הג'יפ הבא של צה"ל, שיחליף מאות ג'יפים מסוג סופה 1 שבשירות צה"ל וכוחות הביטחון, ייוצר בארה"ב. הג'יפ 'ידוגם' על-ידי גורמים ישראליים, אך הרכב עצמו, כולל תא הלחימה הממוגן, ייוצרו בארה"ב.
הדבר עלול להביא לסגירת מפעלי הרכב בנצרת (תע"ר), המייצרים מזה עשרות שנים כלי רכב צבאיים רבי מינוע.
מאז פרצה האינתיפאדה, נתון צי הג'יפים הצה"לי בהליכי שחיקה מואצת. ג'יפ הסופה הורכב ב'מפעלי רכב נצרת' ממכלולים מוטוריים המיוצרים במפעלי חברת 'קרייזלר' בארה"ב, אלא שהיצרן האמריקני הפסיק את קו הייצור הנוכחי לפני זמן רב, ומאז מחפש צה"ל כלי רכב צבאי חדש, ללא הצלחה.
צבאות מערביים אינם משתמשים עוד בג'יפים קטנים, אלא רק בכלי רכב קרביים גדולים יותר מסוג 'האמר', שגם הם מצויים בשירות מבצעי בצה"ל - אך מיועדים למשימות בט"ש שמחוץ לאזורים המיושבים בצפיפות.
למשימות סיור ומאבקים בסימטאות הקסבות הצפופות מחפש הצבא ברחבי העולם ג'יפ קטן וזריז, אשר בה בעת יהיה גם חזק דיו ומסוגל לשאת את משקלו הרב של תא הנוסעים הממוגן. ככל יתר כלי הרכב הקרביים של צה"ל, גם על הג'יפ העתידי להיות בעל מנוע דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית, והעיקר - שניתן יהיה לרכוש אותו מכספי הסיוע הביטחוני האמריקני.
כיוון שכלי כזה אינו נמצא 'על המדף', יצאה בתחילת החודש משלחת ישראלית לארה"ב, במגמה לסכם את התנאים לייצור כלי רכב חדש אותו האמריקנים מסוגלים לספק. במשלחת היה בעל קבוצת מכשירי תנועה, צבי נטע, ומנהל הקבוצה, איתמר גבתון. עם שובם ארצה נודע, כי צה"ל הפסיק לממן את שעות העבודה של מפעלי הרכב בנצרת, דבר אשר יביא ככל הניראה בקרוב לסגירת המפעל הוותיק.
באחרונה הופסק ייצורו בנצרת של הקומנדקר הצבאי מסוג 'אביר' (נ.נ. משופר בעל תיבת הילוכים אוטומטית והנעה 4X4), ובאביב תרד מקו הייצור בנצרת הסידרה האחרונה של 70 ג'יפי הסופה האחרונים. במחסני המפעל ממתינים מזה זמן הארגזים בהם חלקי החילוף לייצור הג'יפים האחרונים, אשר הורכבו עד כה בשיטת CKD - Completely Knocked Down.
שיטת ה-CKD נהוגה כיום רק במצרים, ובשל כך ייוצרו בארה"ב ככל הנראה ג'יפים מסוג TJL (ארוכים), הדומים מאוד בבסיסם לכלי הרכב המשרתים את הצבא המצרי - בהבדל אחד: הממשלה המצרית מממנת את ההרכבה המקומית, בעוד שמשרד הביטחון הישראלי נסוג בו מכוונתו להרכיב בארץ את ה'סופה 2' - אשר פותחה בנצרת בשיתוף עם מהנדסי חיל החימוש.
לפני כשנה ביקר במפעל בנצרת שר הביטחון, שאול מופז, והבטיח לעשות לייצור מקומי של הג'יפ העתידי מסוג 'סופה 2', אשר הוצג בפניו במהלך ביקורו. בתעשיות רכב נצרת (תע"ר) פותחו 2 אבות טיפוס - בעלי 3 ו-5 דלתות, שעל חלקם ניתן להרכיב את תאי הלחימה הנוכחיים שבשירות כוחות הביטחון. תאי הלחימה אינם סובלים משחיקה מואצת כשאר המכלולים המוטוריים.
ראש עיריית נצרת עילית, מנחם אריאב, הביע הבוקר אכזבה עמוקה מסגירתו המתוכננת של מפעל תע"ר. מצבת העובדים הצטמצמה בשנים האחרונות בהדרגה מ-500 עד ל-100 עובדים, אשר גם הם יפוטרו ככל הנראה, שכן משרד הביטחון לא יעביר מחוסר שקלים, את התשלום בגין כ-70 אלף שעות העבודה השנתיות. לדברי אריאב, קיים הפרש של כ-20 מיליון שקלים (כ-4.5 מיליון דולר) בין הסכום התקציבי לכספי הסיוע, בעוד שלדבריו הייצור המקומי יביא לחסכון של כ-10,000 דולרים לג'יפ.