|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית

''האמנתי שהאנשים האלה פוגעים בביטחון המדינה''

כתב האישום נגד אלירן גולן: <br>4 ניסיונות לרצוח ערבים

גולן (22) חשוד כי הטמין 9 מטעני חבלה במטרה לפגוע בערבים; סיפר לחברו, אלכס רבינוביץ', המואשם בסיוע לניסיון רצח, שבכוונתו להקים ארגון שיפגע בערבים המסייעים לטרור; רבינוביץ' ייעץ לגולן כיצד לתכנן את רצח ח"כ מח'ול
30/03/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: נועם שרביט  |  

   רועי כוכבי
עצור נוסף בפרשת המחתרת: חייל תותחנים בן 21 מרמת השרון

   ענבל אביב
חייל נעצר בחשד למעורבות בהנחת המטענים בחיפה

   רנית נחום-הלוי
המשטרה עצרה חייל מאשדוד החשוד בפעילות נגד ערבים בחיפה

   מירב לוי, נועם שרביט
הותר לפרסום: אב ובנו נעצרו בחשד שתכננו הריגת ערבים

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו הבוקר (ג', 30.3.04) כתבי אישום נגד אלירן גולן ואלכס רבינוביץ', המואשמים בביצוע ובתכנון שורה של פיגועים נגד אזרחים ערביים באזור חיפה.

גולן מואשם ב-4 ניסיונות לרצח, בהם זה של חבר הכנסת עיסאם מח'ול (חד"ש-תע"ל), בהטמנת 9 מטעני חבלה במטרה לפגוע בערבים ובהחזקת אמל"ח רב. בביתו של גולן נמצאו 37 מטעני חבלה מאולתרים, רימון יד ותחמושת לרובה-סער מסוג M-16. רבינוביץ' מואשם בסיוע לניסיון רצח. הפרקליטות מבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

בכתבי האישום, שהוגשו על-ידי עו"ד עמית איסמן, סגן בכיר א' לפרקליטת מחוז חיפה, נטען כי אלירן גולן (22) "ביקש להקים ארגון שכינויו 'מדור אחד' [על-שם סדרת הטלוויזיה 'ניקיטה'; נ.ש.], שמטרתו פגיעה בערבים המסייעים לטרור. לצורך הגשמת מטרה זו פנה גולן למספר אנשים וניסה לצרפם לפעילות הארגון".

גולן אמר היום בבית המשפט כי אינו שונא ערבים והוא מצטער על מעשיו. "האמנתי שהאנשים האלה פוגעים בביטחון המדינה... יש לי המון חברים ערבים, ואני יודע שהם רואים אותי ולא מבינים. אני מצטער שהמצב התגלגל לאן שהתגלגל. אני לא מרגיש גיבור".

אלירן גולן

ניסה לשכנע משפחות שכולות לנקום את דם יקיריהם

באישום הראשון נגד גולן נטען, כי בחודש אוקטובר 2001, לאחר הירצחה של לירון הרפז בפיגוע הירי ביישוב אלי סיני בצפון גוש קטיף, הגיע אלירן לבית משפחת הרפז בזמן ה'שבעה' ופנה לאריה הרפז, אביה של לירון, "וביקש ממנו לתמוך בקבוצה, אשר לדבריו יש לה את היכולת לנקום את הירצחה של לירון הרפז ז"ל". הרפז סירב.

יומיים אחר כך, נרצחה טל בן-ארמון בפיגוע בעפולה. "במהלך השבעה, הגיע הנאשם לבית המשפחה ופנה לדני בן-ארמון, סיפר לו כי הוא מתעסק בחומרי חבלה, והציע לפוצץ את ביתו של המחבל אשר רצח את טל ז"ל. הנאשם אף ביקש מדני בן-ארמון כסף למימון חומרי החבלה". גם בן-ארמון סירב.

בשלב מסויים, כך נטען, פנה גולן לייבגני גרוסמן, אותו פגש בקורס מאבטחים בזיקים, וביקש לצרפו לארגון.

אתשקד, סיפר גולן לחברו אלכס רבינוביץ', "כי ברשותו כמות גדולה של מטעני חבלה אותם ייצר, וכי הוא רוצה לפתח את הארגון על-ידי ביצוע סדרת חיסולים של ערבים המסייעים לטרור".

"במשך כשנה לערך" ועד לחודש זה, נטען בכתב האישום", "ובמענה לבקשת הנאשם, קיבל הנאשם מאלכס, אשר היה באותה העת חייל בחיל תותחנים, חומר נפץ הודף ותחמושת צה"ליים, אשר סייעו לו בייצור מטעני חבלה".

בפשיטה שערכה המשטרה על ביתו של גולן בחיפה בראשית החודש, נתגלו 37 מטעני חבלה מאולתרים שבהם חומר נפיץ שבכוחו להזיק לאדם, רימון יד צה"לי שבכוחו להמית אדם ושק ובו חומר נפץ הודף שבכוחו להזיק לאדם.

בגין אישום זה, מואשם גולן בהחזקת נשק שלא כדין, קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון לקשירת קשר לביצוע פשע.

מטען חבלה לבני זוג שכביכול עודדו את הכאת אחיו

באישום השני מואשם גולן, כי חשד שבנם של בני הזוג עיאד מחאמיד ועליזה פרנקו, היכה יחד עם חבריו את אחד מאחיו של, כשבני הזוג מעודדים אותם בצעקות "תהרגו את הילד היהודי הזה". יצויין, כי מדובר בזוג מעורב - הגבר ערבי והאישה יהודיה.

בשל כך, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם, והטמין אותו מתחת לשולחן במרפסת של בני הזוג, וזאת על-מנת שבעת שינתקו בני הזוג את המטען מהשולחן, יתפוצץ המטען ויטיל בהם נכות או מום או יגרום להם לחבלה חמורה באמצעות החומר הנפיץ שבמטען". ואולם, תוכניתו זו לא צלחה באשר בני הזוג גילו את המטען מבעוד מועד.

בגין מעשים אלה, מואשם גולן בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק שלא כדין.

ניסה לרצוח זוג ערבי, מאחר וחשד כי הלינו מחבל

באישומים 3-6 מואשם גולן בעבירות של ניסיון לרצח ובעבירות בנשק שלא כדין.

בכתב האישום נטען, כי בשנת 2001 "החליט הנאשם לרצוח את בני משפחת אבו קמיר, מאחר וחשד כי אירחו בביתם את המחבל אשר ביצע את הפיגוע בקפה וול סטריט שבאזור הקריות". לשם כך, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם, הטמין אותו מתחת לרכב וחיבר אותו לרכב כך שעם תחילת הנסיעה ברכב יתפוצץ מטען החבלה וימית את היושבים בו".

ואולם, גם תוכניתו זו לא יצאה אל הפועל, שכן אחד הילדים השכנים ששיחקו סמוך לרכב, משכו את המטען והוא התפוצץ. לילד שמשך את המטען נגרמו כוויות בפנים ובידיים.

ניסיון לרצוח מתפללי מסגד בחיפה

גולן מואשם עוד, כי במטרה לרצוח את מתפללי מסגד אל-חאג' עבדאללה, הממוקם ברחוב עוספיה בחיפה, בחושבו כי המקום "משמש להסתה כנגד הציבור היהודי וכי המואזין ובני משפחתו מסייעים לטרור... ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם והטמין אותו בדלת הכניסה לעזרת הנשים במסגד, כך שעם פתיחת הדלת יתפוצץ מטען החבלה וימית את המתפללים".

גם כאן התוכנית כשלה, וכאשר הגיעה המתפללת ג'מילה אגבאריה לעזרת הנשים במסגד ופתחה את הדלת, היא נכוותה קלות בידיה מהפעלת המטען.

ניסיון לרצח חבר הכנסת עיסאם מח'ול

באישום החמישי נטען, כי גולן גמל בליבו "לרצוח את חבר הכנסת עיסאם מח'ול, על-רקע עמדותיו הפוליטיות וזאת באמצעות הטמנת מטען חבלה מאולתר מתחת לרכבו".

לשם כך, "התקשר הנאשם לביתו של חבר הכנסת מחול והזדהה בפני סועד מח'ול, אשתו של חבר הכנסת, כסוכן ביטוח, וקיבל ממנה את פרטי הרכב המשפחתי". כמו כן, גולן תיצפת על ביתה של משפחת מח'ול, כדי ללמוד על אורחות המשפחה.

בחודש אוקטובר האחרון, כך נטען, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר ובו חומר נפץ הודף צה"לי והטמין אותו מתחת לרכב המשפחתי אשר חנה בחניית ביתם של בני הזוג וזאת בכוונה להמיתו. הנאשם קשר את מטען החבלה לציר של גלגל הרכב המשפחתי על-מנת שהמטען יופעל ויתפוצץ ברגע שהרכב המשפחתי יתחיל בנסיעה ויגרום למותו של חבר הכנסת מח'ול".

ב-24 לאוקטובר, "יצאו חבר הכנסת מח'ול ואשתו מביתם. חבר הכנסת מח'ול נכנס לרכבו שלו ואילו אשתו נכנסה לרכב המשפחתי בכוונה לאסוף את ילדיהם מבית הספר. כשהחלה סועד מח'ול בנסיעה ברכב המשפחתי, התפוצץ המטען אותו הניח הנאשם מתחת לרכב והרכב החל לעלות באש".

ניסיון לרצח אזרח ערבי שחשד כי הלין בביתו מחבל

באישום השישי נטען, כי בחודש ינואר השנה, ביקש גולן לרצוח את עיסא גנאיים, משום שסבר שהלה "הלין בביתו את המחבל אשר ביצע את הפיגוע בקו 37 ברחוב מוריה בחיפה".

לשם כך, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר והטמין אותו מתחת לרכבו של עיסא מסוג אופל, בסמוך לביתו וזאת במטרה להמיתו. הנאשם קשר את מטען החבלה לרכב, על-מנת שהמטען יופעל ויתפוצץ ברגע שהרכב יתחיל בנסיעה ויגרום למותו של עיסא". כשהחל עיסא לנסוע ברכב, הוא הבחין "במטען המאולתר קשור לרכבו. עיסא קרע את החוט אשר חיבר את המטען לרכב וכשזרק אותו, התפוצץ המטען".

ניסה לפגוע בצעירות יהודיות שנפגשו עם ערבים

באישום השביעי נטען, כי גולן ביקש לפגוע בצעירה בת 22, ה"נמצאת בקשרים עם בחורים ערבים ומקיימת עימם יחסי מין". לשם כך, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם וחיבר אותו באמצעות חוט, בחדר המדרגות של הבניין, בסמוך לדירה בה התגוררה הצעירה בעבר וזאת על-מנת שעם קריעת החוט יתפוצץ המטען ויטיל במ.ל נכות או מום או יגרום לה לחבלה חמורה באמצעות החומר הנפיץ שבמטען".

מי שנפגע לבסוף מהמטען הוא אחד מדיירי הבניין, שנתקבל בחוט, קרע אותו, וגרם בכך להפעלת המטען ולפציעתו בלחי השמאלית.

הצעירה ניצלה לאחר שהאב גילה את מטען החבלה

גם באישום התשיעי נטען, כי אלירן גולן סבר כי צעירה יהודיה בת 17 המתגוררת בעיר, נמצאת בקשרים עם בחורים ערביים ומקיימת עימם יחסי מין. גולן, כך נטען, "ראה במעשיה הלכאוריים פגיעה בכבודו של הגבר היהודי".

לשם כך, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם וחיבר אותו באמצעות חוט, בחדר המדרגות של הבניין, בסמוך לדירה בה התגוררה הצעירה, על-מנת שעם קריעת החוט יתפוצץ המטען ויטיל בצעירה נכות או מום או יגרום לה לחבלה חמורה באמצעות החומר הנפיץ שבמטען".

אביה של הצעירה מצא לבסוף את המטען ופירק אותו ללא פגע. ואולם, גולן לא הסתפק בכך והשאיר לצעירה מכתב בסמוך לביתה, בו כתב: "יא זונה מסריחה, אנחנו יודעים שאת מזדיינת עם ערבים. יש לך מזל שהמטען ששמנו לך בדלת לא התפוצץ, אני גר ברחוב פאר ואני רואה אותך כל יום, אם עוד פעם אחת אני שומע שנגעת בערבי את מקבלת רימון לבית יא מזדיינת של ערבים, זונה מסריחה, שרמוטה, אנחנו נרצח לך את כל המשפחה".

בגין מעשיו אלה, מואשם גולן בחבלה בכוונה מחמירה, בעבירות בנשק שלא כדין ולגבי הצעירה השנייה גם בעבירות של איומים.

באישום התשיעי נטען, כי בעת שעבד כשליח בחברת "עמית זריז" בחיפה, "ייצר הנאשם מטען חבלה מאולתר אשר בכוחו להזיק לאדם, והטמין אותו בחבילה בתיבת הדואר" של בחור שעבד עימו בחברה, ואשר גולן נפגע מיחסו אליו, "על-מנת שעם פתיחת החבילה יתפוצץ המטען ויטיל באיש נכות או מום או יגרום לו לחבלה חמורה באמצעות החומר הנפיץ שבמטען".

ה"נמען" לא פתח את החבילה והעביר אותה לידי המשטרה. ואולם, גולן לא ויתר והטמין מטען חבלה מתחת לרכבו של הבחור. גם כאן לא צלח תכנונו של גולן, לאחר שהבחור ושכניו גילו את המטען מבעוד מועד.

במעשים אלה, מואשם גולן בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ובעבירות בנשק שלא כדין.

אלכס רבינוביץ'

ידע על התכנונים וייעץ לגולן לתצפת על ח"כ מח'ול

אלכס רבינוביץ' היה, כאמור, חברו של גולן וחייל בחיל התותחנים. עוד לפני שנת 2003, נטען בכתב האישום, "פנה אלירן לנאשם וסיפר לו כי בכוונתו להקים ארגון בשם 'מדור אחד' אשר מטרתו פגיעה בערבים המסייעים לטרור. אלירן ביקש מהנאשם לסייע לו בפגיעה בערבים". אתשקד, "סיפר אלירן לנאשם כי ברשותו כמות גדולה של מטעני חבלה אותם ייצר, וכי הוא רוצה לפתח את הארגון על-ידי ביצוע סדרת חיסולים של ערבים המסייעים לטרור".

גולן סיפר לחברו על הפיגוע שביצע במסגד וכי הטמין מטען מתחת לרכבו של אזרח ערבי, ורבינוביץ' למד מכך על רצינות כוונותיו. במענה לבקשתו של גולן, נטל אלכס חומר נפץ הודף צבאי, המשמש לירי תותחים, "והעבירו לאלירן, ביודעו כי אלירן בונה מטעני חבלה, ביודעו כי אלירן חפץ ומתכנן לרצוח ערבים בדרך של הנחת מטעני חבלה ובידיעה כי מעשיו יסייעו לאלירן בניסיונותיו לרצוח ערבים ולייצר מטעני חבלה".

"נוסף על-כך, במשך מספר חודשים נטל הנאשם מהבסיסים הצבאיים בהם שירת, מספר רב של כדורי M-16 והעבירם לאלירן, ביודעו כי אלירן בונה מטעני חבלה, ביודעו כי אלירן חפץ ומתכנן לרצוח ערבים בדרך של הנחת מטעני חבלה ובידיעה כי מעשיו יסייעו לאלירן בניסיונותיו לרצוח ערבים ולייצר מטעני חבלה".

לאחר שסיפר לו על כוונתו לרצוח את חבר הכנסת מח'ול, ייעץ אלכס לאלירן לתצפת על בית המשפחה "על-מנת לבדוק האם החל לשמור על הבית מאבטח ו/או האם שומר על הבית כלב שמירה".

בגין מעשיו אלה, מואשם אלכס בעבירות של סיוע לניסיון לרצח, סיוע לייצור נשק וקשר לפשע.

הפרקליטות: השניים הודו במעשים וישנה חזקת מסוכנות נגדם

הפרקליטות מבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. לדבריה, אלירן גולן הודה מספר פעמים בחקירותיו במשטרה בהכנת המטענים ובהטמנתם, ומאחר שמדובר ב"נשק חם", הרי שקמה חזקת המסוכנות. כן נטען, כי "שחרורו של גולן יסכן את שלום הציבור ובטחונו, בין השאר, מאחר ומרבית העבירות הלכאוריות בוצעו על-ידו על-רקע אידיאולוגי".

רבינוביץ', טוענת הפרקליטות, הודה בחקירותיו כי אלירן סיפר לו על הארגון אותו הקים וכי בכוונתו לבצע סדרה של חיסולים של ערבים המסייעים לטרור. מאחר והעבירות בהן הוא מואשם עניינן סיוע לביצוע עבירות אשר נעברו באמצעות "נשק חם", הרי שגם לגביו קמה חזקת המסוכנות.

תאריך:  30/03/2004   |   עודכן:  30/03/2004
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיסוק בעבודות הבית יכול להפחית אצל נשים את הסיכוי לסרטן. חוקרים גילו, כי הסיכון לסרטן רירית הרחם ירד ב-30% בעקבות פעילות גופנית כמו טיפול במשק הבית, מטלות יומיומיות והליכה. כך דווח הבוקר (יום ג', 30.3.04) ב-BBC News.
30/03/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
קבוצה מהרפובליקה הצ'כית גרפה את מדליית הזהב בתחרות השנתית ה-21 באליפות השלכת כפיסי עץ - בסגנון פו הדב. מאות בני אדם הגיעו לאירוע, בהשראת סיפורו של א. א. מילון, פו הדב.
30/03/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
חברת התקשורת בריטיש טלקום הודיעה (ג', 30.3.04) כי יעברו מספר ימים עד ששירותי הטלפוניה ישובו למסלולם, בעקבות שריפה שפרצה בתעלות BT במנצ'סטר.
30/03/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
רוב בעלי הפאבים באירלנד והמבקרים בהם אומרים, כי האיסור החדש על עישון במקומות ציבוריים במדינה מסתמן כהצלחה. במערכת הפוליטית שם אומרים, כי הם מקווים שמדינות אחרות בעולם ייקחו דוגמא מאירלנד בנושא זה.
30/03/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
המלחמה (החוקית!) נגד חברת וולט דיסני ובמרכזה הדוב התמים, פו, מגיעה לסיומה.
30/03/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
החקירות נגדו הוקפאו בעקבות הסדר שהושג עם רשויות המס    הסדר המס שהוא מבקש לעצמו עכשיו נועד להבטיח שלא ישלם מיסים בגין עסקים שהקים בחו"ל בתקופה שנעדר מישראל    כך יוצא חוטא נשכר
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
דוד לוי בא אל המנוחה והנחלה, בעירו האהובה ובחיק משפחתו הגדולה, גאה בילדיו    אלה היו השנים היפות של בני הזוג דוד וראשל    איני זוכר עוד מנהיג פוליטי, מלבד מנחם בגין, שההמונים כה הערי...
איתמר לוין
איתמר לוין
מה יקרה אם הרש"פ תקרוס    צריך לדבר על המשמעות של מלחמה עם חיזבאללה    חובבנים מתיימרים להיות אסטרטגים    ממשלת הביזה ממשיכה בשלה    האם נתניהו מחכה לטראמפ    זכרונות אקטואליים של רב אי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il