|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
מיארה. מתנגדת בחריפות לרפורמה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

מיארה: איום בפיטורים לא ירתיע אותי

היועצת המשפטית הגיבה על דבריו של לוין, אשר רמז שהממשלה עשויה לפטר אותה לאחר העברת הרפורמה וביטול עילת הסבירות להתערבות בג"ץ
21/02/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

"איום בפיטורים לא ירתיע את היועצת המשפטית לממשלה מלמלא את תפקידה". כך אומרת (21.2.23) גלי מיארה, בתגובה לדבריו של שר המשפטים, יריב לוין. מוקדם יותר אמר לוין על מיארה: "אנו לא עוסקים כרגע בפיטוריה, כי אנו מתמקדים ברפורמה וכרגע ממילא בג"ץ יבטל מהלך כזה. לגבי ההמשך - נקווה שהיא תתעשת ותפסיק להכשיל את הממשלה".

מדבריו של לוין עלה, כי הממשלה אינה מפטרת את מיארה רק משום שבג"ץ יבטל מהלך שכזה. מכאן נבע, כי לאחר העברת הרפורמה וביטול עילת הסבירות, עשויה הממשלה לפטר אותה. בעקבות המלצות ועדת שמגר בנוגע למעמדו של היועץ המשפטי (ועדה אותה הקים בנימין נתניהו לאחר פרשת בראון-חברון) החליטה הממשלה בשנת 2000, כי הממשלה רשאית להפסיק את כהונתו של היועץ אם "קיימים חילוקי דעות מהותיים וממושכים" ביניהם, "היוצרים מצב המונע שיתוף פעולה יעיל".

החלטה כזאת צריכה להתקבל בהתייעצות עם הוועדה המקצועית-ציבורית למינוי היועץ, שהיא ועדה קבועה ולא רק בעת בחירת היועץ. בראשה עומד כיום הנשיא בדימוס של בית המשפט העליון, אשר גרוניס ׁׁ(אשר לא תמך במיארה). לצידו חברים בוועדה פרופ' רון שפירא כנציג האקדמיה ותמי אולמן כנציגת לשכת עורכי הדין. הממשלה והכנסת טרם מינו את נציגיהן, במקומם של השר לשעבר דן מרידור והח"כ דאז צבי האוזר.

יצוין, כי אם תפוטר מיארה והיא עצמה לא תנקוט הליכים משפטיים נגד הדחתה (בדמות תביעה בבית הדין לעבודה או עתירה לבג"ץ), לא ברור אם בג"ץ יסכים לשמוע עותר ציבורי נגד המהלך. הכלל המקובל, במיוחד בקרב השופטים השמרנים, הוא שאין להעניק זכות עמידה לעותר ציבורי אם קיים נפגע ישיר שאינו עותר בעצמו.

שורה של עימותים עם הממשלה

בליכוד ובקואליציה דיברו, שלא בצורה פורמלית, על פיטוריה של מיארה עוד לפני שהוקמה הממשלה הנוכחית, וזאת משום שהיא מונתה בידי ממשלת בנט-לפיד (לאחר סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט). באופוזיציה-דאז זעמו על כמה מחוות הדעת שנתנה ערב הבחירות, ובמיוחד אלו שאפשרו לממשלה לחתום על הסכם הגבול עם לבנון ולמנות את הרצי הלוי לרמטכ"ל.

מיארה לא זומנה לישיבות הממשלה הראשונות ולאחר מכן התעמתה חזיתית ובצורה חסרת תקדים עם לוין ויו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, בנוגע לרפורמה המשפטית שהם מובילים. העימותים היו הן במישרין עם מיארה והן עם המשנים ליועצת אשר ייצגו אותה בדיונים בוועדת החוקה - גיל לימון ואביטל סומפולינסקי. מיארה מתחה ביקורת חריפה במיוחד על הצעת הרפורמה של לוין, בעוד המשנים יצאו באותה חריפות נגד הצעותיו של רוטמן. מיארה וצוותה קבעו, כי מדובר בפגיעה קשה בדמוקרטיה וכי אין בסיס עובדתי וענייני לטענות המרכזיות העומדות בבסיס המהלכים.

מיארה גם קבעה, כי נתניהו מנוע מלעסוק ברפורמה משום שהוא יכול לצאת נשכר ממנה בהיבט של משפטו. נתניהו הודיע שאינו מקבל את חוות הדעת בנושא, והערב הצהיר שהוא יתן גיבוי לכל פשרה שתושג סביב הרפורמה. מיארה גם מתנגדת למהלכים נוספים של הממשלה, כגון חוק החמץ ומתן סמכויות נרחבות לשר איתמר בן-גביר מול המשטרה.

תאריך:  21/02/2023   |   עודכן:  21/02/2023
איתמר לוין
+הליכוד בדרך ל-1933
10:17 22/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
חוסר הרגישות של ביבי ומשפחתו הגיע לשיאים חסרי תקדים אם בעונה זו הוא מבקש המחאה פתוחה ללא מגבלה לבזבוזים שלו ושל רעייתו על חשבון המדינה
נתניהו. תאוות כסף [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+גלקסיות נפרדות
09:51 22/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - פעמי אביב, אפליה, נזק חמור, משפט שלמה, התפרעות בריונית והוגה דעות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
זכויות אזרח רק לערבים [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+רפורמת י.ל.
07:51 22/02/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
יאיר לפיד הצליח לנטרל את תוכניתו של יריב לוין, לשינוי שיטת מינוי השופטים וגם הצליח לטפל בנפוטיזם בבית המשפט העליון
לפיד. לא שמענו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מפגינים קשרו עצמם לשער היציאה מביתו של השר ניר ברקת
07:36 22/02/23  |  איציק וולף
פעילים נגד חקיקה הרפורמה המשפטית מפגינים כעת מול ביתו של שר הכלכלה, ניר ברקת, בירושלים. חלק מהפעילים קשרו את עצמם וחוסמים את שער היציאה מהבית. שוטרים הגיעו למקום ומנסים לפרק בכוח את החסימה.

"הגענו הבוקר לניר ברקת כדי לומר לו מקרוב שהיסטוריה תשפוט אותו כמי ששתק, התקרנף והצביע בעד הפיכה משטרית שחיסלה את הדמוקרטיה, קרעה את העם וריסקה את הכלכלה. שר כלכלה מנותק שבמודע פוגע בכלכלה וזורק את הפנסיות של כולנו לפח", אמרו הפעילים.
+"חודשיים מהקמת הממשלה - הכלכלה הישראלית בסכנה"
07:12 22/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, טוען כי המשך החקיקה המתוכננת על ידי הממשלה תבטיח בוודאות של 100% את הורדת דירוג האשראי של ישראל, את עליית המחירים ואת המשך היחלשות השקל
השקל נחלש מול המט"ח בשיעור חד [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+הקואליציה עוצרת את קידום החלק הראשון של הרפורמה
20:39 21/02/23  |  עידן יוסף
בקואליציה החליטו כי יעצרו את קידום החלק הראשון של הרפורמה המשפטית וידונו כעת בחלקה השני. המטרה הלא מוצהרת היא לאפשר זמן להידברות (כאן חדשות).
+יועמ"שים במערכת הביטחון מזהירים מפני חשיפת בכירים לתביעות בינ"ל בעקבות הרפורמה
20:31 21/02/23  |  עידן יוסף
היועצים המשפטיים של שב"כ, המוסד וצה"ל מזהירים כי הרפורמה המשפטית עלולה לחשוף בכירים צבאיים ומדיניים לתביעות פליליות בחוץ-לארץ.

בתוך כך, ראש השב"כ נפגש הערב עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וביקש ממנו להרגיע את השטח. הפגישה תואמה רק אתמול בדחיפות רבה, כחלק מהנסינות המאומצים של רונן בר בנושא, ואחרי רצף שיחות עם בכירים בקואליציה (כאן חדשות).
+סמוטריץ': אם תהיה פגיעה בכלכלה - היא לא בגלל הרפורמה אלא בגלל המתנגדים לה
20:25 21/02/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בוועידת ידיעות אחרונות: ״הידברות כן, פשרות לא. יש לנו תמיכה בעם ובציבור לרפורמות. לא מוטרד מהכלכלה. אם תהיה פגיעה בכלכלה - היא לא בגלל הרפורמה אלא בגלל המתנגדים לה״.
+לוין וחיות נועדו היום שוב
20:19 21/02/23  |  עידן יוסף
שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נפגשו היום. ככל הידוע, מדובר בפגישתם הרביעית מאז נבחר לתפקיד.
+לפיד מסרב למו"מ ללא תנאים: "נתניהו, עצור את החקיקה ותהיה הידברות"
20:00 21/02/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, פנה בטוויטר לראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בכך ש"שיקר" לגבי נכונותו לנהל מגעים למניעת "קרע נורא" במדינה. לפיד קרא בציוץ לנתניהו "לעצור את החקיקה ותהיה הידברות".

לפיד האשים את ראש הממשלה בהיותו נמהר ואנטי דמוקרטי בפעולות החקיקה שלו, שלדבריו כבר גרמו לפגיעה משמעותית בכלכלתה ובביטחונה של ישראל. יו"ר יש עתיד גם ציין כי השקל כבר ירד לשיעור הנמוך ביותר מזה שנים (3.65 ש"ח לעומת הדולר), מה שגרם לירידה בכוח הקנייה ולעליית מחירים.

בתגובה, מפלגת הליכוד האשימה אותו בכך שהוא מוכן "לדבר עם תומכי הטרור" ו"למסור נכסים לאומיים לחיזבאללה", תוך שהוא לא מוכן להיכנס למגעים כדי להגיע ל"הסכמה לאומית רחבה על הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה".
+לוין: מקווה שמיארה תתעשת ותפסיק להכשיל את הממשלה
18:45 21/02/23  |  עידן יוסף
השר יריב לוין לעמית סגל בוועידת ירושלים: "לא עוסקים כרגע בפיטורי היועמ"שית כי מתמקדים ברפורמה וכי כרגע ממילא בג"ץ יבטל. לגבי ההמשך - נקווה שהיא תתעשת ותפסיק להכשיל את הממשלה". לוין התקבל במחיאות כפיים סוערות וממושכות בידי באי הכינוס.

ארגון לביא פנה ליועמ"ש בהרב מיארה וכתב לה: "את בניגוד עניינים חריף בנוגע לרפורמה המשפטית. אם תמשיכי לעסוק ברפורמה, נעתור נגדך לבג"ץ".
+השר לוין נגד התקשורת: "תעשו את תפקידכם ותנו במה לכולם"
18:33 21/02/23  |  עידן יוסף
שר המשפטים יריב לוין תקף בוועידת קבוצת ידיעות אחרונות את העיתון בעקבות כותרות חד-צדדיות נגד הרפורמה: ״תעשו את תפקידכם ותנו במה לכולם. איפה היו הכותרות כשלפיד הביא את הסכם הגז בלי דיון? מה זו החד-צדדיות הזו?״.

עוד אמר לוין: ״האנשים בישראל מודאגים בגלל מה שהם שומעים בתקשורת, אבל יש בעם ישראל מלא אנשים שהשינוי מתרחש. זה בוקר של תקווה גדולה ושל שמחה ונחישות להשלים הרפורמה״. קריאות בוז נשמעו בקהל.
+פעילה נגד הרפורמה זומנה לחקירה
18:27 21/02/23  |  עידן יוסף
משטרת ירושלים זימנה לחקירה באזהרה את לימור מויאל פעילה נגד הרפורמה המשפטית, לאחר שבעלה עוכב אתמול לחקירה בעקבות לפידים שמצאו שוטרים ברכבו שנועדו עבור המפגינים מחוץ לכנסת (חדשות 12).
+אוחנה בועידת הנשיאים: "ישראל דמוקרטית יותר ממה שהייתה אתמול"
15:21 21/02/23  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בועידת הנשיאים: "אם אצטרך לסכם את הרפורמה המשפטית כולה בשתי מילים, שיסתיימו בסימן שאלה כמיטב המסורת היהודית, יהיו אלה המילים: "מיהו הריבון?". מטרת הרפורמה היא להחזיר את הכוח לעם באמצעות נציגיו הנבחרים. לכן הבוקר, ישראל דמוקרטית יותר ממה שהייתה אתמול, ומחר היא תהיה אפילו יותר".

+הממסד הביטחוני
13:30 21/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לצד הייטקיסטים ואנשי אקדמיה ובעלי מלאכה ורופאים ופיזיוטרפיסטים ומורים ומחנכים וחקלאים בולט הממסד הביטחוני  ▪  ארץ ייחודית
טובי האזרחיות והאזרחים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיארה: איום בפיטורים לא ירתיע אותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הקדמנו לרתום את המכונית כאילו הייתה סוס מרוץ ולעלות לירושלים בתחושה קשה כי הפעם יצטמצם היקף ההפגנה. אין שביתה, ורק לפני יומיים נכחו כ-200 אלף בקפלן, תל אביב, ובגן בירושלים ועל הגשרים בכל רחבי הארץ.
21/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מביע אכזבה ותסכול מהימנעות הקואליציה והאופוזיציה מהידברות ביחס לרפורמה המשפטית, ומטיל את עיקר האחריות בנושא על הקואליציה.
21/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קוראת שלא להפסיק את המחאה נגד הרפורמה המשפטית גם אם תתקיים הידברות בין הקואליציה לאופוזיציה.
21/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מנהיגי הימין המשיחי בממשלת ישראל, בצלאל סמוטריץ' ומיכאל בן ארי, מסובבים את ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו. הם למעשה המנווטים את כל צעדיו המדיניים ומחייבים אותו להתעלם מכל נורות האזהרה ולהסתבך עם כל העולם כולל עם ארצות הברית, שמעניקה לישראל סיוע ביטחוני בהיקף של 38 מיליארד דולר כל עשור בנוסף על גילויי הגנה דיפלומטית גורפת.
מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 21.2.23) בקריאה ראשונה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואת הקביעה בחוק שלפיה בית המשפט העליון יהיה מנוע מהתערבות בחוקי יסוד. 63 ח"כים הצביעו בעד ההצעות, 47 התנגדו להן.
20/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il