בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
43% מהציבור לא דורכים באוטובוסים
|
עיקר המשתמשים (80%) בציבור הבוגרים - בתחילת שנות העשרים ● שיעור משתמשים נמוך בגיל הביניים, שמתגבר רק בקרב גמלאים ● 42% מהנוסעים: משך זמן הנסיעה על היעד אינו סביר
|
|
|
|
|
|
שיפור לא מספיק [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
נתוני הסקר אומנם לא חילקו בין המפעילים ההיסטוריים (אגד ודן) לאלה החדשים, אך ניכר שיפור בתחזוקת האוטובוסים, שאחד ממניעיו הוא הרפורמה שהפריטה את מערך התחבורה הציבורית. | |
הסקר מגלה את הידוע, שככל שהדבר תלוי במחויבות המפעילים ניכר שיפור אולם עיקר הכשלים בתחבורה הציבורית קשורים לתכנון הליקוי הקיים במשרד התחבורה, שבהיעדר תוכנית סדורה מקשקש מסלולי קווים שאינם עונים לביקוש ואינם מתיישרים עם הגדרות משך הנסיעה המנותקות מהמציאות בשטח. | |
משרד התחבורה נהנה לנופף בקילומטרים הרבים של נסיעות ובגידול במספר הנסיעות, אך אינו טורח לציין כי יחסית לכלל האוכלוסייה נותר מספר המשתמשים די קבוע והשימוש ברכב פרטי רק הולך ועולה. | |
|
|
|
|
משרד התחבורה לא עמד ביעדים שהציב לעצמו להעלות את אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית. נתונים מתוך הסקר החברתי לשנת 2015 שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים כי רק כחמישית מהאוכלוסייה בגיל 20 ומעלה (19%) נוסעים באוטובוס בכל יום או כמעט בכל יום, 14% נוספים נוסעים פעם-פעמיים בשבוע, 17% - פעמיים בחודש או פחות ו-6% נוסעים בתדירות לא קבועה. עוד מעלים הנתונים כי שר התחבורה ישראל כ"ץ אינו לבד: רגלם של 43% מכלל האזרחים בני 20 ומעלה כלל לא דרכה באוטובוסי התחבורה הציבורית בשנה האחרונה. מבין כ-3 מיליון הנוסעים שעלו על אוטובוס, נספרו 51% מהגברים ו-61% מהנשים. השיעור הגבוה ביותר של הנוסעים באוטובוסים נמצא בקרב בני 24-20 - 80%. שיעור הנוסעים יורד בהדרגה עד לכמחצית בגיל 35, ועולה שוב רק בקרב בני 65 ומעלה (הזכאים ל-50% הנחה). פחות ממחצית (45%) מהציבור מרוצים מתדירות קווי האוטובוס הבין-עירוניים ביישוב מגוריהם. בערים הגדולות השיעור נע בין 37% בתל אביב-יפו לבין 56% באשדוד. בערים המונות 200-100 אלף איש, 54% מרוצים מתדירות קווי האוטובוס הבין-עירוניים, וביישובים הקטנים יותר 43% מרוצים. באשר לתדמית התחבורה הציבורית, 59% מעריכים באופן חיובי את תפקוד האוטובוסים השייכים לתחבורה הציבורית בישראל באופן חיובי (טוב או טוב מאוד) - 72% מאלה שנסעו באוטובוס בשנה האחרונה ו-42% מאלה שלא נסעו. 22% מהציבור מעריכים באופן שלילי את תפקוד האוטובוסים ו-18% לא ידעו להעריך. מרבית האוכלוסייה (62%) מבססים את הערכתם על ניסיונם האישי, 30% מתבססים על ניסיונם של בני משפחה או חברים. בערים הגדולות, שיעור המעריכים באופן חיובי נע בין 48% בראשון לציון ובפתח תקוה לבין 67%-66% באשדוד ובבאר שבע. האם לרוב יכול הנוסע להגיע בזמן סביר בתחבורה ציבורית ממקום מגוריו אל היעד? 57% מאלה שהשתמשו באוטובוסים בשנה האחרונה השיבו בחיוב. 42% לא כל כך מסכימים או בכלל אינם מסכימים עם המשפט. בערים הגדולות, שיעור המשיבים בחיוב נע בין 44% בירושלים, לבין 72% בנתניה. בחיפה 66% מסכימים עם המשפט, בבאר שבע - 64%, באשדוד - 61%, בתל אביב יפו - 60%, בראשון לציון - 56% ובפתח תקוה - 54%. 80% מאלה שהשתמשו באוטובוסים, מרוצים מקרבת תחנת האוטובוס לבתיהם. בירושלים נמצא השיעור הנמוך ביותר - 72%, לעומת כ-90% בתל אביב-יפו ובבאר שבע. 70% מהנוסעים מרוצים מ מצב התחזוקה של תחנות האוטובוסים. בערים הגדולות השיעור נע בין 61% בירושלים ו- 62% בפתח תקוה, לבין 76% בבאר שבע. 75% מהנוסעים מרוצים מ מצב התחזוקה של האוטובוסים עצמם - ניקיון, אוורור, נוחות, כרבע מהנוסעים דיווחו כי אינם מרוצים. שיעור המרוצים בערים הגדולות נע בין 61% בירושלים (65% מהיהודים ו-51% מהערבים) לבין 81% בראשון לציון.
|
יותר שביעות רצון מרכבת ישראל
|
|
39% מבני 20 ומעלה, כ-2.1 מיליון איש, השתמשו ב-12 החודשים האחרונים ב רכבת ישראל, נשים וגברים בשיעור דומה. שיעור המשתמשים עולה על מחצית במחוז חיפה (58%), לעומת 23% במחוז ירושלים (26% מהיהודים). 12% מהציבור נוסעים לפחות פעם בחודש, 23% נוסעים פחות מפעם בחודש ו-5% נוספים נוסעים באופן לא קבוע. 60% אינם משתמשים כלל בשירותי רכבת ישראל. ציון בינוני ובעייתיות במיקום 58% מהציבור מעריכים את תפקוד רכבת ישראל באופן חיובי ('טוב מאוד' או 'טוב'), 83% מאלה אשר נסעו בה בשנה האחרונה ו-43% מאלה שלא נסעו בה. מאלה אשר מבססים את דעתם על התקשורת, שיעור המעריכים את תפקוד הרכבת באופן חיובי נמוך יותר, 63%. 82% מהנוסעים מרוצים מתדירות קווי הרכבת. שיעור המרוצים נע בטווח שבין 65% במחוז ירושלים לבין 88% במחוז חיפה. שיעור המרוצים ממיקום תחנת הרכבת נמוך יותר, 69%, והוא נע בטווח שבין 54% במחוז צפון ל-79% במחוז תל אביב.
|
|
תאריך:
|
14/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
14/11/2016
|
|
עידן יוסף
|
+"חוסר תום לב ברכבת לעובד שנפצע"
|
11:04 14/11/16 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
זכריה דואני נפצע בתאונת עבודה, אך במשך שבע שנים החזיקה אותו הרכבת במעמד של מי שאינו מפוטר ואינו מקבל שכר - וכעת תשלם לו 350,000 שקל ("מצב בלתי נסבל" [צילום: אסף אריאלי])
|
|
43% מהציבור לא דורכים באוטובוסים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מטי
|
14/11/16 10:29
|
|
"כיום לגור בפריפריה זו הקרבה. אם הבנות שלי יפספסו את ההסעה לבית הספר אין להן פתרון שלא כרוך באובדן ימי עבודה שלנו, ההורים". כך אומרת חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, תושבת המועצה האזורית עמק בית שאן, בדיון שקיימה (8.11.16) ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של משרד הכלכלה, במצב התחבורה הציבורית בפריפריה.
|
|
|
רכבת ישראל הגישה (3.11.16) לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך 254,000 שקל נגד שמעיה לוי.
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".
|
|
|
לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הייתה סמכות למנוע מהרכבת לבצע עבודות בשבת - מודה המדינה (יום ד', 8.11.16), בעת דיון בעתירה לבג"ץ שהגישה יו"ר מרצ, זהבה גלאון.
|
|
|
נוסעים רבים ברכבת הקלה בירושלים ששילמו עבור הנסיעה אינם מעבירים את כרטיס הרב-קו שלהם במכונת התיקוף, מתוך שכחה או חוסר תשומת לב. פקחי המפעילה סיטיפס מטילים עליהם קנס בסכום של 180 שקלים חדשים, סכום הזהה לקנס המוטל על נוסע שלא שילם על הנסיעה כלל.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|