"כדאי ללמוד גם מהקטנים". כך המליץ (ב') רוני קוברובסקי, נשיא קוקה קולה ישראל, בפאנל "מצויינות עסקית" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". קוברובסקי סיפר בוועידה, כי בשל הרוויה בשוק המשקאות הקלים בישראל, ויתרה קוקה קולה על הקמה מהיסוד של מותגים. כך למשל, עשתה עם קרלסברג. החברה מעדיפה, הוא הסביר, לבצע מהלכים של רכישה ומיזוג, כמו במקרה של טרה.
קוברובסקי הדגיש, כי כאשר קוקה קולה רוכשת חברה, היא מאחדת את מערך ההפצה והשינוע עם המערך שלה בתחום זה, אך מותירה בידי החברות שרכשה את ניהול תחום השיווק, משום שלדעתו, "החדשנות העסקית נמצאת אצל הקטנים ולא אצל הגדולים".
"מיזוג בין מערב למזרח". כך המליץ באותו פאנל מנכ"ל לנובו ישראל, אמנון אלמוג. אלמוג נשאל על רכישת פעילות המחשבים האישיים של IBM בידי לנובו הסינית.
נזכיר, כי המיזוג נחשב ליוצא דופן בשוק המחשוב, הואיל ופעילות IBM המוערכת בכעשרה מיליארד דולר, נרכשה בידי לנובו, אשר מכירותיה מוערכות בכשלושה מיליארד דולר בלבד. למיזוג היה גם פן תרבותי, בשל הרגישות האמריקנית להשתלטות סינית על מותגים שלהם. את הבעיה, סיפר אלמוג, פתרו השתיים לאחר שהסינים מינו את המנהלים המנוסים של IBM למנהלי החברה הממוזגת ואף קבעו את מטה החברה בניו-יורק.
"הזימו שמועות במהלך המיזוג". כך מציע דוד פורר, נשיא ניאופארם, שסקר את המיזוג אשר בוצע לאחרונה בין החברה שבראשה הוא עומד, לבין חברת פרומדיקו. פורר ציין, כי האתגר המרכזי במיזוג חברות סחר הוא שמירה על נאמנות הספקים. לשם כך, גילה, הוא נסע אל עשרות שותפים עסקיים של החברה בעולם, במטרה לשכנעם להמשיך לעבוד עם החברה הממוזגת. נזכיר, כי בקרוב צפויה החברה הממוזגת להכריז על המבנה הארגוני החדש שלה.
"להמתיק מים". כך מציע יו"ר מקורות, בוקי אורן, שהיה גם הנציג היחיד של הסקטור הממשלתי בפאנל "מצויינות עסקית" בוועידת ישראל לעסקים. אורן הציג בפאנל וידוי שעורר צחוק בקרב הנוכחים וסיפר: "ללא שליטה על ההכנסות וההוצאות, ללא שליטה על מחיר האנרגיה, עם שכר עובדים קשיח לחלוטין, אני נדרש להציג התייעלות על בסיס שנתי".
הוא התייחס לעובדה שמחיר המוצר של מקורות, המים, כמו גם מחיר חומר הגלם העיקרי, החשמל, מפוקחים ממשלתית ונעדרים תחרות של ממש. בהמשך סיפר, כי מנוע הצמיחה המרכזי של מקורות לשנים הקרובות, יהיה כניסה לשוק המים בכדים ותתחרה בשוק בו פעולות גם שחקניות המים המינראליים. בעולם הוא ציין, מוערך שוק זה בכ- 400 מיליארד דולר, עם שיעור צמיחה שנתי של 7% בשנה בעולם כולו.