בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סייברוואן נכנסת לתחבורה הציבורית
|
|
|
נהגי "קווים" לא יוכלו להשתמש בווטסאפ
|
החברה תתקין 30 מערכות למניעת היסח הדעת בחברת קווים עם אופציה להתקנה של עד 1,500 מערכות ● המערכת משביתה את השימוש בישומונים בטלפונים הניידים
|
|
|
|
|
|
המסרונים ינוטרו [צילום: איציק בירן]
|
|
|
|
|
חברת הטכנולוגיה סייברוואן, אשר פיתחה מערכת לפתרון לבעיית הסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, הודיעה (יום ב', 1.2.21) לבורסה כי תתקין 30 מערכות סייברוואן (Saverone) בצי האוטובוסים של חברת קווים. בתום תקופת הרצה, עומדת לקווים אופציה לרכישה של עד 1,500 מערכות סייברוואן לאוטובוסים במחיר מופחת. מערכת סייברוואן נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש בישומונים שונים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. על-פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב בלבד עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כש-25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה. טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על-ידי מניעת גישה ליישומונים שונים במכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה. חברת קווים, מהגדולות בענף התחבורה הציבורית, מחזיקה צי רכב הכולל 1,500 אוטובוסים. על בסיס הידע שייצבר במהלך תקופת ההרצה עם קווים, סייברוואן תשלים את פיתוח גרסת האוטובוסים של מערכת סייברוואן לקראת מכירה מסחרית של המערכת בארץ ובעולם. מנכ"ל סייברוואן, אורי גלבוע, אמר כי ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית לקראת חדירה לפלח שוק גדול ומשמעותי בארץ ובעולם. "בעולם נוסעים כ-10 מיליון אוטובוסים, ובכל שנה עולים על הכביש כמיליון אוטובוסים חדשים. במדינת ישראל בלבד נוסעים כ-22,000 אוטובוסים, כאשר מדי שנה עולים על הכביש כ-3,000 אוטובוסים חדשים", דבריו. במסגרת הסכם שיתוף הפעולה, אם קווים תרכוש לפחות 800 מערכות סייברוואן לאוטובוסים, תהיה קווים זכאית לתמלוגים ממכירת מערכות סייברוואן לאוטובוסים למשך תקופה מסוימת. מנכ"ל קווים אריק סיני אמר: "חברת קווים מחויבת להוביל את תחום הבטיחות בתחבורה הציבורית בישראל ואנחנו גאים להיות החברה הראשונה שמתקינה מערכת למניעת הסח דעת שנגרמת משימוש בנייד. הניסוי בקווים יסייע לפיתוח מערכת מצויינת של מוצר ישראלי כחול לבן שיעשה שינוי בבטיחות בתחבורה הציבורית בכל העולם". פעילות בחברות ממשלתיות הניסוי של חברת קווים מצטרף לניסויים נוספים שסייברוואן מבצעת בחודשים האחרונים בחברות ממשלתיות כגון חברת החשמל ורכבת ישראל, לצד צה"ל שבו החלה התקנה של 30 מערכות בחודש שעבר, וחברות מסחריות גדולות כמו הנסון ישראל, פלסאון, תנובה וצ'מפיון מוטורוס. להערכת החברה, השקת המוצר באופן מסחרי צפויה בחודשים הקרובים. סייברוואן התחילה גם בהתקנה מסחרית בחברת הלוגיסטיקה מילניום, שבה היא מתקינה 250 מערכות, ובחודש שעבר נכנסה לראשונה לשוק ההחכרה (ליסינג) בעקבות חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אלדן במסגרתו סייברוואן תמכור, תתקין ותעניק שירות ואחריות למערכות Saverone בכלי הרכב שאלדן מחכירה ללקוחותיה, על בסיס הזמנות שתזמין אלדן מעת לעת וכן על בסיס הפניית לקוחות החברה ולקוחות פוטנציאליים שלהם רכבים המוחכרים מאלדן. שוק היעד הראשוני של החברה כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים בהם תותקן מערכת החברה במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בשל תאונות דרכים בהן מעורבים נהגים.
|
תאריך:
|
01/02/2021
|
|
|
עודכן:
|
01/02/2021
|
|
עידן יוסף
|
נהגי "קווים" לא יוכלו להשתמש בווטסאפ
|
|
בשנת 2020 נרשמו במשטרת ישראל 10,744 תאונות דרכים עם נפגעים - ירידה של 15.2% בהשוואה לשנת 2019, מהן 286 תאונות קטלניות - ירידה של 10.3% בהשוואה לשנת 2019 ו-1,856 תאונות עם פצועים קשה - ירידה של 13.0% בהשוואה לשנת 2019. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים 31,918 בני אדם.
|
|
|
לורן אנקרי, אשר הרג את שמונת בני משפחת עטר בתאונת דרכים, ירצה עשר שנות מאסר. העונש המירבי על מעשיו הוא 120 שנות מאסר; משמעות העונש היא 15 חודשי מאסר לכל אדם שהרג. בית המשפט העליון דחה (יום ג', 19.1.21) את ערעורו של אנקרי על עונשו, אשר נגזר במסגרת הסדר טיעון בידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע (השופט דניאל בן-טולילה).
|
|
|
המשטרה אינה צריכה לנהל חקירות סרק הגורמות לפגיעה חסרת הצדקה בשמותיהם של הקורבנות. כך אומר (יום א', 3.1.21) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
|
|
|
ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.
|
|
|
לפני כמעט כשנה פרצה לחיינו מגיפת הקורונה שגרמה וממשיכה לגרום לחולים ולמתים רבים. בצדק רב כולנו מתעסקים במגיפה האיומה הזאת יומיום, כלי התקשורת לא מפסיקים לדון בנושא וכן הממשלה מתמודדת עם הקשיים ומנסה לספק פתרונות לאזרחים. ראוי מאוד לעסוק בנושא זה ארוכות, אך אני שואלת את עצמי מה עם קורבנות תאונות הדרכים? בישראל, נפגעים מדי שנה יותר מ-30 אלף איש בתאונות דרכים, מהם מאות הרוגים. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים יותר אנשים מאשר בכל מלחמות ישראל יחד. משנה לשנה מספר ההרוגים בתאונות הדרכים הולך וגדל, אך נותר מחוץ לכותרות לעומת העלייה במניין המתים בעיצומה של מגיפת הקורונה.
|
|
|
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
|
|
|
קובי ברדה |
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|