בהחלטה משותפת של זכיינית ערוץ 2 - רשת וחברת ההפקות שמיים-תוכן והפקות, יוארך הפרויקט הטלוויזיוני "מדינה על הכביש", שמטרתו להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים ומופק בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - משרד התחבורה.
במקור, אמור היה הפרויקט, שעלה לאוויר ב-11 לינואר השנה להסתיים ביום שלישי האחרון אולם בהחלטה משותפת של יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, ואורי דיקשטיין, מנכ"ל חברת שמיים-תוכן והפקות המפיקה את המשדרים עבור הזכיינית ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולדימיר רובין, הוחלט להאריך את הפרויקט בשבועיים והוא יסתיים ב-22 בפברואר.
במהלך הפרויקט, קיימה רשת שלושה משדרים יומיים בימי השידור שלה (שלישי, שישי ושבת) בסמוך למהדורות החדשות, בהנחיית גיא מרוז. 28 צוותים של חדשות HOT סיקרו עבור הפרויקט עשרות תאונות דרכים בהם נפצעו מאות אנשים ונהרגו כ-40.
כמו כן, במסגרת הפרויקט, התקיימה פעילות חוץ מסכית עניפה שמומנה על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במסגרתה הנחתה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש על שעת מחנך בכל מערכת החינוך בארץ בנושא בטיחות בדרכים והתאחדות הסטודנטים הארצית קיימה שורה של עצרות להעלאת מודעות בנושא.
במקביל, הפיקה הזמרת מיקה קרני סינגל מיוחד לפרויקט בשם "מה עשית היום כדי למנוע את ההרוג הבא" וכן הפיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צמידים אדומים הנושאים את הכיתוב "בכביש - השינוי מתחיל בי". הצמידים הפכו להיות ללהיט והינם למעשה הצמידים היחידים בעולם המחולקים חינם לכל דורש. עד כה חולקו עשרות אלפי צמידים ברחבי המדינה.
אורי דיקשטיין, מנכ"ל שמיים-תוכן והפקות אמר כי "אין ספק כי נושא תאונות הדרכים הינו חשוב ממדרגה ראשונה וככל שתינתן לו במה רחבה יותר - כך ייטב. לאור הצלחת המשדרים והתגובות החיוביות, הוחלט על הארכת הפרויקט מתוך ראייה כי נושא תאונות הדרכים צריך להיות בראש סדר היום הלאומי של מדינת ישראל".
מרשת נמסר, כי "התגובות שאנו מקבלים בשבועות האחרונים בעקבות שידור "מדינה על הכביש" הביא אותנו להחלטה להמשיך את השידורים המיוחדים האלה. אין ספק כי נושא תאונות הדרכים עלה לסדר היום הציבורי והביא למודעות מחודשת".