|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
גלנט. כאב ואכזבה בעוצמה שבה לא נתקלתי מעולם [צילום: משרד הביטחון]

גלנט: צריך לעצור את תהליך החקיקה

שר הביטחון הצהיר כי יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר שהשסע חודר לצבא ההגנה לישראל. לדבר הזה לא אתן את ידי"
25/03/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

שר הביטחון, יואב גלנט, קורא לממשלה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. בהצהרה שנדחתה למשך 48 שעות, מאז שתכנן למסור אותה ביום חמישי בערב אך התבקש על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע גלנט כי השסע סביב הרפורמה המשפטית פוגע בצה"ל באופן חסר תקדים.

"ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים אני עוסק בו יומם וליל. בשליחות מדינת ישראל, במדי צה"ל, סיכנתי את חיי עשרות פעמים. וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם כל מחיר. מתוקף תפקידי כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר כאן: האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. אירן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית צבאית, הטרור הפלשתיני גובר, והזירה הצפונית מתעצמת ורוחשת. בימים אלו, יותר מתמיד, אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים", אמר.

לדבריו, צה״ל הוא צבא מעולה, נכון למשימותיו, ומקור גאווה למשרתים בו ולכל עם ישראל. יחד, בכוחות משותפים, נוכל לכל אתגר, בכל עת. "אבל, בשבועות האחרונים נפל דבר – אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים, ובחדרי התדריכים. אני שומע את הקולות העולים מהשטח, ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית, אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל - מכל עבר, עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה, בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר בצורה הברורה ביותר – השסע ההולך ונפער בחברה, חודר אל תוך צה״ל ואל גופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי", אמר.

שר הביטחון הדגיש כי הוא איש ימין, חבר בתנועת הליכוד, מאמין בעקרונותיה ומחויב לערכיה - המציבים את מדינת ישראל מעל לכל. "אומר לכם כאן הערב – כפי שאני אומר שנים ארוכות, צריך שינוי במערכת המשפט. מארג היחסים בין הרשות השופטת, לבין הממשלה והכנסת דורש איזון. זה יחזק את הדמוקרטיה, ויגביר את אמון הציבור. ועם זאת, שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח", אמר.

"ניצחונו של אחד הצדדים, באולמות הכנסת או ברחובות הערים, הוא הפסדה המובהק של מדינת ישראל. עלינו להניח בצד את השאלות "מי התחיל" ו"מי צודק", ולהוביל תהליך לאומי מאחד ומשתף, שיחזק את מדינת ישראל, וישמור על כוחו של צה״ל. בימים ובשבועות האחרונים, בשיחות ובדיונים מאחורי הקלעים, הצגתי את תמונת המצב הביטחונית, ביקשתי, נימקתי והבהרתי - בעת הזו, חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר. אבל עכשיו, אני אומר זאת בקולי, באופן פומבי - למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו: צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה - לאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ואת יום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה. אלו ימים קדושים עבורנו. צריך לעצור את ההפגנות והמחאות – ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור מיידית כל גילוי של סרבנות המכרסם בכוחו של צה״ל, ופוגע במערכת הביטחון".

המשמעות המעשית של המועדים שהזכיר גלנט היא שהוא למעשה קורא לעצירת החקיקה בשבוע הקרוב. זאת, משום שלאחר מכן יוצאת הכנסת לפגרת האביב ולא תתכנס עד לתחילת כנס הקיץ, הצפוי להתחיל אחרי יום העצמאות.

תאריך:  25/03/2023   |   עודכן:  25/03/2023
איציק וולף
+גלנט דרש להציג נתונים לקבינט - ונדחה
09:02 26/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון דרש מראש הממשלה להציג בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני את מפת האיומים על ישראל וההשלכות של קידום הרפורמה המשפטית  ▪  נתניהו סרב לכנס את הקבינט
נתניהו, גלנט והלוי. חברי הקבינט לא מקבלים סקירה עובדתית [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.]
+נמשך הליך חקיקת שינוי בחירת השופטים
08:36 26/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה התכנסה הבוקר להצבעות על ההסתייגויות להצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים  ▪  הדיון נפתח במהומה ובצעקות קצובות: 'דיקטטורה'  ▪  היו"ר רוטמן: אגיש תלונה לוועדת האתיקה, שינוי שיטת בחירת השופטים יאושר לקריאה שנייה ושלישית כמתוכנן
ח"כ רוטמן. הצבעות מהירות בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+להקשיב לפרופסור גדעון ספיר
07:55 26/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
התרשמתי מאוד מההתנגדות הנחרצת של איש תנועת קהלת, פרופסור גדעון ספיר, לביטול שיטת הסניוריטי (שיטת מינוי השופט הוותיק) במינוי של נשיא לבית המשפט העליון  ▪  כן הוא גם נחרץ בהתנגדותו למתן שליטה מוחלטת למפלגות הקואליציה במינוי השופטים

הלכו רחוק מדי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+זילות חורבן הבית השלישי
07:39 26/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המחאה הלגיטימית אשר חוללה והוכתמה על-ידי חלק ממוביליה המופקרים וחסרי האחריות, מעבר לתהום שפערה בחברה הישראלית, מעבר להפרות הסדר, מעבר לימי השיבוש, ימי ההתנגדות ימי השיתוק גרמה לנזק עצום לכלל עם ישראל, למשך השנים הבאות
מופקרים [צילום: נעם פנטום רבקין/פלאש 90]
+סביבת שר המשפטים: שלא כמו גלנט, יכבד וימתין עם תגובתו עד שנתניהו ישוב לארץ
22:14 25/03/23  |  איציק וולף
בסביבת שר המשפטים, יריב לוין, אמרו בעקבות ההצהרה של שר הביטחון גלנט, כי "שלא כמו שר הבטחון, שר המשפטים יכבד את ראש הממשלה וימתין עם תגובה לשובו ארצה".
+ח"כ סעדה: אם גלנט לא מאמין בדרך - הוא מוזמן להניח את המפתחות
21:58 25/03/23  |  איציק וולף
ח"כ משה סעדה (הליכוד) קרא לשר הביטחון, יואב גלנט, להתפטר אם הוא לא מאמין בחקיקת הרפורמה המשפטית.

"סיעת הליכוד הכריעה באופן ברור שצריך להתקדם עם החקיקה. אם השר גלנט לא מאמין בדרך, הוא מוזמן להניח את המפתחות ולא לעשות ״מעשה בנט״ למיליוני מצביעי הימין", אמר.
+מטה מאבק ההייטקיסטים: נמשיך במאבק נחוש עד שהחקיקה תיגנז
21:38 25/03/23  |  איציק וולף
המטה המאוחד של מחאת ההייטקיסטים הודיע בעקבות הצהרת שר הביטחון כי ימשיך במאבק עד שחקיקת הרפורמה תיגנז.

"אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את החקיקה באופן מיידי לפני שיגרם הרס עצום לבטחון, לחברה ולכלכלה", ציינו במטה.
+ח"כ קלנר: לא אהיה שותף להפיכת המוני ישראל שירגישו סוג ב' בחגים הלאומיים
21:35 25/03/23  |  איציק וולף
ח״כ אריאל קלנר (הליכוד) הצהיר בתגובה להצהרתו של שר הביטחון, יואב גלנט, כי לא יהיה שותף לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית.

"מי שנכנע לאלימות וסרבנות בגלל שינוי הרכב ועדה למינוי שופטים, יקבל אותה במבצעים צבאיים, החלת ריבונות וכל מדיניות אחרת שהפרבילגים לא מקבלים.
במקום לטפל בביריונים, הם מקבלים מעמד של אדוני הארץ. לא אהיה שותף לזה לעולם. מחויב להמוני בית ישראל, שלא ירגישו אזרחים סוג ב' בחגים הלאומיים", אמר.
+גנץ: ברגע שתיעצר החקיקה - נגיע לשיח
21:26 25/03/23  |  איציק וולף
יו״ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב על הצהרת שר הביטחון גלנט והתחייב שמפלגתו תגיע לשיח מתוך כוונה להגיע להסכמות לאומיות ברגע שתיעצר חקיקת הרפורמה המשפטית.

"השר גלנט אמר היום דברים נכוחים שצריכים להיות צלצול השכמה בכל בית בישראל. לא רק הדמוקרטיה בסכנה, לא רק החוסן שלנו בסכנה - גם ביטחון ישראל בסכנה.
קורא לו ולחברים נוספים בליכוד להודיע שיצביעו נגד החקיקה השבוע, ומתחייב כי ברגע שתיעצר החקיקה נגיע לשיח מתוך כוונה להגיע להסכמות לאומיות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+השר קרעי: שר הביטחון נכנע תחת לחץ השמאל
21:22 25/03/23  |  איציק וולף
שר התקשורת, שלמה קרעי, הגיב על הצהרת שר הביטחון שקרא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ואמר כי הוא מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הביטחון שנכנע לדבריו תחת לחץ השמאל.

"מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת", אמר.
+זכר הרוע
19:13 25/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - חרדה, שילוב, קריטריון מיוחד, רוע ופשרה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  חודש טוב  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמוד א')
חומש [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלנט: צריך לעצור את תהליך החקיקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
25/03/23 21:55
2
חשדנית
25/03/23 23:09
3
סיני
26/03/23 12:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט

רבים מנסים להדביק לאהרן ברק תדמית של איזה סבא חביב ולא רלוונטי, תדמית שהיא מנותקת לחלוטין מהאיש שעודד והמריץ את הציבור בחמת זעם - באמצעות שלושת ערוצי הטלוויזיה - לצאת למאבק ולהפגנות, לאחר שהכריז מפורשות שהרפורמה היא תחילת חורבן הבית השלישי. ברק הודה במו פיו באוזלת ידו של בית המשפט להגן על העם ולכן על העם לצאת להגנה על עצמו.
25/03/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בנסיבות החברתיות-פוליטיות הקיימות, טוב שערוץ 14 תפש את מקומו הנכון במערכת התקשורתית. בלעדיו הייתה הנחיתות הקיימת בין שמאל לימין ובין ליברליזם הזוי ליהדות שפויה, נותרת כפי שהייתה במצב בלתי מאוזן. הערוץ הינו "ימני" ו"יהודי" במהותו, בעוד האחרים מצטיירים כאנטי-יהודיים אנטי-ציוניים ובמקרי קיצון אף אנטישמיים. הדבר בולט בביקורתם הארסית כלפי ח"כ מהקואליציה או תומכי "ימין" וב"עליהום" המשתקף מדברי הפרשנים.
25/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
לאחר נתק של כחודשיים, יזם הנשיא ג'ו ביידן (19.3.23) שיחת טלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מהודעת הבית הלבן עולה, כי ביידן התייחס בעיקר לשתי הסוגיות המהוות בעת הנוכחית מקור דאגה עבור הממשל.
הפגנות הן אומנם זכות יסוד חוקתית במשטר דמוקרטי והן היבט מהותי של חופש הביטוי. עם זאת, הפגנות עלולות להיות גם סיכון ביטחוני או בטיחותי למפגינים, והרשויות מחויבות לנקוט אמצעי אבטחה נאותים למניעת אובדן חיים, כפי שקרה באסון מירון לפני שנתיים. יו"ר המטה למען ארץ ישראל בליכוד, עו"ד אביעד ויסולי, פנה לשר לביטחון לאומי, למפכ"ל, למפקדי מחוזות חוף ותל אביב ולמנכ"ל מד"א, בהתראה כי היתרי ההפגנה שהם נותנים עומדים בניגוד להמלצות הביניים של ועדת החקירה בעניין האסון במירון ונהלי המשטרה, בכל הנוגע לגודל שטח ההפגנה, מספר המפגינים המותר ואמצעי ההצלה הזמינים בהפגנות.
24/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il