בחודש מאי הסתמנה התאוששות במכירת מכוניות חדשות - כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב, המצביע על עלייה של קרוב ל-50 אחוזים במסירת מכוניות חדשות לעומת אפריל.
על פי דיווחי יבואני הרכב, במאי נמסרו 12,807 מכוניות חדשות, לעומת 8,623 מכוניות באפריל. יצויין כי אפריל 2002 נחשב לאחד מחודשי השפל הקשים ביותר שרשם הענף בשנים האחרונות, אך במאי 2002 ניכרת ההתאוששות קלה אפילו לעומת החודש המקביל אשתקד.
העלייה במכירות מוסברת על רקע הגעת דגמי 2003 לשוק הרכב המקומי. ואולם, בסיכום כולל עדיין מפגרים נתוני מסירת הרכב החדש ב-2002 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחמשת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 57,139 מכוניות - ירידה של כ-16 אחוזים.
לראש טבלת המסירות הגיעה עתה לראשונה חברת יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל. החברה מסרה 1,660 מכוניות מהמותג הבודד, כאשר אחריה ניצבת חברת דלק מוטורס שמסרה 1,436 מכוניות מסוג מאזדה, ועוד 507 מכוניות מתוצרת פורד.
בפעם הראשונה מאז החלו גו'רג' חורש ועזרא דגמי לשווק את מכוניות טויוטה בישראל בשנת 1992, מובילה החודש יוניון מוטורס את טבלת המכירות.
העלייה במכירות טויוטה נובעת מתחילת ייבוא דגם הקורולה החדש: הקורולה מגיעה מטורקיה בגירסת 4 דלתות - ממנה נמסרו בחודש מאי כאלף מכוניות, ובגירסת 5 דלתות המגיעה מאנגליה - ממנו נמסרו בחודש האחרון רק כחמישית מהיקף המכירות.
קבוצת קרסו מסרה במאי 1,491 מכוניות מתוצרת רנו הצרפתית ועוד 409 מכוניות מתוצרת ניסן היפאנית (המייצרת חלק מהדגמים בספרד). בחישוב מצטבר מתחילת השנה מסרו בני משה קרסו 6,194 מכוניות.
חברת צ'מפיון מסרה 1,216 מכוניות פולקסווגן גרמניות, 221 סיאט ספרדיות ספורטיביות ו-133 אאודי גרמניות יוקרתית. סוכנות ס.כ.ו קאר שבבעלות משותפת של צ'מפיון ואנשי העסקים שלמה שמלצר ושלומי פוגל, מסרה במאי 302 מכוניות מתוצרת סקודה הצ'כית.
קבוצת לובינסקי מקדימה עדיין את כל מתחרותיה בסיכום המצטבר מתחילת השנה - למרות שבמאי ירדה למקום הרביעי, שכן מסרה רק 910 מכוניות מסוג פז'ו ו-902 מכוניות מסוג סיטרואן.
בקבוצת כלמוביל שבבעלות משפחת חרל"פ המשיכה מגמת ההצטמקות. הקבוצה מסרה במאי 811 מכוניות, מתוכן 370 מתוצרת מיצובישי היפאנית, 340 מתוצרת יונדאי הדרום קוראנית ו-101 מתוצרת מרצדס הגרמנית.
חברת מאיר שבבעלות משפחות קז ושחר מסרה במאי 677 מכוניות: 431 מתוצרת הונדה היפאנית, 242 מתוצרת וולוו השוודית ו-4 מכוניות יגואר בריטיות.
קבוצת סמל"ת מכרה במאי 635 מכוניות, מתוכן פיאט (438), אלפא רומיאו (22), וקאיה הדרום קוראנית (175). בסמל"ת הוחל זה מכבר במכירת דגמי 2003.
קבוצת UMI מסרה רק 505 מכוניות מכל מגוון תוצרת קונצרן ג'נראל מוטורס, המייצר בגרמניה את מכוניות אופל (142 יחידות), ביפן את גי'פי איסוזו (290 יחידות), בארה"ב את שברולט (72) ובשודיה את סאאב (מכונית בודדת).
קבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, מסרה במאי 353 מכוניות, מתוצרת סוזוקי (322 יחידות), 30 קרייזלר ואף מכונית בודדת מתוצרת פורשה.
חברת יפנאוטו ממשיכה לדשדש בסוף הטבלה, ומסרה רק 274 מכוניות מתוצרת סובארו.
חברת טלקאר שבבעלות איש העסקים רמי אונגר מסרה 113 מכוניות מתוצרת דייהו הקוראנית ו- 156 מכוניות מתוצרת דייהטסו היפאנית.
חברת קמור מסרה 71 מכוניות יוקרה גרמניות מתוצרת ב.מ.וו. חברת המזרח הסוגרת את הטבלה, מסרה 25 מכוניות בריטיות מתוצרת רובר.