איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים בישראל פנו לשרת התקשורת, דליה איציק, וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, בבקשה לפתוח את ערוצי הכלבים והלווין לפרסום.
נציגי האיגודים הזכירו כי לפני למעלה מעשר שנים, כשנפתחו שידורי הטלוויזיה המסחרית, במסגרת חוק הרשות השנייה, דובר על תקופת הסתגלות של חמש שנים ראשונות, מיום הקמת הערוץ השני, שלאחריה ייפתחו לפרסום גם ערוצי הכבלים ואחריהם הלווין.
"שרי התקשורת, כמו גם יושבי הראש של ועדות הכלכלה של הכנסת, שכיהנו בתפקיד מאז ועד היום, חזרו ודנו בנושא, אך טרם הצליחו להוציא כוונה זו אל הפועל", טוענים האיגודים. לדבריהם, החל ערוץ 2 לגלות "סימפטומים מדאיגים של התנהגות מונופוליסטית אשר איפיינה בעבר את הערוץ ואשר מנעה תחרות אמיתי במדיה זו".
היעדר תחרות כזו פוגעת ישירות בכלל החברות במשק, אשר רואות בפרסום בטלוויזיה כלי שיווקי רב עוצמה, ואולם ראשון הנפגעים הינו, כתמיד, הצופה - הצרכן. לפיכך, החליטו האיגודים לפנות בשם המפרסמים והפרסומאים בישראל, בקריאה להקים ועדה ציבורית אשר תבחן את פתיחת ערוצי הכבלים והלווין לפרסום.
עוד הדגישו כי צעד זה יוביל להוזלת עלויות דמי המנוי המשולמים על-ידי מנויי הכבלים והלווין, ויפתח בפני הפרסומאים והמפרסמים אפשרויות רבות נוספות אשר אינן קיימות במבנה הנוכחי של תעשיית הטלוויזיה בארץ.