|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
יצחק גולדקנופף, בצלאל סמוטריץ', משה ארבל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
תוכנית הנדל״ן לשנת 2024

הפתרון למצוקת הדיור? תוכנית חדשה תעודד בנייה ותפחית מחירים

בממשלה הוצגה תוכנית הנדל״ן של ישראל לשנה הקרובה בהיקף של 2.5 מיליארד ש"ח במסגרת התוכנית: דירה ב-800,000 ש"ח, הגדלת מכסת העובדים הזרים, הכנסת חברות ביצוע חדשות, קיצור הליכי ביורוקרטיה, השקעה של 1.1 מיליארד שקלים במכרזים ועידכוני חקיקה
05/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות
דירה ב-800,000 ש"ח: סבסוד פיתוח ועידוד שיווק מכרזי מקרקעין באזורי עדיפות לאומית.
העלאת מכסת עובדים זרים ל-65,000: פתרון למצוקת כוח אדם בענף הבנייה.
קידום תיעוש הבנייה: מתן מענקים להקמת מפעלים לייצור שיטות בנייה מתועשות.
עידוד העסקת עובדים ישראלים: תוכנית מענקים בהשקעה של 60 מיליון שקלים.
תיקונים בחוק התכנון והבנייה: האצת אישור היתרי בנייה.
דחיית תשלומים במכרזי קרקע: הקלה על יזמים.
תיקון חוק מיסוי מקרקעין: ביטול הדרגתי של הפטור הלינארי.
הסכמי גג מותאמים: חתימה על הסכמים עם רשויות מקומיות.
עידוד התחדשות עירונית בפריפריה: סבסוד מיזמים חסרי כדאיות כלכלית.
קידום שוק השכירות: מסלול נוסף לחברות במע"מ למיזמים הנבנים לשכירות ארוכת טווח.

בישיבת הממשלה הוצגה (4.2.24) תוכנית הנדל״ן למדינה בהשקעה של מיליארדי שקלים, התוכנית גובשה ע״י משרדי הבינוי והשיכון, האוצר וגורמים רלוונטיים נוספים, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף, לעודד בנייה באזורי עדיפות לאומית ומתוך הבנה כי תחום הנדל״ן הוא גורם משמעותי בכלכלת המדינה ויש להשקיע בו משאבים רבים למען אזרחים המדינה.

עיקרי התוכנית:

תוכנית דירה ב-800,000 ש"ח באמצעות סבסוד פיתוח ועידוד שיווק מכרזי מקרקעין
העמקת סבסוד הפיתוח במטרה להגדיל את הצלחת שיווקי המקרקעין באזורי פריפריה, באמצעות הפחתת עלויות הפיתוח במכרז כך שדירת ארבעה חדרים (100 מ"ר) במכרזי מחיר מטרה באזורי עדיפות לאומית לא יעלו על 800,000 ש"ח לדירה. למעלה מ-20% מיח"ד שישווקו בהנחה על-פי התוכנית יוקצו למשרתי מילואים. בנושא יושקעו 1.1 מיליארד שקלים.

סבסוד עלויות הפיתוח ברשויות מקומית בסך של עד כ-50,000 ש"ח ליחידות דיור, כפוף לכך שצפי השיווקיים המצטבר באותה רשות, בשלוש השנים הקרובות יעמוד על לפחות 1,500 יח"ד. בנוסף, יינתן סבסוד עלויות הפיתוח באתרים; בהם שיעור השיפוע של הקרקע המפותחת עולה על 20%, מאחר שמכרזים אלו מתאפיינים בעלויות פיתוח גבוהות מהממוצע וכן באתרים ששיווקם נכשל במהלך 2023 או 2024.
תכנית ממשלתית לתמרוץ והאצה של ענף הנדל"ן והבנייה למגורים / הצעה להחלטה
מחליטים לקדם צעדים אשר יעודדו בנייה ויגבירו את היצע יחידות הדיור במשק, בכל רחבי מדינת ישראל (27 עמ')


עובדים זרים

על-מנת להיענות למצוקת ענף הנדל"ן בטווח הקצר, נדרשים פתרונות ייבוא מגוונים להבטחת הגעתם לישראל של עובדים זרים בהתאם לצורכי הענף בהקדם.

תוגדל מכסת העובדים הזרים שניתן להעסיק בישראל ל-65,000 עובדים.

בנוסף, יפורסם קול קורא במטרה להרחיב את היקף חברות הביצוע הזרות שעובדות בענף הבנייה למגורים בישראל ומכסת העובדים תגדל ב-10,000 עובדים נוספים.

כמו-כן, בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה יקודם נוהל לפיו יצומצמו שעות המינימום הנדרשות במשכורת לעובד זר, על-מנת שגם קבלנים בינוניים וקטנים יוכלו להעסיק עובדים זרים להשלמת כוח האדם החסר להמשך עבודה. בנוסף, על-פי התוכנית, הממשלה תפעל להרחבת שעות העבודה באתרי הבנייה.

קידום תיעוש הבנייה והטמעת טכנולוגיות בענף הבנייה למגורים

מתן מענקים בהיקף של כ-19 מיליון שקלים, להקמת מפעלי ייצור לשיטות בנייה מתועשות מתקדמות בדגש על בנייה מודולרית. בנוסף יוקצה מענק הוצאות פיתוח קרקע בהתאם לתקנות ולנהליו, לשני מפעלים בתחום הבנייה המתקדמת בדגש על בנייה מודולרית שיוגדרו.

עידוד העסקת עובדים ישראלים בענף הבניין

במקביל למאמץ לייבוא עובדים זרים, הממשלה מאמינה כי יש להמשיך ולעודד אוכלוסיות מקומיות להצטרף לענף הבנייה, ולכן תקודם תוכנית מענקים לעידוד תעסוקה בענף בהשקעה של 60 מיליון שקלים.

תיקונים בחוק התכנון והבנייה

התוכנית מבקשת לתקן את חוק התוכנית הכלכלית (התשפ"ג-2023) ואת חוק התכנון והבנייה (התשכ"ב-1965), כך שתוכניות מגורים גדולות, הכוללות 80 יחידות דיור ומעלה, ומיזמי תשתית חיוניים, יוכלו להגיש בקשה להיתר או להרשאה לרשות הרישוי הארצית או לחלופין לות"ל ללא צורך בזמן ההמתנה הקבוע כיום בחוק.

גיבוש מתווה למתן ערבות מדינה במכרזי מכירה מוקדמת

על-פי התוכנית, בתוך 45 יום הממשלה תגבש מנגנון למתן ערבות מדינה למיזמי בינוי דירות למגורים בבנייה רוויה (בהיקף העולה על 50 יחידות דיור למיזם). המנגנון יכלול מתן ערבות מדינה לגורמים המממנים מיזמים בשוק הנדל"ן על חלק ממרכיב המכירה המוקדמת, בשלב הקודם להתחלת הבנייה (Pre-Sale). הדרישה להעמדת הערבות תתמקד בהפחתת אחוז המכירה המוקדמת הנדרשת על-ידי הגורם המממן, זאת באמצעות מתן ערבות מדינה בגובה הגידול בסיכון האשראי אשר נובע מהפחתת שיעור המכירה המוקדמת הנדרשת. הערבות תמומש במקרה בו המיזם מגיע לחדלות פירעון.

תמרוץ למתן היתרים

במטרה לקדם אישור היתרי בנייה להתחדשות עירונית ב-2025-2024 יוארך המנגנון שנקבע לתמרוץ היתרים, באמצעות פרסום קול קורא חדש עבור שנים אלו, לפיו יתוגמלו רשויות מקומיות במענק חד-פעמי לפיתוח העירוני המשרת את הליך ההתחדשות העירונית.

דחיית תשלומים במכרזי קרקע

תקבע הוראת שעה, שתאפשר ליזמים במכרזי קרקע לדחות את ביצוע התשלומים על הקרקע עד ליום ה-30 ביוני 2024 במקום 90 ימים כיום. בנוסף, בנושא הוצאות הפיתוח, מלוא התשלום יועבר לרמ"י עד ל-90 יום ממועד סגירת המכרז, פרט למקרים חריגים.

תיקון חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)

ביטול בהדרגתיות של הפטור הלינארי הקיים ביחס לדירות שנרכשו לפני שנת 2014. המנגנון החדש יהיה העלאה הדרגתית של 5% בכל שנה, החל משנת 2026 עד לשיעור המס החל על השבח הריאלי בשיעור של 25% או בשיעור מס במכירת זכות במקרקעין שאינה דירת מגורים מזכה כהגדרתה בחוק מיסוי מקרקעין, לפי העניין.

הסכמי גג מותאמים לרשות

חתימה על הסכמי גג עם רשויות מקומיות בהן פוטנציאל משמעותי להגדלת כמות השיווקים, וקידום של השקעה תקציבית המותאמת לצרכים היחודיים לפיתוח העירוני ברשות, המיועדים לתת מענה משלים ולעודד בצורה משמעותית את השיווקים של יחידות הדיור למגורים.

עידוד התחדשות עירונית בפריפריה

התחדשות עירונית הינה פתרון בעל יתרונות רבים, שכן היא תורמת להתחדשות השכונות הוותיקות, לחיזוק העירוניות תוך שיפור משמעותי בחיי התושבים, לצד תוספת מרחבים מוגנים דירתיים.

לכן, תקודם החלטת הממשלה 852, "תוכנית לחיזוק העיר אשקלון ותיקון החלטת ממשלה", לערים נוספות, יוקצו משאבים תקציביים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שיהווה חלף למחויבות בהסכם הגג שנחתם עם העירייה להקצאת קרקע משלימה, לצורך סבסוד מיזמי התחדשות עירונית חסרי כדאיות כלכלית.

קידום שוק השכירות בישראל

לצורך קידום שוק השכירות המוסדי בישראל מציעה התוכנית לקדם מסלול נוסף לחברות במע"מ למיזמים הנבנים לשכירות ארוכת טווח. במסגרת זו, יהיה באפשרות היזמים בתחום לקזז מע"מ תשומות בשלב הבנייה ולדחות את חבות המע"מ למועד מכירת הדירות או תום תקופת השימוש בנכס לצרכי שכירות ארוכת טווח, וזאת בהתאם לשווי במועד זה.

צעדים במיסוי מקרקעין

חוק מיסוי מקרקעין יתוקן כהוראת קבע לפיו הסדר המס לעניין מס רכישה החל כיום בהתייחס לדירה שאינה דירה יחידה, יחול כהוראת קבע.

בנוסף, תוגדל ההטבה במס רכישה לה זכאים יזמים אשר פועלים בתחום ההתחדשות העירונית במיזמים הנבנים בפריפריה, כהגדרתה בחוק מיסוי מקרקעין, כך ששיעור המס האפקטיבי אשר צפוי לחול עליהם יופחת בשיעור של 2% נוספים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "תוכנית הדיור 2024 נועדה להאיץ את שוק הנדל"ן, לחזק את יהוד הנגב והגליל ולאפשר דיור בר-השגה בפריפריה. משרתי מילואים יקבלו עדיפות משמעותית ברכישת דירה במסגרת התוכנית".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "התוכנית פורצת דרך בפתרונות יצירתיים וחדשניים בתחום הנדל"ן. זוהי בשורה חדשה שתביא לפריחה וצמיחה בשוק הדיור".

שר הפנים, משה ארבל: "התוכנית תאפשר קיצוץ ביורוקרטיה והקלה על הליכי התכנון. יש להמשיך ולעקוב אחר ביצוע התוכנית ולבנות בקצב מהיר".

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "תוכנית האצת הנדל"ן נותנת מענה לטווח קצר וארוך לאתגרים בענף הדיור. התוכנית כוללת הטבות למשרתי מילואים ועידוד בנייה באזורי עדיפות לאומית.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "התוכנית מתמקדת בפתרונות לטווח קצר וארוך תוך שיתוף פעולה בין משרדי ממשלה".

תאריך:  05/02/2024   |   עודכן:  05/02/2024
עידן יוסף
+בנק ישראל מגבה הקפאת החשבונות: "עקיפת סנקציות מארה"ב עלולה לחשוף בנקים לסיכון"
13:28 05/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנק ישראל מגבה את החלטת בנק לאומי להגביל חשבון בנק של ישראלי שנכנס לרשימת הסנקציות  ▪  חשבון נוסף עוקל בבנק הדואר  ▪  השר קרעי: חסימת חשבון של אזרח בבנק הדואר - בלתי נסבלת
פרופ' ירון. חשיפה לסיכונים משפטיים וסיכוני מוניטין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בן גביר: ״הגבלת חשבונות בנק של מתיישבים ללא הסבר ודין - זו חציית קו אדום"
13:04 05/02/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״הגבלת חשבונות בנק של מתיישבים ללא הסבר ודין, זו חציית קו אדום שאסור לאפשר. מנכ״לי הבנקים נגררים אחרי אמירות של גורמים חיצוניים ומיישמים אותם בפועל, אני קורא לגורמים האחראים בישראל לפעול במיידית להחזרת חשבונות הבנק של המתיישבים שנסגרו. אנחנו מאוד מכבדים ומעריכים את בני בריתנו בעולם, אבל אסור לנו לתת לאף אחד אחר לנהל את מדינת ישראל״.
+יוסי דיין מונה למנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות
23:40 04/02/24  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה היום (יום ראשון 4.2.24) את מינויו של עו"ד יוסי דיין למנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות. דיין, בעל ניסיון רב בתחום התשתיות וניסיון ניהולי רב שנים, כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית של עיריית אשקלון והחברה הכלכלית של עיריית אילת, וכן כיהן בשנה האחרונה כמשנה למנכ״ל משרד החוץ.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "אין לי ספק שניסיונו בתפקידים הקודמים במגזר הפרטי והציבורי והיכרותו עם משרדי הממשלה יסייעו בעמידה ביעדי המשרד בניהם אספקת אנרגיה סדירה ורציפה למשק ולתעשיה, הגברת התחרות והורדת המחירים לצרכן".

דיין בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בהצטיינות במשפטים מהמכללה האקדמית קריית אונו. הוא יחליף את קובי בליטשטיין, אשר כיהן כמנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות בשנה האחרונה, והפך למנכ"ל משרד החוץ.
[צילום: חיים לוי]
+גרדוס: אישרתי השתתפות בכנס בתום לב מבלי להכיר את אופיו הפוליטי
22:13 04/02/24  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים שיחת בירור עם ראש אגף התקציבים במשרדו, יוגב גרדוס, בנוגע לפרסומים על כוונתו להשתתף בכנס ארגוני שמאל נגד מדיניות הממשלה. גורדוס הסביר כי אישר את השתתפותו בתום לב ולבקשת עיתון דה-מרקר מבלי שהוא מודע לאופי הפוליטי המובהק של הכנס ושל משתתפיו וכי ברגע שקיבל לידיו את התוכניה והמשתתפים, כבר בשבוע שעבר הודיע על ביטול השתתפותו וביקש כי שמו יוסר מהמודעות.
יוגב גרדוס [צילום: משרד האוצר]
+הממשלה אישרה תשלום "חלף שכר" לחטופים
18:21 04/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התשלום יינתן על-ידי הביטוח הלאומי בהתאם לשכרם הקודם של החטופים  ▪  הוא ישולם למפרע מיום ה-7 באוקטובר  ▪  מטרת ההחלטה היא לסייע למשפחות החטופים להתמודד עם הקשיים הכלכליים הרבים וההוצאות השוטפות  ▪  הסדר "חלף השכר" יועבר לחקיקת קבע
כיכר החטופים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   בתים משותפים   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עובדים זרים   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפתרון למצוקת הדיור? תוכנית חדשה תעודד בנייה ותפחית מחירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
הממשלה אישרה (יום א', 4.2.24) תשלום ״חלף שכר״ לחטופים שישולם למפרע מה-7.10.23, וזאת כצעד נוסף בסיוע ובמענה הניתן למשפחות. מאז פרוץ המלחמה מתמודדות משפחות החטופים עם קשיים רבים בינהם סוגיות כלכליות רבות. ההחלטה שהתקבלה נועדה בין היתר, לתת מענה להוצאותיהם השוטפות של החטופים.
04/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה (יום א', 4.2.24) ללחימה ולדיווחים על עסקת חטופים עם חמאס.
04/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר תוקף בראיון ראשון לוול סטריט ג'ורנל את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ויצא בחריפות נגד מדיניותו: "במקום לתת לנו תמיכה מלאה, ביידן עסוק בלהעניק לעזה סיוע הומניטרי ודלק שהולכים לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון - ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".
04/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דובר שירות בתי הסוהר, גונדר-משנה יוני חפץ, טוען, כי הודח מתפקידו בשל רצונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, לנקום בנציבה הקודמת, רב-גונדר קטי פרי. חפץ מבקש (1.2.24) מבית המשפט המחוזי מרכז לבטל את פיטוריו ולהורות לשב"ס ולממלא-מקום הנציב, גונדר קובי יעקובי, להחזיר לו את כל סמכויותיו.
02/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, והרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, מבקשים מבג"ץ לקבוע (1.2.24), כי בנימין נתניהו אינו כשיר למלא את תפקיד ראש הממשלה. זאת, לטענתם, בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי מול משפטו הפלילי, בשל העדפת האינטרס האישי שלו על פני האינטרס הציבורי במלחמת חרבות ברזל ובשל חשש שמצבו הבריאותי בלתי תקין.
01/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il