ייצוא היהלומים המלוטשים של מדינת ישראל בשנת 2004 הסתכם בכ-6.3 מיליארד דולר, והוא מבטא עלייה של 14.4% בהשוואה להיקף היצוא בשנת 2003. נתונים אלו עולים מסקירה על שוק היהלומים הישראלי שביצעה חברת B&D - דן אנד ברדסטריט ישראל, לרגל חשיפת דרוג דנס 100 לשנת 2005 של 30 יצואניות היהלומים הגדולות בישראל שדורגו על-פי היקפי הייצוא.
את הרשימה מובילה, כמו בשנה שעברה, חברת אל.אל.די בבעלות לב לבייב, שייצאה יהלומים בסכום של 611 מיליון דולר ורשמה עלייה של 7.2% בייצוא. במקום השני נמצאת חברת שכטר נמדר, שרשמה עלייה של 3.4% בייצוא, לסכום של 431 מיליון דולר.
חברת פבריקנט את סלנט רשמה עלייה של 18% בייצוא והיא ממוקמת במקום השלישי עם ייצוא של 236 מיליון דולר. במקום הרביעי נמצאת חברת יהלומי אספקא, שרשמה עלייה של 10.2% וייצוא של 141 מיליון דולר.
כלכלני הדרוג מציינים, כי 30 היצואנים המובילים מייצאים כ-50% מסך הייצוא הכולל של היהלומים המלוטשים בהיקף של כ-3.1 מיליארד דולר.
ארה"ב היא הנהנית העיקרית מייצוא היהלומים של ישראל, והיא מקבלת כ-65% בממוצע מסך היהלומים המיוצאים מדי חודש מהארץ. הונג קונג (ממוצע של 12%) ובלגיה (ממוצע של 8%) הן הבאות בתור אחריה. בחלוקה לפי ארצות ניתן לראות כי ב-11 החודשים של 2004, גדלו היקפי הייצוא בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד לארה"ב, הונג קונג, בלגיה, שוויץ ואנגליה בכ-17%, 35%,
22%, 12% וכ-30% בהתאמה.
כלכלני דירוג דנס 100 מציינים, כי ב-2004 נרשמה עלייה של 19.7% בסך כל הייצוא מישראל, לעומת 2003. מלבד הגידול בייצוא, הרי שבשנים האחרונות חל גם שינוי בהרכב ענפי הייצוא הישראלי. ייצוא היהלומים מהווה כיום 19% מכלל היצוא הישראלי ולמעשה ניתן לומר כי היהלומים המלוטשים החליפו את התפוזים . אם בעבר הייצוא החקלאי היווה את ספינת הדגל של הייצוא הישראלי הרי שכיום הוא תופס נתח של כ-3% בלבד.
כלכלני הדרוג מסבירים, כי הגידול בייצוא היהלומים המלוטשים נובע מביקושים גבוהים בארה"ב, מערב ומזרח אירופה ודרום מזרח אסיה. וכי הנתונים מורים על יציבות ועליות ברוב השווקים בעולם ובעיקר בשווקים המסורתיים.