|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
רמת אביב. הקו יעבור דרכה [צילום: איתמר לוין]

הממשלה אישרה את המקטע המרכזי של המטרו - קו M1

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון
02/10/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 36   |   תגובות

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי אישרה (יום א', 2.10.22), את התוכנית להקמת החלק הצפוני - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים.

הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים.

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון.

כזכור, בחודש מאי, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) על פיצול התוכנית (תתל/101/ב), כך שבשלב הראשון יקודם מקטע התוכנית מצומת חולון ועד גלילות.


ממשק עם קווים נוספים

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו - 2M בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות תחנות. תחנות רכבת ישראל - סבידור מרכז, השלום, ההגנה, גלילות (תחנה חדשה), צומת חולון. תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק - צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, קו סגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.

מערכת קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל לוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקוה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.

מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של מיזם המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.

"אירוע היסטורי"

יו"ר הוועדה, שרת הפנים איילת שקד, אמרה כי "מדובר באירוע היסטורי, אישור המקטע המרכזי של קו המטרו M1 מצומת חולון ועד צומת גלילות. זה מקטע משמעותי וחשוב הכולל 11 תחנות במוקדים מטרופוליניים ותחבורתיים מהחשובים ברשת וביניהן מרכז תחבורתי גלילות דרום, סבידור, השלום וההגנה שיביא להקלה על הפקקים".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, אמר כי מיזם המטרו קריטי למטרופולין תל אביב שהולכת וגדלה. "המטרו בשילוב מערכות הסעות המונים נוספות בהם הרכבת הקלה יתנו מענה תחבורתי ראוי לתושבים", אמר הייזלר. "אני מודה למינהל התכנון על העבודה המקצועית והמאומצת, ובחודשים הקרובים נפעל לאישור מקטעים נוספים".

תאריך:  02/10/2022   |   עודכן:  02/10/2022
עידן יוסף
+הרשות להגנת הפרטיות - רשות עצמאית
22:24 02/10/22  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה כי הרשות להגנת הפרטיות היא רשות עצמאית המפעילה סמכויות פיקוח, אכיפה וסמכויות אחרות המוקנות בדין לראש הרשות ביחס למאגרי מידע, היא פועלת לפי שיקול דעתו המקצועי של ראש הרשות ואינה כפופה לדרג המיניסטריאלי או להתערבות חיצונית לרשות. כמו-כן החליטה הממשלה לעגן באופן מפורש את תנאי הכשירות לתפקיד ראש הרשות ואת משך הכהונה שלו.
+הוסר חסם נוסף שעמד בפני נפגעי עבירה
22:20 02/10/22  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה לפעול ליישום המלצות הצוות שהוקם לבחינת הקשיים והחסמים הניצבים בפני נפגעי עבירה שההליך הפלילי בעניינם הסתיים בהרשעה כאשר הם מבקשים לפתוח בהליך אזרחי.
+התקציב לעולים ממדינות חבר העמים יעלה עד 90 מיליון שקל
22:18 02/10/22  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה לתקן את החלטתה מס' 1364 מיום 10 באפריל 2022 שעניינה היערכות לקליטת עלייה, כך שמעבר לסכומים שהוקצו במסגרת החלטה זו, יוקצה סכום נוסף של עד 90 מיליון ש"ח בשנת 2022 לטובת המגיעים לישראל.
+המשרד לבט"פ יהיה אחראי להקמת קווי חיץ נגד שריפות יער
22:10 02/10/22  |  עידן יוסף
הממשלה החליטה, בהתאם להמלצות הצוות הייעודי שהוקם מכוח החלטת ממשלה אשר קבעה את אבני הדרך לתוכנית להתמודדות עם שריפות יער, חורש ושטחים פתוחים, לתקן את ההחלטה כלהלן:

  • המשרד לביטחון הפנים יעמוד בראש הצוות והוא יוביל את עבודת הצוות בכלל התחומים;
  • תתוסף הבהרה שלפיה המיפוי המקצועי יתעדכן על-ידי גורמי המקצוע ברשות הארצית לכבאות והצלה מעת לעת;
  • ייקבע כי המשרד לביטחון הפנים יגבש בתיאום עם הצוות הייעודי תוכנית להקמה ולתחזוקה של קווי חיץ, בכל אחת מהשנים 2026-2023 ויפעל ליישומה על-פי תבחינים שייקבעו.
+הממשלה אישרה חמישה מינויים בכירים במשרד החוץ
21:57 02/10/22  |  עידן יוסף
א. הממשלה אישרה את המינויים בשירות החוץ המפורטים להלן:
1. אירית ליליאן, שגרירת ישראל לטורקיה;
2. איסמעיל ח'אלדי, שגריר ישראל לטורקמניסטן;
3. רוית בר, קונסולית כללית של ישראל בשנגחאי;
4. זאב בוקר, שגריר לא תושב למלטה ולסלובניה, אגף אירופה;
5. אלכס גולדמן-שיימן, קונסול כללי של ישראל בגואנגז'ו, סין.
+תורחב האפשרות להעסקת עובדים זרים בענף האשפוז הגריאטרי
21:55 02/10/22  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה (א') את הצעת שר הבריאות להרחיב את האפשרות להעסקת עובדים זרים בענף האשפוז הגריאטרי. על-פי ההחלטה, כל בית חולים גריאטרי הכולל מחלקה סיעודית או מחלקה לתשושי נפש, יוכל לקבל עובדים זרים כמטפלים גם למחלקות גריאטריה פעילה (גריאטריה שיקומית, סיעוד מורכב תומך, גריאטריה תת-אקוטית והנשמה ממושכת).

הצעד נועד למנוע את שחיקתם של הצוותים המטפלים ולסייע בשיפור איכות הטיפול בזקנים המאושפזים בבתי חולים גריאטריים.

בעבר הותרה הבאת עובדים זרים לסיעוד ביתי בלבד. הזדקנות האוכלוסייה והעלייה בהיקפי המטופלים במחלקות הגריאטריות הביאו למחסור כוח אדם חמור במוסדות הסיעוד אשר מחייבים הסתייעות בעובדים זרים, אלא שעד היום העסקתם הייתה מוגבלת.

בהחלטת הממשלה אושרו סך הכל 2,000 היתרים מתוכם יוקצו מרבית ההיתרים לבריאות וחלק קטן יותר לרווחה במספר פעימות. עד כה הגיעו לישראל כ-1,000 עובדים זרים מנפאל, ואלו קיבלו אישור לעבוד במוסדות הסיעוד.
+משרדי האוצר והתקשורת פועלים לחיסול שירותי הדואר
21:17 02/10/22  |  עו"ד יגאל לוי    |   לרשימה המלאה
בערב ראש-השנה פרסם משרד התקשורת שימוע לתיקון רישיון חברת דואר ישראל  ▪  המשמעות: סגירת עשרות רבות של יחידות דואר, הפסקת מסירת דואר רשום בבית הנמען
שימוע בכאילו [צילום: עידן יוסף]
+אחריות למכשירי שיקום וניידות תעבור לקופות החולים
14:23 02/10/22  |  איציק וולף
הממשלה אישרה את ההחלטה על העברת האחריות על מכשירי שיקום וניידות ממשרד הבריאות לקופות החולים, זאת על-מנת לשפר את השירות למטופלים בכלל ההיבטים הנוגעים לכך ולקצר את זמני ההמתנה לקבלת המכשירים.
+נתניהו: הסכם גבול עם לבנון לא יחייב אותנו
12:23 02/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה הודיע כי אם ממשלת ישראל תאשר הסכם הקובע גבול ימי בין ישראל ללבנון מבלי שתציג אותו לאישור הכנסת או תערוך משאל עם - הוא לא יחייב ממשלה עתידית שתקום  ▪  "ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו"
[צילום: דוברות הליכוד]
נתניהו. הצהיר שההסכם לא יחייב אותו [צילום: דוברות הליכוד]
+"ישראל לא מתנגדת למאגר גז לבנוני נוסף"
11:24 02/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל ולבנון מנהלות דיונים על הפרטים האחרונים בהסכם המסתמן וטען כי ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים של ישראל - הביטחוניים והכלכליים  ▪  הודיע שלאחר שיתקבלו אישורים משפטיים יובא ההסכם לאישור, אך לא ציין האם יתבקש אישור של הכנסת או רק של הקבינט
"אסדת כריש תפעל ותפיק גז". לפיד בפתח ישיבת הממשלה הבוקר [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+מתי מרב מיכאלי גורמת לי נחת
10:00 02/10/22  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
בהיותה מתחזה לממשיכי דרכם של בן-גוריון, גולדה מאיר, יגאל אלון, יצחק רבין ואחרים היא במידה רבה מאוד מאחזת עיניים ונמצא שיש מצביעים הנופלים בפח לחשוב שזו האמת
מיכאלי. אפילו לגברת המטורללת אין יכולת לדבוק בהבליה המגדריים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביר קארה / Abir  kara   אגד   אגד תעבורה   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אסרף / Amir Asraf   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   דן / Dan   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטרופולין /  Metropoline   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רכבת ישראל   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את המקטע המרכזי של המטרו - קו M1
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ולא בראש העין?
2/10/22 15:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
ראש הממשלה, יאיר לפיד, חשף (יום א', 2.10.22) כי ההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון על הגבול הימי בין המדינות כולל הסכמה של ישראל לפיתוח מאגר גז לבנוני, תמורת העברת תמלוגים.
02/10/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אפתח ואומר שלפי דעתי ולפי דעת רבים מרב מיכאלי אישה אומללה שדעתה ודעותיה משובשות מן היסוד. אישה שטענה בעבר שהמקום הכי מסוכן לילדים הוא המשפחה, אישה שהטיפה נגד נישואין, אישה הטוענת בכזב ובשקר שהיא ממשיכת דרכם של מקימי ומנהיגי מפלגת העבודה בעוד שכמעט אין שום מכנה משותף בינה לבינם - זו אישה שדעתה משובשת.
02/10/2022  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
הממשלה אישרה כעת (במשאל טלפוני) את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, למשרת יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים. המינוי יאפשר למנות את האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ולאפשר לו חפיפה מסודרת עם רב-אלוף אביב כוכבי הפורש ב-1.1.23.
35 חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, החברים בשדולת ארץ ישראל בכנסת, שלחו מכתב לשרי מפלגות ימינה והתקווה החדשה בממשלה, בדרישה כי יטילו וטו נגד החלטת הממשלה המסתמנת, לאמץ את הסכם התרבות עם האיחוד האירופי. לדבריהם, ההסכם שערורייתי ומפלה לרעה באופן בוטה את יהודה ושומרון, רמת הגולן ואף חלקים מירושלים בירת ישראל.
22/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בארגון כושרות יוצאים בימים אלה למהלך רחב ובו יחשפו את מה שהגדירו "הכישלון של רפורמת הכשרות" שהבטיחה לדבריהם "הבטחות נוצצות, אך בפועל הן מתחילות להתפורר, ומעולם לא באמת היו יכולות להתקיים". התזמון של המהלך, כשלושה חודשים לפני כניסת השלב השני של הרפורמה לתוקף, נעשה מתוך כוונה שהממשלה הבאה תבטל את הרפורמה, ובמקומה תיבנה חלופה נכונה יותר בכשרות הממלכתית בישראל.
19/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il