|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
מוזס. מדוע הסכים להיפגש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] קשר בין הסיקור למהדורת סופ"ש [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

חשיפה ב-News1: חקירותיו של מוזס בתיק 2000 / חלק ב'

"אצל נתניהו עיתונאות לגיטימית היא מזימה אפלה"

מוזס העיד: נתניהו קישר ב-2009 בין סיקורו בבחירות לבין מניעת מהדורת סופ"ש של ישראל היום מנכ"ל ידיעות ספרים ציטט את שרה נתניהו, אשר כינתה את מוזס "נאצי" מוזס העריך שנתניהו סבר שיוכל לקבל מאדלסון את כל מבוקשו אך התבדה
12/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

נוני מוזס ובנימין נתניהו שוחחו לאחר בחירות 2013 על דרכים להגביל את פגיעתו של ישראל היום בידיעות אחרונות, ונתניהו אמור היה לבחון זאת במישרין מול שלדון אדלסון. כך אמר מוזס בחקירותיו בתיק 2000, הנחשפות ב-News1. לדבריו, מבחינת נתניהו היה קשר בין אופן סיקורו בידיעות אחרונות ערב בחירות 2009 לבין מניעת הפצת מהדורת סוף שבוע של ישראל היום.

בחקירתו ב-5.1.17 חזר מוזס מספר פעמים על הטענה המרומזת, לפיה יש לחקור את הקשר בין נתניהו לבין ישראל היום, אשר "מקבל נגישות למידע וקשר בלתי אמצעי" לנתניהו – מהם לא נהנה שום אמצעי תקשורת אחר. לדבריו, הוא עצמו נחקר בחשד למתן טובות הנאה לנתניהו, בזמן שמזה 9.5 שנים קיים עיתון "שכל תפקידו רק לרומם ולפאר ולעבוד בשביל ראש הממשלה", וברור שבתמורה מקבל ישראל היום את אותה גישה נרחבת ובלעדית.

מוזס הכחיש את טענת החוקרים, לפיה בשיחותיו עם נתניהו בדצמבר 2014 נדונה האפשרות למצוא גרסה מרוככת יותר לחוק ישראל היום. לדבריו, הנושא הפך לבלתי רלוונטי כאשר החליט נתניהו על התפזרות הכנסת והקדמת הבחירות. נתניהו אומנם הציע שיטפל בנושא לאחר הבחירות, אבל "לא האמנתי לנתניהו. לא האמנתי למשהו שהוא יגיד שיקרה מחר, אז אאמין למשהו שהוא יגיד שיקרה אחרי הבחירות?! מי אמר שהוא גם יזכה בבחירות?", הסביר.

לדברי מוזס, גם הוא שאל את עצמו מדוע הסכים להיפגש אז עם נתניהו, ואחת התשובות הייתה רצונו לנרמל את היחסים העיתונאיים עימו. לטענתו, נתניהו היה זה שהעלה הצעות קונקרטיות לפתרון בעיית ישראל היום, כולל אולי הגבלת עמודי הפרסומות בו. מוזס שב ואמר כי לא שאף לסגור את העיתון וכי גביית תשלום של שני שקלים תמורתו לא הייתה מביאה לכך. מטרתו היחידה הייתה להביא לתחרות הוגנת, אשר תתמקד בתכנים ולא תעניק לישראל היום יתרון מסחרי בדמות היותו חינמון או בשל יכולתו לרכוש מודעות במחירי היצף, חזר וטען.

החוקרים שאלו את מוזס על דבריו בפגישה, לפיהם אם יוסדרו היחסים – יעשה הכל כדי שנתניהו יהיה ראש הממשלה כל עוד יחפוץ בכך. הוא השיב, כי מאחר שסבר שנתניהו ממילא אינו מאמין לו – הרשה לעצמו לומר "דברים שלא התכוונתי אליהם". הוא הוסיף: "אני יכול לקבוע מי יהיה ראש ממשלה?... יכול להיות שאנחנו [ידיעות אחרונות] יכולים להשפיע על דעת הקהל, אבל אנחנו לא מחליטים מי ייבחר".

תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 5.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 5.1.17 - תמליל
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 15.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 15.1.17 - תמליל
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 16.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 16.1.17 - תמליל

"בכל מקרה לא האמנתי לנתניהו"
זעמו על פרסום התביעה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

החקירה ב-15.1.17 החלה בנושא פגישותיהם של מוזס ונתניהו בשנת 2008. לדברי מוזס, נתניהו רצה להבטיח שהסיקור לקראת בחירות 2009 יהיה הוגן כלפיו, לאחר שבשנת 1997 פורסם תחקיר על התנהלותה של שרה נתניהו במעון ראש הממשלה. "לא הייתה לי בעיה להבטיח לו את זה, כי בכל מקרה לטעמי הסיקור של הבחירות הקרובות אז, היה צריך להיות מאוזן כמו בכל מערכת בחירות לפניה".

במקביל ביקש מוזס מנתניהו לבדוק האם בכוונת שלדון אדלסון לפרסם מהדורת סוף שבוע של ישראל היום, ונתניהו בדק והשיב לו שאין כוונה כזאת. הוא מצידו הבהיר לנתניהו, כי הסיקור של הבחירות יהיה הוגן ומאוזן, ושלאיש מן המועמדים לא תהיה חסינות מפני התקפות. מוזס שיער, כי נתניהו היה מוכן לבדוק את שאלתו לגבי ישראל היום, כי "הוא רצה להגביר את הביטחון שלו שהסיקור יהיה כפי שציינתי".

לאחר מספר חודשים החלה לצאת מהדורת סופ"ש של ישראל היום, מוזס הביע בפני נתניהו את כעסו והלה טען שלא ידע על כך. בשנת 2010, לאחר שידיעות אחרונות סיקר את תביעתה של ליליאן פרץ (לשעבר מנהלת משק הבית) נגד שרה נתניהו, סימן בעלה את ידיעות אחרונות כאויב המר ביותר שלו וניתק כל קשר איתו, המשיך מוזס.

שבועיים לאחר בחירות 2013, המשיך מוזס, פנה אליו מנכ"ל ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד, שהיה אז מקורב לבני הזוג נתניהו, אמר שנפגש מספר פעמים עם נתניהו והלה ביקש להיפגש עימו. "הייתי המום ולא הבנתי למה הוא רוצה להיפגש עימי", הוסיף. "דובי אמר לי שהוא דיבר איתו גם על חשיבות של תקשורת חופשית במדינה ועל כך שצריך ליצור מצב שבו לא יהיה רק ישראל היום. דובי אמר לי שנתניהו אמר לו שהוא מבין את החשיבות של התחרות בתקשורת ויהיה מוכן לחשוב על דרכים שהתחרות תתקיים.

"יכול להיות שדובי אף אמר לי שנתניהו ירצה לדבר איתי על נושאים פוליטיים. בתחילה לא רציתי להיפגש, כיוון שהערכתי שאין טעם לפגישות האלה ובכל מקרה לא האמנתי לנתניהו", אשר השתלח בחריפות זמן רב בידיעות אחרונות. למרות זאת התקיימו חמש-שש פגישות, בהן דנו על תחרות הוגנת בין העיתונים: גביית תשלום כלשהו תמורת ישראל היום במשך השבוע או במהדורת סופ"ש, הקטנת התפוצה שלו והפסקת מכירת מודעות במחירי היצף. מוזס אמר כי רצה תחרות משום שהאמין שידיעות אחרונות טוב יותר ו"בלי תחרות אתה מתנוון".

בגלל הספר של חגי בן-ארצי
"נתניהו ביקש את עזרתי" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בפגישה הראשונה ביקש נתניהו את עזרתו של מוזס בהקמת קואליציה עם נפתלי בנט ויאיר לפיד. מוזס העיד שנדהם מהבקשה, כי מיד לאחר הבחירות שמע שנתניהו מאשים אותו שלפני הבחירות נפגש במשרדו עם לפיד ובנט כדי לגרום להפסד שלו. "כמובן שזה לא היה נכון ולא התקיימה פגישה כזאת. נתניהו נטה במשך השנים לייחס לי יכולות לא-מציאותיות, מתוך חשש ופרנויה שאני רודף אותו ואת משפחתו... אמרתי לו שאין בכוחי או באפשרותי להשפיע לא על לפיד ולא על בנט בכל הקשור למגעים הקואליציוניים, אבל הוא המשיך בשלו וביקש ממני בכל זאת לפעול בנושא".

נתניהו הבטיח לבדוק את הנקודות שעלו בפגישות לגבי ישראל היום, אמר מוזס, ואמר שיעשה זאת רק בפגישה פנים אל פנים (כנראה עם אדלסון) ולא בטלפון. אייכנוולד אמר למוזס שנתניהו הציע לו להצטרף אליו לנסיעה ללונדון, בה עמד ככל הנראה לפגוש את אדלסון, אך מוזס הטיל וטו על הרעיון. במקביל ביקש נתניהו מאייכנוולד למנוע פרסום ידיעה על שרה נתניהו, אייכנוולד פנה למוזס והידיעה לא פורסמה; "זה לא משהו חריג" אלא מה שמתרחש מדי פעם מול אנשי ציבור, הדגיש מוזס.

הדו-שיח הסתיים כאשר אחיה של שרה נתניהו, חגי בן-ארצי, פרסם ספר על המשפחה בידיעות ספרים ובמוסף "7 ימים" התפרסמה כתבה שקידמה את הספר. "היה לי ברור שנתניהו ושרה לא אוהבים את הכתבה ושהדיאלוג שהיה קיים בינינו הסתיים", משום שבן-ארצי התייחס אליה "וכנראה שהיה בדברים משהו שפגע בה. לטעמם של בני הזוג נתניהו, אסור לפרסם בעיתון דברים שמתפרשים כפגיעה בהם".

מוזס הוסיף: "ידוע לי שנתניהו ייחס לי במשך השנים יכולות לא-מציאותיות. אני לא רואה את עצמי ולא את העיתון כמפרקים ומרכיבים ממשלות. תפקידנו לבקר את פעולות הממשלה באשר היא. אני מניח שלתפיסתו של נתניהו, עבודה עיתונאית לגיטימית נתפסת כמזימה אפלה". הוא השיב בשלילה לשאלתם של החוקרים האם ניסה למנף לטובתו תפיסות אלו של נתניהו בנוגע לכוחו. "לא היה מבחינתי שום מינוף כלפיו", הדגיש.

מוזס שוחח עם תת-ניצב כורש ברנור על עתיד התקשורת וידיעות אחרונות. גם בעבר היו שאמרו שהעיתונות המודפסת תיעלם, אך היא קיימת – לצד האינטרנט. "אני צריך לשנות את העיתון, לעשות סוג אחר של עיתון", המשיך. בעוד שבאינטרנט ניתנות החדשות והגולשים צורכים בעיקר מבזקים, בעיתון המודפס צריכים להופיע "הדברים היותר עמוקים, תחקירים, מאמרים, פרשנויות".

התחזית אינה ורודה, הודה מוזס, ו"מבחינת מכירה של הקבוצה – בעיתוי שלנו זה נכון למכור היום". ברנור: "כמה שווה העיתון שלך היום?". מוזס: "את אותו מספר שקונה מוכן לשלם. אני אגיד לך למה אני עונה [כך], כי אנשים לא קונים תקשורת". מוזס גם ציין, כי יסכים למכור את ידיעות רק למי שיבטיח להמשיך ולהעסיק אותו בו עוד מספר שנים.

"רשום לי פה 'טמבל' על המצח?"
כבל. יזם את הצעת החוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ברנור חקר את מוזס על מגעיו סביב חוק ישראל היום. מוזס אישר שדיבר על כך עם הח"כ דאז איתן כבל, מראשי יוזמי החוק. מוזס טען ששוחחו מספר פעמים; ברנור טען, כי מדובר בעשרות פעמים. לדברי מוזס, ייתכן ששלח את כבל לחברי כנסת נוספים בבקשה שיתמכו בחוק, כגון עפר שלח [שכתב בידיעות אחרונות לפני היבחרו לכנסת וכותב בו גם כיום] ואביגדור ליברמן או רוברט אילטוב מסיעתו, ואולי גם עם לפיד. "בטח שדיברת איתו", אמר ברנור בנוגע ללפיד. "רשום לי פה 'טמבל' על המצח? נוני, נו באמת".

ברנור שאל את מוזס האם סחט את כבל בדמות איום בסיקור עוין אם לא יקדם את החוק. מוזס השיב: "לא. לא את כבל ולא אף אחד אחר". ברנור: "פה אתה בטוח במאה אחוז?". מוזס: "כן, כי אני לא סוחט אף אחד. לכן אני בטוח באלף אחוז, לא במאה אחוז". השאלה מעליבה, הוסיף מוזס.

הוא גם דחה את השמועות לפיהן בידיעות אחרונות "שומרים חומרים כנגד אנשים", כפי שהגדיר זאת ברנור. "הדברים האלה לא מחזיקים בעידן של היום", הגיב מוזס. "אם יש חומר על מישהו, בסופו של דבר זה יתפרסם. אין יותר. הדברים האלה שאתם מדברים עליהם, זה דברים של אולי לפני 40 שנה". ברנור תוהה מהיכן צומחים סיפורים כאלה ומוזס ענה: "אנשים מתוסכלים שפוטרו ברובם מהעיתון".

בחקירתו ב-16.1.17 שב והתייחס מוזס לפגישות בין אייכנוולד לבני הזוג נתניהו. אייכנוולד סיפר לו, ששרה נתניהו "קיללה והשמיצה אותי. היא האשימה אותי בכך שאני לוקח את הכסף שלהם. שרה אף אמרה לדובי משהו כמו 'אם אנחנו ניפול, אנחנו נפיל אותו איתנו'. היא אף כינתה אותי 'נאצי' באותה פגישה עם דובי".

באותה חקירה דיבר מוזס על יחסיהם של נתניהו ואדלסון. "להערכתי נתניהו היה בטוח שהוא יוכל לבקש מאדלסון לעשות כל מה שהוא [נתניהו] רוצה. אבל במשך הזמן הקערה התהפכה וזה לא היה המצב יותר. נתניהו הבין להערכתי שלמרות חלוקתו הנרחבת של ישראל היום, השפעתו על דעת הקהל אינה גדולה כמו שהוא רצה". לדברי מוזס, נתניהו לא אמר בשיחותיהם שהוא אינו יכול להעביר חוק שיפגע כלכלית באדלסון; הבעיה ביחסיהם לא הייתה במישור הכלכלי.

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  12/03/2023
איתמר לוין
+אכיפה בררנית מול יחסי נתניהו עם ישראל היום
20:15 12/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוזס הביע תמיהה מדוע הוא נחקר – ולא היחסים בין נתניהו לאדלסון ועיתונו  ▪  הכחיש מתן סיקור אוהד לאיתן כבל במקביל לחוק ישראל היום  ▪  שיער שנתניהו עמד מאחורי האפשרות שאליסון ירכוש את ידיעות ושמילצ'ן סיפר לו על שיחותיהם
מוזס. זהיר בעקבות ההאזנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כבל. "עושה רק מה שמאמין בו" [צילום: פלאש 90]
+"גרמתי לו להבין שהסיקור יהיה פחות עוין"
16:00 12/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוזס אישר שהשתמש במה שכינה הפרנויה של נתניהו כדי לגרום לו לחשוב, שזו תהיה התוצאה של נרמול היחסים עם ידיעות אחרונות וקידום חוק ישראל היום  ▪  הדגיש: זה היה קורה מעצמו אם נתניהו היה מנרמל את היחסים – ואינטרס גם של העיתון
מוזס. לא התכוונתי לתת דבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
נתניהו. אם יסיר את החרם [צילום: מרק ישראל סלם, פול]
+"נתניהו בטוח שיש אצלי קונסיליום לפרסומים נגדו"
07:43 12/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נוני מוזס חשף שנתניהו ביקש ב-2013 את סיועו בהקמת ממשלה עם לפיד ובנט, מתוך אמונה כוזבת שהם פעלו יחדיו נגדו  ▪  טוען שביקש להסדיר את היחסים העיתונאיים עם נתניהו ולהביא לתחרות הוגנת עם ישראל היום – בלא קשר בין הדברים
"הצעתי לו שיהיה בקשר עם העיתונאים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"ראיון חג לא מוכר יותר עיתונים" [צילום: מרק ישראל סלם, פול]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אצל נתניהו עיתונאות לגיטימית היא מזימה אפלה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בעלי ידיעות אחרונות, נוני מוזס, טען בחקירתו הראשונה בתיק 2000, כי בפגישותיו עם בנימין נתניהו ביקש להסדיר את היחסים העיתונאיים עימו – הן לפני שחוק ישראל היום בא לעולם והן במקביל אליו. הוא דחה את גרסת החוקרים ליחסי "קח ותן" ביניהם, אמר שביקש רק תחרות הוגנת מול ישראל היום וטען שמלכתחילה לא סבר שנתניהו יעמוד בדיבורו ויקדם את החוק. הדברים נאמרו בחקירה העיקרית של מוזס, שהתקיימה ב-4.1.17, ואשר נחשפת ב-News1.
12/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
1. בזהירות המתחייבת - מדובר רק בחלק מן הראיות ובמאות עמודים שיש בהם כמות עצומה של אמירות - דומה שחקירותיו של בנימין נתניהו בתיקי 1000 ו-2000, אותן חשפנו כאן ביומיים האחרונים, לא סייעו לו לשפר את מצבו. מובן שנטל ההוכחה הוא על התביעה, ויש לה לא מעט קשיים (הנובעים בין היתר מאופן ניהול החקירה), אך זהו הרושם הכללי.
09/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו אמר בחקירתו האחרונה בתיקי 1000 ו-2000, כי החליט לפזר את הכנסת ב-2014 משום שנוני מוזס השתלט על הממשלה והכנסת, והיה מסוגל לטרפד את מנהיגותו ויכולתו לתפקד. נתניהו כינה זאת "השתלטות עוינת של טייקון" וייחס למוזס פעולות של סחיטה ושוחד מול חברי כנסת. הדברים נאמרו בחקירה ב-5.10.18 הנחשפת ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו אישר, בחקירתו ב-15.12.17, כי תיווך בין ג'יימס פאקר לבין שאול אלוביץ - שניים מידידיו - במטרה שהראשון יקנה מן השני את אתר וואלה וכי לא ראה בכך בעיה כלשהי. בצורה דומה התייחס נתניהו לכך שהוא אשר יצר את הקשר שהביא את לן בלווטניק לרכוש את מניותיו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10 - מלמד תמליל החקירה הנחשף ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשנת 2012 קבע בנימין נתניהו, בתפקידו כשר התקשורת, שאם יימכר ערוץ 10 לאילן שילוח (אותו כינה "אולטרה שמאלני") יהיה עליו לשלם דמי זיכיון בסך 16 מיליון שקל. אולם, כאשר בפועל קנה את הערוץ - שאחד מבעליו היה ארנון מילצ'ן - לן בלווטניק, אותו הביא נתניהו עצמו לעסקה, נמחקה לחלוטין הדרישה לתשלום למדינה. כך הראו החוקרים לנתניהו בחקירתו ב-19.11.17 בתיק 1000, הנחשפת ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il