|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

יותר אנשים צופים ביותר פרסומות

הורניק, פרופסור לשיווק מאוניברסיטת ת"א, גילה, כי נשים מושפעות בעיקר מפרסום המזהיר מפגיעה במראה החיצוני סבור כי 80% מהפרסומות "הולכות על בטוח" מבלי לקחת סיכון
14/02/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: שי פאוזנר  |  

"יותר אנשים צופים היום בפרסומות, מאחר שהן יותר מתוחכמות ואף יותר איכותיות מהתוכניות עצמן", כך אמר פרופ' יעקב הורניק, מומחה לשיווק מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת ת"א, שהנחה מפגש בל.ה.ב.(לימודי הכשרה בניהול) בנושא אפקטיביות הפרסום.

הורניק ציין שהיום קיימים אביזרים שונים של "אנטי זאפינג", כלומר כאלה שנועדו למנוע תזוזה של הצופים בין הערוצים השונים, כי הם דווקא מחפשים את הפרסומות ולא את התכנים, ויש מצבים בהם כל הערוצים יוצאים בו זמנית להפסקת פרסומות.

הורניק דיבר על החשיבות של פרסומת שאנשים מתפעלים ממנה, וציין, כי ככל שאנשים יתפעלו יותר מהפרסומת, זה גם ייצור קשר חזק יותר למוצר שהיא מנסה למכור להם. פרסומת שמכילה יותר משתני אהדה, כגון פרסומת מתוחכמת, מעניינת, מפתיעה, מבדרת, מרגשת - כך תגדל ההסתברות להעדפה של המותג שהיא מייצגת, בקרב הצרכנים.

באופן דומה, מעורבות של אנשים מסוימים בפרסומת עשויה להוסיף או לגרוע מהמשיכה למותג שהיא מייצגת, בהתאם לאופן שבו המוצר יתקשר לאותה דמות והאופן שבו הצופה יתחבר אליה.

"חשוב לקבוע יעדי פרסום, כי בהתאם להם ניתן למדוד את יעילות מסע הפרסום", אמר הורניק והסביר, כי פרסומת היא הפיכת המסר למערכת של סמלים, כשהשלם גדול מסך חלקיו (עפ"י גישת המערכות).

בהתייחסו לאסטרטגיות הפרסומיות השונות, ציין הורניק, כי פרסומות רגשיות פונות בעיקר לצרכים הפסיכולוגיים (לדוגמה, מוצרים לילדים) ואילו הפרסומות הרציונליות פונות בעיקר לצרכים התועלתיים (לדוגמה, דגש על מחיר המוצר). "ישראל היא המדינה מספר אחת בהוצאות כלכליות על ילדים, ולכן יש כאן שימוש גובר בפרסומות אמוציונאליות".

לדבריו, "אסטרטגיית הפחדה בפרסום, יעילה ככל שגדלה בעוצמתה, עד לנקודה שבה היא כבר מזיקה, כי היא יוצרת חרדה, אנטי, ואיבוד אמון במוצר".

הורניק ציין נתון מעניין לפיו, מאות מחקרים שנעשו בתחום של עישון ופרסום גילו, כי אין זה עוזר לשייך עישון דווקא למוות - ותלוי למי פונים. מתברר, כי בקרב גברים יש ירידה תלולה בעישון והם אלה שיושפעו יותר מפרסומות שמדברות על תוחלת חיים. אצל נשים, דווקא, יש עלייה ברמת העישון ומה שמשפיע עליהן אלו הם מסרים הנוגעים לפגיעה במראה החיצונית.

"פרסומת מוצלחת תשלב בין כמה אסטרטגיות בו זמנית, כגון אסטרטגיה של השוואה בין מוצרים מתחרים, יחד עם הומור", אמר הורניק, והוסיף כי שילוב של הומור בפרסומות הוא טוב, אבל לטווח קצר, מאחר שלא ניתן לחזור על אותו מסר מספר רב של פעמים. לעומתו, תוחלת החיים של פרסומות מיניות היא ארוכה ביותר.

עפ"י מחקרים בינלאומיים רבים בנושא מיניות בפרסומות, נמצא כי כיום יש הרבה פרסומות שנוטות להשתמש במין בצורה בוטה, אף על-פי שאין קשר למוצר וזה עלול לפגוע ברמת השכנוע למוצר. ככל שהמוצר שייך לקטגוריה המינית, אזי הפרסומת מוצלחת יותר. לדבריו, מסרים מיניים טובים גם לנשים, ולא כפי שרבים נוטים לחשוב.

הורניק הסביר, כי המחקרים הפיזיולוגיים כיום מאפשרים לנתח חשיפה של הצרכנים לגירויים השונים, באמצעות מעקב אחר פעולות פיזיולוגיות, כגון תנועות עיניים (eye tracking), תנועת שרירי הפה, הזעה ועוד.

כך ניתן, לדוגמה, באמצעות מיכשור פשוט, לבחון את תנועת העין לאורך עמוד בעיתון, או על גבי המדף בסופרמרקט, וכן את משך הזמן שהעין שוהה במקום ספציפי במדף. באופן זה ניתן להחליט כיצד לסדר את הפרסומות בעיתון או את המוצרים במדף, כך שיביאו למקסימום מודעות ומשיכה של הצרכן.

באופן דומה, ניתן לבנות קמפיין פרסום שפונה לתחומים שונים במוח, וזאת על בסיס מיפוי המוח באמצעות תוכנה מיוחדת לכך, שמזהה את עוצמת עיבוד המידע במקומות שונים במוח.

לסיכום, אמר הורניק, כי 80% מהפרסומות "הולכות על בטוח" ומבוססות על רעיון קונבנציונאלי, מבלי לקחת סיכון ולהשתמש ברעיונות יצירתיים ומבריקים. ואולם, פרסומת טובה תשתמש ברעיונות שכאלה, במידה והיא גם תשתמש נכון ביסודות אסטרטגיים ותבצע נכון את ההפקה".

במפגש, שההיה חלק מסדרת מפגשי "ל.ה.ב. UPDATE בניהול השיווק", השתתף גם הפרסומאי שוני ריבנאי, שותף במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי Saatchi & Saatchi. המפגש התקיים בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א.

לעומת הורניק, מתנגד ריבנאי למחקרים מוקדמים של פרסום, כי הוא מאמין שמטבעם, אנשים יענו למה שהם כבר מכירים, מה שקיים, ואנשים אינם "פורצי דרך". מה שניתן לבדוק במחקרים הוא את רמת ההבנה של ערכי הפרסומת, אבל מתפקידם של הפרסומאים "לפרוץ את הדרך" ולשבור את הקיים באמצעות יצירה של משהו חדש ושונה. "פרסום טוב למוצר גרוע יגרום לו למות מהר יותר, כי יותר אנשים יקנו את המוצר", אמר ריבנאי.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
שי פאוזנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סגן שר החינוך, התרבות והספורט, ח"כ מגלי והבה אמר (יום ג, 14.2.06), בעקבות חשיפת הפרשיות, כי "יש לבחון בקפידה ולעומק את מידת כשירותם של אנשים לשמש כמאמנים בקבוצות נוער וילדים".
14/02/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
שר הבריאות, ח"כ יעקב אדרי, אמר היום (ג', 14.2.06) בכנס באר שבע לשלום הילד, שנערך באוניברסיטת בן-גוריון, כי האחריות למנוע התעללות בילדים חלה קודם כול על ההורים, אך גם המדינה אינה משוחררת מאחריות להגן על ילדים.
14/02/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת סקאל דיוטי פרי משיקה בימים אלו "חנות בתוך חנות" של מסכי פלזמה ו-LCD, ובכך מרחיבה את הפעילות בתחום זה. סקאל דיוטי פרי הינה יבואנית בולטת בתחום המסכים ומייבאת בלעדית לישראל את המותגים LG, JVC ויונדאי.
14/02/2006  |  שי פאוזנר  |   חדשות
יוסף נווה, בן 63, מנהל בכיר ובעל מניות בחברת אלון ע.מהנדסים וקבלנים בע"מ, העוסקת בעבודות בניה וסלילה עבור משרדי ממשלה וחברות ציבוריות, חשוד ברישום הוצאות כוזבות במאות אלפי ש"ח ואי ניכוי מס במקור כנדרש, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות.
14/02/2006  |  נוה יוסף  |   חדשות
שר החינוך התרבות והספורט, מאיר שטרית, הודיע (יום ג' 14.2.06), כי הזוכה בפרס ישראל בתחום חקר החקלאות לשנת התשס"ו הוא: פרופ' נחום קידר מהפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה, האוניברסיטה העברית, רחובות.
14/02/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il