|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
חליוה בהערכת מצב [צילום: דובר צה''ל]

אלוף חליוה: "המערכה רב-זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה"

ראש אגף המודיעין בהערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, להמשיך להרוג אויב, להמשיך להרוס אויב"
15/12/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה קיים (יום ה׳, 14.12) הערכת מצב מבצעית בשטח רצועת עזה בהשתתפות סגן מפקד פיקוד הדרום, אלוף (מיל׳) יוסי בכר מפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן, מח״ט 401, אל״ם בני אהרון ומפקדים נוספים.

כמו-כן, קיים שיח מקצועי עם קציני מודיעין על התעצמות ודיוק יכולת הנגשת המודיעין לקצה הטקטי והביטוי שלה עד עתה בשלבי הלחימה.

לדברי חליוה: "המכונה המתמרנת, על כל המרכיבים שלה - חיל-האוויר שעושה עבודה מעולה, חיל-הים, המודיעין שזורם פנימה - זאת מערכת צבאית אימתנית. עכשיו אתה שואל את עצמך איך ההישגים האופרטיביים יביאו אותנו יותר קרוב למטרות המלחמה. להמשיך ללחוץ על האויב, להמשיך להרוג אויב, להמשיך להרוס אויב. ותזכרו היא מערכה רב זירתית ויש לה עוד הרבה חודשים קדימה".

תאריך:  15/12/2023   |   עודכן:  15/12/2023
עידן יוסף
+הפגנה ספונטנית מול הקריה לאחר ההודעה על הריגת שלושה חטופים
23:05 15/12/23  |  יואב יצחק
מאות מפגינים הגיעו בערב (יום ו') להפגנה ספונטנית מול הקריה בתל אביב, וזאת לאחר היוודע הטרגדיה בדבר מותם של שלושה חטופים מאש צה"ל. המפגינים קראו לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול עכשיו לגיבוש עסקה עם חמאס. המפגינים טענו כי החטופים מתים מרעב, מבעיות רפואיות ועתה מאש צה"ל, ועל-כן יש לקדם עסקה עכשיו - בטרם יהיה מאוחר.





+טרגדיה: כוח צה"ל ירה בשוגג והרג שלושה חטופים ישראלים
20:29 15/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מיד לאחר הירי עלה חשד שמדובר בישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר  ▪  הגופות הועברו מידית לישראל, ונמצא כי מדובר בשלושה ישראלים שנחטפו: יותם חיים שנחטף מכפר עזה, סאמר טלאלקה שנחטף מניר עם, ואלון שמריז, שנחטף מכפר עזה
יותם חיים, סאמר טלאלקה, אלון שמריז. נחטפו, נהרגו מאש צה"ל.
+חברת החשמל: קו מתח גבוה נפגע מטיל באזור בית שמש
18:17 15/12/23  |  יואב יצחק
חברת החשמל מסרה כי קו מתח גבוה נפגע באזור בית שמש בגלל טיל שפגע בכבלי החשמל בבית שמש. הטיל שוגר מהרצועה במטח שנורה לפנות ערב וגרם לשיבושים באספקה בכמה שכונות בפאתי ירושלים. עובדי חברת החשמל הוזעקו לתקן את הנזקים שנגרמו.
+חלל נוסף: תומר מיארה נהרג בצפון הרצועה
18:04 15/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
בצפון רצועת עזה עדיין פועלים מחבלים רבים על-אף שליטת צה"ל באזור  ▪  על-פי הערכות צה"ל, טיהור השטח יימשך שבועות נוספים
תומר מיארה, נהרג
+ירושלים: שוטרים ומסתערבים עצרו 7 פורעים בשכונת ואדי ג'וז
14:55 15/12/23  |  עידן יוסף
שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עצרו (ו') שבעה פורעים ערבים, חלקם רעולי פנים, שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה באזור שכונת ואדי ג'וז בירושלים. בשלב מסוים חסמו המתפרעים ציר באמצעות פח אשפה אותו גררו למקום. אין נפגעים לכוחותנו. כלל החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירה בתחנות שלם של מחוז ירושלים.

בתוך כך, ארגון העיתונאים הביע זעזוע מהתקיפה האלימה של חבר הארגון וצלם הסוכנות הטורקית "אנאדולו", מוסטפא אל-חארוף, בידי שוטרי מג"ב בעת ששלטענתם סיקר את תפילת שישי במזרח ירושלים. לדברי הארגון, מדובר במקרה התקיפה ה-37 של עיתונאים ערבים מאז תחילת המלחמה, כאשר רוב מקרי התקיפה בוצעו בידי כוחות הביטחון.

״מדובר במציאות שפוגעת דרמטית בחופש העיתונות וביכולתם של עיתונאים לבצע את תפקידם. אנחנו דורשים בתוקף ממח"ש לפתוח מיד בחקירת האירוע הקשה וממשטרת ישראל להשעות לאלתר את השוטרים המכים מכל תפקיד מבצעי עד לסיום הבדיקות״.
[צילום: דוברות המשטרה]
+מרחב ממולכד: בובות ילדים מחוברות לרמקולים שהשמיעו קולות בכי
14:46 15/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות קרב חטיבתי חשף מארב של חמאס שנועד למשוך את הלוחמים לתוך פיר מנהרה שהיה ממולכד  ▪  מצלמות שהיו מחוברות לחשמל המרפאה תצפתו על כוחותינו
מארב הבובות [צילום: דובר צה''ל]
+"זהו זה. הם פה. נגמר": השיחה האחרונה בין רון שרמן לאמו
14:25 15/12/23  |  עידן יוסף

+סאליבן: בדיון על מספר ההרוגים בעזה אנשים משמיטים את האחריות של חמאס
14:19 15/12/23  |  עידן יוסף
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן במסיבת עיתונאים בתל אביב: "יהיה מעבר לשלב שעיקרו חיסול ממוקד של הנהגת חמאס". עוד אמר: "חמאס משתמשים באזרחים כמגן אנושי, מתחבאים בבתי חולים ובתי ספר. לדעתי בדיון על מספר ההרוגים בעזה - אנשים משמיטים את האחריות של חמאס".
+ישראלית דתית ממוצא אתיופי נבחרה למועמדת הרפובליקנית בבית הנבחרים
14:17 15/12/23  |  עידן יוסף
ארה"ב: מזי מלסה פיליפ, ישראלית דתית ממוצא אתיופי, אם לשבעה ילדים ששירתה בצה"ל בחטיבת הצנחנים, נבחרה למועמדת הרפובליקאית למושב בבית הנבחרים שהתפנה בעקבות הדחת ג'ורג' סנטוס.

+עלייה של 79 עשיריות האחוז בשיעור פצועי הלחימה ששורדים
14:14 15/12/23  |  עידן יוסף
פצועי המלחמה - קצין הרפואה הראשי תת-אלוף אלון גלזברג בגלי צה"ל: ״מספר הפצועים שאנחנו מצליחים להציל הוא תקדימי - אנחנו מוציאים בחיים פצועים שלא ידענו להציל בעבר. 94% מהפצועים המשמעותיים מהלחימה שורדים לעומת בערך 15% בעשורים הקודמים״.
+כוחותינו תקפו חמושים במרחב יארון בלבנון
13:25 15/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כלי טיס השמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה  ▪  כוחות צה"ל תקפו חמושים שפעלו סמוך למרחב יארון במהלך הבוקר  ▪  אחרי התקיפה בוצע ירי לעבר הגליל המערבי
לוחמים באימון ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעזי/פלאש 90]
+בניגוד לטענות: אחים לנשק לא התנצלו בפני משפחות שכולות
12:26 15/12/23  |  עידן יוסף
בדיקה של "הבודקים" מול ארבע משפחות שכולות שנפגעו מן המודעה הפוליטית שפרסם ארגון אחים לנשק ובה נעשה שימוש בשמות יקיריהם שנפלו במלחמה מעלה כי אף אחת מהן לא קיבלה פניית התנצלות בשום דרך מאחים לנשק.

זאת בניגוד לטענת רון שרף, מנהיג אחים לנשק, שאמר בראיון: "התקשרנו להתנצל באופן ישיר בפני המשפחות השכולות שנפגעו מהכנסת שמות יקיריהן למודעה".

זאת ועוד, אתר המחאה נגד הרפורמה המשפטית ״ריסטארט ישראל״, שמתהדר גם בסמליל של מטה המאבק ״חופשי בארצנו״, עדיין מציג את המודעה הפוגענית של אחים לנשק.
+הותר לפרסם: רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם נפל בקרב ברצועה
12:17 15/12/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום כי רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם ז"ל הי"ד, מקיבוץ עין הנצי"ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 23 היה בנופלו.

מתחילת התמרון ברצועה נפלו 118 חללים, ומתחילת המלחמה - 449. במהלך יממת הלחימה האחרונה נפצעו שמונה חיילים באורח קשה, אחד באורח בינוני ושבעה קל.

+החות'ים תקפו שלוש ספינות בים סוף
11:58 15/12/23  |  עידן יוסף
ספינת המכולות Al-Jasrah הנושאת את דגל ליבריה של חברת הספנות הגרמנית Hapang-Lloyd נפגעה מטיל ששיגרו החות'ים. שריפה פרצה על סיפונה אך לא היו נפגעים.

באירוע נפרד - ספינת המכולות MSC Platinum III הנושאת דגל ליבריה ונמצאת בבעלות שווייצרית הייתה בדרכה לנמל ג'דה בסעודיה ונפגעה סמוך לנמל מוח'א בתימן על-ידי טיל בליסטי של החות'ים. בעקבות הפגיעה היא הסתובבה ויצאה ממצר באב אל-מנדב לכיוון דרום.

בתקרית שלישית, מרכז הסחר הבריטי (UKMTO) דיווח על חשד שסירה של החות'ים הורתה לספינה בים לשנות את נתיב השיט שלה לכיוון תימן.

מוקדם יותר פורסם כי ספינת משא בולגרית ששטה לכיוון ישראל עולה באש לאחר שנפגעה מטיל ששוגר על-ידי המורדים החות'ים בתימן. צוות הספינה המונה 18 אנשים הפסיק לתקשר בשלב מסוים. לפני שדיווחו על חטיפת כלי השיט, טענו החות'ים כי פגעו בעזרת כטב"ם בספינת מכולות שנעה לכיוון ישראל.

בשל המתקפות המתעצמות מצד החות'ים, שיגרו ארה"ב וכמה ממדינות אירופה, ובהן בריטניה וצרפת, ספינות מלחמה נוספות לים האדום כדי לסכל פעולות טרור ופגיעה ביט הבינלאומי.
באב אל מנדב, הים האדום [צילום: AP]
+"רב״ט ניק בייזר אהב תמיד לעזור לאנשים"
11:38 15/12/23  |  עידן יוסף
ניק בייזר ז"ל הי"ד, שלאחר מותו הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי, התגייס לצה״ל לפני פחות מחצי שנה (אפריל 23) ושירת במת"ק עזה. מטה משפחות החטופים פרסם הודעת אבל על מותו, שבה נכתב: "לניק היה חוש טכני והוא חלם על קריירה צבאית. משפחתו מספרת שמגיל 14 הוא החל לעזור בעסק המשפחתי: 'הוא הנדי-מן, יש לו ידיים טובות והתחביב שלו הוא לבשל. בשבתות הוא היה מכין לכל המשפחה ארוחות שף מושקעות'. ניק אהב מאוד בעלי חיים ולהתנדב. משפחתו מספרת שהוא אהב תמיד לעזור לאנשים - הוא התנדב בעמותת באולינג באר שבע, באמצעות המשחק הוא סייע מאוד לילדים עם מוגבלויות".
0
+הלוויתו של סמל רון שרמן תתקיים בחלקה הצבאית בבית העלמין בלהבים
11:29 15/12/23  |  עידן יוסף
הלוויתו של רון שרמן ז"ל הי"ד, שלאחר מותו הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל, תתקיים (ו') בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בלהבים. מטה משפחות החטופים פרסם הודעת אבל על מותו שבה נכתב: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת שרמן. סמל רון שרמן (19) נחטף על-ידי מחבלי חמאס-דאעש בזמן שישן בבסיס צבאי והובל לרצועת עזה. תפקידו של רון בצה"ל כלל תיאום עם אנשי עסקים מעזה כדי לסייע להם לייצא סחורות ובכך לסייע לכלכלת עזה. רון סבל מאסטמה קשה והוא צולם על-ידי חמאס כאשר נחטף בחיים ונלקח לעזה. ב-7 באוקטובר הוא כתב להוריו 'אני אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר'".
+לקחי כל המלחמות לא הופקו
10:16 15/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
מקצוענות צבאית; רמה נמוכה של הפלמ"ח וצה"ל במלחמת העצמאות; דוד בן-גוריון ויצחק רבין הם האשמים העיקריים בתרבות של אי-הפקת לקחים הנוהגת בצה"ל; אי-העברת מידע המצוי באמ"ן ליחידות הקרביות; ליקויים מודיעיניים בקרב המיתלה ב"מבצע קדש", בקרב "החווה הסינית" במלחמת יום הכיפורים ובקרב עין זחלתא במלחמת לבנון הראשונה, ובאי-שיתוק ירי טילים ממחילות שבטבע במלחמת לבנון השנייה; האלוף עמוס ידלין כמשל לתרבות ביטחון ירודה ומסוכנת
מלחמת ששת הימים [צילום: מיכה חן/לע"מ]
+צה"ל השלים את ההשתלטות על מפקדת גדוד שג'עייה
09:35 15/12/23  |  
כוחות צוות הקרב החטיבתי 188, בשילוב כוחות שריון, הנדסה, חי"ר וחיל-האוויר, השלימו את ההשתלטות על מפקדת גדוד חמאס בשכונת שג'עייה שבצפון הרצועה - מסר (15.12.23) דובר צה"ל. הלוחמים חיסלו מחבלים והשמידו פיר מנהרה ובו מחבל שניסה להשליך מטען על כוחותינו.

לוחמי גדוד האיסוף 414 ביצעו שימוש ראשון ברחפן "מעוז", במסגרתו חשפו ותקפו חוליית מחבלים. צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו ביממה האחרונה על תשתיות טרור בלב חאן יונס, חיסלו מחבלים רבים ואיתרו פירי מנהרות של חמאס. הם השמידו מחסן אמצעי לחימה באמצעות "עוקץ פלדה".

בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה ובתוכו אופנועים ששימשו את מחבלי החמאס במתקפת ב-7 באוקטובר. מטוס של חיל-האוויר תקף בניין ששימש כמקום מסתור למחבלים וכלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו.
הפעילות ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+גוטרש בחדר סגור: כואב את כאבן של משפחות החטופים
08:16 15/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מטה המשפחות לאחר פגישה עם מזכיר האו"ם: עליו לומר זאת בפומבי  ▪  קראו לו ללחוץ על ארגוני הסיוע ולסייע בקידום עסקת חילופים נוספת  ▪  גוטרש דחה את הבקשה שיבקר בישראל וטען: נתניהו לא עונה לי לטלפונים
גוטרש והמשפחות בפגישה הלילה [צילום: שימוש לפי סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים]
+דיווח בבריטניה: תקרית במיצרי באב אל-מנדב
08:13 15/12/23  |  
סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) עדכנה (15.12.23), כי קיבלה דיווח על תקרית במיצרי באב אל-מנדב, שם פעלו החות'ים בשבועות האחרונים נגד ספינות המפליגות לישראל או הקשורות אליה, 90 ק"מ צפונית לעיר הנמל מוחא שבתימן. הסוכנות מסרה שיהא חוקרת את האירוע, והמליצה לכלי שיט באזור להתקדם בזהירות ולדווח על פעילות חשודה.
+"לכסות על הכתם במשהו"
06:13 15/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו בין בושה לאשמה  ▪  האם בן-גוריון נכנע ללחץ אמריקני  ▪  יהודי ארה"ב חטפו אגרוף לפרצוף  ▪  כיצד לאייש את השירות הציבורי וצה"ל  ▪  הכישלון בשיקום העוטף כבר מתהווה  ▪  עוד על מחבלי חמאס שבידינו
טנקים ישראליים בעזה, 1956. מה באמת קרה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוף חליוה: "המערכה רב-זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבור לב
16/12/23 03:35
2
כבש 44
16/12/23 18:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מקצוענות צבאית; רמה נמוכה של הפלמ"ח וצה"ל במלחמת העצמאות; דוד בן-גוריון ויצחק רבין הם האשמים העיקריים בתרבות של אי-הפקת לקחים הנוהגת בצה"ל; אי-העברת מידע המצוי באמ"ן ליחידות הקרביות; ליקויים מודיעיניים בקרב המיתלה ב"מבצע קדש", בקרב "החווה הסינית" במלחמת יום הכיפורים ובקרב עין זחלתא במלחמת לבנון הראשונה, ובאי-שיתוק ירי טילים ממחילות שבטבע במלחמת לבנון השנייה; האלוף עמוס ידלין כמשל לתרבות ביטחון ירודה ומסוכנת
15/12/2023  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
מזכיר האו"ם, אנטוניו גוטרש, דחה למעשה (15.12.23) את בקשת משפחות החטופים לבקר בישראל ולחזות במו עיניו בעדויות לזוועות חמאס. "נתניהו לא עונה לי לטלפונים", השיב גוטרש לבקשת 16 נציגים צעירים של המשפחות.
15/12/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נתניהו בין בושה לאשמה האם בן-גוריון נכנע ללחץ אמריקני יהודי ארה"ב חטפו אגרוף לפרצוף כיצד לאייש את השירות הציבורי וצה"ל הכישלון בשיקום העוטף כבר מתהווה עוד על מחבלי חמאס שבידינו
15/12/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשאל (יום ה', 14.12.23) אם הוא מעוניין שישראל תפעל בעצימות נמוכה יותר במלחמה; והשיב: "אני רוצה שהם (ישראל) יתמקדו כיצד להציל חיי אזרחים. לא להפסיק לרדוף אחר חמאס, אבל להיות זהירים.
15/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יוהרה מרקיעת שחקים עם טיפוח של תוספות כמו "אני ואפסי עוד" הפקירה את הגבול הדרומי שלנו ב-כ"ב בתשרי לכניסה ללא מפריע למאות אנשי חמאס, ששמו ללעג את דפוסי הריבונות של מדינת ישראל בביצוע טבח אכזרי של למעלה מ-1,400 ישראלים וחטיפה של 240 מבתיהם. אנשי חמאס נכנסו ויצאו מארצנו ללא מפריע אחרי שזרעו הרס רב בעשרים ושניים יישובים כפריים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il