|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מוזס. לא התכוונתי לתת דבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] נתניהו. אם יסיר את החרם [צילום: מרק ישראל סלם, פול]

חשיפה ב-News1: חקירותיו של מוזס בתיק 2000 / חלק ג'

"גרמתי לו להבין שהסיקור יהיה פחות עוין"

מוזס אישר שהשתמש במה שכינה הפרנויה של נתניהו כדי לגרום לו לחשוב, שזו תהיה התוצאה של נרמול היחסים עם ידיעות אחרונות וקידום חוק ישראל היום הדגיש: זה היה קורה מעצמו אם נתניהו היה מנרמל את היחסים – ואינטרס גם של העיתון
12/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

בעלי ידיעות אחרונות, נוני מוזס, אישר בחקירותיו בתיק 2000, כי גרם ביודעין לבנימין נתניהו לחשוב שיוכל לסייע לו בסיקור בידיעות אחרונות ואף להישאר ראש הממשלה ככל שיחפוץ. הוא טען, כי עשה זאת כאשר לא עלה בידיו להניא את נתניהו מדעותיו השגויות על כוחו, וכי לא התכוון לתת לנתניהו דבר; הסיקור היה הוגן יותר אילו נתניהו היה מסיר את החרם מהעיתון. לדברי מוזס, הוא אכן פעל במקביל גם לקדם את חוק ישראל היום – שהיה גם אינטרס של נתניהו. News1 ממשיך בחשיפת חקירותיו של מוזס.

בחקירתו ב-17.1.17 הסביר מוזס, כי בשל התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, לחוק ישראל היום בנוסחו המקורי [שחייב גביית תשלום], נדונו חלופות שיביאו לתחרות אמיתית והוגנת, כגון הגבלת ההפצה של חינמונים. לטענתו, מטרה נוספת וחשובה לא פחות הייתה הפסקת החרם של נתניהו על קבוצת ידיעות אחרונות, שכן נתניהו השתמש נגדה בשני מקלות (כלשונו): ישראל היום וההחרמה. מוזס אמר כי היה נפגש עם נתניהו גם אם הנושא היה אך ורק הסרת החרם ולא ישראל היום.

בנוגע למגעיו עם הח"כ דאז איתן כבל, שהגיש את הצעת החוק, אמר מוזס, כי כבל האמין בכל ליבו "שצריך לחוקק חוק שיגן על העיתונות הכתובה וייצור תחרות הוגנת ואמיתית. מי שמכיר את כבל יודע שזה הדבר היחיד שהניע אותו בנושא הזה". לדבריו, לא ניתן לשכנע את כבל לבצע מהלך שאינו מאמין בו.

הוא העיד, כי נפגש לראשונה עם כבל במקרה כאשר האחרון בא לעורך ידיעות דאז, רון ירון, להתלונן על סיקור בנוגע לבחירות בהסתדרות. חדרו של מוזס סמוך לזה של ירון ולכן נכנס להגיד שלום. מוזס אישר שניהל שיחות רבות עם כבל על הצעת החוק בעת ניסוחה, אמר שהחשוב ביותר הוא לחייב את ישראל היום לגבות תשלום כלשהו והם דיברו גם על מועד הגשתה. מוזס גם אמר כי רצה חוק שיהיה שקוף וגלוי ולאחר דיון ציבורי.

תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 17.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 17.1.17 - תמליל, חלק א'
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 17.1.17 - תמליל, חלק ב'
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 24.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 24.1.17 - תמליל
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 26.1.17 - הודעה
תיק 2000 / חקירת נוני מוזס, 26.1.17 - תמליל

התפוצה גדלה כדי לסייע לנתניהו
"אחת המטרות הייתה לפגוע בנו" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מוזס ציין, כי מעולם לא הדליף מפגישותיו עם ראשי ממשלה "למרות האינטרס הגדול שהיה לי". הוא הזכיר, כי אחרי בחירות 2013 ביקש ממנו נתניהו סיוע בהרכבת קואליציה עם יאיר לפיד ונפתלי בנט, והוא השיב שהדבר אינו ביכולתו. "כל בר דעת יכול להבין שכדאי היה לי להשתמש במידע זה סמוך לבחירות של 2015 וברור, כי הדבר היה מביך מאוד את נתניהו... ב-2013 באופן פומבי נתניהו אמר לאנשים שראה בי את האויב המר ביותר שלו. נותר לי רק לתמוה איך הייתה מתקבלת בציבור העובדה שבו בזמן הוא מבקש ממני לעזור לו בהרכבת הקואליציה".

לדעת מוזס, נתניהו הסכים בשלהי 2014 להגביל בחקיקה את ישראל היום, כי לא יכול היה לקבל את הסכמתו של שלדון אדלסון להגבלות על העיתון; חוק גם היה מאפשר לו להתמודד עם ביקורת בליכוד, אמר בהמשך. עם זאת, הוסיף, "אני לא מאמין לו למה שהוא אומר לי עכשיו [באותה עת]. הוא רימה אותי כל כך הרבה פעמים, אז אני אאמין לו למה שיהיה בעתיד?", דהיינו להעברת החוק אחרי בחירות 2015. בסופו של דבר, המשיך מוזס, נתניהו לא יכול היה לקדם את ההצעה משום שהיה מחושק כלפי אדלסון ובתוך הליכוד.

רב-פקד דני יופה: "אתה הרגשת באיזשהו שלב שהוא סוחט אותך?". מוזס: "אני אענה על זה לא דרך תשובה למילה 'סחיטה'. במשך שלוש-ארבע שנים ההתנהגות שלו באמצעות ישראל היום היא התנהגות של שימוש במקל... אחת המטרות של הקמת ישראל היום הייתה לחסל, לפגוע בנו פשוט... חודש-חודשיים לפני הבחירות הכמות של העותקים שהחינמון הפיץ גדלה בערך ב-40%-30%", ציין וטען שזו דוגמה לאופן בו העיתון סייע לנתניהו.

"הסיקור יהיה ענייני ולא אוהד או חיובי"
בית ידיעות אחרונות. "האינטרס שלו להגיע להבנה"

בתחילת חקירתו ב-24.1.17 אמר מוזס, כי נפגש ביוזמתו עם וינשטיין, לאחר שהאחרון קבע שחוק ישראל היום איננו חוקתי, בתקווה למצוא דרך חוקתית להבטיח את התחרות. הוא גם הזכיר את חוות הדעת הכלכלית שהכין ד"ר שלומי פריזט ואותה הגיש לשרת המשפטים דאז, ציפי לבני, במטרה להוכיח שאם המצב יישאר על-כנו – עלול להישאר עיתון אחד בלבד בישראל.

עוד אמר מוזס, כי בדצמבר 2014 – במקביל לשיחות עימו – כתב נתניהו מאמר בעיתון ברוסית "וסטי" שבבעלות ידיעות אחרונות, במלאת 25 שנה לגל העלייה מבריה"מ. זוהי דוגמה לכך שנתניהו יכול היה להחליט האם להחרים או לא את קבוצת ידיעות, ובמקרה זה הוא בחר לכתוב שכן הדבר שירת את האינטרס שלו. "הכתיבה ב'ווסטי' עברה כנראה מתחת לרדאר של אנשי ישראל היום" ולכן נתניהו הסכים, העיר.

יופה טען, כי מוזס יצר אצל נתניהו ציפייה לסיקור אוהד (בתמורה לחוק ישראל היום). מוזס השיב, כי הוא מעריך שאולי נתניהו קיווה ל"שינוי משמעותי בסיקור", אבל גם "שבסופו של דבר הוא ידע שאם יחליט לנרמל את היחסים, הסיקור יהיה ענייני ולא אוהד או חיובי... אני יודע שהאינטרס שלו הוא להגיע להבנה איתנו, כי הוא מאמין שבכך יגדלו סיכוייו לנצח בבחירות. יכול להיות שעקב המחשבה שלו לגבי יכולותי, האמירות שלי יצרו אצלו ציפייה לגבי אופן הסיקור. בכל מקרה מבחינתי היה ברור שמה שיקרה בפועל אם הוא יסיר את החרם, יהיה סיקור ענייני והוגן שלא יימנע מפני חשיפת ביקורת ומחדלים אם ייחשפו".

יופה שאל, האם היה למוזס נוח שנתניהו ממשיך להגזים ביכולותיו כדי לשכנע אותו לתמוך בחוק ישראל היום. מוזס ענה: "המשכתי בשיחות כאשר אני יודע שהוא לא מאמין לי ואמרתי לו דברים שבעיניו היו יכולים להתפרש בהתאם להערכות שלו לגבי יכולותי". הוא הוסיף שאמר שוב ושוב לנתניהו שאין אמת ביכולות שהוא מייחס לו, "הוא חוזר ואומר עוד פעם: אתה כן יכול, אתה כן יכול. אני אומר: אני לא יכול, אני לא יכול. מגיעה נקודה: די. מגיעה נקודה בתוך השיחה שאתה כבר לא יכול יותר, זה לא עוזר מה שאתה אומר".

את אמירתו לנתניהו לפיה הסדרת היחסים עם ידיעות תסייע לו להיות ראש הממשלה זמן רב, הסביר מוזס כהתחברות להלך מחשבתו של נתניהו, אשר המשיך לחשוב בצורה מופרכת שמוזס יכול לסייע לו במערכת הבחירות. נרמול היחסים היה מוריד אוטומטית את רף העוינות ("מ-9.5 ל-7.5", בלשונו של נתניהו בשיחתם), המשיך, "כיוון שנתניהו ידוע ביכולותיו התקשורתיות וההסברתיות מול העיתונאים".

לדברי מוזס, הוא הסביר לנתניהו, כי התנהגותו גרמה למספר שנות נתק עם ידיעות אחרונות. שינוי המצב יחייב "שינוי בנוהלי העבודה של כל העיתונאים והעורכים, כדי שיעברו למצב של מערכת יחסים רגילה ונורמלית עם ראש הממשלה ואנשיו". מדובר בתהליך שאינו קל ושלא יוכל להיעשות בן לילה. דבריו בשיחתם "צריך לעשות הכל מהר, ביבי. למה? כי אני צריך להזיז את הספינה" כוונו לשינוי מערכת היחסים ולא לזיקה בין חוק ישראל היום לבין יחסיו עם ידיעות אחרונות.


"רצון ואינטרס משותף לקדם חקיקה"
"אתה בעצם משטה בו" [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

לנתניהו ולו היו "רצון ואינטרס משותף לקדם חקיקה", הן כדי לנרמל את היחסים עם ידיעות אחרונות והן כדי להסדיר את התחרות בין העיתונים – טען מוזס. "הוא רצה שהדבר יהיה מקובל גם על אדלסון, אבל לא היה בטוח שיוכל להשיג זאת". האינטרס של מוזס היה נרמול היחסים וחוק ישראל היום, האינטרס של נתניהו היה סיקור אוהד; היה זה מפגש אינטרסים ולא תמורה מושחתת, טען מוזס. הוא ציין מספר פעמים, כי במקביל לפגישות בדצמבר 2014, הייתה בידיעות כותרת ראשית עוינת מאוד לנתניהו.

"אני בשיחות אמרתי לו דברים שהוא היה יכול להבין שיהיה סיקור אחר, שוב – בעיניים שלו. ידעתי מה אני אומר", הוסיף מוזס. "אני ציפיתי לנורמליזציה ושהוא יקדם את החוק". עם זאת, הוא הדגיש שלא היה זה מהלך של קח ותן, אלא מבחינתו תוצאה טבעית: אם נתניהו היה משתף פעולה עם ידיעות, הסיקור שלו היה מאוזן יותר – אך לא אוהד או חיובי בהכרח. "הוא מאמין שברגע שהיחסים שלנו יהיו בסדר, הוא יהיה ראש ממשלה 30 שנה". לטענת מוזס, הוא היה מקבל את הנרמול ואת חוק ישראל היום ולא נותן דבר בתמורה, כי מבחינתו הסיקור ההוגן הוא הדבר הנכון לעשות, הדבר יקרה מאליו כאשר נתניהו יהיה במגע עיתונאים, והוא ממילא חיפש כותבים ימניים.

מוזס: "החלק שלי נובע מכך שהוא מאמין ביכולות הלא-ריאליות [שלי] לטעמי. כשאני אומר לו את זה, אני מתכוון שנרמול היחסים יביא לידי כך שמבחינתו הוא יהיה ראש ממשלה כמה זמן שהוא ירצה. הוא מעריך שהכוחות שלי, לא רק בידיעות אלא בכל מיני אמצעי תקשורת, יגרמו לאנשים להיות נחמדים אליו, ואז התוצאה תהיה שהוא יהיה ראש הממשלה".

יופה: "אתה מוכן לתת לו את התחושה הזאת?". מוזס: "יכול להיות שכן". יופה: "אז זה מה שאתה נותן: תחושה שהוא מאמין בה". מוזס: "אני עונה למה שאני יודע שהוא חושב". יופה: "אתה בעצם משטה בו כדי שבסופו של יום הוא יעשה מאמצים לקדם את החקיקה שתועיל לך ולשוק התקשורת. זו משמעות הדברים". מוזס: "לא נתווכח על המילה. 'משטה', בסדר. לא הייתה לי כוונה ולא יכולת". הוא הוסיף: "יכול להיות שבעיניו האמירות שלי נתפסו בדרך אחרת ממה שאני התכוונתי אליהן". המתת היה רק בראשו של נתניהו, טען.

בהמשך החקירה טען יופה, כי מוזס ניצל את הפרנויה של נתניהו (כלשונו) ונתן לו להבין שיקבל "תקשורת יותר אוהדת או פחות עוינת" אם יקדם את חוק ישראל היום. מוזס הגיב: "אני ידעתי שהוא חושש מאיתנו. אני ידעתי שהוא פרנואיד... הגיעה נקודה בתוך השיחות שאמרתי לו את הדברים שמהם הוא היה יכול להבין שאם הוא, גם אם ינרמל את היחסים ויקדם את החוק, הסיקור יהיה פחות עוין. אני הכל אומר בעיניים שלו".

נתניהו חשש מאדלסון וישראל היום
"הוא היה צריך להסביר" [צילום: יהושע יוסף, ישראל היום]

בחקירתו של מוזס ב-26.1.17 השמיעו לו החוקרים כמה קטעים משיחותיו עם נתניהו, וביניהם אמירתו ש"תהיה פה רעידת אדמה". הוא הסביר שכוונתו הייתה כפולה: "ברגע שתהיה נורמליזציה בין נתניהו לעיתון [ידיעות אחרונות], כל המערכת הפוליטית והתקשורתית תבחן בקפידה את הסיקור שלנו כלפיו ותבקש להבין מה קרה. פרט לכך, ברגע שיקודם חוק מרוכך [בנושא ישראל היום], נתניהו לא יוכל להסתתר ולא להיות בפרונט. יהיה ברור לכולם, אם יקודם החוק, שנתניהו לא מתנגד לחוק, כי בלעדיו החוק לא יכול להיות מקודם. מבחינתי שני הדברים היו גלויים ושקופים".

מוזס הוסיף, כי לדעתו נתניהו לא רצה לקדם את החוק בלא אישורו של אדלסון, "כי להערכתי הוא חשש מלבצע פעולות מסוימות גם אם הן קידמו את האינטרס שלו מחשש מפני אדלסון ו/או ישראל היום". לדעתו, זו גם הסיבה לכך שנתניהו נמנע מלנרמל את היחסים עם ידיעות חודשים ארוכים לפני כן: "הוא היה צריך להסביר לישראל היום למה הוא מתנהג כך".

גם בחקירה זו טען יופה, כי מוזס הבטיח לנתניהו סיקור אוהד בתמורה לחוק ישראל היום – וגם בחקירה זו הכחיש מוזס. נתניהו רצה לקדם את החוק מסיבותיו-הוא, לא היה זקוק לדרבון ובכל מקרה לא האמין למוזס, טען האחרון. "נתניהו רצה למצוא דרך להסתדר איתנו, כי הוא האמין שזה יעזור לו להישאר ראש ממשלה". הוא חשב בטעות שיוכל לקדם את החוק דרך כבל באמצעותו של מוזס, אשר מבחינתו סבר שהכל תלוי בנתניהו.

מוזס התייחס לאמירתו בשיחה השנייה ולפיה "טיפל ב[נפתלי] בנט" כפי שביקש נתניהו. הוא הסביר, שבשיחה הקודמת אמר נתניהו שהוא מוטרד מבנט ומשה כחלון לקראת הבחירות. מכיוון שבמקרה בין שתי השיחות התפרסמה ב-ynet ידיעה עוינת לבנט, הוא השתמש בכך כדי לטעון באוזני נתניהו שסייע לו. בפועל, הדגיש, היו לכל האורך ידיעות חיוביות ושליליות על בנט כמו על פוליטיקאים אחרים

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  12/03/2023
איתמר לוין
+אכיפה בררנית מול יחסי נתניהו עם ישראל היום
20:15 12/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוזס הביע תמיהה מדוע הוא נחקר – ולא היחסים בין נתניהו לאדלסון ועיתונו  ▪  הכחיש מתן סיקור אוהד לאיתן כבל במקביל לחוק ישראל היום  ▪  שיער שנתניהו עמד מאחורי האפשרות שאליסון ירכוש את ידיעות ושמילצ'ן סיפר לו על שיחותיהם
מוזס. זהיר בעקבות ההאזנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כבל. "עושה רק מה שמאמין בו" [צילום: פלאש 90]
+"אצל נתניהו עיתונאות לגיטימית היא מזימה אפלה"
12:03 12/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוזס העיד: נתניהו קישר ב-2009 בין סיקורו בבחירות לבין מניעת מהדורת סופ"ש של ישראל היום  ▪  מנכ"ל ידיעות ספרים ציטט את שרה נתניהו, אשר כינתה את מוזס "נאצי"  ▪  מוזס העריך שנתניהו סבר שיוכל לקבל מאדלסון את כל מבוקשו אך התבדה
מוזס. מדוע הסכים להיפגש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
קשר בין הסיקור למהדורת סופ"ש [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גרמתי לו להבין שהסיקור יהיה פחות עוין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
נוני מוזס ובנימין נתניהו שוחחו לאחר בחירות 2013 על דרכים להגביל את פגיעתו של ישראל היום בידיעות אחרונות, ונתניהו אמור היה לבחון זאת במישרין מול שלדון אדלסון. כך אמר מוזס בחקירותיו בתיק 2000, הנחשפות ב-News1. לדבריו, מבחינת נתניהו היה קשר בין אופן סיקורו בידיעות אחרונות ערב בחירות 2009 לבין מניעת הפצת מהדורת סוף שבוע של ישראל היום.
12/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בעלי ידיעות אחרונות, נוני מוזס, טען בחקירתו הראשונה בתיק 2000, כי בפגישותיו עם בנימין נתניהו ביקש להסדיר את היחסים העיתונאיים עימו – הן לפני שחוק ישראל היום בא לעולם והן במקביל אליו. הוא דחה את גרסת החוקרים ליחסי "קח ותן" ביניהם, אמר שביקש רק תחרות הוגנת מול ישראל היום וטען שמלכתחילה לא סבר שנתניהו יעמוד בדיבורו ויקדם את החוק. הדברים נאמרו בחקירה העיקרית של מוזס, שהתקיימה ב-4.1.17, ואשר נחשפת ב-News1.
12/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
1. בזהירות המתחייבת - מדובר רק בחלק מן הראיות ובמאות עמודים שיש בהם כמות עצומה של אמירות - דומה שחקירותיו של בנימין נתניהו בתיקי 1000 ו-2000, אותן חשפנו כאן ביומיים האחרונים, לא סייעו לו לשפר את מצבו. מובן שנטל ההוכחה הוא על התביעה, ויש לה לא מעט קשיים (הנובעים בין היתר מאופן ניהול החקירה), אך זהו הרושם הכללי.
09/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו אמר בחקירתו האחרונה בתיקי 1000 ו-2000, כי החליט לפזר את הכנסת ב-2014 משום שנוני מוזס השתלט על הממשלה והכנסת, והיה מסוגל לטרפד את מנהיגותו ויכולתו לתפקד. נתניהו כינה זאת "השתלטות עוינת של טייקון" וייחס למוזס פעולות של סחיטה ושוחד מול חברי כנסת. הדברים נאמרו בחקירה ב-5.10.18 הנחשפת ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו אישר, בחקירתו ב-15.12.17, כי תיווך בין ג'יימס פאקר לבין שאול אלוביץ - שניים מידידיו - במטרה שהראשון יקנה מן השני את אתר וואלה וכי לא ראה בכך בעיה כלשהי. בצורה דומה התייחס נתניהו לכך שהוא אשר יצר את הקשר שהביא את לן בלווטניק לרכוש את מניותיו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10 - מלמד תמליל החקירה הנחשף ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il