תנועת הרכבות בין תחנת בני ברק לתחנת כפר סבא (נורדאו) תופסק זמנית, החל ביום שני הקרוב (4.6.18) בחצות הלילה שבין ראשון לשני, עד ליום רביעי (6.6.18) בשעה 23:59.
רכבות בקו באר שבע-כפר סבא (נורדאו) [הקו המערבי], תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת בני ברק. תחנות הוד השרון (סוקולוב), כפר סבא (נורדאו), ראש העין ופתח תקוה תהיינה סגורות לתנועת רכבות.
משרד התחבורה יתגבר את מערך קווי האוטובוס הסדירים, וכן יופעל שירות הסעיות בין תחנות הוד השרון סוקולוב-כפר סבא נורדאו-תל אביב אוניברסיטה. בנוסף, יופעל שירות הסעיות בין תחנת בני ברק לתחנת ראש העין צפון. לא יהיה שירות הסעיות מפ"ת ואליה.
מסלולי ההסעיות יעברו בצירי תנועה ראשיים, כגון כביש 5 וכביש 4, אשר מאופיינים בגודש תנועה, בעיקר בשעות השיא, כך שלדברי הרכבת לא ניתן להתחייב על זמני היציאה וההגעה של ההסעיות, ולכן אלה יעבדו בשיטת "מלא וסע". ב
רכבת ישראל מבקשים מציבור הנוסעים לבדוק חלופות תחבורתיות בדמות קווי אוטובוס סדירים ולהתאזר בסבלנות.
הסגירה מתבצעת לצורך עבודות לשדרוג המסילה במקטע שבין תחנות בני ברק וכפר סבא-נורדאו. בנוסף, מתבצעות במקטע זה, ובתחנת הוד השרון-סוקולוב, עבודות תשתית לחיבור "רכבת השרון" ותחנות רעננה לרשת המסילות הארצית.
מיזם קו "רכבת השרון" הוא חלק ממיזם 531 המוגדר כמיזם לאומי וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ וחלק ניכר מהן בתצורת לוחות בטון (סלאבטראק), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.
בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תימשך כ-40 דקות. בשלב השני (2019), תחובר הקשת במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות. לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון ומדריכה לעבודה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח.