|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מאיר לוין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

Buy Back ללא אישור בית המשפט: הקלה משמעותית לחברות ישראליות

ועדת החוקה החלה לדון בתקנות להקלות על חברות חו״ל וחברות דואליות הנסחרות גם בחו"ל כדי לעודד חברות להירשם למסחר בישראל ולפתח את שוק ההון התקנות יוצרות בהירות והתאמה לזמנים המשתנים, נותנות מענה לצרכים שעלו מהשטח כוללות שינוי ברירת המחדל בנוגע לרכישה עצמית (Buy Back) של מניות והעלאת שיעור האחזקות הדרוש לאפשרות לכלול מועמד לדירקטוריון האסיפה הכללית מ-1% ל-5%
21/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה החלה (20.2.24) לדון בתקנות החברות (הקלות לחברות שניירות ערך שלהן רשומים למסחר בבורסה מחוץ לישראל) (תיקון), התשפ"ד-2024. התקנות נועדו להקל על חברות שהתאגדו בישראל ונסחרות בבורסות זרות ברחבי העולם (חברות חו"ל) וחברות דואליות הנסחרות גם בבורסה בת"א.

בפניית שר המשפטים לאישור התקנות נכתב כי ההצדקה לקידום התקנות אף בעתות שגרה, מקבלת משנה חשיבות ברקע מלחמת חרבות ברזל והשלכותיה הכלכליות על המשק.

התקנות יוצרות בהירות והתאמה לזמנים המשתנים, נותנות מענה לצרכים שעלו מהשטח ומשוות את המצב המשפטי החל על חברות כפולות לדין החל על חברות הנסחרות בבורסה זרה בלבד, כדי לעודד את הרישום הכפול ולעודד חברות להירשם למסחר בישראל כדי לפתח את שוק ההון ולהרחיב את אפשרויות ההשקעה בבורסה בת"א.


עו"ד מאיר לוין:
"תכליות התקנות נכונות בעינינו תמיד ולכן השיח על ההקלות החל הרבה לפני המלחמה אך ההקשר הנוכחי יוצר תמריץ והצדקה לטפל בהן דווקא עכשיו. לחברות הישראליות נוספה פרמיית סיכון בעקבות המלחמה כקושי נוסף מול המתחרות בשווקים הזרים ואם הייתה הצדקה לטפל במקומות שבהם זה יוצר להן נחיתות רגולטורית אל מול המתחרות, זה נכון ביתר שאת בעת הזו"

עו"ד מאיר לוין, המשנה ליועמ"ש, משפט כלכלי: "אנחנו עסוקים במעגל הכלכלי של המלחמה והשפעותיה ומנסים לעודד ולפתח את שוק ההון הישראלי. אחד הדברים שנתנו להם תעדוף הוא התיקון המונח על שולחן הוועדה. חברות שהתאגדו בישראל כפופות לחוק הישראלי אך המחוקק הכיר בכך שלעיתים יש לעשות התאמות לחברות הנסחרות בבורסות זרות למניעה של כפילויות בדין הדין הישראלי לבין דין הבורסה הזרה ובין היתר הותקנו התקנות להקלות לחברות הנסחרות בחו"ל ולחברות דואליות הנסחרות בארץ ובחו"ל.

"התכלית הראשונה היא חיזוק ההלימה בין הדינים החלים בארץ ובחו"ל - הרבה פעמים החברות הישראליות מתחרות ישירות של החברות הזרות ואנחנו רוצים להקל עליהן בנקודות שעלו מהשטח לאורך שנים. מספר דוגמאות- ההקלה הראשונה נוגעת להליך מסוג רכישה עצמית - Buy back חברה שרוכשת את מניותיה ולא מקיימת את מבחן הרווח. במקרה זה אנחנו מבקשים להפוך את ברירת המחדל לפיה היום נדרש למהלך כזה אישור בית המשפט. זהו כלי שמאוד מקובל בשוק האמריקני שבו נסחר הרוב המכריע של החברות ובו לא נדרש האישור. הבקשה הנדרשת לבית המשפט עם המתנה לאישור זה דבר המכביד על החברות ולכן הצענו הקלה שברירת המחדל תתהפך וחברות חו"ל וחברות דואליות יוכלו לקבל החלטה על buy back בלי בית המשפט אלא רק תוך יידוע הנושים העיקריים ורק אם תוגש התנגדות של נושה, תידרש החברה להגיש בקשה לבית המשפט.

"הקלה נוספת היא על שיעור האחזקות הדרוש לאפשרות לכלול מועמד לדירקטוריון האסיפה הכללית או האחוז הדרוש לכינוס האסיפה הכללית. היום החוק קובע שמי שמחזיק 1% רשאי להציע נושאים לסדר יום האסיפה הכללית שאחד מהם הוא הצעת מועמד לדירקטוריון וכיום הרף המקובל לכך במרבית המדינות הוא של 5%. מתן גישה לבעלי אחזקות נמוכות עלול להקל על מהלכי השתלטות עוינת, במיוחד בסביבה של השווקים בחו"ל והשוק האמריקני, שם מבנה האחזקות מבוזר, ללא בעל שליטה מוחלט, ויש סיכון גבוה יותר להשתלטות עוינת כלפי חברות ישראליות. באופן דומה אנחנו מציעים להעלות את הרף הדרוש לכינוס אסיפה כללית מ-5% ל-10%. בארה"ב אין זכות חוקית לבעלי מניות לכנס אסיפה ורואים בפועל שימוש בכלי ע"י אקטיביסטים נגד חברות ישראליות. ההקלות האלו נחוצות לחברות בשוק מבוזר עם פעילות אקטיביסטים.

"התכלית השנייה של התקנות ממוקדת בחברות הדואליות כשהמטרה היא לעודד רישום כפול כדי לשמר את החברות המקומיות שלא יימחקו מהמסחר בארץ וגם מקווים לעודד חברות נוספות שהתאגדו בישראל ורשומות למסחר רק בחו"ל לשקול הירשמות למסחר בארץ ולכן מבקשים ליישר קו בין החברות כך שכלל ההקלות יחולו אחיד על חברות חו"ל והחברות הדואליות. זו אינה תכלית טריוויאלית כי מרבית המשקיעים בחברות חו"ל הם משקיעים זרים בבורסה זרה ולכן האינטרס שלנו כמחוקק להתערב פחות כי הבורסה המקומית אחראית לשמור על המשקיעים באותה בורסה. לעומת זאת, בחברות הדואליות יש הרבה משקיעים ישראלים ואנחנו רואים חשיבות בהגנה עליהם. בנוסף, לצד הדואליות יש חברות ישראליות שאינן דואליות ולא ייהנו מההקלות. למרות זאת יש מקום לקבוע את ההקלות באופן אחיד. ההנחה שלנו היא שחברה דואלית נתקלת באותם אתגרים של חברות חו"ל מבחינת דיני השוק, אקו-סיסטם, אופי המשקיעים, אופי המתחרות ועוד ולכן נדרשות אותן הגנות נוספות מפני השתלטות עוינת ועוד. יחד עם הרשות לני"ע אנחנו רואים חשיבות לפיתוח ההון ועידוד רישום כפול ואחת הדרכים היא למנוע פערים מבחינת הרגולציה לעומת חברות חו"ל.

"תכליות התקנות נכונות בעינינו תמיד ולכן השיח על ההקלות החל הרבה לפני המלחמה אך ההקשר הנוכחי יוצר תמריץ והצדקה לטפל בהן דווקא עכשיו גם ביישור מגרש המשחקים. לחברות הישראליות נוספה פרמיית סיכון בעקבות המלחמה כקושי נוסף מול המתחרות בשווקים הזרים ואם הייתה הצדקה לטפל במקומות שבהם זה יוצר להן נחיתות רגולטורית אל מול המתחרות, זה נכון ביתר שאת בעת הזו", דברי לוין.

היו"ר ח"כ שמחה רוטמן: "המערכה של ישראל היא לא רק צבאית אלא גם כלכלית ולכן הוועדה מחויבת לנושאים אלו דווקא במהלך הלחימה. עידוד רישום כפול עלול לפעול גם לצד השני. אם לא מגבילים את ההקלות רק לבורסות שבהן יש שוק מבוזר ונותנים את ההטבה לכל חברה דואלית, חברה שמעוניינת לקבל את ההקלות הרגולטוריות והפטורים, תירשם בבורסה שיותר קל להירשם אליה ותקבל אוטומטית את כל ההקלות והבונוסים הרגולטוריים, שתוכננו מתוך הנחת מוצא שהנאסד"ק אטרקטיבי, והשאלה אם לא צריך לייחד את ההקלות לשווקים מסוימים".

ח"כ אורית פרקש הכהן: "על המדינה לשחרר כמה שיותר ולהקל על חסמים ביחס לחברות הללו. כשרת החדשנות לשעבר מצאתי שיש הרבה דברים הקשורים להשוואת כללי מגרש המשחקים ולכן חשוב מאוד שהוועדה מוצאת את הזמן לקדם את התקנות. תעשיית ההייטק חובה קשיים והחובה שלנו היא להקל כמה שיותר מהר כדי שלא ינצלו את התקופה הזו לפגוע בתעשיה".

עו"ד ענת פילצר סומך, יועמ"שית איגוד החרבות הציבוריות: "נכון לעודד את השוק המקומי, אך לא נכון להותיר את החברות שנסחרות רק בישראל מחוץ לתקנות. הדין הזר לגבי הרף הנדרש לכינוס דירקטוריון ועוד - אמירה שהדין החיצוני הזר חל יותר ביחס לישראל היא אמירה מהותית והמלחמה פוגעת גם בחברות הנסחרות רק בישראל ולכן הרציונל חל גם לגביהן. אם מהותית משרד המשפטים סבור שיש קושי יחסי אל מול מצב בחו"ל, במסגרת התיקונים הבאים יש להחיל את ההקלות גם לחברות הנסחרות בישראל בלבד. יש רציונל שלא חל בחו"ל אלא רק בישראל וזו דומיננטיות הגופים המוסדיים, שהפכו בעלי השליטה החדשים. הכוונה להגביל או להצר את צעדיהם נעשית הרבה יותר בחו"ל. בחוק החברות האמריקני יש חובות דיווח על מוסדי אקטיביסט שאין בארץ. החברות הישראליות שנסחרות רק בארץ עומדות בנושא הזה בפיגור ואנחנו אומרים - עניי עירך קודמים".

עו"ד מיכל שריג כדורי, חברת ויקס: "החודשים האחרונים מאוד מקשים על חברות ההייטק חברות הצמיחה הגדולות והמגרש הלא מאוזן הופך יותר ויותר מורגש. שימוש בכלי ה-Buy back והמגבלות להפעילו כאן משפיעים עלינו ברמת הימים ולכן הנושאים הספציפיים שהועלו בתקנות דחופים וחשובים לנו ויהפכו את ההתמודדות שלנו בחודשים האחרונים לפחות להתמודדות בכלים שווים יותר לחברות בחו"ל ששם נמצאת התחרות שלנו. עלינו לפעול באותם כלים של המתחרים. הפער היום מורגש והופך קשה מיום ליום נוכח המלחמה, בטח באקטיביזם".

עו"ד אלה תמיר שלמה, לובי 99: "חשוב להזכיר שתכלית התקנות היא לאפשר לחברות שהתאגדו בישראל הקלות ופטורים בחוק החברות כאשר הדין הזר החל עליהן מעניק הגנות דומות או חזקות יותר מאשר בשוק המקומי. חלק מהתיקונים פוגעים באותם בעלי מניות מהציבור במקומות שהדין הזר לא מציע הגנות דומות או חזקות. אנחנו מוטרדים מיחידים המשקיעים בבורסה וכן בעלי מניות שאינם בעלי שליטה או חזקים. ההצעה להחיל את התקנות על חברות שלא נסחרות בישראל מדאיגה מאוד. לא מדובר רק על חברות הייטק. ההצעות אינן חדשות. מניית הבורסה היא בשיא של כל הזמנים ולא רואים ירידה בהיקפי המסחר. מספר ההנפקות בבורסה לא קשור לתקנות. אם מציעים הקלות ופוגעים בהגנות שחוק החברות מעניק לבעלי מניות צריך הצדקות מאוד משמעותיות. לא מובאת הצדקה משכנעת כאשר ההקלות שניתנות לא מהוות נטל כבד על החברות".

רון קליין מרשות ניירות הערך: "התופעה שחברות עוברות מעבר לים לבורסות זרות היא לא תופעה שרק ישראל סובלת ממנה אך ברמת נתונים אבסולוטית ישראל היא חלוצה, היצואנית השנייה בגודלה של חברות לבורסות ארה"ב, מיד אחרי סין ולפני קנדה, יש לנו מעל 100 חברות שנסחרות בארה"ב, תופעה שהחלה עוד בשנות ה- ובשנים האחרונות זה התגבר כסטרטאפ ניישן של חברות המחפשות להיות גלובליות. זו תופעה שיותר מאפיינת את הכלכלה ושוק ההון הישראלי. ההסדר שעשינו מאוד מוצלח- החברות הדואליות מהוות 40-30 אחוז משוק ההון, 40% מהמדדים המובילים, אחוזים דומים במחזורי המסחר בבורסה והן חלק אינטגרלי בשוק ההון וההסדר הזה שלימים נהיה מוצלח, ראינו אותו מיושם גם בשווקים אחרים. הבורסה באוסטרליה עושה מהלך דומה ומטבע הדברים מדינות שיותר ייטו להכיר בדינים של מדינות אחרות יהיו מדינות יותר קטנות שמחפשות למשוך אליהן. ישראל צריכה לעשות יותר מאמצים רגולטוריים כדי לייצר אקו-סיסטם שימשוך חברות פנימה".

פרופ' אסף חמדני: "יש מקום להקל איפה שאפשר להצביע על כפילות רגולציה או רגולציה שאין בגינה עלות המושתת על החברות. לעומת זאת, אין מקום לכרסם בהסדרים מהותיים של ממשל תאגידי. כשהתקנות מנסות להקל אבל למעשה לכרסם בהסדרים המהותיים יש בעיה של חוסר סמכות של השר נוכח התכלית שהתקנות אמורות ליישם והבעיה השנייה היא נושא ההפליה. יש קבוצה גדולה של חברות ישראליות הרשומות רק בת"א שלא ייהנו מההקלות ונוצרת הפליה בשאלות יסוד. הנימוק שצוין לכך ששואפים להלימה לדין החל בחו"ל חל חלקית בלבד. אין ציפייה בקרב השחקנים להלימה מלאה בנוגע לחוק החברות. דוגמה אחת לקושי היא של רכישה חוזרת Buy back. נכון לתקן את חוק החברות ולהקל את ההסדרים על רכישה חוזרת אך אין מקום לתיקון מפלה רק ביחס לרישום הזר או הכפול. מציע שנשאל לגבי כל תקנה אם מדובר בכפל רגולציה או רגולציה שונה מהותית לעומת תקנה שהיא החלטת מדיניות של המחוקק שלגביה לא נכון להקל רק על קבוצה אחת”.

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  21/02/2024
עידן יוסף
+אושר לקריאה שניה ושלישית הצע"ח הפודולוגים
12:22 22/02/24  |  מירב ארד
ועדת הבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הפודולוגים, שיאפשר לרבים מיהודי צרפת לעסוק בארץ כמטפלים בכף הרגל.

+מענק ההסתגלות ליוצאות ממקלט לנשים מוכות מוגדל ב-3,000 ש"ח
18:29 21/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכניסה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירותי רווחה (זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024, של חברת הכנסת פנינה תמנו שטה וקבוצת חברי כנסת. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

על פי החוק החדש, יועלה סכום מענק ההסתגלות, שמשולם לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות בעת יציאתה מהמקלט, מ-8,000 שקלים חדשים ל-11,000 שקלים חדשים. בעת היציאה מהמקלט תקבל האישה תוספת למענק בגובה 1,000 שקלים חדשים עבור כל אחד מילדיה הנמצא עימה, ולא רק עבור שני ילדים כפי שקבוע כיום בחוק. מענק ההסתגלות ישולם לאישה בסמוך ליציאתה מהמקלט, וככל האפשר לפני יציאתה, ובכל מקרה לא יאוחר מ-30 יום ממועד שהוגשה הבקשה לתשלום המענק.
+99 ח"כים תמכו בהצהרה המתנגדת להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית
15:13 21/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתניהו בירך: "אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל"  ▪  ח"כ איימן עודה לנתניהו: "יש לך מדיניות גזענית, תעוף מהפוליטיקה"  ▪  לפיד פנה לנתינהו: "עשית ספין"
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים
14:40 21/02/24  |  מירב ארד
מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון - החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה שלא כדין של שוהים בלתי חוקיים), התשפ"ג-2023, של ח"כ צביקה פוגל. עפ"י הצע"ח תוחמר את הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים, הקבועות בסימנים ג' ו-ה' לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952, לייעל את האפשרות להשתמש בכלים מנהליים ע"י גורמי האכיפה וכן לחדש את הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום לעבירות אלו. זאת, במטרה לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקים בישראל.


+אושר בטרומית: משפטנים שהוכשרו בחו"ל - יהיו פטורים מחובת התמחות בישראל
14:38 21/02/24  |  מירב ארד
מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון - מבחן ההסמכה ותקופת ההתמחות), התשפ"ג-2023. עפ"י הצע"ח למשפטנים ועורכי דין שהוכשרו במערכות משפט שונות ברחבי העולם יתאפשר לעסוק במקצוע עריכת הדין בישראל, ללא התמחות ובחינות נוספות. כמו כן, מוצע להעביר סמכות להכרה בתארים זרים במשפטים לאגף להערכת תארים אקדמיים מחוץ לארץ במשרד החינוך.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר לוין / Meir Levin   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
Buy Back ללא אישור בית המשפט: הקלה משמעותית לחברות ישראליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הישג לרה"מ נתניהו:מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה, בהתאם לסעיף 32(א) לתקנון הכנסת, כפי שנמסרה שלשום במליאה על-ידי ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים והקמת מדינה פלשתינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו.
21/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 20.2.24) את הצו הקובע כי החל מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ בנקודת אחוז, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.
20/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (19.2.24) לדיון שלישי בחודש האחרון, שעסק בחובה של הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על העלמות ששילמו. בדיון היום אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק, דחייה למפרע של החובה הזו עד ל-1 במרס 2024. היו"ר דוד ביטן דרש מהפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים יעמדו בחוק והטלת קנס על מי שלא יעמוד בכך.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת לא הצליחה (19.2.24) להשיג את הרוב הדרוש להדחת עופר כסיף מחברותו בכנסת, של 90 חברי כנסת. 86 ח"כים הצביעו בעד ו-11 נגד.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 19.2.24) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שמוזגו, האחת של ח"כ ארז מלול והשנייה של ח"כ ואליד אלהואשלה, לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר תשלום עבור נסיעה בתחבורה ציבורית גם בכרטיס אשראי.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il