותפישה פוליטית. לא באתי להכתיב שם או למנוע, מי שירצה מעצמו יבוא, מי שלא ירצה לא יבוא. הכל באחריותו ולבחירתו. זה לא שאנחנו מכריחים מישהו.

זה מה שהוחלט אחרי שורה של מפגשים עם אלוף פקמ"ז עד עם מתפ"ש, עשינו סבב גדול ואני חושב שגם לי יש ניסיון בכל מה שקשור ליו"ש ולפלשתינים, זה לא נעשה במחתרת, זה לא נעשה בן לילה, עשינו סבב שיחות.

אם שואלים אותי מה ההכרה הכי חשובה שניתן לעשות מעבר להיתרי עבודה אני אומר בתור תושב יו"ש זה להקל על המחסומים, מי שביקר במחסום קלנדיה זה פשוט לא בסדר. זה לא בהפעלה שלנו, זה בט"פ, הבעיה שגם כל המחסומים בארץ חלק באחריות משהב"ט, חלק בט"פ וחלק שדות תעופה, זה יוצר אנדרלמוסיה. כשאנחנו דיברנו עם משרד האוצר אמרתי שהדבר הכי חשוב מבחינתי זה להקל על המעבר במחסומים. התשתיות פה פשוט לא עומדות וזה דבר ראשון יכול להקל גם על היהודים. אני יודע כמה עומדים בבוקר לעבור את המחסום ונגיד במעבר חיזמה, מי שמגיע משם, היהודים או הערבים, סובלים באותה מידה וכמובן הנושא של להקל על הסוחרים, להקל על מעבר סחורות מיו"ש וגם אולי לבחון היתרי עבודה כל הדברים האלה עובדים. מעזה לא.

יש עוד כמה מדרגות, ואנחנו בהתאם לרגיעה בשטח ובהתאם להערכת המצב הביטחונית נשחרר היתרי עבודה. מאלה שעובדים פה עם היתרי עבודה היו פה שני מקרים (של פעילות פח"ע).

אל-מדני שולח זרועות לא על-מנת להידבר אלא על-מנת להרוס. יש מן תופעה מעניינת אצל הפלשתינים שלצערי יהודים קונים את זה, אלו שביום מדברים על דו-קיום ובלילה עוסקים באיך להרוס את מדינת ישראל, לא חייבים לקנות כל העמדת פנים. אל-מדני לא בא לכאן כדי להידבר על-מנת לקיים פה שיח איך להבטיח דו-קיום בדיוק ההפך וזה ההבדל. אני רוצה להיות מציאותי ולא נאיבי.

אנחנו לא צריכים לתת למישהו מונופול על המפגשים עם החברה הפלשתינית, יש מספיק צירים ומספיק הידברויות ולא צריך אחד שיבוא מטעם אבו מאזן והוא יהיה אחראי להדיאלוגים האלו.

החזרת גופות של מחבלים

אני לא אחראי למזרח ירושלם, משרד הבט"פ אחראי והמדיניות שלהם משום מה השתנתה, כן להחזיר גופות, אני מתנגד בתוקף, היה ויכוח עם היועמ"ש הוא אמר שהוא לא מוכן להגן על העמדה שלנו בבג"ץ, אמרתי שאין לי שום בעיה ללכת לבד להגן על עמדתי בבג"ץ, מרצוני הטוב אני לא מתכוון להחזיר גופות. ביקשתי מרה"מ לקיים עוד דיון בקבינט בנושא הזה.

על התוכנית החדשות - אני מעדכן את ראש הממשלה בכל דבר, אני לא חושב שיש בזה כל פסול אם מישהו מלשכות המסחר הפלשתיניות שרוצה לדבר איתי או עם אחד האנשים שלנו ולא עובר במוקטעה, זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להידבר איתו.


עלייה להר-הבית

אמרתי את זה און רקורד, גם כשהייתי באופוזיציה, תמכתי אז במדיניות של ראש הממשלה למרות שבאופוזיציה רבנו קשה, בקולי בראיונות ברדיו אמרתי שזו מדיניות נכונה, אנחנו לא מחפשים להדליק עוד תבערה ועלייה של ח"כים מכאן ומכאן ולאו-דווקא מטעמי דת, כשנוצרי עולה להר-הבית ועושה שם פרובוקציה, אז קשה לי לראות בזה פולחן דתי.

המטרה שלי היא להראות לפלשתינים שמשתלם להם לחיות בדו-קיום ולא להיכנס למעגל הטרור. ולהפך- מי שנכנס למעגל הטרור להסביר לו שהוא יפסיד. זה אמור להוביל לדו-קיום ולפחות ליחסים כלכליים בלי קשר להתפתחות במישור המדיני. קודם כל אנשים רוצים לחיות בביטחון, גם יהודים וגם פלשתינים, איש לא אוהב שבלילה אתה נוסע וזורקים עליך בקבוק תבערה, ואיש לא אוהב שבלילה עושים אצלך מעצר וחיפוש בבית. אנחנו רוצים ליצור פה אווירה אחרת לגמרי. כשאני אומר שיש התערבות של בג"ץ ויש התערבות של הקהילה הבין לאומית בנושא סוסיא. אמרתי שלא יכול להיות שהרי בסוסיא מישהו פלש ובנה באופן לא חוקי, זה אותם תושבי יטא שמשם בגל האחרון יצאו 7 מפגעים, כולל השניים האחרונים בשרונה, ואנחנו צריכים כרגע להסביר למה אנחנו לא מכשירים שם בניה לא חוקית. אני אומר שמעולם לא ראיתי מחאה מטעם הקהילה הבין לאומית כשערבי ממזרח ירושלים קונה רכוש במערב העיר ויש 6,000 ערבים במזרח ירושלים שקנו רכוש או שוכרים דירות במערב העיר, מעולם לא ראיתי מחאה. אבל כשיהודי קונה רכוש במזרח ירושלים זה מיד מחאות ולחצים וסיפורים. כשבאים אלינו בטענות, לא רק הפלשתינים, גם המערב, הם לא באים בדיוק בידיים נקיות, אני מעולם לא ראיתי מחאה מצד העולם המערבי על כך שבחוקה הפלשתינית יש סעיף של עונש מוות על מוכרי קרקעות ליהודים. ב-2009, היה בחור מבית עומר שקיבל גזר דין עונש מוות על מכירת קרקע ליהודים, אחר כך המירו לו למאסר עולם ואח"כ הוא ישר נעלם.

אין אינתיפאדה, יש בהחלט מאמץ לעצור את גל הטרור מתחילת השנה עצרנו כ-1,733 עצורים פלשתינים, 201 סיכולים והרסנו 22 מחרטות לייצור נשק. יחד עם הצעדים האחרים, השלמה גם עם הצעדים הכלכליים, כל זה החזיר לנו את הביטחון.

המנהל האזרחי שהוקם גם בהקשר יהודי, גם בשומרון חיים 60 אלף איש, ומצבת כוח האדם כמעט לא השתנה למרות שהיום יש שם כמעט 400 אלף יהודים. לכן גם מבחינת הפלשתינים, המנהל צריך לתת שירות גם ליהודים וגם לפלשתינים והרבה שנים לא נגעו בו וזה כמובן מחייב יותר כסף ויותר תקנים. אם רוצים לשדרג מעברים ליותר בטיחותיים ויותר אנושיים, אז גם צריך לשדרג. השדרוג הוא סביב ה-400 מיליון שקל. אני מדבר בעיקר על המעברים, סביב המעברים ושבילי גישה.

אספקת המים

אנחנו הולכים להגדיל. אנחנו דנים לקראת שנה הבאה בשדרוג גם ליהודים וגם לערבים, אנחנו כבר למעשה במגדלים בעיקר עכשיו מספקים במיכליות של הצבא מים, לא ניתן לבנות גבול אקוויפרי, צריך אקוויפר וצריך גם לשקול את כל הדברים האחרים. אני לא רואה שאנחנו יכולים להפנות מי התפלה ליהודה ושומרון, ואת העודפים שיש לנו אנחנו גם ככה מעבירים לירדן, גם הם צריכים מים, אבל בהחלט ניתן לעשות פה שיפורים משמעותיים במשק המים ויחד עם משרד התשתיות אנחנו ננסה לעשות את זה.

שיתוף הפעולה עם המנגנונים קיים לא רק בגלל הרצון שלנו, זה גם האינטרס שלהם לא פחות משלנו ובהחלט אנחנו ממשיכים באותו תיאום ביטחוני ואין שם שום שינוי.

צה"ל פועל כרגע בלי שום מגבלות, כל מה שמחייב אותנו המצב הביטחוני או הצרכים הביטחוניים, הם פועלים בשטח בלי שום מגבלות.

אנחנו לא מחפשים סתם להיכנס לשטחי A ולהתחכך. אם אין צורך ביטחוני לא ניכנס, אם יהיה צורך ביטחוני ניכנס. לאלוף פקמ"ז יש יד חופשית והוא יחליט בהתאם למצב בשטח.

על החזרת גופות מחבלים. אני אנסה בקבינט להעביר החלטה שמתנגדת להחזיר אבל אם ביהמ"ש העליון יקבל החלטה שמנוגדת לעמדתי אז אצטרך לקבל את זה.

אין שום כוונה לבנות שום עיר פלשתינית חדשה. דבר שני לגבי סוסיא אנחנו לא גיבשנו את ההחלטה לשמור או להרוס, אני עוד פעם בעד ההידברות, מה שקרה עד היום בגלל העמדה החד-צדדית של הקהילה הבין לאומית, דווקא הפולשים האלה מיד נקטו בעמדה מאוד אגרסיבית וסירבו לכל החלופות שהציעו להם, לכן מה שאני רוצה להודיע לבית המשפט שהמו"מ מיצה את עצמו, אין יותר, ואח"כ נראה. אבל אין החלטה לכאן או לכאן. מה שמאוד מטריד אותי זו העמדה של הקהילה הבין לאומית שמדברת מצד אחד על מדינת חוק ומצד שני אם בית המשפט מקבל החלטה לא נוחה, הם מתחילים מיד להפעיל לחצים.

תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  18/08/2016
עידן יוסף
+בחזרה לצפון
08:24 18/08/16  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
מרוב דיבורים על מנהרות תקיפה בדרום ועל עתידה של הרשות הפלשתינית במרכז, קצת שוכחים את הצפון. מתברר שלא מעט מתרחש גם שם, וגם צה"ל ומשרד הביטחון ערים לכך
(מציין עשור [צילום: AP/Hussein Malla])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן מציג: ציר עוקף אבו מאזן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
זוכרים את העֵז המיתולוגית מהבדיחה על הרב, שהורה להכניסה הביתה, ואח"כ להוציאה, על-מנת שדייריו יחושו הקלה עצומה?
17/08/2016  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בתנועת פתח מגבירים את הלחץ על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לדחות את הבחירות המוניציפליות או לבטלן מחשש כי הן יביאו לניצחון של תנועת חמאס שייחשב לניצחון היסטורי שני של התנועה לאחר שהביסה את תנועת פתח בבחירות לפרלמנט ב2006 ושנה לאחר מכן גירשה בכוח את הרש"פ והעומד בראשה מרצועת עזה.
16/08/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
אבו-מאזן הנכלולי חושב לספח את ערביי ירושלים המזרחית למערכת הבחירות המוניציפליות שלו ולבחור מועצה ערבית לעיר ירושלים שמושבה יהיה ב... אבו-דיס. הוא מצפה שישראל תמנע זאת בכוח, מה שיוסיף לתעמולתו בעולם. אבל עלינו דווקא לאפשר לו ולעזור לו כי אז שהוא יוציא משם את הזבל, שהוא ידאג לעוני ולזוהמה, שהוא ידאג לבריאות התושבים וישחרר אותנו ואת ביטוח לאומי מחובה מטופשת זו שנכפתה עלינו על-ידי כמה מגלומנים אצלנו שהחליטו בשעתו על "ירושלים רבתי", עם תוספת של 250,000 פלשתינים...
16/08/2016  |  יהודה דרורי  |   מכתבים/הערות
אנו נמצאים בעיצומה של מלחמת עולם. מלחמת ציוויליזציות בה תרבות האיסלאם מנסה לכבוש את העולם, ושועטת בקצב מסחרר בכל הגזרות. איש אינו מבחין בכך, למעט המדע. הנה ד"ר מילשטיין: "בעולם מתחוללת עכשיו מלחמת העולם החמישית, שהיא מלחמת הציוויליזציות הראשונה - מלחמתו של האיסלאם נגד המערב". אבל העולם כה מדושן עונג מעצמו שאין לו פנאי להתייחס למדע.
16/08/2016  |  אהרון שחר  |   מאמרים
אין הרבה ימים מתאימים לעליה להר-הבית כמו ימי בין המצרים. העמודים העתיקים המוטלים על הקרקע לוקחים את קינות החורבן מהמחוז הספרותי לריאליה. כשהסיור הזה נערך בז' באב, היום המיוחס לתחילת חורבן הבית הראשון, וכאשר מדובר בביקור הראשון במקום - יש בזה ממד מרגש במיוחד.
14/08/2016  |  איציק וולף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il