ארגון תל"מ חושף היום (ד', 21.1.04) לראשונה לוגו "תרופה ללא מרשם", אשר יופיע על כל אריזות התרופות ובכך יאפשר לצרכנים להבדיל בין תרופות ללא מרשם אשר נבדקות ומאושרות על-ידי משרד הבריאות בפרמטרים של בטיחות ויעילות לבין תוספי תזונה, אשר נבדקים על-ידי משרד הבריאות אך בסטנדרטים שונים לחלוטין מהמקובל בתעשיית התרופות. ההחלטה על הוספת הלוגו נובעת בעקבות פניות רבות של הציבור בשל פרשת רמדיה.
איל דונסקי, מנהל חטיבת תרופות ללא מרשם בחברת טבע ויו"ר וועדת השיווק וההסברה בארגון תל"מ מסר: "בעקבות פרשת רמדיה, ארגון תל"מ הבין כי יש לעזור לצרכנים להבדיל בין תרופות ללא מרשם לבין תוספי תזונה. ברור לנו, כי מרבית הצרכנים אינם יכולים להבדיל ביניהם. זאת, בעיקר בשל שפע הפרסומים המטעים של חלק מהחברות המשווקות תוספי תזונה, פרסומים המייחסים להם סגולות ריפוי האסורות על-פי חוק, שמות מטעים למוצרים וכו'. למטרה זו בחר ארגון תל"מ להוסיף את הלוגו 'תרופה ללא מרשם' לכל תרופות ה-OTC, כדי ליצור אצל הצרכן בידול וזיהוי לתרופות ללא מרשם".
תרופות ללא מרשם, עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של משרד הבריאות, בהנחיותיו וביישומן על-ידי חברות התרופות. במשרד הבריאות לא בודקים רק את בטיחות התרופה (כמו בתוספי המזון), אלא בודקים גם את יעילותה. וזהו אחד ההבדלים העיקריים בין תרופת OTC לבין תוסף תזונה.
תרופות ללא מרשם נבדקות, על-ידי משרד הבריאות, בכל הפרמטרים של בטיחות ויעילות וכן נבדק כל שינוי במינון, בתהליך הייצור וכו'. כדי להבטיח את קיום שני הפרמטרים הנ"ל יחדיו, תהליך הפיקוח נעשה החל מבדיקת ספק חומר הגלם של התרופה, דרך תהליך הייצור ובקרת האיכות שלה ועד לאריזת התרופה, שיווקה ואף פרסומה לצרכן.
לעומת זאת, רמת הפיקוח והבקרה של משרד הבריאות בכל הקשור לתוספי התזונה, הינה נמוכה משמעותית ביחס למקובל בתעשיית התרופות. כמו-כן, משרד הבריאות כלל אינו בודק את יעילות תוספי תזונה ואף אינו מאשר אותה.
אבי אובל, יו"ר ארגון תל"מ מסר: "אנחנו בתל"מ דואגים ורוצים להעלות את חשיבות הטיפול הנכון ביציאה של תרופות ללא המרשם מחוץ לבתי המרקחת. היום יותר מתמיד כולנו מבינים את חשיבות הטיפול הנכון בתרופות ללא מרשם. אנו אף טוענים שעדיף למכור את התרופות בשירות עצמי רק בבתי המרקחת בשלב ראשון. בשלב שני, לאחר שהצרכן יתרגל, ניתן יהיה לבחון את האפשרות למכירה גם מחוץ לבתי המרקחת".
אלפי נקודות מכירה עתידיות יצטרפו לשוק: החל מרשתות שיווק, סופרמרקטים שכונתיים, וכלה בקיוסקים וחנויות בתחנות הדלק. ארגון תל"מ מתריע על החשש מאי פיקוח של אנשי מקצוע (רוקחים) בנקודות המכירה החדשות. הפיקוח אמור לשמור על תנאי המכירה במדפים, תוקף התרופה, תנאי אחסון ראויים ועוד.