|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מתפרעים על הגדר [צילום: דובר צה"ל] הערכת מצב באגודת עזה [צילום: דובר צה"ל] טרור בכסות ההמונים [צילום: וויסאם נאסר/פלאש 90]
מתפרעים על הגדר [צילום: דובר צה"ל]
עימותים אלימים לאורך הגדר

58 פלשתינים הרוגים בגבול ברצועה

כוח צה"ל סיכל פיגוע הנחת מטען במרחב רפיח בהתפרעויות משתתפים כ-40,000 מפרי סדר לאורך גדר הרצועה השב"כ חושף: חמאס מעודד את האלימות באזור הגדר במימון אירני
14/05/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

משרד הבריאות הפלשתיני מדווח (יום ב', 14.5.18) על 52 הרוגים וכ-2,770 פלשתינים פצועים בעימותים עם צה"ל בגבות רצועת עזה. על-פי הדיווחים, כ-40,000 מפרי סדר אלימים מצויים ב-12 מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מדובר במספר קטן ממה שקיווה חמאס להביא - 150-100 אלף איש. מפרי הסדר משליכים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל, מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשגרים חפצים בוערים, מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח הארץ ולפגוע בכוחות צה"ל. כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב עם המפקדים באוגדת עזה על המשך הפעילות המבצעית וההערכות להמשך. לאור הערכת המצב, צה״ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל.

הפלשתינים העיפו עפיפונים עם חומרי תבערה וגרמו לשריפות בבשדות הסמוכים לכפר עזה ולמפלסים. במהלך הלילה פעל צה"ל במספר מוקדים לשיבוש תשתיות מוקדמות של ארגון הטרור חמאס, שיועדו לשימוש כבסיס קדמי לפעילות טרור היום ומחר.

מוקדם יותר פיזר צה"ל כרוזים באמצעות מטוסים, ובהם אזרה מפני מהתקרבות לגדר ומניסיונות לבצע טרור. בכרוזים נכתב: "הנכם נוטלים חלק בהפגנות אלימות אשר מסכנות את חייכם. חמאס מנצל אתכם כדי להסתיר את כישלונותיו ומסכן אתכם ואת בני משפחותיכם. אל תהיו בובות בידיו של חמאס שמנצל אתכם. תשמרו על חייכם ותפעלו לבנות את עתידכם".

מימון אירני להתפרעויות בגדר הגבול

בהודעה שפרסם השב"כ, עולה כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת לעידוד פעילות אלימות באזור הגדר ברצועת עזה, במימון של אירן. ב-29.4.18 נעצר יחיא עיג׳לה, בן 19, תושב העיר עזה, פעיל בארגון הטרור חמאס, עת עשה דרכו לישראל לצורך גניבת מצלמת אבטחה וכן לצורך חיתוך הגדר לאורך רצועת עזה. במסגרת חקירתו בשב"כ עלה כי חמאס מתדרכת את פעיליה לחתוך את הגדר ולגנוב את מצלמות האבטחה על-מנת לסייע במשיכתה והפלתה של הגדר וכן לשבש את פעילות צה"ל לקראת "יום הנכבה". ארגון החמאס ברצועה דואג כי הפעילות תשוקף לתקשורת כהתקוממות עממית ולא כפעילות אלימה המובלת על-ידי פעיליו.

עוד נחשף בחקירה כי פעילי החמאס, המוטמעים בין אזרחי רצועת עזה, לוקחים חלק פעיל בפעילויות המחאה האלימות לאורך הגדר בכל ימי השישי, כאשר הפעילים נושאים עמם בקבוקי בנזין, סכין ומספרי ברזל. תפקידי פעילי החמאס בפעילויות אלו הוא לספק צמיגים לאזרחי רצועת עזה ולסייע בהבערתם, במטרה ליצור מסך עשן סמיך ככל שניתן, להתסיס את תושבי הרצועה, במטרה להביא לשכנועם לחדור לתוך שטח ישראל, לסייע בידויי בקבוקי תבערה ולהכין עפיפוני תבערה ומסירתם לפעילים האלימים.

עוד עולה מהחקירה כי קיים איסור לפעילי הטרור של חמאס עצמם להתקרב לגדר, מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על-ידי כוחות צה"ל, אלא אם הגדר נופלת ואז עליהם להיכנס חמושים לישראל בחסות ההמון ולבצע פיגועים.

בחקירתו של צעיר פלשתיני אחר אשר חדר לישראל במטרה לשרוף שדות וחורשות, עולה כי ארגון החמאס מממן את הפעילות האלימה, במסגרתה נשלחים עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל. במסגרת החקירה עלה כי פעילי החמאס מסתובבים בקרב הפעילים האלימים כשהם לבושים בבגדים אזרחיים ומספקים את הבנזין עבור עפיפוני התבערה, זאת במטרה להצית ולשרוף את השדות בשטחי ישראל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בודדים הרגעים בחייה של אומה כמו הרגע בו המעצמה החזקה בעולם מכירה בריבונותנו על בירתנו ירושלים. אנו ערוכים אל מול איומיו של חמאס לשבש את החגיגות. אני מציע לתושבי עזה: אל תסתנוורו מסינוואר ששולח את ילדיכם להקריב את חייהם ללא תוחלת. נגן על אזרחינו בכל האמצעים ולא נאפשר חצייה של הגדר."

תאריך:  14/05/2018   |   עודכן:  15/05/2018
מירב ארד
+היערכות לסבב שני של מהומות
00:58 15/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טורקיה הודיעה על החזרת השגריר מישראל ומארה"ב, ודרא"פ הודיעה שתחזיר את שגרירה מישראל  ▪  ראש הממשלה קיים התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון  ▪  הכוחות תוגברו - לכל תרחיש
(לוחמים פרוסים לאורך הגדר [צילום: דו"צ])
+טורקיה מחזירה את שגרירה מישראל
00:07 15/05/18  |  עידן יוסף
באיסטנבול צעדו אלפים ננג העברת השגרירות האמריקנית לישראל. נשיא טורקיה ארדואן קרא למעשי ישראל ליד גדר המערכת "רצח עם", הכריז על שלושה ימי אבל ועל החזרת השגרירים מישראל ומארה"ב. גם דרום אפריקה הודיעה על החזרת השגריר מישראל. היא גינתה את פעילותה של ישראל שלדבריה הרגה בני אדם שפעלו בדרכי שלום.
+אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל
21:46 14/05/18  |  
יו"ר הרש"פ אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל ועל שביתת מסחר. הוא גינה את הטבח, כלשונו, ואמר כי ארה"ב לא תוכל יותר לשמש כמתווכת הוגנת.
+נתניהו: חמאס מנסה לפרוץ את הגבול כדי להשמידנו
21:42 14/05/18  |     |   לרשימה המלאה

+אמנסטי: ישראל מבצעת מתקפה רצחנית; להטיל עליה אמברגו נשק
20:38 14/05/18  |  
תנועת אמנסטי ישראל קוראת למדינות העולם להטיל אמברגו נשק על ישראל, בשל הרג מפגינים בעזה שלא היוו כל סיכון מיידי. לדבריה, "ישראל מבצעת מתקפה רצחנית נגד מפגינים פלשתינים, במסגרתה כוחותיה הורגים ופוגעים במפגינים שאינם מהווים כל סיכון ברור ומיידי להם. בעוד מנהיגי ישראל מתכנסים בירושלים, לחגוג את ההתעלמות האמריקאית מזכויות האדם של הפלשתינים, מניין ההרוגים בעזה היום מטפס במהירות ומעיד על ירי חסר אבחנה על ידי הכוחות הישראליים. אנו קוראים לאזרחי ישראל שלא לשתף פעולה עם המדיניות הפירומנית של הממשלה".
+הסתיימה הערכת מצב עם הרמטכ"ל ושר הביטחון
18:13 14/05/18  |  
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים לפני זמן קצר דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. ליברמן עמד על פעילות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה עד כה. הוא הנחה להמשיך ולפעול בנחישות למניעת כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחים ישראלים, בהתאם למדיניות שנקבעה.
+מטוס קרב תקף 5 מטרות של החמאס בצפון הרצועה
16:56 14/05/18  |  
מטוס קרב של חיל-האוויר תקף חמש מטרות טרור במחנה אימונים של החמאס חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לפעילות החבלנית שמבצע ארגון הטרור חמאס בשעות האחרונות לאורך גדר המערכת
+חה"א תקף עמדת חמאס בג'באליה
15:05 14/05/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוח צה"ל חיסל 3 מחבלים שניסו להניח מטען במרחב רפיח  ▪  צה"ל: לא נאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר
(התפרעויות אלימות בגדר הגבול [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+המאבק בין מחרחרי מלחמה לרודפי שלום
12:17 14/05/18  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
על מוסר ומוסר כפול - תנועות שלום ומחרחרי מלחמה, יונים, ניצים קיצונים וניצים מתונים בעולם ובישראל
(נתניהו. טוב ליהודים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ביקור אבו מאזן בצ'ילה
11:50 14/05/18  |  גסטון סיידמן   |   לרשימה המלאה
לקראת הגעתו של נשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן לסיור במדינות דרום אמריקה, אנו מוצאים את עצמנו בפני דילמה פוליטית כשאנו מסתכלים על רשימת המדינות שנכללות בביקור: קובה, ונצואלה וצ'ילה שהיא המדינה שנתמקד בה בכתבה זו
(אבו-מאזן. שאלה של כוח [צילום: פלאש 90])
+צאו וראו בצאנה וראנה
10:56 14/05/18  |  אסתר שניאורסון גרי   |   לרשימה המלאה
עדיין תמהים כל פעם מחדש, איך זה ייתכן? האפשר שבית משפט בירושלים יעדיף על-פי רוב את טובת האויב? והתשובה, כך זה מתנהל
(רבין. ללא בלבולים משפטיים [צילום: משה שי/פלאש 90])
+סינדרום ירושלים
10:20 14/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ידיעות אחרונות לא יכול לסבול את ההישג של נתניהו  ▪  התקשורת האמריקנית לא מבינה את המזרח התיכון  ▪  בג"ץ עלול היה למנוע את המעבר  ▪  מרצ הופכת למפלגה אנטי-ציונית  ▪  התרגיל השיווקי של העבריין והלקקן
(להתענג על הרגע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
58 פלשתינים הרוגים בגבול ברצועה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המשתפים
14/05/18 13:58
2
נתונים יותר טובים
14/05/18 15:01
3
עודי
14/05/18 15:26
4
רון ה.
14/05/18 17:29
5
בזיון לאתר
14/05/18 20:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כאשר קראה שרה ביילא בספר "צאנה וראנה", היא הגיעה לסיפור בו מושלך יוסף לבור על-ידי אחיו. ואז החלה למרר בבכי תמרורים, על הצער שהיה מנת חלקו. לאחר שנה כאשר קראה שוב בפרשת וישב, וראתה את סיפור השלכת יוסף לבור, לא בכתה, ומלמלה לעצמה "מגיע לו". כאשר נשאלה, מדוע גס לבה הפעם בסיפור שהביאה אז לידי התרגשות, אמרה, אני כועסת על יוסף כי לא למד לקח. הוא כבר יודע שהם זורקים לבור, מדוע הניח להם לעשות זאת שוב...
14/05/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
משביתי השמחה. ידיעות אחרונות לא יכול לבלוע הישג מדיני חשוב ביותר של בנימין נתניהו, אז מה עושים? מפרסמים מאמר המסביר שבעצם השגרירות היא רק זמנית ובעצם יידרשו עוד עשר שנים עד שתהיה שגרירות קבע ובעצם הנשיא הבא יוכל לבטל את ההחלטה.
14/05/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
בורות המים הצילו את ירושלים בעת המצור בשנת 1948. מלבד השיירות לירושלים הנצורה, שהיו משאב מים אחד, היוו בורות המים, שרובם נחצבו לפני מאות שנים, משאב מים משמעותי בעת המצור.
14/05/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, כצעד משלים להכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, מסמלת את כישלון מדיניות ההנהגה הפלשתינית בראשותו של מחמוד עבאס. הקרב על ירושלים לא הסתיים, אבל בסיבוב הזה נחלה ישראל ניצחון על הרש"פ בגלל העמדות הנוקשות והבלתי מתפשרות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שניסה לכפות על ישראל והקהילה הבינלאומית את ה"קוים האדומים" של הפלשתינים בכל משא-ומתן, בדיוק כמו קודמו יאסר ערפאת.
14/05/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
במאמר: "שקיעה פוליטית ידועה מראש"1, בוחן הכותב, על-רקע ההרעה הכוללת במעמדם הבינלאומי והתמוטטות הסכם הפיוס האחרון ביניהם, את מצבם של הרשות הפלשתינית וראשה אבו-מאזן מזה ושל חמאס כשליט עזה מזה. כותרת המאמר מצביעה על ההערכה הכוללת שלו למצב, כשהמאמר מסביר את הגורמים העיקריים המחוללים אותו.
13/05/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il