ענף יחסי הציבור בישראל צמח בשנת 2005 להיקף כספי של 505 מיליון שקל. נתון זה מצביע על גידול של 12% לעומת היקף הפעילות בשנת 2004, שהסתכמה ב-450 מיליון שקל, ולעומת 420 מיליון שקל ב-2003.
נתונים מפתיעים אלה נמסרו על-ידי אייל ינאי, מנכ"ל חברת הסקרים BDI שביצעה סקר עומק על ענף יחסי הציבור בישראל וחשפה אותם לראשונה בכנס השנתי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שהתקיים בסוף השבוע באוניברסיטת בן-גוריון בחסות נשיא האוניברסיטה הפורש, פרופ' אבישי ברוורמן.
על-פי נתוני הסקר שביצעה BDI, ציבור לקוחות משרדי יחסי הציבור מביע אמון רב בנותני השירות בענף ומפגין הכרה רבה בהתמקצעות הענף.
חברת BDI, שראיינה במסגרת הסקר קרוב ל-300 משרדי יחסי ציבור ומאות לקוחות, מייחסת את הגידול בפעילות בענף ליציאה מהמיתון מחד-גיסא ולגידול במודעות לחשיבות התחום מצד הלקוחות מאידך-גיסא.
מהסקר עולה, כי בישראל פועלים כ-300 משרדי יחסי ציבור שהבולטים שבהם מבחינת היקף הפעילות הם: ארד תקשורת, עמירם פליישר, רן רהב (שיצא בסקר כמשרד המוביל בישראל) ושלמור שרף. ארבעת המשרדים נוגסים על-פי הסקר בנתח כספי שבין 10 ל-12 אחוזים מכל השוק.
עוד מגלה הסקר כי בענף יחסי הציבור בישראל מועסקים בין 2,500-3,000 עובדים - כ- 6 בכל משרד, וההכנסה השנתית הממוצעת של כל משרד היא 1.5-2 מיליון שקלים. הריטיינר הממוצע בשוק נע בין 2,000 עד 3,000 דולר בעוד שבעבור טיפול במשברים נהוג לגבות בין 8-20 אלף דולר.
לכל משרד יש בממוצע 20 לקוחות, שבממוצע מגלים נאמנות למשרד במשך 4 שנים. נתון מעניין הוא, שככל שהלקוחות גדולים יותר - הנאמנות שלהם למשרד יחסי הציבור גדולה יותר. נתון מעניין נוסף: יחסי ציבור נהנים מאמינות גבוהה בהרבה מזו של הפרסום.
על-פי הסקר - 60% מהנשאלים סבורים שיחסי הציבור נתפסים כאמינים יותר מהפרסום אבל בכל הקשור להחדרת מוצר חדש לשוק 80% סבורים שהפרסום טוב יותר. 92% סבורים שבכל הקשור לניהול משברים יחסי הציבור חשובים יותר. בסה"כ, מבחינת מבחן עלות תועלת - 53% מהנשאלים העדיפו יחסי ציבור בעוד שרק 38% הצביעו על פרסום ואילו 8% טענו ליחסי עלות תועלת זהה.
הכנס השנתי של האיגוד נפתח בהרצאה של נשיא האוניברסיטה לשעבר פרופ' ברוורמן שהרצה על הסיבות שהביאו אותו לפוליטיקה ועל תפקידה של אוניברסיטת בן-גוריון בפיתוח הנגב, ולאחר מכן נחשפו 70 חברי האיגוד שהגיעו לכנס לסיפורה של הסינפונייטה בבאר-שבע וההתמודדות עם התקשורת ויחסי ציבור מפי מנצח התזמורת - דורון סלומון.
על "תקשורת ובחירות - לקחי העבר וההיערכות לבחירות 2006" הרצה פרופ' גדי וולפספלד מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ולקראת סיום העניקה יו"ר האיגוד, סילביה בית הלחמי, בטקס חגיגי את אות
איש השנה בתקשורת לראש עיריית שדרות אלי מויאל, על הנהגתו ועמידתו הרגועה והאחראית בראשות העיר בתקופה הקשה של ירי הקטיושות.