|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
תנ"צ שלומי שגיא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ראש חטיבת המבצעים במשטרה: "141 נבחרי ציבור במדינה מאוימים"

חברי כנסת מדווחים על עלייה באלימות כלפיהם, וקראו לנקוט צעדים נחושים נגד המאיימים נציגי המשטרה טענו שהם פועלים בנחישות נגד אלימות, והציגו נתונים על מעצרים וכתבי אישום יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מזהיר מפני הסלמה באלימות וקורא למערכת אכיפת החוק להציב גבולות ברורים
10/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 10.4.24) בבקשה לדיון דחוף בנושא "בחינת הפעולות (אכיפה והעמדה לדין) למניעת פגיעה בנבחר ציבור בהפגנה ובמחאה ליד ביתו" לבקשת ח"כ עמית הלוי. בבקשה נכתב, כי בשנה האחרונה אנו עדים להסלמה אלימה בשיח ובפעולות כלפי נבחרי ציבור. עוד נאמר כי בשבועות האחרונים היינו עדים לעליית מדרגה דרמטית, מכתבי איומים על חיי חברי כנסת ובני משפחותיהם, התפרעויות אלימות בכל רחבי הארץ, הבערת כבישים ואף פריצה לשטח בית ראש הממשלה. עוד צוין, כי בעבר אירועים בעלי אופי הרבה פחות מיליטנטי זכו ליחס מחמיר ממערכת אכיפת החוק, אך כיום נדמה כי מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, השב"כ ומשטרת ישראל מתייחסים בסלחנות כלפי תופעות חמורות בהרבה.

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי המטרה לאפשר ולשמור על ההנחיות ושמירה על חופש הביטוי וההפגנה במסגרת החוק, אך לא נדון בסוגיית אבטחת ראש הממשלה. ח"כ הלוי הסביר, כי יש קו אדום שמעביר חברה חופשית ודמוקרטית לחברה אלימה שתרבות הכוח שולט בה. והוא המעבר של דיבור לאלימות. "אנו רואים קריאות לרצח של ראש הממשלה. הדיון הכרחי וארצה לשמוע מה מערכות האכיפה עושות ופועלות בנושא וכן לקבל התייחסות להשוואה למקרים אחרים בהן המחאה הייתה הרבה פחות מיליטנטית".

ח"כ נאור שירי: "מדובר בדיון הזוי, כי יש כל כך הרבה דברים שצריך לטפל בהם ואנחנו נגררים לדיון פופוליסטי". ח"כ קארין אלהרר: "אלימות צריך לגנות, אבל מכל הכיוונים. הפגנה היא ערך יסוד בדמוקרטיה וחופש הביטוי אל תנסו להשתיק את זה".

ח"כ משה סעדה: "יש תחושה שהאכיפה היא לא שווה, ואז יש חוסר אמון. 47 חברי כנסת קיבלו איומים. נראה לכם הגיוני? זה קרה לפני כחודשיים. עד היום אין פיענוח".

ח"כ גלעד קריב: "אין ספק שאין שום הצדקה למעשה אלימות גם אם במחאה. הדיון צריך להיות לא על אלימות המוחים אלא על התגובה של המשטרה כלפיהם".

ח"כ קטי שטרית: "מותר להפגין ולמחות ועלינו להמשיך לתת במה לחופש הביטוי, אבל אסור לתת שתחת המעטפת הזו מפגינים יפגעו בזכויות אחרות. קיבלתי מכתבי איום ואלה נסגרו. יש תחושה כי לא מתייחסים ברצינות לכך".

ח"כ מירב בן ארי: "אם מתמקדים בפגיעה בנבחר ציבור, בואו נתמקד באירוע הזה. אם מדברים על שוויון, האמת לא בצד שלכם ולא בצד שלנו. איומים על נבחרי ציבור זה לא בסדר. אבל אם מצלמים אותך, ואם מותחים עליך ביקורת - תנשמו. אנחנו נבחרי ציבור״.

ח"כ טלי גוטליב: "ליבי עם השוטרים והמראות הקשים של הפגנות השמאל הקיצוני שבמשך שנה גם לפני ה-7 באוקטובר של הפגנות, סרבנות ושל החלשת החברה. זאת האמת הכואבת. עלינו מכל הצדדים לשמוע שקט, במקום זה אנו רואים את המחאות. כל החלשה של מדינתנו לא תוביל לעסקת חטופים".

תנ"צ שלומי שגיא, רח"ט מבצעים, משטרת ישראל, הבהיר, כי את המשטרה לא מעניין מאיזה צד המחאה, אלא שכל מי שהשתתף בה ישוב לביתו בשלום תוך שמירה על האיזון בין זכות המחאה לחופש התנועה של הציבור. "השבוע הוכחנו כאשר יש חשוד של דורס מפגינים או מפגין שזורק לפיד הם נעצרו. נעשה הכל שאף אזרח ושוטר לא ייפגע. המחאות מתנהלות מדי שבוע עם מאות ואלפי שוטרים שבאים על חשבון דברים אחרים. ונמשיך לתת כי מחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה". הוא התייחס לעניין האיומים, והוסיף כי להב 433 מנהלת את החקירה והיא קיבלה תעדוף גבוה. "יש 141 נבחרי ציבור מאוימים במדינת ישראל ועוד מספר שמקבלים הנחיות. יש צוות ייעודי לטיפול בהסתות ברשת וכל הסתה מנוטרת, נבחנת משפטית ומטופלת תוך שיתוף פעולה עם גורמים אחרים. על פגיעה באזרחים ושוטרים לא נעבור לסדר היום. יש איומים שיש לנו פריצת דרך ויש כאלה שלוקח זמן".

במענה לשאלת היו"ר פוגל האם כל הפגנה מקבלת רישיון ומגבלות מסוימים? השיב כי "הפגנה לא מצריכה רישיון ותהלוכה כן. המגבלות והתנאים מפורסמים ברבים". לשאלת ח"כ הלוי, בנושא נתוני תיקים וכתבי אישום נגד הסתה והפרת החוק בהפגנות? השיב כי מתחילת השנה נעצרו במהלך המחאות 241 ו-132 עוכבו סה"כ - 373. "בנושא מספר כתבי האישום אלה יועברו לוועדה".

רפ"ק שמואל לרמן ממדור חקירות במשטרה התייחס לתיקי ההסתות שנפתחו כלפי אישי ציבור בשנים האחרונות וסקר, כי בשנת 2022 נפתחו – 60 תיקים, בשנת 2023 - 79 ו–11 תיקים בשנת 2024. בנוגע למעצרים, אמר כי אין לו נתונים והסביר כי כמו בתיקי הסתה לטרור, התיקים נפתחים באישור פרקליטות המדינה. ח"כ קריב ביקש לקבל התייחסות, גם בנושא פנייתו למשטרה ביחס לתלונות עצורים ומפגינים בהם: פינוי לטיפול רפואי, אלימות קשה והפעלת סוסים ורוכבים, פיזור הפגנות ללא עילה. תנ"צ שגיא השיב כי כמפקד תחנת לב ת"א היו יותר מ-4,000 מחאות. "כל חריגה טופלה עד הסוף או על-ידי מחלקת משמעת או מח"ש. כל מי שחורג מטופל. המפכ"ל מדבר בהערכות המצב לאפשר מחאות כערך יסוד ולא לאפשר אלימות. ברף הפלילי מתבצעים מעצרים. האיפוק והסובלנות של השוטרים שעובדים תוך שחיקה ובכל מצב ראויים להערכה ויש לומר להם תודה". ח"כ צבי סוכות: "אנחנו בתקופה רגישה על חשבון מה מגיעים מאות ואלפי השוטרים למחאות הללו? האם השיח מתקיים מול מארגני המחאות והאם הם מבינים את זה?". שגיא: "אנחנו מאשרים מדי שבוע לא מעט מחאות ונערכים בנושא האבטחה".

נצ"מ תמר ליברטי מהייעוץ המשפטי של משטרת ישראל ציינה, בהתייחסה למרחק מחאות מול בתי עובדי ונבחרי ציבור, כי המשטרה פועלת על-פי הנחיית היועמ"ש לממשלה. "אין קביעה בהנחיה או בפסיקה לגבי המרחק הקונקרטי, והמשטרה פועלת לפי אמות מידה של תוואי השטח ועל-פי שיקולים בטיחותיים וביטחוניים", אמרה. היא הוסיפה כי יש מקום מאושר למחאה וזה נכון שלא תמיד עומדים בכך, אז המשטרה מפעילה את סמכותה ואוכפת ומקפידה כלפי המחאות מול הבתים. עו"ד נירית להב קניזו, ממשרד המשפטים, הוסיפה, כי התנאים בעניין הפגנות ליד בתיהם של נבחרי ואישי ציבור מפורטים בהנחיית היועמ"ש לממשלה. המרחקים נקבעים בהתאם לתוואי השטח, לאיומים והיבטים נוספים. כאשר אין חלופה היא מתקיימת בסמיכות מסוימת, מרחיקים כך שמאפשרים את מסר המוחים ומצד שני לאפשר לבני משפחתו את הזכות לפרטיות ואת שלומם של השכנים".

ח"כ לימור סון הר מלך: "אני רואה פעם אחר פעם התבטאויות מפורשות ואיש לא אומר דבר נגד זה. מהתחושה של מה שאני שומעת פה ואיך זה מתנהל, אתם לא לוקחים אחריות. יש תחושה של התעלמות. כשיהיה כאן רצח פוליטי הוועדה הזו תצא. יושבים כאן אנשים שהם אחראים על ביטחון שליחי הציבור. צריך להיות נוהל ברור והם צריכים להיות מוגנים". ח"כ עמית הלוי מחה על כך שגופי האכיפה לא הגיעו עם נתונים. וציין, כי יש לכתוב נהלים ברורים על-ידי השר לביטחון לאומי בנושא מחאות מול בתי נבחרי ציבור ולא על-ידי פסיקת בג"ץ והנחיית היועמ"ש.

יו"ר הוועדה אמר לסיכום כי חלה עליו החובה להזהיר את כל גורמי הביטחון: "זה עלול להיגמר רע. האלימות שאנו רואים בחלק מהציבור נמצאת גם במחאות וההפגנות. אלחם על כל סנטימטר על חופש הדיבור, הביטוי וההפגנה, אבל לא יכול להיות שהיא זכות ערכית יותר מהזכות שלי לחיות. יש גבול בין לא-נעים לאיום. תציבו גבולות ברורים כדי שנוכל לכבד את המחאה". הוא ביקש מהמשטרה להעביר אבקש להעביר נתונים לוועדה.

תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
עידן יוסף
+השמיים הם הגבול: בקרוב יהיה זול להטיס רחפנים וטיסנים
17:24 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה סדרה של תקנות שיעשו סדר בהפעלת רחפנים, טיסנים וכטב"מים אחרים  ▪  רת"א: הפחתנו 70% מהאגרות שמשלם כיום הציבור - כדי לעודד רישום טיסנים מציעה רת"א פטור מאגרה למי שיבצע זאת בחודש הקרוב  ▪  אסור להטיס כטב"מים בהשפעת סמים או אלכוהול  ▪  כלי טיס של גופי ביטחון יירשמו, אך המרשם לא יהיה פתוח לעיון הציבור
"העתיד נמצא באוויר [freeimagegenerator]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בג"צ קול העם   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש הביטוי   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש חטיבת המבצעים במשטרה: "141 נבחרי ציבור במדינה מאוימים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה סיימה (10.4.24) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בהפעלת מערכת כטב"ם קטן ובתקנות העוסקות בהפעלת טיסן. התקנות מסדירות את השימוש ואת ההפעלה של כטב"מים קטנים וטיסנים, תוך רישום, סימון ופיקוח, והן נועדו בין היתר לתרום לבטיחות התעופה האזרחית ולפעילות הכללית הסדירה של המשק בעת חרום ובכך לתרום לביטחון המדינה.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 10.4.24) לדון בהיערכות ליישום החובה להתקין לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב. היו"ר ביטן כינס את הדיון לקראת הקיץ המתקרב, וביקש דיווח על ההתקדמות ביישום התקנות שאושרו בוועדה לפני כחמישה חודשים. כזכור, רישום הכלים במאגר רשות הרישוי החל כבר בפברואר השנה והחובה להתקין את הלוחיות תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב.
10/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
כ-800 פצועים, הגיעו לשיקום באשפוז מאז פרוץ המערכה. כך דווח (10.4.24) בוועדת הבריאות, שערכה ישיבת מעקב על שירותי השיקום האישפוזיים והביתיים המוצעים לנפגעי המלחמה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, הדגיש כי ישיבת הוועדה הקודמת לפני כחצי שנה - הביאה לפתיחת מחלקות אשפוז והוספת מיטות. משריקי ביקש ממשרד הבריאות, להעביר בתוך שבוע לוועדה את תוכנית השיקום המעודכנת, את מספר מיטות האשפוז בפועל במחלקות השיקום (לא רק מיטות בתקן), פילוח של התקציב שהוקצה לטובת השיקום בכל אחת מהשנים 2024 ו-2025 תוך הבחנה בין תקציב שנכנס לבסיס ולבין תקציב חד-פעמי.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה לישיבת מעקב כדי לקדם פתרונות למחסור בכוח אדם בענפי החקלאות והתיירות, בשל המלחמה. במהלך הדיון התברר כי בענף החקלאות עדיין חסרים כ-20 אלף עובדים זרים, ובענף התיירות ישנו מחסור של כאלפיים. בעקבות זאת ביקש היו"ר ביטן כי הממשלה תאפשר, לתקופה מסוימת, לחברות הפרטיות להמשיך להביא עובדים בצורה ישירה ולא באמצעות המדינה.
09/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אלמנות צה"ל פוטרו לאחר שקמו מהשבעה, כך נחשף היום (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שדנה בסיוע ומעטפת לאלמנות ומשפחות הנופלים במערכה. יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה הדגישה כי "מדובר במשימת קודש לדאוג שהמדינה ממלאת את חובתה, המוסרית והערכית, למשפחות הנופלים. אין בעיה תקציבית למשימה זו - אך לא תמיד הוא תואם את הצרכים הייחודיים למשפחות של בוקר בוחרות מחדש בחיים".
09/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il