|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
עמק רפאים כיום [צוות תכנית אב לתחבורה י-ם] הדמיית הרחוב עם הרכבת הקלה

"רק"ל בעמק רפאים תרסק את המושבה הגרמנית"

תושבי רחוב עמק רפאים בירושלים מוחים על הכוונה להפקיד את תוכנית הרכבת הקלה והפיקו מסמך המסביר מדוע לא "דורשים דיון ציבורי בחלופות שהוצעו"
29/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מחאת תושבים

חבל הצלה למושבה הגרמנית
מעבר הקו הכחול במושבה הגרמנית עשוי, בניגוד לטענות התושבים, דווקא להציל את המושבה מתוהו ובוהו תחבורתי של פקקים. מדי יום נוסעות בעמק רפאים אלפי מכוניות, כדי לחצות את המושבה בדרכן ליעדים אחרים כמו גם 11 קווי אוטובוסים מזהמים ורועשים שהרכבת מבקשת להחליף. עמק רפאים הוא ציר תנועה מרכזי, ויש לתת בו עדיפות ללמעלה מ-30 אלף תושבים הזקוקים לתחבורה ציבורית.
הפורום המקצועי להגשת עררים על התוכנית ולהגשת חלופות אינו עיריית ירושלים, אלא הוועדה המחוזית, ולא גורמים פוליטיים בעירייה. הצלחת הקו האדום, שפועל כבר חמש שנים במרקם עירוני הדומה לזה של עמק רפאים, רק מעידה על הצורך החיוני בקו הכחול. 140 אלף נוסעים ביממה אינם טועים.
▪ עידן יוסף

תושבים במושבה הגרמנית בירושלים מתנגדים לתוואי הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים. בתחילת השבוע הגישו לראש העירייה ניר ברקת עבודה שהכינו, אשר הוכנה במסגרת הליך שיתוף ציבור שארך ארבעה חודשים.

המסמך שחיברו מצביע על נקודות בעייתיות רבות בתוכנית, ומעניק לחלופת עמק רפאים את הציון הנמוך ביותר. מסתמן כי התוכנית תופקד בקרוב חרף מחאות התושבים הזועמים. "אספנו שקל לשקל בשביל מממן בעצמנו מומחים, וישבנו שלושה חודשים כדי ללמוד את התוכנית. התושבים והסוחרים התגייסו להליך הזה, כי קיווינו שמדובר בכוונה אמיתית של העירייה להקשיב ולשנות, אך נראה שבכוונת ברקת להפקיד את התוכנית עוד השבוע", אמר בצלאל שמחוביץ', בעל של בית קפה ברחוב עמק רפאים.

חברת המועצה, פלייר חסן (סיעת ירושלמים), מחזיקת תיק התחבורה והשימור במועצת העיר, מסרה: "עיריית ירושלים הובילה כאן תהליך של שיתוף ציבור שלא היה כמותו לדעתי בכל מדינת ישראל, והתושבים עצמם הרימו את הכפפה, אספו תקציב במאמץ רב, הביאו אנשי מקצוע והגישו דוח מקצועי לתפארת. אני קוראת לראש העירייה להותיר את הדלת פתוחה, להפקיד לאישור את כל החלופות - ולקיים דיון ציבורי לגבי החלופה הנכונה ביותר לעיר בהמשך. המושבה הגרמנית היא נכס היסטורי ותיירותי - אין עוד שכונה כזו בירושלים, או בישראל בכלל. לפני שפוגעים באתרים היסטוריים ובאופי השכונה חובה עלינו לבחון את כל החלופות ולהמשיך בשיתוף הציבור".

בסקירה שהגישו תושבי המושבה הגרמנית וסוחריה, עלו הנקודות הבאות:

  • משך תקופת ההקמה הוא הארוך ביותר בחלופת עמק רפאים;
  • התוכנית תשרת פחות אנשים ופחות עסקים במעברה בעמק רפאים - בהשוואה לחלופות אחרות;
  • חלק מהמסילה יהיה דו-כיווני - וכך רכבת תיאלץ להמתין למעבר רכבת מהצד השני עד 6 דקות;
  • התוכנית מותירה נתיב תחבורה לכלי רכב לאורך מרבית הרחוב, ואף מחייבת הרחבה של סמטאות השכונה;
  • בשל נתיב כלי הרכב, יוצבו לאורך הרחוב - 1,100 מטרים אורכו - לפחות 10 רמזורים;
  • בין מסילת הרכבת ובין כלי הרכב והמדרכות יוצבו גדרות אשר יגבילו את המעבר בין שני צידי הרחוב;
  • התוכנית אינה משפרת את מצב העסקים ברחוב - היא מרסקת המסחר והתיירות במושבה הגרמנית;
  • המקטע בעמק רפאים יגרום לפגיעה קשה בנסיעת רכבי חרום ושירות (משאיות אשפה ואספקה);
  • התוואי בעמק רפאים יפגע ונגישות לקשישים ובעלי מוגבלויות, ובגישה למוסדות חינוך;
  • תוכנית העירייה היא הגרועה ביותר בכל הקשור לשימור אתרים היסטוריים.
רק"ל קו כחול - דו"ח חלופות בשיתוף תושבי מרחב המושבות / נייר עמדה
תסקיר שבו השתתפו עשרות תושבים ומטרתו להעלות לדיון מעמיק את הצרכים, הבעיות והחששות של תושבי השכונה, הן בהתייחסות לתכנית המוצעת של התוואי הכחול של הרכבת הקלה והן בבדיקת חלופות אפשריות נוספות. בדו"ח נבחנו שלוש החלופות הבאות לרק"ל: 1 .חלופת עמק רפאים; 2 .חלופת רחוב הרכבת; 3 .חלופת דרך חברון-רחוב התנופה-רחוב פייר קניג. (124 עמ')

תגובה

מצוות תוכנית אב לתחבורה של עיריית ירושלים, נמסר בתגובה: "בדיקות והערכות שבוצעו במשך שנים ע"י גורמי תכנון מקומיים ובינ"ל מהמובילים בעולם מצאו כי מעבר הרכבת הקלה ברח' עמק רפאים הוא תוואי טוב, המאזן בין כלל הצרכים והשיקולים: שירות תחבורתי יעיל לעשרות אלפי תושבי האזור והשכונות הסמוכות, אשר מחבר אותן לרשת הרכבת הקלה העירונית, החייאת שירותי המסחר והבילוי באזור, שימור מבנים היסטוריים, הפחתת זיהום אוויר ורעש לתושבי הרחוב ועוד. חלופות אחרות נמצאו חסרות או בלתי ישימות, ויישומן עלול לפגוע הן בתושבי השכונות העוטפות והן בתושבי עמק רפאים, אשר ימשיך להתמודד עם קשיי התחבורה ואי הפיתוח הקיימים, שילכו ויחמירו עם השנים. בסוף תקופת העבודות תשופר משמעותית איכות החיים, בדיוק כפי שקרה עם הקו האדום ברח' יפו.

עמק רפאים לא יהפוך לעורק תנועה ראשי עמוס ומזוהם. הרכבת הקלה תוציא מהרחוב את כל האוטובוסים, את התנועה העוברת ואת מרבית כלי הרכב הפרטיים ותחליף אותם ברכבת קלה נקייה, מהירה ולא מזהמת. תחבורה פרטית תוסט לצירים ראשיים אחרים. בנוסף, עשרות העצים שיינטעו לאורך הרחוב יצמצמו עוד יותר את הזיהום במרחב כולו.

גם הטענה כאילו הקו הכחול לא ישרת את תושבי וסוחרי תלפיות שגויה. ללא המעבר של הקו הכחול בעמק רפאים לא יהיה לקו הירוק (שעובר ברחובות האומן, הסדנא ופייר קניג) חיבור עם מרכז העיר והשכונות הצפוניות. זאת מכיוון שחיבור בתנופה וברבקה הוא בלתי ישים.

רמזורים לא יעכבו את הרכבת הקלה. הרמזורים נועדו רק לנקודות מפגש של הרכבת הקלה עם רכב פרטי ומהווים אמצעי בטיחות.

הרחובות הצדדיים של המושבה לא יהפכו לנתיבי תחבורה עמוסים. להפך: עם כניסת הרכבת ייחסם עמק רפאים לתנועה עוברת והיא תוסט לנתיבים ראשיים אחרים כמו דרך חברון, עזה והרצוג או כביש בגין. חלק ניכר מתנועת הרכב הפרטי והאוטובוסים תוחלף ברכבת הקלה שתעשה את אותה הדרך במהירות.

גם הטענה כאילו בחלק מהתוואי תהיה מסילה אחת, כך שרכבת תיאלץ להמתין והרחוב ייחסם אינה נכונה. תנועת הרכבות תתואם כך שלא תהיה המתנה כלל בקצוות המקטע. השימוש במסילה בודדת נעשה בחלק הצפוני של הרחוב מתוך רצון לשמור על המבנים ההיסטוריים והוא מקובל בערים דומות בעולם.

במרבית הרחוב יהיה נתיב בודד לתחבורה פרטית שישמש בעיקר את תושבי המושבה ובעלי העסקים. הכביש יהיה חד-סטרי פנימה אל הרחוב משני הצדדים עם יציאות לתוך הרחובות הצדדיים ולרחוב רחל אמנו. במקטע המרכזי תהיה כיכר רחבה באורך של כ-100 מ', שתהיה מדרחוב יפה, בדומה לרחוב יפו.

אין זה נכון שלאורך הרחוב כולו תהיה רק תחנה אחת. ברחוב יהיו שלוש תחנות: בגן הפעמון, בדואר ובצומת אורנים. נבחנת אפשרות להוספת תחנה רביעית באזור בית הספר אדם.

אשר לטענה כי פארק המסילה יהפוך לאזור התארגנות בתקופת העבודות וייהרס כליל - במהלך התכנון המפורט העתידי יועלו כמה אפשרויות לאתרי התארגנות. החלטה על האתר המתאים תיקבע לקראת מתן היתר הבנייה. לכן בחירת האתר במקטע עמק רפאים תתבצע לכל המוקדם בשנת 2020, ואין דרך להעריך כרגע היכן ימוקם. האתר ייבחר בתיאום עם העירייה.

ארבעת הקווים ישרתו כ-600 אלף נוסעים ביום. מתוך 60 ק"מ - 800 מטרים בלבד בעמק רפאים. השמטת עמק רפאים תמנע שירות גם מרחובות הפלמ"ח ורסקו ורבבות תושבים עלולים להיפגע
תאריך:  29/11/2016   |   עודכן:  01/12/2016
עידן יוסף
+כריזה ערבית הטרידה נוסעים והוסרה
02:41 30/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
באוטובוסי התחבורה הציבורית העירוניים הופעלה כריזה בשפה הערבית שהפריעה לנוסעים  ▪  ח"כ חנין: הכריזה מזכירה ליהודים שצריך לחיות יחד עם הערבים
כריזה שגורמת קריזה [צילום: יח"צ]
+בכיר לשעבר באגד חשוד בשוחד ממרצדס
16:58 29/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: נתן פורמן, שהיה מנהל אגף המשק בחברה, קיבל מהקונצרן הגרמני מיליוני שקלים במסגרת הסדרת מחלוקת כספית בין שתי החברות
(החקירה החלה בגרמניה [צילום: אגד])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"רק"ל בעמק רפאים תרסק את המושבה הגרמנית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
נתן פורמן, שהיה ראש אגף המשק בחברת אגד, נעצר (יום ג', 29.11.16) בחשד לקבלת שוחד במיליוני שקלים מחברת מרצדס שסיפקה לאגד אוטובוסים בעשור הקודם.
29/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
תנועת ישראל חופשית מבקשת (28.11.16) מבית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר לה לפרסם על האוטובוסים של אגד ודן מודעות בהן ייאמר "לא סוגרים שבת - דורשים תחבורה ציבורית 7\24".
29/11/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
דירקטוריון רכבת ישראל, בחר (יום ב', 28.11.16) בשחר איילון למנכ"ל חברת רכבת ישראל. המינוי טעון אישור שר התחבורה ושר האוצר, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור.
28/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שירות לקוי עלה למי עדן 4,000 שקל כיצד נפלה שוב ושוב זגוגית השעון תקלות בחו"ל לא בהכרח מניבות פיצוי כמה שווה הימנעות של אוטובוס מלעצור בתחנה
27/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת מטרודן מפסיקה את הפעלת התחבורה הציבורית בבאר שבע, ותוחלף (יום ו', 23.11.16) על-ידי חברת "דן באר שבע" שבשליטת קבוצת דן. במכרז ההפעלה באמצע פברואר זכתה חברת-הבת של דן.
23/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il