|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

בשבת ינעל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-21 בירושלים

ב-yes יוקדש סוף השבוע הקרוב לסרטים ישראליים אשר זכו בפרסים בפסטיבל
07/07/2004  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: הדר פרבר  |  

בשבת (10.7.04) יינעל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-21 בירושלים ויחולקו פרסי הפסטיבל. את סוף השבוע הקרוב יקדישו ב-yes לסרטים ישראליים אשר זכו בפרסים בפסטיבל זה.

ביום ששי, 16.7.04 בשעה 18:20 יוקרן הסרט גולם במעגל -
דרמה על מסע החיפוש העצמי של מיקי סתיו, המתלבטת בין העולם המאופק של המוסיקה הקלאסית והאימונים המפרכים בנגינה בפסנתר, לבין העולם הבלתי מרוסן של תשוקותיה, הבאות לידי ביטוי בקשר שהיא מנהלת עם שכנה, זמר בארים לעת מצוא. מערכת היחסים הבעייתית של מיקי עם אימה ניצולת השואה, מחדדת את המשבר האישי בו היא נתונה.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 20:05 גמר גביע ישראל - פוליטי. שנתיים מתכונן כהן לגביע העולם בכדורגל, וכבר הכין עצמו לנסיעה. והנה מגיע צו גיוס, וכהן מוצא עצמו בלבנון. בקרב עם חוליית אש"ף נופל כהן בשבי ומוצא שפה משותפת עם שוביו, שגם הם מעריצים את הקבוצה האיטלקית. פרס השתתפות בפסטיבל גרמניה, ברלין 10.02.1991, פסטיבל ספרד, ונסיה, פרס שני, 10.06.1991.

זוכה פרס וולג'ין לציון לשבח על המשחק - משה איבגי

בשעה 22:00 עפולה אקספרס - קומדיה אנושית על אהבה, קסמים ואנשים קטנים, שמנסים להגשים חלומות גדולים בעיר הגדולה. דוד הוא חשמלאי רכב בעפולה שמחליט יום אחד לעזוב הכל ולעקור לתל אביב כדי להגשים חלום ילדות, להיות קוסם. הוא יוצא לדרך עם חברתו בתיה ולוקח את מעט רכושו וחסכונותיו, אבל אינו לוקח בחשבון שאין לו את הכשרון להיות קוסם. הם מגלים עובדה מצערת זו כשהם כבר בדירתם הקטנה והמתפוררת בדרום ת"א, בתיה היא המפרנסת את שניהם, ודוד עסוק כל הזמן בתכניותיו למסע הניצחון.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 23:45 יום יום ישראל - דרמה. מוש הוא היפוכנדר בן 40 שבמרכז חייו יחסיו עומדת מערכת היחסים הקרובה שהוא מנהל עם אמו, ציונית אמיתית שתעשה הכל בשביל המדינה ואולי גם בשבילו. בתוך חייו האפורים, בחיפה האפורה, הוא לא מוצא משמעות רבה לחייו, לא אצל נשים ולא בטלוויזיה, ונדמה כי הוא חי בתקווה ובציפיה לסופו המתקרב. ערה למצבו, לוקחת אמו על עצמה את המשימה להציל אותו. פרס וולוגין פסטיבל ירושלים, 1998.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

שבת, 17.7.04 בשעה 15:00 אושר ללא גבול - קומדיה. סיפורם של ברוך שפינוזה ושכניו בבית דירות בחולון, המחפשים אחר אושרו הנצחי של האדם. פנטסיה קולנועית קומית, המשתעשעת באירועים מחיי הוגה הדעות היהודי הולנדי, המועתקים מפרברי אמסטרדם והאג של המאה ה17-, לחולון בימינו. שפינוזה נוסע מידי פעם לתל אביב כדי לפגוש שם את קלרה מרי היפה, המעדיפה את ד"ר קרקרינק הגניקולוג. בעקבות האהבה הנכזבת מסתגר שפינוזה בבית ומנסה לפצח את סוד האושר האנושי.

הרעש של שכניו מפריע לו להתרכז במחקריו על עצב ושמחה, אבל הם חודרים לחייו והוא לומד לאהוב אותם, ומבין שאושרו מותנה באושרם. ניסיונו לתווך בסכסוכי שכנים גורר סידרה של אי הבנות. שפינוזה מתפתה לנסוע לסדרת הרצאות בהיידלברג, אבל הקריירה אינה מעניקה לו אושר, והוא חוזר אל ביתו בחולון ומתקבל באהבה על ידי שכניו.

זוכה פרס ליפר לתסריט המצטיין

בשעה 16:30 חלומות חיים - תיעודי - חיים עזריה, בן 35, עובד כמתכנת בחברת מחשבים. הוא חולם שורה של חלומות שבמרכזם דמות המכונה "הממונה" המאשימה אותו שבזבז עד כה את חייו.

זוכה פרס וולג'ין לסרט הקצר

בשעה 17:05 ל"ג בעומר - עלילתי - מוריס, מפגר בן 40, מתכונן במרץ לחתונת אחיו, שאמורה להיערך באולם מפואר בערב ל"ג בעומר. הפחד פן ישבית מוריס את שמחת החתונה, מכניס את המשפחה כולה לחרדה גדולה.

זוכה פרס וולג'ין לסרט הקצר

בשעה 17:30 הגמל המעופף - קומדיה חברתית. פנטזיה קומית המתרחשת בתל אביב. סיפור על חברות מפתיעה בין שני גברים החיים בשולי החברה. באומן, פרופסור להיסטוריה לשעבר, מתגורר בצריף ישן בלב מגרש גרוטאות ועוסק בשימור ואיסוף חפצים הקשורים לבאוהאוס. אל עולמו הסגור פולשים פארס הפלשתיני וג'ינה הנזירה האיטלקיה. הם מצטרפים לבאומן בדרך הקשה להגשמת חלומו, שחזור פסל משנות השלושים, סמלה של תל אביב המתחדשת, "הגמל המעופף".

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 19:15 המדריך לכיסוי תחת - דרמה. גבר תל אביבי, איש מחנה השמאל משתמש בעצרת התמיכה בתהליך השלום ב 1995 כאליבי לרומן שהוא מנהל עם אישה ממחנה הימין. רצח רבין משבש את תכניותיו. עם: אסי דיין, רבקה נוימן, עירית פרנק. במאי: אסי דיין. ישראל, 1998.

פרס לדרמה הבודדה הטובה ביותר ע"ש ענת פרחי - צל"ש

בשעה 19:50 צור הדסים - קומדיה. זהו הריון בלתי צפוי. אתי, נערה שקטה וביישנית, חושבת שזה בכלל לא אפשרי, אבל כשהאחות בקופת החולים מתעקשת, אתי נכנעת ומתחילה לחלום. שאול, החבר שלה, לא יודע דבר. אתי מאמינה שנכון להם עתיד משותף, אולם יש רק בעיה אחת: החלום של אתי לא מסתדר עם החלום של שאול.

בעצת הארמני, רומני מומחה לקבאב ולסמים, מחליט שאול לדפוק את החלום של אתי ולסדר לעצמו את החלום שלו ובגדול. התכנית כמעט מצליחה, אלא ששאול והארמני לא לוקחים הכל בחשבון. בתוך כל המהומה ממשיכה אתי לנוע, נאחזת בתקווה תמימה שבסופו של דבר מוכיחה את עצמה.

זוכה פרס ליפר לתסריט המצטיין

בשעה 22:00 כנפיים שבורות - הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל טוקיו. בסרט השקיעה YES כחלק מתרומתה ליצירה הקולנועית המקומית.

דרמה. שכונה חיפאית אפורה. דוד אולמן מת בנסיבות טפשיות, ומותיר את דפנה אשתו ואת ארבעת ילדיהם חשופים לקשיים כלכליים ולשאלות קיומיות. מאז מותו אומנם מתפקדת המשפחה מעל פני השטח, אך בפועל החיים נעצרו. זהו סוף החופש הגדול ומחר חוזרים לגן, לבית הספר ולתיכון. כל אחד מבני המשפחה יוצא אל היום שלו, ומה שאמור להיות יום מרגש הופך לקטסטרופה. ילדה בת 5 הסבולת מפחד נטישה; ילד בן עשר המנסה לשבור את השיא בקפיצה לגבהים; נער מתבגר חי בתוך עולמו הפרטי; ושתי נשים המתפקדות כאימהות, רק שאחת מהן בת 17.

חמש נפשות פצועות המנסות למלא את החלל שהותיר אב המשפחה עם מותו, תוך חיפוש של כל אחת ואחת מן הדמויות את מקומה. דווקא כשנדמה שהמשפחה עומדת בפני קריסה, מתחולל מאורע הנותן להם הזדמנות לאחות את השברים ולבנות מחדש את ההרס.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

בשעה 23:30 חסד מופלא - דרמה. בחור צעיר עובר לגור בעיר הגדולה, ומגלה את זהותו המינית. לפרנסתו הוא עובד עם קשישים, ומגלה עניין בשכנו המבוגר ממנו, שחי שנים בחו"ל וחזר לבית אמו בעקבות מחלה. השכן מצידו מסרב תחילה לקשר הנוצר ביניהם, אך הצעיר העדין והתמים מקומת הקרקע מזכיר לו נשכחות.

זוכה פרס וולג'ין לסרט עלילתי באורך מלא

יום שני, 19.7.04 בשעה 19:05 - פצצות בדרך לסוף העולם - סיפור התבגרות ישראלי של סוף האלף.

בשנות ה-90 נולדה בישראל תרבות צעירים חדשה - הטראנס. תרבות של מסיבות ענק בטבע, מוזיקה ממוחשבת, רעיונות גל חדש וסמים. תופעת מסיבות הטראנס בפריפריה הישראלית צמחה לממדים שאין להם אח ורע בשום מדינה בעולם.

בשנה שבה חגגה ישראל חמישים לעצמאותה החליטה משטרת ישראל לחסל את התופעה. במשך שנה זו מתלווה המצלמה לברטו מקריית מוצקין, יוני ממושב חזון ורוויטל מטבריה, בעלי חברה להפקת מסיבות טראנס, הנאבקים על "עצמאותם", קרי: קיומה של תרבותם - הטראנס.

זהו סיפור עם סוף עצוב על דור מבולבל שרוצה לברוח...

יום רביעי, 21.7.04, בשעה 19:05 - אשה קרקס - הסרט מועמד השנה לפרס וולג'ין בפסטיבל ירושלים בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי והנו הפקת מקור של yes.

בכורה טלוויזיונית!

לאחר חתונתם של מירי ואדריאן בתל אביב, עזב אדריאן כדי לעבוד בקרקס הנודד באירופה. לאחר יותר משנתיים של נישואים בהן חיו מירי ואדריאן בנפרד, החליטה מירי גם היא להצטרף. ביתה החדש של מירי הוא קרוון קטן. בקרוון ובזירת קרקס "רונלדו" אליו הצטרפו, מתגלה עולם מיוחד של זוג, המנסה להיאחז במערכת היחסים בתוך מציאות לא רגילה, קסומה ובעיקר לא צפויה.

קרקס רונלדו, אליו הצטרפו מירי ואדריאן, הוקם בשנת 1887 על-ידי בני משפחת רונלדו הבלגית. הוא הועבר מאב לבן עד עצם היום הזה, כשעל בימתו מופיעים שלושה דורות מבני המשפחה. העבודה והחיים מתערבבים יחד, סביב זירת אוהל הקרקס.

כשמירי מגיעה לקרקס היא מגלה, שבשעה שאדריאן עומד תחת הזרקורים, היא נמצאת בחשכה, כפועלת במה וכדמות צדדית על במת הקרקס. היא מגלמת את דמותה של משרתת אפורה במופע שבו בן זוגה הוא קפיטן. היא מרגישה שבקרקס היא "אשתו של אדריאן" ולא אומנית בפני עצמה.

הסרט מלווה את מסע הקרקס הנע בדרכים של אירופה. המסע הופך למסע אישי של אדם, אשה, בת זוג, ישראלית ואומנית במסע אל תוך מקומה על הבמה ובמציאות.

סיפור על קונפליקטים, על חיפוש ועל אהבה, המושפע מהעולם התיאטרלי בו הוא מצולם, החל מהפרולוג ועד לאפילוג. סיפור אינטימי של זוגיות, כשברקע עולמו המרהיב של הקרקס מטשטש את הקשר בין המציאות לבמה.

יום ששי, 23.7.04, בשעה 22:00 - חמש חמש - מוסיקלי. חבורת חיילים נשלחת למושב לכמה ימי הבראה. בני המושב הצעירים בקורס השקייה, ובנות המושב מחכות בקוצר רוח לכוחות הביטחון. כולם מדמיינים את החיים המשוגעים שיעשו יחד. אולם מייד עם הגעתם מגוייסים החיילים החסונים לעבודות משק, בניהולם של בני המושב הקשישים והמרירים. אך לא לאורך זמן.

החיילים מארגנים למושבניקים לקח שלא יישכח מהר, ושולחים אותם לביקור חגיגי בבסיסם, שעושה להם טירונות מזורזת. חמשת החיילים לוקחים את חמשת בנות המושב, וערב הילולה וריקודים מתקיים בגורן. כשהמושבניקים חוזרים, הם מבינים, סולחים ומצטרפים לשמחה.

יום ראשון, 25.7.04 בשעה 19:05 - הטלנובלה הפרטית שלי - דוקומנטרי. יוחנן ולר, עולה ותיק מארגנטינה, לוקח אותנו למסע אישי ביותר שהופך בכח הקולות והמראות למסע אוניברסלי. יוחנן בנה לעצמו חיים מלאים ועשירים בבירת הקונצנזוס החמים של ישראל, רעננה. אך בתוך השגרה הנוחה יחסית, הוא נקרע על ידי רגשות מעורבים של געגועים ואשמה כלפי המשפחה שהותיר מאחור: אביו הקשיש, המאבד את מאור עיניו, אחותו הבכורה גרסיאלה, שלא נישאה מעולם, ואחותו הצעירה קלריסה, אישה צעירה ותוססת עם פיגור שכלי קל.

באופן מפתיע אולי, הכוכבת האמיתית של הטלנובלה היא דווקא קלריסה. חכמתה הטבעית קורנת וקורצת אלינו מבעד להגדרה הקלינית של "פיגור קל", מתברר שמנת האינטליגנציה הרגשית של קלריסה עולה בהרבה על הממוצע.

תאריך:  07/07/2004   |   עודכן:  07/07/2004
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוחמד אל-ברדעי, ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית המבקר כעת בישראל, אמר לאחר פגישתו עם שר הבריאות, דני נוה, (יום ד', 7.7.04), כי הוא מבין את דאגותיה הביטחוניות של ישראל.
07/07/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
החודש נפתחת בערוץ בי.בי.סי. פריים 'מלחמת הקומדיות' - המלחמה במי רואים הצופים את הקומדיה הטובה ביותר.
07/07/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
נציגי הרביעייה הבינלאומית, הקוורטט, מזהירים היום (ד', 7.7.04) את הרשות הפלשתינית, כי תאבד את תמיכת הקהילה הבינלאומית אם תמשיך להתמהמה ביישום הרפורמות בתחום הביטחוני והכלכלי. נציגי הרביעייה אמרו את הדברים בעת פגישתם עם ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), ברמאללה.
07/07/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה פנה היום (ד', 7.7.04) למטה המאבק בדרישה לחדול לאלתר מהשמצותיהם את הרשות השנייה, אשר מהווים הוצאת לשון הרע.
07/07/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
הרכב מורחב של 7 שופטי בג"צ דן אחר הצהריים (יום ד', 7.7.04) ב-3 העתירות שהוגשו נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה ובנו גלעד, בשל חוסר ראיות מספיקות. הדיון נמשך עד שעות הערב המאוחרות.
07/07/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il