ביה"ס "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה מציע לראשונה בעולם התקשורת קורס מדיה דיגיטלית אינטראקטיבית
אורית קישון, מנהלת ביה"ס "חשיפה" : מטרת התכנית להקנות ידע תיאורטי ומעשי הנוגע למתודולוגיות של תקשורת שיווקית במד"א: לרכוש כלים ודרכי חשיבה לתכנון ממשק משתמש במד"א, לרכוש מיומנויות פיתוח רעיונאי וכתיבה למד"א, להקנות ידע עדכני ודרכי חשיבה המתאימים לתחום זה".
ביה"ס "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה מציע לראשונה בעולם התקשורת קורס מדיה דיגיטלית אינטראקטיבית (מד"א).
במהלך העשור האחרון התפתחו ומוסדו מתודולוגיות של שימוש מושכל בערוצי התקשורת האינטראקטיבית: אתרי אינטרנט, דואר אלקטרוני, סלולר, עמדות מידע וטלוויזיה אינטראקטיבית. המתודולוגיות הללו היתוו כללי תכנון ייחודיים המבוססים על מחקר מדעי.
תכנון ראוי של ממשק המשתמש יכריע האם הלקוח ישתמש באתר האינטרנט או בסלולר, האם יגיב לדואר אלקטרוני שנשלח אליו, אם לאו.
הקורס יעסוק מצד אחד בעקרונות השיווק והפרסום במד"א תוך שימת דגש על ניתוח דוגמאות מעשיות ממגוון תחומים ומצד שני בהקניית מיומנויות של אפיון ותכנון ממשק משתמש.
הקורס יעניק הזדמנות לרכישת ידע עדכני ודרכי חשיבה שיסייעו לסטודנטים בתחום זה. הסטודנטים יצוידו בהבנה מעמיקה ובידע מקצועי שיאפשרו להם:
1.ליזום או לשפוט באופן מושכל פרויקטים תקשורתיים במד"א.
2.להציב דרישות לנותני השירותים בתחום.
3.לתכנן ממשק משתמש באופן עצמאי.
לדברי אורית קישון מנהלת ביה"ס חשיפה :"מטרת התכנית להקנות ידע תיאורטי ומעשי הנוגע למתודולוגיות של תקשורת שיווקית במד"א: לרכוש כלים ודרכי חשיבה לתכנון ממשק משתמש במד"א, לרכוש מיומנויות פיתוח רעיונאי וכתיבה למד"א, להקנות ידע עדכני ודרכי חשיבה המתאימים לתחום זה".
התכנית מיועדת למנהלי שיווק, מנהלי תחום, מנהלי מותגים, מרקום, מנהלי אתרים, מנהלי תוכן, תקציבאים, פלנרים, קופירייטרים, מתכנני מיזמים במד"א.
בקורס ירצו בכירי המומחים בתחום האינטראקטיב והוא יכלול 16 מפגשים שבועיים, בני חמש שעות שבועיות כל אחד, יתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב.
נושאי לימוד התנהגות צרכנים ואסטרטגיית שיווק ומיתוג מד"א, עקרון הערך המוסף, קהלי מטרה, יעדים, מטרות - התרגום למד"א, שלבי המכירה ותרגומם למד"א, עקרון הסימולציה ועקרון ההצגה המוקדמת, מעגל השיווק: מדיה קלאסית, טלוויזיה אינטראקטיבית, אינטרנט, דואר אלקטרוני וסלולר, עקרון הדומיננטיות ותיאורית המסר המרכזי, פרסונליזציה וקסטומיזציה, טכנולוגיות עדכניות בסלולר, משחקים סלולריים: הווה ועתיד, הטלוויזיה האינטראקטיבית: מתודולוגיות שיווקיות, יסודות האינטרקציה עם המשתמש, מתודולוגיות ניווט, חיפוש וסריקה, ויזואליזציה של נתונים, כלי ניהול תוכן, אפיון, תכנון ותסריטאות למד"א.