ירידה של כ-9% נרשמה בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים ארציות בשנת 2003. כך עולה מנתונים של מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה.
מהנתונים עוד עולה, כי בשנת 2003 טסו כ-1.2 מיליון נוסעים בכ-20 אלף טיסות סדירות פנים ארציות.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי מאז שנת 1999, שבה נרשמה עליה של 11% בתנועת הנוסעים הפנים ארצית, חלה ירידה הדרגתית במספר הנוסעים. בשנת 2000 נרשמה ירידה של 2%, בשנת 2001 חלה ירידה נוספת של 6%, בשנת 2002 הצטמצמה הירידה ל-3% ובשנת 2003 הגיעה הירידה בתנועת הנוסעים הפנים ארצית ל-9%.
תנועת הנוסעים בקווים לאילת הסתכמה בשנת 2003 בכ-1.1 מיליון נוסעים - ירידה של 6%, לעומת שנת 2002. למספר הטיסות לאילת נרשמה בשנת 2003 ירידה של 10% בהשוואה לשנת 2002. כ-57% מהטיסות לאילת היו בקו שדה דב-אילת, כ-35% בקו נתב"ג-אילת וכ-8% מהטיסות היו בקו חיפה-אילת.
הקווים הפנים ארציים לאילת וממנה נפתחו לתחרות, בעקבות החלטת הממשלה משנת 1995. החלטה זו אפשרה לחברת "ישראייר" להפעיל טיסות סדירות בקווים אלה לצד חברת "ארקיע", שהיתה אז המוביל היחיד לאילת. חברת "ישראייר" הגדילה תוך מספר שנים את חלק השוק שלה לכ-36% מכלל תנועת הנוסעים בקווים לאילת וממנה.
בתנועת הנוסעים בקווים הצפוניים, הכוללים את הקווים בין שדה דב לקרית שמונה ולראש פינה נרשמה בשנת 2003 ירידה חדה של 34%, לעומת שנת 2002 והיא הסתכמה בכ-90 אלף נוסעים בלבד. הקווים הצפוניים מופעלים כיום על-ידי "ארקיע" בלבד לאחר שחברת "ישראייר" הפסיקה את טיסותיה בקווים אלה בשנת 1999.