|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
טכנולוגיה מתקדמת [אילוסטרציה: בינג AI]

מערכות מיוחדות שיעבדו צילומי עצמים ברחוב לא יפגעו במפגינים

הוועדה לביטחון לאומי אישרה להצבעה הסדרה לשימוש של המשטרה וגופים אחרים במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי במקרי עבירות חמורות בלא צורך לבקש צו מביהמ"ש בדיון הועלו חששות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על הפרטיות, חופש הביטוי והזכות למחות, אך גורמים משפטיים הפיגו את החששות
15/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביטחון לאומי אישרה השבוע (13.7.23) את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40) (מערכות צילום מיוחדות), התשפ"ג-2023 לקריאה שנייה ושלישית. מטרת החוק היא להסדיר היבטים מסוימים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על-ידי המשטרה. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של חפצים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת ויאפשר לזהות את החפץ המצולם אם הוזן מידע בגינו. לנוכח הרגישות אל מול הזכות לפרטיות והמידע שנאגר במערכות אלה, מוצע לקבוע הוראות ואת התנאים בהם יהיו המשטרה וגופים ציבוריים אחרים רשאים לעשות שימוש באמצעים אילו, במידע שנאגר בהם ושמירתו וכן לחובת הדיווח לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת.


[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

במהלך הדיון התייחסה עו"ד נירית להב קניזו ממשרד המשפטים לשאלת ח"כ ואליד אל הואשלה, האם יש כוונה לצלם אנשים שיוצאים להפגין ולאכיפת משמעת בהפגנות, ואמרה כי זו אינה תכלית הצבת המצלמה בהצעת חוק. המשטרה לא תוכל להציב מצלמה למטרה הזו (סדר ציבורי). עם זאת, ככל שתוצב מצלמה למניעת פשעים ובאזור צילום המצלמה מתקיימת הפגנה, ככל שלא צולמו עבירות שבוצעו כפי שמפורטות בהצעת חוק, לא ניתן יהיה לעשות שימוש טכנולוגי במידע שיש במערכת. "מדובר במערכות שמזהות עצמים שאינם בני אדם. הן פחות רלוונטיות להפגנות". עו"ד סנ"צ גלעד בהט ממשטרת ישראל הוסיף כי אין שימוש במצלמות לתכליות שאינן קבועות בהצעת החוק. עו"ד דבי גילד-חיו, מהאגודה לזכויות האזרח טענה כי כל מה שקשור לביטחון הציבור והמדינה נתון לפרשנות ועלול לסכן את חופש הביטוי והזכות למחאה של אזרחי ישראל ."אם זו לא הכוונה, אז שהוועדה תכניס הסתייגות - שצריכה להיות זהירות מיוחדת בכל הקשור לפגיעה בחופש ביטוי והפגנה. תכתבו מראש שזו לא הכוונה שלכם, כדי שבית משפט לא יכתוב את זה".

עו"ד עידו בן יצחק, יועמ"ש לוועדה, הגיב ואמר כי נושא ההפגנות וחופש הביטוי מעלה שאלות כבדות משקל. "אנחנו מדברים על לוחיות-רישוי ולא על זיהוי פנים. אדם שנוסע בשדרות שאול המלך, לא בהכרח מגיע או לא מגיע לרחוב קפלן, יש עוד מקומות רבים שהוא יכול להגיע אליהם". יו״ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל הוסיף כי המטרה אינה לצלם את ההפגנה. "לא אתן לזה לקרות, אבל אם המצלמה תקלוט אדם שעבר עבירה מהמפורטות בחוק ותסייע להעמיד אותו לדין - אשמח שזה יקרה".

בנושא שימוש במאגר הנשמר והדרישה שעלתה בדיון כי לשימוש בו יידרש פיקוח של בית משפט, ציין סנ"צ בהט, כי בשנת 2022 כ-13,600 תעודות עובד ציבור (ראיות מהמערכת בחקירת עבירות חמורות) הוצאו מהמסגרת הזו בעבירות החמורות. כתב אישום בעבירות ניסיון המתה הוגש נגד כ-101 מעורבים וישנם 45 תיקים כראיה מכרעת של המערכת הזו בלבד. "אלה היקפים רחבים. אין תוחלת לרוץ בכל אירוע כזה לבקש צו מבית משפט, ויש פה השלכה בעייתית על היכולת של המשטרה לתפקד". נציגת יועמ"ש לשירות הביטחון הכללי (שב"כ) אמרה כי הסייגים שנקבעו לתכליות השימוש - דיווחים לכנסת, תקנות המידע - מאזנים לטעמנו את השימושים שנקבעו בהצעת החוק. "המערכת חיונית ונדרשת לצורך סיכול טרור, ויהיה קשה לבצע זאת כאשר יש צורך לבקש צו מבית המשפט לכל פעולה מהמאגר".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד ניר גרסון מהרשות להגנת הפרטיות: "אפשר לערוך אבחנה אחרת - לא לפי זמן אמת, אלא לפי מטרות השימוש שיידרש צו לשימושים חורגים ממטרות ההצבה". עו"ד חנית אברהם בכר מהנהלת בתי המשפט, ציינה כי הוספת הצווים היא הוספת עומס של 20 אלף בקשות בשנה, כאשר ההערכה התקציבית היא עלות כוללת של 3 מיליון ש"ח. היא הדגישה כי בתי המשפט אינם חותמת גומי והצווים יידרשו לבחינה.

יו"ר הוועדה פוגל אמר לסיכום כי נעשתה עבודה והושקעה מחשבה רבה מאוד על ניסוח החוק ומצד כל מי שהביע את דעתו עליו. "אנחנו מאשרים חוק שיאפשר להפעיל מערכות צילום מיוחדות שיצילו חיים ויסייעו למנוע ולסכל פשעים וטרור, ואני נותן את ידי להצעה מתוך חשיבותה. הזכות והחובה שלנו לאפשר את חופש זכויות הפרט לא עומדת בפני הזכות לחיות וליהנות משגרת חיים נורמלית, ואני חושב שהמערכות הללו מאפשרות את זה בסופו של דבר. עשינו עוד משהו חשוב למען מדינת ישראל". לאחר דחיית ההסתייגויות והצבעה, אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה שנייה ולקריאה שלישית.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  15/07/2023   |   עודכן:  15/07/2023
עידן יוסף
+"היו הסכמות על החרגת ממשלת מעבר מצמצום הסבירות"
11:48 16/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
פרופ' אלבשן. הבחנה בין החלטות הממשלה להחלטות השרים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכות מיוחדות שיעבדו צילומי עצמים ברחוב לא יפגעו במפגינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיש (יום ד', 12.7.23) תיקון להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אשר יוכל להכשיר את ההימנעות של שר המשפטים מכינוס הוועדה לבחירת שופטים ולמנוע ביקורת שיפוטית על כך.
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת האתיקה של הכנסת רשמה אזהרה לח"כ השרה מאי גולן (הליכוד) על אופן בוטה שבו התבטאה נגד ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד). מדובר בתקרית שאירעה בתחילת חודש מרס 2023, שבמהלכה כינתה בן ארי את גולן 'אפס' ובתגובה השיבה לה גולן: "מירב קוקוריקו בן ארי", "תרנגולת קרקרנית", ו"הפה שלך הוא הפה המטונף והמזוהם ביותר בכנסת".
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיבלה (יום ד', 12.7.23) דיווח מאת מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, על ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשנת 2022. בליטשטיין פתח ואמר כי "כולם רוצים משק חשמל אמין, יעיל, מבוזר ובר-השגה" הוא ציין כי יעדי הממשלה הם להגיע ל-30% חשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030, ויעד ביניים של 20% עד 2025. בהקשר זה אמר: "זה אתגר מאוד גדול לעמוד ביעד הזה, ולכן כל הממשלה צריכה להתגייס - אם כל הממשלה תתגייס נעמוד ביעד ואם נישאר במצב הקיים לא נעמוד ביעד".
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ יצחק קרויזר נבחר (יום ד', 12.7.23) לכהן מטעם הכנסת בוועדה לבחירת שופטים לאחר שזכה לתמיכת 86 חברי כנסת. לאחר ההצבעה איים ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כי אם שר המשפטים יריב לוין לא יכנס את הוועדה בתוך 14 יום, יעתור לבג"ץ.
12/07/2023  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
המחסור הרציני במעונות יום וכיתות בחברה הבדואית במרחב הנגב עלה לדיון במהלך ישיבה שקיימה (11.7.23) הוועדה לזכויות הילד. מומחים שדיברו בדיון אמרו כי כל הילדים, ללא קשר למוצאם או ללאום שלהם, ראויים לשוויון הזדמנויות ולתמיכה. הם הדגישו את הצורך הדחוף להבטיח שכל ילד המתגורר במדינת ישראל יקבל את התנאים והזכויות הנדרשים להם.
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il