הממשלה דחתה את הצעתו של שר האוצר סילבן שלום (יום א', 30.6.02), להנהיג מדיניות של "שמים פתוחים" גם בטיסות גם לניו-יורק. בכך ביקש שר האוצר, לאפשר לחברות פרטיות לקיים טיסות מסחריות-סדירות גם לניו-יורק.
להחלטה לדחות את ההצעה, נמצא רוב מוחץ בממשלה. שרי הממשלה טענו בישיבה, כי אומנם נכון - לאל-על יש מונופול בתחום זה - אך בנסיבות שנוצרו, ונוכח אירועי הטרור הקשים במהלכם אל-על ממשיכה לטוס, בכל מקרה, יש לשמר בכל זאת נתיב זה בידי אל-על (לניו-יורק), שהוא אחד הקווים הרווחיים בחברה.
השר סילבן שלום מצוי בנושא זה בניגודי עניינים: תמי מוזס-בורוביץ, היא אחותה של יהודית מוזס-שלום (רעיית השר); משפחת בורוביץ היא בעלת השליטה בחברת ארקיע (יחד עם אחרים), ולכן לא ברור מדוע השר אינו פוסל עצמו מעיסוק בנושא זה.
הדיון בישיבת הממשלה, זומן בעקבות עתירה שהגישה חברת ישראייר, נגד החלטת שר התחבורה, אפרים סנה, השוללת מתן היתר לישראייר לטיסות לניו-יורק. בעקבות זאת נדרשת הממשלה עתה לקבוע את מדיניותה, כדי להשיב תשובה מנומקת לבית המשפט העליון.
כיום מחזיקה אל-על בהיתר לקיום טיסות מסחריות-ישירות לניו-יורק. ישראייר עתרה לבית המשפט העליון, בבקשה לחייב את שר התחבורה שלא להפלותה לרעה ביחס לחברת אל-על, שהינה, כידוע, חברה ממשלתית.
פעולתו של השר סנה, נטען בעתירה, נעשתה שלא בהתאם לתקנות הטיס ובניגוד לחוק יסוד חופש העיסוק. הנימוק אינו מקצועי תעופתי כלל. כמו כן נטען בעתירה, כי החלטת השר נוגדת החלטות הממשלה ופרסומים רשמיים של מנהל התעופה בעניין, המאפשרים לבצע טיסות שכר לניו יורק.