|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
שורה ארוכה של בעיות קשות [צילום: שירות בתי הסוהר]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע השישי

עצורי חמאס תמורת החטופים

שנים של הזנחה בטיפול בעורף אמסלם, לוין וסמוטריץ' מתעלמים מהמלחמה נתניהו ממשיך להתראיין רק בארה"ב חייבים לנער את השירות הציבורי כיצד לטפל ברוצחי חמאס העצורים מה מזכירים הצלב האדום וכמה חרדים
17/11/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


לפני ואחרי 06:29
סורוקה. חלק מחדרי הניתוח אינם ממוגנים [צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90]

למגן דוד אדום יש רק 22 אמבולנסים ממוגני ירי בני 20, והממשלה לא הקציבה בשנים האחרונות מימון להחלפתם ותגבורם. חלק מהמבנים וחדרי הניתוח בבתי החולים סורוקה (באר שבע) וברזילי (אשקלון) אינם ממוגנים. הממשלה לא יישמה את תוכניותיה למיגון הצפון והדרום וכך חסרים מקלטים ביישובי קו העימות. התוכניות לפינוי תושבים מקווי העימות בשעת חירום התגלו כחסרות ערך. כל זה לא קרה בשמחת תורה ב-06:29 אלא במשך שנים ארוכות. את כל זה אומר לא איזשהו שונא נתניהו, אלא מתניהו אנגלמן – האיש שבנימין נתניהו עצמו בחר למבקר המדינה.

ומה קורה מאז 7 באוקטובר? אין סיוע כלכלי מסודר למפונים שמקורות פרנסתם נגדעו. אין ניהול לאומי-מרכזי של הטיפול במפונים. אין דובר ממשלתי אחד לצד האזרחי של המלחמה. הרשויות המקומיות קיבלו שבריר מן הכספים שהובטחו להם ונאלצו לגייס תרומות להקמת כיתות כוננות. מערך בריאות הנפש, המצוי בקריסה גם בשגרה, כושל בצורה זועקת. ושוב: זה לא המחדל של שמחת תורה בבוקר וגם זה בא מפיו של אנגלמן.

המסקנה, בצורה כוללנית, היא שבעוד שצה"ל התאושש ומתפקד היטב – הממשלה כושלת בטיפול בעורף. יתרה מזאת: מדובר בכשלים ההולכים שנים רבות אחורה, לכל הממשלות שהיו כאן לפחות בעשור האחרון. ותהיו בטוחים, שההכנות לרעידת אדמה קטלנית – שהיא רק שאלה של זמן – הן בדיוק אותו הדבר: נעות בין פרטאצ'יות לבין לא-קיימות. מעניין איך נתניהו וכת מעריציו יגלגלו את האחריות הזאת על כל העולם חוץ מאשר עליו.

ועוד הערה: ישראל נוחלת מפלה אחרי מפלה בחזית ההסברה ודעת הקהל, במיוחד ברשתות החברתיות (כפי שהיטיב לתאר זאת ynet אתמול). זה מאוד לא חדש: אנחנו מובסים שם כבר עשרות שנים, אם אנחנו בכלל טורחים לעלות למגרש. אלא שדומה שהפעם המחדל הוא קטסטרופלי עוד יותר, וכל-כולו מתרחש במשמרת של מי שכבר בעשור הקודם היה "הראשון לזהות" את חשיבותו הפוליטית-תעמולתית של העולם האינטרנטי. אם מפעילי מכונת הרעל של נתניהו היו קצת, רק קצת, מתעשתים – הם היו יורדים מההכפשות על צה"ל והשב"כ והפוליטיקאים והעיתונאים, ומתגייסים למאמץ המלחמתי. אבל נראה שמבחינתם, המלחמה האמיתית היא של נתניהו ולא שלנו.

דבקים בהרגלים ישנים
כאילו היינו נתיניו [צילום: אביר סולטן, AP]

בכלל נדמה, שרבים בסביבתו של נתניהו מתנהלים כאילו המלחמה אינה נוגעת להם. אנגלמן (כן, שוב הוא) קרא לשר דודי אמסלם לשחרר סוף-סוף 2 מיליארד שקל שהחברות הממשלתיות יכולות להעביר לממשלה; זה לא הזיז לו. יריב לוין אומנם הואיל בטובו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים (קרוב לוודאי שבג"ץ היה כופה זאת עליו), אך ממשיך לפנטז על ההפיכה המשטרית ועל מינוי הוגיה, רפי ביטון ואביעד בקשי, לבית המשפט העליון. בצלאל סמוטריץ' מודיע בגאווה רבה ש-70% מהכספים הקואליציוניים יועברו למימון המלחמה, אבל אז מתברר שמדובר ב-10%; וכאשר בנק ישראל קורא להפסיק את העברתם, סמוטריץ' אפילו לא מתייחס.

גם נתניהו עצמו דבק בהרגלים ישנים. בשבוע האחרון הוא התראיין ארבע-חמש פעמים לתקשורת האמריקנית, בעוד שמאז תחילת המלחמה הוא טרח להתייצב פעמיים בלבד למסיבות עיתונאים ולא התראיין בארץ אפילו פעם אחת. יש לי תחושה שהזמן הכולל שהקדיש למתן תשובות לאזרחי ישראל, הוא פחות מהזמן שהקדיש לראיון אחד בארה"ב. נכון, הוא עסוק בניהול המלחמה, אבל זה ממש לא הסבר משכנע.

אין ספק שחשוב מאוד להעביר את עמדתה של ישראל לקהל האמריקני, ואין ספק שנתניהו הוא מן המוכשרים שבביצוע משימה זו. אך כאשר הוא לא ממש עונה לשאלות בארץ, וכאשר הוא נפגש עם משפחות חטופים רק כדי שיואב גלנט לא יקדים אותו, וכאשר הוא מצא רק השבוע זמן להיפגש עם ראשי הרשויות בדרום ובצפון, ולעומת זאת יש לו שעות רבות לדבר עם CNN ופוקס ו-ABC ו-NBC – ברור שהבעיה אינה חוסר זמן. נזכיר, שזו הייתה ההתנהלות של נתניהו מאז הקמת הממשלה הנוכחית: עם האמריקנים הוא מדבר, אלינו הוא נואם, משל היינו נתיניו ולא האזרחים שאותם הוא משרת ולהם הוא חייב דין וחשבון. לפני המלחמה זה היה מעצבן; עכשיו זה מקומם.

ההיבריס עדיין כאן
להמשיך את ההפיכה, לקדם את ערוץ 14 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההיצמדות הזאת לקרבות הפוליטיים נגד הדרג המקצועי (אמסלם), לכרסום יסודות הדמוקרטיה הישראלית (לוין) ולהרעפת כספים ציבוריים על קהלים מקורבים (סמוטריץ), נובעת מהחטא הבסיסי של הקואליציה הנוכחית: ההיבריס. ויקיפדיה מסבירה לנו, כי המשמעות המודרנית של המונח היווני היא "רגש של גאווה וגבהות-לב מוגזמים, הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה".

הטיעון המרכזי של הקואליציה והממשלה היה: יש לנו רוב מוצק של 64 חברי כנסת ולכן נעביר כל מה שבא לנו, וכמובן בראש ובראשונה את ההפיכה המשטרית שתשחרר אותנו מכל מגבלה. מאות אלפים ייצאו לרחובות? נגיד שהם שמאלנים שמתעלמים מההכרעה בקלפי ורוצים להפיל ממשלה נבחרת. אלפי מומחים יזהירו מפני הרפורמה המשפטית? נתעלם מהם ונמצא קומץ מומחים משלנו שיגידו ההפך. מנהיגי המערב יקראו לזנוח את הרפורמה? נענה להם: mind your own business. סוכנויות הדירוג יאותתו על הורדתו? נגיד שהן לא מבינות. שר הביטחון יתריע שהרפורמה פוגעת בצבא? נפטר אותו. הרמטכ"ל יבקש להתריע גם הוא? לא ניפגש איתו.

ההיבריס הזה לא הלך לשום מקום ב-7 באוקטובר. הוא גורם לבצלאל סמוטריץ' להבהיר, שהייעוץ המשפטי של משרד האוצר "מעניין לי את קצה הפופיק" ולהכריז שנגיד בנק ישראל ומבקר המדינה לא יודעים על מה הם מדברים. הוא גורם להמוני שרים וסגני שרים מיותרים להיצמד לכסאותיהם ולתקציביהם, בזמן שהאזרחים פועלים ומממנים במקומה של הממשלה. הוא גורם לאיתמר בן-גביר להכריז, בניגוד גמור לעמדת גורמי הביטחון, שאנחנו על סף שומר החומות 2. הוא גורם לשלמה קרעי לנסות לקדם את ערוץ 14 על חשבון הערוצים אחרים. הוא גורם לעמיחי אליהו להתבטא בצורה מופקרת על הגרעין הישראלי. בינתיים נראה שאת העונש על ההיבריס, שהוא אבי כל חטאת מאז ינואר השנה ולפחות חלקית אבי הזוועות של 7 באוקטובר, אנחנו מקבלים. אבל יבוא היום והממשלה הזאת, חבריה והעומד בראשה הם שישלמו את המחיר.

אחריות הדרג המקצועי
להיכן נעלמת המדינה המייצרת חתני פרס נובל [צילום: פרננדו ורגרה, AP]

נחזור למחדלים המתמשכים בצד האזרחי של המלחמה – הן בהכנות והן בביצוע. חייבים לומר, שהמחדלים הללו רובצים לפתחו של הדרג המקצועי לא פחות מאשר לזה של הדרג הפוליטי. ככלות הכל, אנשי משרד האוצר ומשרד הפנים ומשרד הבריאות ומשרד החינוך – הם שאמורים להכיר את הצרכים והיכולות, הרבה יותר מאשר שרים מקריים, רובם חסרי הבנה מקצועית, הבאים והולכים בקצב מסחרר.

הם אלו שהיו חייבים להיות ערים לתרחישי האיומים מצד חיזבאללה, אשר פורסמו בהרחבה שוב ושוב, וליזום את המענה למקרה שיתממשו. אם הם היו עושים זאת, אזי לכל הפחות היו תוכניות שניתן היה לשלוף ולהתאים למתקפת חמאס; היה ידע ארגוני של מה קיים ומה אפשרי ומה נבדק ומה נפסל; היו אנשים שכבר התמודדו עם הבעיות, לפחות באופן חלקי ובאופן תיאורטי.

זה לא נעשה, כי אנחנו מדינה של "סמוך" ו"יהיה בסדר", במיוחד בשירות הציבורי. האסון הנוכחי מחייב חשיבה מחדש ומן היסוד: כיצד מדינה בעלת ריכוז מוחות מהטובים בעולם, עם חתני פרס נובל ללא כל יחס לגודל אוכלוסייתה, עם המצאות מהפכניות בכל התחומים – כיצד מדינה כזאת גורמת לכך שהשירות הציבורי שלה ישקף ולו במעט את היכולות המדהימות הללו.

הדרך היחידה היא למשוך מקצת מן הכשרונות אל שירות המדינה. זה לא פשוט, אבל חייבים לנסות. בדיוק כשם שלצה"ל היה ברור שהוא צריך להציב תחרות כלשהי למגזר ההיי-טק (ונראה שאחרי המלחמה יוקדשו עוד משאבים לשימור כוח אדם איכותי), כך צריך להיעשות במשרדים האזרחיים החיוניים. לאו-דווקא במשרות הכי בכירות, בהן יש לא מעט אנשי מקצוע טובים, אלא בדרגי הביצוע (מה שקרוי בצה"ל "דרג רבי-הסרנים"). במילים אחרות: הרבה פחות מינויים פוליטיים, הרבה יותר מינויים מקצועיים, בשילוב של שכר ראוי ודרבון לשרת את הכלל. מובן שצריך להיזהר ממצב בו הדרג המקצועי עושה מה שבא לו תוך התעלמות מהדרג הנבחר (ע"ע סר האמפרי), אך ניתן לעשות הרבה כדי לטייב את השירות. כפי שלמדנו בשבועות האחרונים, גם זה בדמנו.

מה לעשות עם עצורי חמאס
לשחרר אותם ואז לחסל אותם [צילום: משטרת ישראל]

שאלת הטיפול המשפטי במאות אנשי חמאס שנתפסו בשבת השחורה ואחריה, היא סבוכה מאוד מכמה וכמה כיוונים. יש לאסוף כמות עצומה של ראיות, יש להחליט אלו מהן מתייחסות לאיזה מהמחבלים, יש להחליט במה להאשים כל אחד מהם, יש לבחור את החוק לפיו יועמדו לדין, יש לקבוע איזה בית משפט ישפוט אותם, יש להתמודד עם העומס העצום שיטילו משפטיהם, יש למצוא להם סניגורים, יש להבטיח מצד אחד משפט כתקנו ומצד שני למנוע מהם להפוך אותו למשפט ראווה, יש להחליט אלו עונשים לבקש. תומר גנון בכלכליסט וניצן שפיר בגלובס היטיבו לתאר השבוע בעיות אלו.

לפני שאעלה כאן הצעה, אני מבקש לעמוד על נקודה אחת שאמרתי כרגע: "יש להבטיח משפט כתקנו". הלב והבטן אומרים: לירות בהם, כאן ועכשיו. אבל מדינת חוק דמוקרטית לא עושה כאלה דברים. כמו שאמרתי כמה פעמים לאורך המלחמה הזאת, ההבדל בינינו לבינם הוא קודם כל בכך שישראל פועלת בצורה חוקית, אנושית ומוסרית. אפשר להביא להם סניגורים מחו"ל (כמו לאדולף אייכמן וג'ון דמיאניוק), כמובן אחרי בדיקה של טיבם, ולשלם להם מכספי המיסים שלא העברנו לרצועה. חוץ מזה, במישור המעשי, אנחנו חייבים לנהל משפטים הוגנים אפילו לגרועים שבפושעים, כדי שמדינות אחרות יסכימו להסגיר אלינו עבריינים; אם אין אמון במערכת המשפט של המדינה מבקשת ההסגרה, אפשר להימנע ממנה.

כעת להצעה שלי. לעניות דעתי, רוצחים/אנסים/שודדים נתעבים אלו הם קלף המיקוח שלנו להחזרת החטופים. לא בגלל שמגיע להם לצאת לחופשי ולא בגלל שהם פחות גרועים ממאות מחבלים אחרים שבידינו. ממש לא. אבל כן בגלל שזה יחסוך לנו הרבה משאבים והתחבטויות, בגלל שזה ימנע מהם לנסות להפוך את בית המשפט לקרקס, ובגלל שאחרי שהם בידינו – תהיו בטוחים שצה"ל והשב"כ יכירו כל קמט בפניהם ויידעו בהמשך להגיע להם ולחסל אותם. אם אנחנו כבר משחררים מחבלים – וזוהי דילמה קשה ביותר – עדיף את מי שטרם הורשעו וששחרורם גם יקל עלינו.

שוב זכרונות מהשואה
בני ברק, השבוע. שוב מאשימים את הציונים

א. "כארגון הומניטרי בינלאומי יש לנו תפקיד מתווך ניטרלי... חטיפת שבויים מנוגדת לחוק הבינלאומי, ויש לשחררם מיד. אנחנו מנסים להגיע אליהם, להביא להם תרופות ולהביא מידע למשפחות. התפקיד שלנו הוא אכן לספק סיוע הומניטרי לכל האזרחים שנפגעו מאלימות. בני הערובה הם חלק מאותם אזרחים. אבל כדי שנוכל לעשות זאת, אנחנו צריכים שיספקו לנו גישה וגם פתרון דיפלומטי למרחב הומניטרי שבו נוכל לפעול.

"אנחנו פועלים כל הזמן בשטח כדי להשיג גישה. אנחנו מדברים עם חמאס בדרכים שונות ברצועת עזה ומחוצה לה. אנחנו ממשיכים לבצע פעולות, אבל כארגון הומניטרי בינלאומי, אנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליהם דרך כדורים ופצצות, אלא אם מאפשרים לנו את הגישה הזאת... הניסיון שלנו מראה שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר אם הפעולות נעשות בדלתיים סגורות". כך אמרה השבוע דוברת הצלב האדום הבינלאומי, אליונה סיננקו.

זה נשמע לי מוכר, ואז נזכרתי מהיכן: הסברים דומים נתן הצלב האדום כאשר נמנע מלהושיט עזרה ליהודי אירופה שתחת השלטון הנאצי. אנחנו ארגון ניטרלי, אנחנו צריכים שיתנו לנו גישה, אנחנו לא יכולים לכפות, אנחנו פועלים בשקט. בלי להיכנס לנושא הסבוך של התנהלות הצלב האדום בשואה, די מחלחל לשמוע שוב את אותם נימוקים/תירוצים כאשר מדובר ביהודים.

ב. "מוכרחים אנו לדעת את היסודות, איזה מזימות היו כאן, ואיזה חורבן היה כשהתגרו הציונים ועוררו עלינו את כל גויי הארץ הישמעאלים" – כרוז שראיתי השבוע בבני ברק בנוגע למלחמה. כרוז אחר, באותו הקשר, ציטט את האדמו"ר מסלונים, ר' שמואל ברזובסקי: "כל התועבות שיש היום, הכל בא מהמדינה הציונית, הם עוקרים כל דבר שבקדושה ומגדילים את התועבות... ומזה נתהוו כל הצרות ה' ישמרנו. רואים שכל המלחמה נפתח במקום התועבה וחילולי שבת בעיצומו של שמחת תורה ושבת קודש".

גם זה נשמע לי מוכר, ולא רק בשל ההרגל של חרדים מסוימים להתיימר להיות הפנקסנים של הקדוש ברוך הוא, לקבוע בפסקנות מדוע באה צרה זו או אחרת ותמיד להאשים אחרים (מודעה אחרת בבני ברק תלתה את המלחמה בשימוש בפאות ככיסוי ראש). ואז נזכרתי מהיכן: גם בשואה היו חרדים קיצוניים שקבעו נחרצות שהאשמה היא בתנועה הציונית שמרדה באומות העולם. כנראה שכיום זהו מיעוט קטן, אבל די בו כדי לגרום תחושת בחילה עמוקה.

תאריך:  17/11/2023   |   עודכן:  17/11/2023
איתמר לוין
+חמאס: אריה זלמנוביץ׳ שנחטף נפטר כתוצאה מהתקף לב
18:35 17/11/23  |  יואב יצחק
ארגון המרצחים חמאס הודיע כי אריה זלמנוביץ׳, שנחטף על-ידי החמאס ב-7 באוקטובר, נפטר. לטענתם, זלמנוביץ׳ נפטר מהתקף לב בעקבות ההפצצות של צה״ל. חמאס פרסם סרטון שבו מצולם החטוף. גורמי הביטחון טרם מסרו התייחסות למידע זה. מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מסר, כי משפחת זלמנוביץ׳ מבקשת מהתקשורת לא לשדר את הסרטון שפרסם חמאס, לא לנסות ליצור קשר עם בני המשפחה בשלב הזה ולכבד את פרטיותם.
+אזעקות בגוש-דן ובמרכז הארץ; שברי רקטות בפתח תקוה ובבאר יעקב - אין נפגעים
18:11 17/11/23  |  יואב יצחק
אזעקות בגוש-דן ובמרכז הארץ בעקבות ירי רקטות משטח הרצועה. דווח על נפילת שברי רקטות בפתח תקוה ובבאר יעקב. לא דווח על נפגעים. משטרת ישראל הודיעה על ביצוע סריקות נרחבות על-מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מחוז תל אביב. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק. ״אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל״.
+ראש המל״ל: לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור מאסיבי של חטופים
17:28 17/11/23  |  יואב יצחק
ראש המל"ל צחי הנגבי מסר במסיבת עיתונאים שזימן בדחיפות לפני כניסת השבת: "לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור מאסיבי של חטופים - בשלב זה אין עסקה. נעניינו לבקשה מיוחדת של ארה"ב לספק שתי מכליות דלק לעזה ביממה כדי למנוע התפשטות של מגיפות". הנגבי הבהיר, כי הודעתו ניתנה כדי לעצור ציפיות ומניפולציות מצג גורמים שונים, שהפיצו מידע מוטעה.
הנגבי. תנאי בסיסי לעסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שלושה נפגעו מירי נ״ט משטח לבנון
17:16 17/11/23  |  יואב יצחק
‏3 אזרחים נפצעו בגליל העליון מירי נ"ט מצפון לבנון. צה"ל תוקף בתגובה מטרות של חיזבאללה.
+עשרות פצצות מרגמה אותרו בגן ילדים ובבי"ס יסודי
16:17 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל חיסל 5 מחבלים בתקיפה אווירית בעקבות זיהוי של כוחות גדוד 12  ▪  חוליית מחבלים נורתה למוות במרדף רגלי אחרי שנמלטה מהעיר עזה  ▪  כוחותינו פרצו למוצב של מפקד מרחב צפון של הג'יהאד האיסלאמי ותפסו אמצעי לחימה  ▪  הושמדה תשתית תת-קרקעית של חמאס בבית החולים שיפא
[צילום: דובר צה''ל]
+עיתון פלשתיני: בתוך שעות תוכרז הפסקת אש לשלושה ימים
14:45 17/11/23  |  עידן יוסף
העיתון הפלשתיני אל-קודס טוען ממקורותיו כי בתוך שעות תוכרז הפסקת אש לשלושה ימים, וכי הסכמת ישראל להכניס משאיות עם סולר באופן יומי לעזה היא סימן להסכמה לעסקה שכוללת שחרור של 50 נשים וילדים. לדיווח אין אישור ממקור אחר.
+משרד הבריאות קורא לפקולטות לרפואה לקלוט סטודנטים לרפואה מחו"ל שגויסו לחזית
14:42 17/11/23  |  עידן יוסף
בהנחיית שר הבריאות אוריאל בוסו, פנה מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב לדיקנים של בתי הספר לרפואה וביקש מהם להיערך לקליטת סטודנטים שלומדים רפואה בחו"ל וגויסו לשירות מילואים בישראל.

בעקבות המלחמה, נדחתה פתיחת שנת הלימודים האקדמית בארץ. מנגד, הלימודים בחו"ל החלו במועדם. על פי ההערכות, ישנם כ-200 סטודנטים לרפואה מחו"ל שגויסו וצפויים להיעדר לתקופה ארוכה ובשל כך שנת הלימודים שלהם עלולה להיפסל.

לנוכחהנסיבות החריגות, פנה מנכל המשרד לדיקנים בפקולטות לרפואה בבקשה להיערך לקליטה מאוזנת של כל הסטודנטים, ולייצר מתווה מותאם בפן הלימודי, בתשתיות ובכוח אדם. משרד הבריאות יסייע במידה שיעלו אי אלו צרכים ויפעל מול בתי החולים על מנת להבטיח שדות קליניים בהיקף הנדרש.
+מפלגת חד"ש תקיים הפגנה בת"א נגד המלחמה
14:35 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ רוטמן תקף את התערבות בג"ץ: "הזדהות עם האויב היא עבירה לפי החוק למלחמה בטרור"  ▪  הפרקליטות: פרסומים מטעים שיכולים בעצמם להוביל להתלקחות
ארכיון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+פצצות מרגמה נורו לגליל המערבי
13:53 17/11/23  |  עידן יוסף
בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים ערב אל-עראמשה ואדמית, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון שנפלו בשטח לא מאוכלס. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.
+מצרים הכניסה 150 אלף ליטר סולר לרצועה
12:52 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורם ביטחוני ישראלי אישר כי בכל יממה לעזה יועברו שתי מיכליות הנושאות 60 אלף ליטר סולר  ▪  גורם מדיני: קבינט המלחמה אישר פה אחד המלצה משותפת של צה״ל ושב״כ, להיענות לבקשת ארה״ב להעביר סולר לגורמי או"ם  ▪  ביקורת במערכת הפוליטית על ההחלטה
כוחותינו לוחמים ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+דיווחים בעזה: חוסל בכיר חמאס אחמד בחר
12:37 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי הדיווחים חבר הלשכה המדינית נפצע תחילה, וכעת מת מפצעיו. בחמאס לא אישרו רשמית את הדיווחים  ▪  אתמול תקף צה"ל בצורה משמעותית מתקנים תת-קרקעיים שבהם הסתתרו בכירי חמאס
בכיר החמאס אחמד בחר
+אזרבייג'ן: סוכל פיגוע בשגרירות ישראל בבירה באקו
11:20 17/11/23  |  עידן יוסף
דיווח באזרבייג'ן: כוחות הביטחון עצרו אדם חמוש באקדח שככל הנראה תכנן לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בבירה באקו. על פי ההודעה שפורסמה, הוא עקב אחר בניין השגרירות במשך תקופה ממושכת.
+הוחזר החשמל שנותק בשתולה
11:18 17/11/23  |  עידן יוסף
אחרי יותר מ-30 שעות בעלטה: החשמל הוחזר הלילה לשתולה לאחר שקו המתח הראשי ליישוב שבגבול הצפון נפגע מהפגזות חיזבאללה.
+דיווחים: חוסל מזכ"ל תנועת "אלאחראר" המזוהה עם חמאס
11:11 17/11/23  |  עידן יוסף
דיווחים בתקשורת הערבית: צה"ל חיסל הלילה את ח'אלד אבו הלאל, מזכ"ל תנועת "אלאחראר" המזוהה עם חמאס, בנו ופעילים נוספים בתקיפת צה"ל בשכונת שיח' רדואן.
+שר החוץ האירני: אירן לא מעוניינת בהסלמה בישראל, אך אם התקיפות יימשכו - לא יהיה מנוס
11:05 17/11/23  |  עידן יוסף
שר החוץ של אירן חוסין אמיר עבדאללהיאן אומר בראיון לפיננשל טיימס כי טהרן העבירה לוושינגטון מסרים  ב"ערוצים עקיפים" כי היא אינה מעוניינת בהסלמת המלחמה בישראל, אך גם אמר כי התרחבותה תהיה "בלתי נמנעת" אם תקיפות צה"ל בעזה יימשכו.
+שיגורים בוצעו מלבנון לעבר שטחים לא מאוכלסים
10:57 17/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+צה"ל מיפה שאת בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות
10:47 17/11/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל מיפו הלילה בחברון את בתי המחבלים שביצעו אתמול את פיגוע הירי במחסום המנהרות אתמול, לקראת הריסתם.
+פיגוע כושל באזור חברון; שני מחבלים חוסלו
10:38 17/11/23  |  עידן יוסף
בפיגוע במצדית בצומת הזית באזור חברון ירו מחבלים שהגיעו במכונית ניסו לדרוס חיילי מילואים ולירות לעברם בנשק מסוג קרלו. הכוח הצבאי הגיב באש וחיסל את שני המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו.
[צילום: דובר צה''ל]
+הצהרת תובע על גניבת ציוד מוזיקה לאחר הטבח בפסטיבל
09:49 17/11/23  |  איתמר לוין
פרקליטות מחוז דרום הגישה (16.11.23) הצהרת תובע נגד חמישה חשודים בגניבת ציוד הגברה בשווי 2 מיליון שקל שהיה לאיש המוסיקה מתן ליאור, שנרצח בידי חמאס ב-7 באוקטובר בפסטיבל ליד קיבוץ רעים. בלשי יחידת יואב של מחוז הדרום תפסו את כל הציוד בבתיהם של החמישה בקלנסווה, דליית אל-כרמל ועוספייה, והמשטרה החזירה אותו לעופר ליאור, אביו של מתן המנוח.
+צה"ל השמיד מוצב של בכיר בג'יהאד האיסלאמי
08:52 17/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במוצב אותרו רקטות כבדות וכטב"מים  ▪  חטיבת גבעתי חיסלה אנשי חמאס שפעלו מתוך בית ספר ואיתרה בו אמצעי לחימה  ▪  חיל-האוויר ממשיך לתקוף ברצועה
פשיטות של צוותי קרב [צילום: דובר צה"ל]
+IBM מפסיקה לפרסם ברשת X
08:29 17/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החלטתה של ענקית המחשוב באה לאחר דוח שחשף, כי מודעות של חברות מובילות מתפרסמות ברשת של אלון מאסק בצמוד לתכנים אנטישמיים וניאו-נאציים
מודעת IBM ליד ציוץ מכחיש שואה [[צילום: Media Matters for America]
+צה"ל חילץ מעזה את גופתה של החיילת נועה מרציאנו
07:43 17/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוקדם יותר השבוע הודיע צה"ל שהתצפיתנית בת ה-19 נהרגה בשבי חמאס  ▪  הגופה התגלתה ליד בית החולים שיפא - אותו אזור בו התגלתה אתמול גם גופתה של יהודית וייס מקיבוץ בארי
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל הי"ד
+דיסטל: הקדוש ברוך דיבר אלינו בחרון אף, ואני הקשבתי לו
01:54 17/11/23  |  עידן יוסף
ח״כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) אומרת כי ראש הממשלה ״נתניהו חייב להישאר במלחמה. אין כשיר ממנו. הוא עושה עבודה פנומנלית. אין בן אדם במפה הפוליטית שיכול לעמוד באירוע. אני זוכרת את בנט מאבד את זה במליאה כשהיינו באופוזיציה. אני לא אומרת שבנט חלש, אבל המשחק הזה קשוח. בטח עכשיו״. ‏

במשדר בערוץ 14 סיפרה: ״בבוקר של הטבח הפכתי לבן אדם אחר. הקדוש ברוך דיבר אלינו בחרון אף, ואני הקשבתי לו. אנחנו עומדים על סף תהום. ומה אנחנו עושים? מושכים זה לזה את השיער ולא לומדים. הפניתי את האצבע אליי ונחרדתי שפילגתי ושיסיתי. כל המלחמות שניהלתי היו צודקות 100 אחוז, לא חוזרת בי - אבל הדרך״.

על התפטרותה מהממשלה אמרה: ״אני הולכת לפתוח על מה שעברתי במשרד ההסברה. זה לא נתניהו, זו הסביבה הקרובה אליו - יש שם כמה יועצי אחיתופל. הייתה שם בעיה ביורוקרטית קשה, ואני סותמת את הפה. אני לא ניר חפץ ואני לא גדעון סער ובוגי יעלון. אני לא מהאנשים ש'כשנתניהו לא מתנהג אליי יפה - הוא המנהיג הגרוע בעולם'״.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לוחמי צה"ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה ומטוסי קרב תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה - מוסר (17.11.23) דובר צה"ל, עם סיומו של השבוע השישי במלחמת חרבות ברזל.
17/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ענקית המחשוב IBM הודיעה (16.11.23), כי היא מפסיקה לפרסם ברשת X (לשעבר טוויטר), לאחר שהתברר לה שמודעותיה התפרסמו ליד ציוצים אנטישמיים ופרו-נאציים. בעלי הרשת, אלון מאסק, התבטא שוב ושוב בצורה אנטישמית - כולל השבוע. מאז שרכש את טוויטר, מאסק הסיר כמעט את כל המגבלות על הפרסומים בה ופיטר את הרוב המכריע של בודקי התוכן. הצעד של IBM משמעותי במיוחד משום שהוא בא בעיצומו של גל אנטישמיות חסר תקדים בארה"ב, על-רקע מלחמת חרבות ברזל.
17/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
צה"ל חילץ אתמול (16.11.23) מהעיר עזה את גופתה של החיילת נועה מרציאנו, התצפיתנית בת ה-19 שנחטפה ב-7 באוקטובר. השבוע הודיע צה"ל, יום לאחר שחמאס פרסם סרטון בו נראית מרציאנו, כי היא נהרגה בשבי. כוח מגדוד ההנדסה 603 של חטיבה 7 איתר את גופתה ליד בית החולים שיפא יחד עם כוח מהשב"כ ומעוקץ. גורמי רפואה ורבנות צבאית זיהו את הגופה, והעבירו אותה הלילה לישראל; הלוויתה תתקיים היום בשעה 12:00.
17/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
במערכת הביטחון בוחנים אפשרות לצמצם את מספר מגויסי המילואים ולשחרר את חלקם לבתיהם, בין היתר בעקבות העלות הכלכלית הגבוהה והפגיעה במשק שגורמת היעדרותם מהבתים וממקומות העבודה. כך פורסם בכאן חדשות.
17/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורמים בינלאומיים בוחנים אפשרות להכניס דלק לרצועת עזה עבור המחוללים (גנרטורים) שמאפשרים את פעילות רשתות האינטרנט, והטלפונייה הקווית והסולארית ברצועה. זאת לאחר שספקית שירותי התקשורת ברצועה הודיעה כי בהעדר דלק למתקניה, היא משביתה את שירותיה.
17/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il