|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כהן. קיבל כספים במרמה [צילום: יוסי זליגר] נמרודי. הוציא כספים במרמה

חשיפה: מסמכי השיבוש של יוסי כהן <br>ונמרודי והתרמית כלפי רשות ני"ע

מסמכים ובהם כתב ידו של עו"ד יוסי כהן על נייר מכתבים של הכשרת הישוב מלמדים כיצד הוא ועפר נמרודי ניסו לשבש בדיקה שביצעה רשות ניירות ערך; וכיצד פעלו להטעות את חברי ועדת הביקורת של הכשרת הישוב, שנדרשה על-ידי הרשות לבדוק חשד להוצאת כספים במרמה בדיקת הרשות נפתחה בעקבות החשיפות ב-News1 על כספים שהוצאו במרמה ובתחבולה על-ידי נמרודי וכהן מחברת הכשרת הישוב בתמורה לשירותים שסיפק עו"ד כהן כקונסיליירי של נמרודי
02/07/2014  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
נמרודי משקר לרשות ניירות ערך ולוועדת הביקורת בהכשרת הישוב
יואב יצחק
בעקבות החשיפות ב-News1 על התשלומים ש"סידר" עפר נמרודי בהיקף של מאות אלפי אירו לעו"ד יוסי כהן כתמורה לשירותים האישיים שקיבל ממנו כעורך דין וכקונסיליירי, דרשה רשות ניירות ערך את תגובת הכשרת הישוב ובמיוחד את טיפולה של ועדת הביקורת בחברה * אלא שנמרודי פצח בסידרה חדשה של שקרים והמצאות והכפשת הח"מ אישית, כל זאת בניסיון למלט את עצמו מאימת הדין * המשך יבוא
לרשימה המלאה

תעשיה של כזבים
עו"ד יוסי כהן ניהל את משרדו משל מדובר במפעל של כזבים. הוא סיפק שירותי קונסיליירי לעפר נמרודי, ליגאל זילכה ולגורמים נוספים. יחד עם שירלי ויגאל זילכה, ובמטרה לעצור את הפרסומים בעניינם ב-News1, הוא והם הפעילו שורה של חוקרים פרטיים שביצעו האזנות סתר בלתי חוקיות נגד הח"מ ואף פעלו בדרך של הטרדה מאיימת. בעקבות החשיפות ב-News1 על מעלליו, הכוללים: עבירות מין, עבירות מס, מרמה והונאה וכו' וכו' וכו', ולאחר שחשפנו כאן כי הוא נהג, בנוסף, להקליט את לקוחותיו במרמה ובתחבולה, נמלטו ממנו חלק מלקוחותיו. ההכנסות למשרדו פחתו באופן משמעותי. כהן אף נתקל בקשיים לקבל כספים שחורים, אותם התרגל לקבל בהיקף כספי של מאות אלפי דולרים, לפחות, מדי שנה. כפי שחשפנו כאן, יוסי כהן נקלע לקשיים כספיים. לכן הוא הפעיל בתקופה האחרונה לחצים על נמרודי ועל זילכה לממן את "נזקיו", והם - לא במעט מחשש שיסתבך עוד יותר וייגרור אותם עמו, נאנסו "לסדר" לו מימון בדרכים עקלקלות ובאופן עברייני: נמרודי נאנס למסור לו חבילות של שטרות; שירלי זילכה, יגאל זילכה ויריב לרנר נאנסו לבשל עבורו הסכם פיקטיבי במסגרתו הובטחו לו 800 אלף אירו. בעקבות תלונות הח"מ על עבירות משמעתיות, הגישה ועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין שתי קובלנות נגד יוסי כהן לבית הדין המשמעתי. צעדים נוספים יבוצעו בקרוב.

  • המשך יבוא
▪ יואב יצחק

חשיפה: מסמכים מוכמנים שהובאו ל-News1 ובהם הערותיו של עו"ד יוסי כהן, שנכתבו בכתב ידו של עו"ד יוסי כהן על נייר מכתבים של הכשרת הישוב, מעידים כיצד הוא פעל, יחד עם עפר נמרודי, כדי לשבש בדיקה שערכה רשות ניירות ערך בחשד שהשניים ביצעו עבירות פליליות חמורות. המסמכים מפלילים הן את נמרודי והן את כהן, והם מצביעים כיצד שיתפו השניים פעולה, בניגוד לחוק, בניסיון להטעות את רשות ניירות ערך ואת ועדת הביקורת של החברה. את מהלכי השיבוש חשפנו ב-News1 (ראו קישור). עתה אנו חושפים, כאמור, את המסמכים המוכמנים, המפלילים את השניים.

הבדיקה החלה בעקבות החשיפה ב-News1 בדצמבר 2013, לפיה "סידר" נמרודי לעו"ד כהן תשלומים תשלומים בהיקף של מאות אלפי אירו במסגרת פרויקט בנייה ברומניה על-חשבונה של הכשרת הישוב שהינה חברה ציבורית. התשלומים על-חשבונה של הכשרת הישוב הציבורית "סודרו" בחלקם הגדול בתמורה לשירותים שסיפק עו"ד כהן כקונסיליירי לנמרודי, לרבות ייצוגו בשורה של עניינים פרטיים. התשלומים בוצעו באופן שוטף ונעשה מאמץ להכשירם באופן פיקטיבי: נערך חוזה התקשרות שנערך בין הכשרת הישוב ליוסי כהן, מכוחו הוא מונה כ"פרויקטור" לפרויקט בנייה ברומניה, תמורת 10,000-7,500 אירו לחודש פלוס 3% מההכנסות בפרויקט, נועד לשמש כסות להעברת כספים ליוסי כהן.

בעקבות החשיפה בדצמבר 2013, פנתה רשות ניירות ערך אל הנהלת הכשרת הישוב בדרישה למתן הסברים. הפנייה נעשתה באמצעות הרפרנטית עו"ד קרן גיחז, שדרשה להעביר את הנושא לטיפול ועדת הביקורת בהכשרת הישוב. המסמכים המפלילים המוצגים בהמשך מלמדים, כי מרגע הפנייה עשו נמרודי וכהן יד אחת כדי לשבש את מהלכי הבדיקה ובמקביל להטעות את חברי ועדת הביקורת של הכשרת הישוב. לשם כך הם אף השתמשו ברו"ח קים שהם-ניר, המכהנת בתפקיד סמנכ"ל רגולציה ומזכירת הכשרת הישוב, כדי שזו תוציא את המכתב התרמיתי, בחתימתה, לרשות ניירות ערך.

נמרודי וכהן לא נמנעו משיבוש מהלכי חקירה ומשפט. במקום להשיב במדויק לשאלות שהופנו אל הכשרת הישוב, מהן עולה חשד להוצאת כספים במרמה על-ידי נמרודי, לטובת בא-כוחו עו"ד כהן, וליתן בידי חברי ועדת הביקורת את הכלים ואת הנתונים המדויקים - מנקודת ראותה של הנהלת הכשרת הישוב, בשאלה האם אכן הוצאו כספים במרמה על-ידי נמרודי לטובת כהן - פעלו השניים כדי למסור גירסה מתואמת וכוזבת במטרה ברורה: להטעות את רשות ניירות ערך ואת ועדת הביקורת של הכשרת הישוב. המסמך המפליל מיום 16.12.13, המצוי בידי הח"מ, מלמד מפורשות על תיאום גרסאות.

חלק א' - הכחשת הייצוג האישי

נמרודי וכהן פעלו כאמור לרמות ולהטעות. בסעיף 1 במכתב מטעמה של הכשרת הישוב הודגש (ראו צילום, חלק א'):

  • "עו"ד יוסי כהן לא ייצג בעבר ואינו מייצג כיום את מר עפר נמרודי בעניין כלשהו..." [ההדגשות במקור, י.י.].

טיעון שיקרי זה הועלה כדי להרחיק את החשד הברור, לפיו נמרודי שילם לכהן מקופת הכשרת הישוב תמורת שירותים אישיים שקיבל מכהן. טיעון זה סותר את העובדות הברורות: כהן ונמרודי קשורים בעבותות ברזל האחד כלפי השני. כפי שחשפנו, שניהם גנבו יחד שלושה (3) מיליון אירו מהכשרת הישוב במסגרת עסקת רכישת מקרקעין ברומניה ש"סידרו" להכשרת הישוב. הכספים שנגנבו הוסלקו במזומנים, בכספים שחורים. יוסי כהן שימש קונסיליירי לעפר נמרודי בפרשת האזנות הסתר ובעניינים נוספים. במהלך פרשת האזנות הסתר שבה הסתבך נמרודי, הפעיל עו"ד כהן כמה חוקרים פרטיים, בשירותו של נמרודי, ואף שילם להם במעטפות-במזומנים, הן במלתחה בפרויקט סי.אנד.סאן שבו התגורר והן באתרים אחרים. ועוד: בניגוד להכחשותיו, יוסי כהן ייצג את נמרודי רשמית בשורה של עניינים, לרבות:

  • יוסי כהן פעל כעורך דין וכקונסיליירי, כאשר "זימן" לביתו את השר דאז, אביגדור קהלני, כדי לבדוק עימו האם אכן נפתחה חקירה משטרתית נגד נמרודי;

  • יוסי כהן ביקר עשרות פעמים את נמרודי בכלא (בשתי תקופות מאסר). כהן הציג עצמו כבא-כוחו ועל-כן הותרה כניסתו לכלא לביקורים;

  • יוסי כהן ייצג את נמרודי בפניותיו לחברת כלמוביל וכתב, בין היתר: "כיועץ משפטי של מר נמרודי עפר, הריני לאשר כי...";

  • יוסי כהן ומשרדו ייצגו את נמרודי בענייניו הפרטיים מול מנהל מקרקעי ישראל. באחד המכתבים נאמר: "בשם מרשנו, מר עפר נמרודי, נבקשכם להמציא לידינו הסכם חכירה...";

  • נמרודי חתם ליוסי כהן על יפוי כוח, שבו נכתב, בין היתר: "אני הח"מ עפר נמרודי ממנה בזה את עוה"ד יוסי כהן ו/או פליקס חדד, ו/או רונן סטי...";

  • יוסי כהן ומשרדו ייצגו את נמרודי בהסכם לרכישת ספינת תענוגות. ספינה זו שימשה את נמרודי&כהן לחגיגות ששמען יצא למרחוק;

  • יוסי כהן ומשרדו ייצגו את מעריב ואת עפר נמרודי, בתקופה שנמרודי כיהן כבעלים וכעורך ראשי, בשורה של תביעות שהוגשו נגדם בגין לשון הרע.

הנה-כי-כן: הגירסה המוצגת בסעיף 1 למכתב, בשקר יסודה. בניגוד לטיעון בסעיף 1, כהן ייצג את נמרודי וסיפק לו שירותים אישיים כעורך דין וכקונסיליירי. העובדה שהמסמך הוגש ליוסי כהן והוא בחר לתקן, בכתב ידו, דווקא חלקים מסעיף 2, מלמדת כי המסמך כולו מובא כגירסה מתואמת מצד נמרודי וכהן.

חלק ב' - הערותיו והנחיותיו של יוסי כהן

חלקו השני של המסמך, שהגיע אף הוא ל-News1 (ראו צילום, חלק ב'), מצביע על פעולות שביצעו נמרודי וכהן כדי להציג ולהעצים את תפקידו ואת מעמדו של כהן כפרויקטור ברומניה מטעמה של הכשרת הישוב. בדרך זו הם ניסו לשכנע כי הכספים שהוצאו מקופתה של הכשרת הישוב, שולמו לכהן תמורת שירותים מקצועיים אמיתיים שסיפק כהן.

פעולותיו של כהן, יחד עם נמרודי, נעשו בסתר ושלא בידיעת רשות נירות ערך. הרשות דרשה וציפתה לקבל את גירסת הכשרת הישוב, אך במקום זאת קיבלה גירסה מתואמת ומבושלת מצד נמרודי&כהן.

עד כמה הדוק היה התיאום בין נמרודי לבין כהן, גם באמצעות רו"ח קים שהן ניר, ניתן ללמוד מהערותיו של יוסי כהן, שנכתבו בכתב ידו (ראו המסמך):

  • לסעיף 4 - בהתייחסו לעניין אי-ייצוג הכשרת הישוב ובנותיה כעורך דין בשבע השנים האחרונות, מעיר יוסי כהן: "פרט לייצוג משפטי בבתי המשפט בישראל בשני תיקים של מעריב" [שהייתה בשליטת הכשרת הישוב, י.י.]. בכך מנסה כהן לחזק את הטיעון הכוזב שהועלה בסעיף 1, לפיו הוא לא ייצג ואינו מייצג את נמרודי באופן אישי;

  • לסעיף 5 - כהן מעיר לרו"ח קים שהם ניר: "קים, לפי מה שהבנתי מעופר הוא לא רצה לפרט. שוחחתי עמו [ההדגשות במקור, י.י.]. כהן ונמרודי ביקשו להסתפק בדיווח כוזב, כללי וגורף לרשות ניירות ערך ולוועדת הביקורת - בתקווה שיוכלו להדוף את חשיפות הח"מ, ותוך-כך להימנע ממתן כזבים פרטניים לרשות ניירות ערך שיסבכו אותם עוד יותר;

  • לסעיף 6 - בסעיף זה ביקשו נמרודי וכהן לייצור מצג לפיו "פרויקטורים" נוספים, ובהם: יעל רוטשילד (פולין) ולי לנגן (מרוקו), עובדים עם הכשרת הישוב באופן דומה ומקבלים כספים, כפי שנעשה הדבר כביכול בהתקשרות עם יוסי כהן. בסעיף זה אף ניתן פירוט לפעולות שביצע כביכול יוסי כהן, בהן:

  • נסיעות לרומניה - מזכירת החברה רשמה "עשרות פעמים". כהן מחק את המילה "עשרות" וציין בכתב ידו: "מאות". בפועל, חלק ניכר מהנסיעות בוצעו בסופי-שבוע לענייניו הפרטיים של כהן על-אודותן לא נרחיב כאן. יוסי כהן לא התאפק, כמובן, והקפיד להוציא במרמה מהכשרת הישוב מימון שיכסה הוצאות טיסה ומלון גם בגין אותן נסיעות פרטיות, שהוצגו כנסיעות עסקיות עבור הכשרת הישוב;

  • היקף "עבודתו" - יוסי כהן, שביקש אולי לייצור את הרושם כאילו הוא אחד מהבונים הדגולים של רומניה, בשליחותה של הכשרת הישוב, הוסיף בכתב ידו על חלקו, כביכול, בהקמת הפרויקט ברומניה: "הן בניהול שוטף של הפרויקטים, הן בעריכת מכרזים ועמידה מול קבלנים, הן בביצוע תשלומים ועריכת דוחות רבעוניים ושנתיים, הן בניהול המשרדים".... אלא שהעובדות שונות: שמשון מרפוגל, מבכירי המנהלים בהכשרת הישוב, הוא האיש המטפל והמרכז את הדוחות והמסמכים וההסכמים, ולא יוסי כהן; צוות ניהול היושב ברומניה, הוא המנהל שם בפועל את ההתקשרויות עם הקבלנים ואת העבודות, ולא יוסי כהן.

המסמכים שהעתקם-צילומם מובאים ברשימה זו מלמדים, כי עסקינן באיש עסקים בכיר, הוא עפר נמרודי, ובעורך דין המציג עצמו כפרקליט צמרת, הוא יוסי כהן, המתנהלים באופן נכלולי ופלילי. טוב תעשה רשות ניירות ערך אם תפעל, ובהקדם, כדי למצות עימם את הדין.


  • המשך יבוא [בקרוב: מידע נוסף על הגניבות של יגאל זילכה ואביו יצחק זילכה; על מעשיה המפוקפקים של אחותו רינת לזר; על מעשים בלתי חוקיים נוספים של עפר נמרודי; ועל מעשי המרמה של יוסי כהן כלפי רשות המיסים].

חלק א' - עמוד 1 מטיוטת מכתב הכשרת הישוב לוועדת הביקורת ולרשות ניירות ערך
חלק ב' - עמוד 2 מטיוטת מכתב הכשרת הישוב לוועדת הביקורת ולרשות ניירות ערך
תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: מסמכי השיבוש של יוסי כהן ונמרודי והתרמית כלפי רשות ני"ע
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עזרא מנצור
2/07/14 09:48
 
ראיס-פוטין-טיל400
2/07/14 15:14
2
וטוחן ותוצאות אין
2/07/14 11:15
 
א. וינשטיין
2/07/14 13:15
 
ראיס-פוטין-טיל400
2/07/14 15:24
 
ראיס-פוטין-טיל400
2/07/14 15:19
3
א. וינשטיין
2/07/14 12:01
4
יהוידע
2/07/14 13:01
 
ראיס-פוטין-טיל400
2/07/14 15:36
5
נחומי
2/07/14 13:31
6
tinkerbell
2/07/14 16:33
7
את העושק והגזל
5/07/14 14:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם מתחוללת בישראל הפיכה מתחת לשטח בכל הקשור ליחסי דת ומדינה? תחקיר News1 חושף כי בתקופה האחרונה מבצע משרד התחבורה, בראשות השר ישראל כ"ץ, סיפוח זוחל של הוספת עוד ועוד קווי תתחבורה ציבורית הפועלים בשבת באופן המכרסם בסטטוס-קוו הקיים.
30/06/2014  |  עידן יוסף  |   תחקירים
פרק שמיני ממחקרו/ספרו של ד"ר אורי מילשטיין על פרשת ניצנים במלחמת העצמאות. פרק זה דן בטרור שקדם למלחמת העצמאות (ולמלחמות הבאות); בהערכות מפקדי ה"הגנה" לפני פרוץ המלחמה. ברצח אברהם זלצמן מקיבוץ ניצנים, שהיה הקרבן היהודי הראשון בתש"ח; במדיניות היישובית של בן-גוריון בפרוץ המלחמה
27/06/2014  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
ההפעלה הלקויה של גדודי הסיור במלחמת יום הכיפורים מצטרפת למחדל המודיעין, שיש לו הרבה היבטים - אסטרטגי, מערכתי וגם טקטי. אלא שבניגוד ל"מחדלים" המפורסמים של המודיעין, האשמה במחדל המודיעין הקרבי אינה מוטלת על אמ"ן, או על המטכ"ל, אלא על מפקדי החטיבות/אוגדות, ונובעת מהכשרתם הלקויה ומתפיסה רווחת בצבא.
כאמור, כל ארבעת גדודי הסיור הוקמו כשנה וחצי לפני המלחמה, בפיקוח מפקדת גיסות השריון. הם לא הספיקו להתאמן, וחלקם היו עדיין במהלך תהליך ארגון וגיוס לוחמים ומפקדים.
פרק שביעי ממחקרו/ספרו של ד"ר אורי מילשטיין על "פרשת ניצנים" במלחמת העצמאות. פרק זה דן בוויתורו של דוד בן-גוריון על ירושלים, כחלק ממדינת ישראל; על אי-ההבנה האסטרטגית של בן-גוריון ומנהיגי היישוב לגבי לירושלים; על תוכנית האו"ם למנוע את הקמתה של מדינת ישראל, ולכונן בה נאמנות או"ם, וזאת כתוצאה ממחדלי ה"הגנה" בירושלים; על מחדלי הפיקוד בירושלים ועל משלוח גדוד של חטיבת גבעתי להצלת ירושלים
20/06/2014  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il