מנכ"ל
רכבת ישראל,
שחר איילון, ביטל (יום ג', 18.12.18) את חופשתו הפרטית בחו"ל, וימשיך להגיע לעבודתו, למרות שזומן לשימוע לפני פיטורים.
דירקטוריון הרכבת קיים אמש שיחת ועידה לדון בהודעה שנמסרה למנכ"ל מאת היו"ר
דן הראל על הכוונה לפטרו, ובשיחה הוחלט כי הנושא יועלה לסיכום בתום החופשה, למעשה בסוף השנה האזרחית.
איילון בחר לבטל את החופשה כדי "לנהל את הרכבת בתקופה הרגישה בה היא נמצאת". מרכבת ישראל נמסר לבורסה: "בהמשך לפרסומים בתקשורת בימים האחרונים, ברצון החברה להבהיר כי נכון למועד זה טרם התקיימה ישיבת דירקטוריון וטרם התקבלה על-ידי דירקטוריון החברה כל החלטה הנוגעת לכהונת המנהל הכללי. ככל שתתקבל החלטה כאמור - החברה תמסור דיווח כמתחייב בנושא". ההודעה פורסמה לאחר שנודע כי רשות ניירות הערך החלה בבדיקה מדוע לא נמסרה לבורסה הודעה בעניינו של איילון.
בחברת החדשות פורסם כי באוקטובר האחרון נתו הדירקטוריון לאיילון ציון 9, ואף תגמל אותו במענק של 67,000 שקלים.
מנכ"ל
משרד התחבורה,
קרן טרנר-אייל, אמרה בגלי צה"ל כי אינה מרוצה מהשירות הניתן ברכבת ומהמתרחש בה. היא אמרה כי השאלה אם איילון יפרוש או לא אינה תלויה בה, וציינה כי אם יפרוש - זה לאו-דווקא בגלל הקו המהיר לירושלים.
"אני לא מרוצה ממצב הרכבת ומהשירות שאנחנו נותנים ברכבת, הרשת באמת מאוד מתוחה, וכל תקלה קטנה והעומס מורגש. אבל זה מורכב יותר, אני לא יכולה להגיד שזה שחר אילון, כי עוד קרונות יקלו, אבל צריך להגיד שזה לא שניתן עכשיו לשים כמה קרונות שרק רוצים, ולשפר את השירות, כך שלא יהיו עומסים בכלל ברכבת. יש לנו צוואר בקבוק באיילון, יש לנו מסילה מזרחית שאנחנו צריכים לסלול, הכפלת מסילת החוף, אנחנו לא צריכים היום 150 קרונות, 150 קרונות לא יעזרו לנו, כי אנחנו צריכים לטפל בצווארי בקבוק ברשת. כן חסרים לנו קרונות, בעיקר אגב קרונות ניהוג, קרונות מסוג מסוים, לא 150, אלא משהו כמו עשרה מערכים, אחד עשר מערכים של קרונות ניהוג, זה קצת פחות", דברי קרן טרנר-אייל.